Gå til innhold

Stortingsvalget 2017


AnonymBruker

Valg  

127 stemmer

  1. 1. Hilket parti vil du stemme på ved Stortingsvalget 2017?

    • AP
      23
    • Høyre
      21
    • FRP
      37
    • Venstre
      7
    • KRF
      2
    • SV
      8
    • Rødt
      7
    • MDG
      3
    • Senterpariet
      7
    • Pensjonistpartiet
      2
    • De Kristne
      1
    • Annet parti
      9


Anbefalte innlegg

Den store tråden fram mot valget neste år. Håper på en stor og interessant debatt. Hvilket parti får flest stemmer? Blir det regjeringsskifte? Hvilke partier vil eventuelt regjeringen bestå av?

Anonymkode: 2935e...e1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja. Det blir regjeringsskifte, for den nåværende regjeringen opplever regjeringsslitasje. Jonas Gahr Støre kommer til å bli ny statsminister. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Testosteron skrev:

Ja. Det blir regjeringsskifte, for den nåværende regjeringen opplever regjeringsslitasje. Jonas Gahr Støre kommer til å bli ny statsminister. 

At regjeringspartiene har falt etter at statsbudsjettet ble lagt frem er ikke noe nytt, det skjer hvert år, og hvert år henter de seg inn igjen, så de kan fortsatt beholde makten. Særlig ettersom mange målinger viser borgerlig flertall.

Anonymkode: 80645...60b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det andre spørsmålet; hvilke partier vil regjeringen bestå av, er mer spennende. Jeg regner med SP er gira på å bli med i en ny regjering, men jeg er ikke sikker på om SV ser jeg like tjent med det. Partiet fikk seg en knekk i løpet av Stoltenberg 2-regjeringen som partiet ikke har klart å komme seg etter ennå. 

Jeg tror KrF og Venstre kommer til å takke nei til en invitasjon fra AP siden velgerne ellers vil oppfatte det som et brudd med den nåværende linjen om støtte til H og FrP.

Det som kan avgjøre hvem som får regjeringsmakten, er om SV, KrF, V, SP og MPG kommer over sperregrensen.

Endret av Testosteron
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 Fant ikke NKP i lista??

 Anonymkode: 10c58...28f

 Kommer dette partiet til å få noen plass på Stortinget da ?

Anonymkode: 20c7c...dd1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liberalistene er størst i antall medlemmer av partiene utenfor Stortinget, så de burde kanskje vært med på lista

Anonymkode: 80645...60b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands

Stemmer Miljøpartiet De Grønne denne gangen også, regner jeg med. Håper på en regjering uten FrP. Og at både Høyre og AP får færrest mulig stemmer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig. Jeg vil holde unna maktposisjoner mikropartier med ekstreme holdninger som MDG, SV, Krf og V og store skadelige partier som Ap. Foreløpig Frp, men dette kan endres.

Anonymkode: 1ae8d...625

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer antagelig til å stemme på Venstre. I forhold til eventuell regjering, er jeg litt usikker på hva jeg vil. På den ene siden kunne jeg tenkt meg en regjering bestående av AP-KRF-V, på den andre siden kunne jeg tenkt meg en regjering bestående av H-KRF-V, eventuelt FRP-KRF-V. Dagens alternativ med to partier inne og to partier ute, kan funke til en viss grad, men det blir ofte litt for mye krangling ved et slikt alternativ.

Anonymkode: 2935e...e1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Liberalistene.

Når det er sagt så er vel det mest realistiske utfallet jeg håper på en sterk borgerlig regjering. Uten fjolle og overgrepspartiene Krf og Venstre.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer nok FrP. Håper på rent blått flertallet, men jeg tviler. Blir nok fort vekk en AP-regjering med tilskudd av noen mindre småpartier. 

Håper spesielt at MDG og SV havner under sperregrensa, og hvis AP vinner får med seg Senterpartiet i regjering.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje arbeiderpartiet ikke er interessert i å drasse på små tullete mikro-partiet, som Sv eller Senterpartiet?

Arbeiderpartiet fikk kanskje nok av det tullet, når de satt i regjering ?

Anonymkode: 20c7c...dd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje arbeiderpartiet ikke er interessert i å drasse på små tullete mikro-partiet, som Sv eller Senterpartiet?

Arbeiderpartiet fikk kanskje nok av det tullet, når de satt i regjering ?

Anonymkode: 20c7c...dd1

Arbeiderpartiet tjente på å ha med seg SP og SV i regjeringen, for det er lettere å styre med flertallet bak seg i Stortinget. Det var SV som tapte på å være med i regjeringen. SVs oppslutning ble halvert, og den har ikke tatt seg opp igjen. Selv tre år etter valget ligger SV og vaker rundt sperregrensa. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.11.2016 den 20.28, Testosteron skrev:

Ja. Det blir regjeringsskifte, for den nåværende regjeringen opplever regjeringsslitasje. Jonas Gahr Støre kommer til å bli ny statsminister. 

Trodde du likte Erna?

Anonymkode: da2f1...696

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trodde du likte Erna?

Anonymkode: da2f1...696

Jeg svarte ikke på om jeg håper Erna skal få fortsette som statsminister. Jeg uttalte meg om jeg tror hun vil få fortsette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Testosteron skrev:

Jeg svarte ikke på om jeg håper Erna skal få fortsette som statsminister. Jeg uttalte meg om jeg tror hun vil få fortsette. 

Håper du hun blir gjenvalgt?

Anonymkode: da2f1...696

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...