Gå til innhold

Bryllup om 6 mnd - er det mulig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva haster mest å få på plass (bortsett fra lokaler)?

Det er snakk om rundt 70-80 gjester, alle til middag.

Anonymkode: 6a841...db8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det bør jo være fullt mulig, litt avhengig av hvor du bor og hvor stort press det er på lokalene der.

Selve papirarbeidet tar noen uker. Jeg husker ikke detaljene, men det går mye fortere enn 6 måneder i hvert fall.

Har hørt at det kan være lang leveringstid på en del kjoler. Selv kjøpte jeg bare en de hadde inne i brudebutikken, den måtte bare syes om litt og var leveringsklar etter en uke eller to.

Ellers er det vel mat, fotograf og eventuelt band til festen som kan være greit å få bestilt snart. Men igjen, hvor tidlig dette bør gjøres avhenger av hvor mange tilbydere og hvor stor etterspørsel det er etter dette der du bor.

Akkurat papirarbeidet er det som nevnt tidsfrister på, men ellers kan bryllupsforberedelser ta alt fra noen få uker til flere år om man er pirkete nok.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo an på hva slags bryllup du skal ha. Jeg brukte ikke mange timene på å planlegge mitt, men så er jeg heller ingen bridezilla som skal oppfylle en pikedrøm. Det som tok mest tid var å vente på papirene, giftet meg 2 mnd etter å ha fått prøvingsattesten.

Anonymkode: 1a4a3...fa3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bør vel være mulig. Men jeg ville kastet meg rundt og funnet dato, lokale, tid i kirke (eller hva dere velger). Ville deretter sendt ut invitasjoner raskt. Evt. sende ut en melding eller lage en facebook-gruppe hvor du skriver noe om å holde av datoen og at innbydelser kommer siden. 

Jeg setter i alle fall pris på at slike store og spesielle arrangement annonseres tidlig da jeg jobber helg og evt. må bytte, kanskje har tenkt å reise bort osv. Og i alle fall om dere har tenkt å ha tilreisende :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du spurte om dette. Vi har lyst til å gifte oss i begynnelsen av mai, så vi er på nærmere fem mnd. Går det også? Humanistisk vielse på en søndag er det vi helst vil ha (da denne søndagen er en spesiell dato). Ikke meningen å kuppe tråden din, men fint å se hva som er viktigst å prioritere!

Anonymkode: ae834...d56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Først må du bekrefte med kirken/domstolen at dere har fått en konkret dato. Så gjelder det å finne et lokale til den datoen hvis dere ønsker å ta alt på samme dag. Så skal invitasjonene sendes. Så resten  :)

Jeg ble fridd til den 6. januar og vi giftet oss de første dagene i mars samme år. 40 gjester. Alt er mulig hvis man går inn for det.

 

Endret av Ny Bruker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk på at 6 måneder fra nå er i slutten av mai, altså i begynnelsen på sesongen, så mye kan allerede være opptatt. Og tenk også på om noen av de gjestene dere absolutt vil ha med KAN ha eksamen i den perioden. Det er mange sånne ting man bør ta hensyn til også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn fotografen din hvis du skal ha - mai begynner sesongen for fullt.  

Anonymkode: 78d38...e32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fullt mulig. Det som haster er lokaler til vielse og fest. Evt også viglser. Bør  også  kontakte frisør, fotograf og andre profesjonelle dere vil benytte. Innbydelse bør også prioriteres. Søknad om vigsel kan dere ikke ikke gjøre enda, må tidligst gjøres 4 mnd før. Resten går av seg selv. 

 

Vil du ha en spesiell kjole bør det også kjøpes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte max 4 mnd på å planlegge alt. Giftet oss i juli, tok den dagen som var ledig både i kirken og lokalet så datoen ble litt tilfeldig. Jeg er heller ingen bridezilla, mannen stilte større krav enn meg faktisk.

Du trenger

-dato og invitasjoner (invitasjoner kan du kjøpe ferdig eller enkelt lage i word)

- kjole og dress

- mat

- telys og blomster

- kaker...vi kjøpte kun en kake, folk sto i kø for å bake 

-fotograf...der var det vanskelig å finne en ledig men vi fant ei som var veldig rimelig og bildene er fantastiske. Prioriter bilder fra vielsen,-det er de jeg virkelig setter pris på i ettertid.

Ønskeliste: vi ønsket oss hjelp til feste feks lån av bil var gave, kaker, dessert, hjelp på kjøkkenet var gave fra to tanter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bestemte oss i mars, giftet oss i juni - gikk fint det. Kirkebryllup med rundt 40 gjester

Anonymkode: d1129...441

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bestemte oss i januar og giftet oss i april. Kirkebryllup, 110 gester og ikke noe stress å få til alt på så kort tid :)

lykke til! 

Anonymkode: 24630...897

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...