Gå til innhold

Dark Room - KVALMT!!


♥Missy♥

Anbefalte innlegg

Jeg kjenner det vrir seg inni meg hver gang det dukker opp noe på nyhetene i denne saken. Det er skremmende at vi alle garantert kjenner noen som kjenner noen som er involvert i denne saken. Politiet har rundt 5000 navn som skal etterforskes. Og det verste av alt er at det kan være hvem som helst av de man kjenner. Hvordan i alle dager kan noen gjøre slikt??

Stakkars stakkars disse uskyldige barna oppi det hele.:(

Mega trist!!

 

http://www.dagbladet.no/nyheter/barneskolelaerer-pagrepet---tilstar-delvis-i-dark-room-saken/65368622

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg leser dem ikke. Jeg blir så fortvilet at jeg begynner å gråte helt ukontrollert. Har selv en datter på 9 mnd og blir fysisk uvel av hele saken.

Anonymkode: 1bb3e...995

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår den, men vanskelig å ikke få det med seg, er jo på nyheter hele tiden. Radio, tv, aviser...

Når man trodde man kjente noen....

5000 menn er ganske så mange... det er ikke ofte jeg sier dette, men det er nesten så jeg skulle ønske at ALLE navnene ble offentliggjort. Hvordan kan man føle seg trygg når man sender barna bort på skole, barnehage osv..

 

 

Endret av ♥Missy♥
Skrivefeil
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Dark Room er ikke kvalmt. Det er denne operasjonen som rydder opp i motbydelighetene

fra bl.a. Dark Net,  som er hvor alt dette ufattelige foregår.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jonasmann

Fy flate så hysteriske dere er. Vi er et land med over 5 mill innbyggere, dere kjenner kanskje noen i 5 grad som kjenner noen av disse.

Endret av Jonasmann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vrenger seg i magen når jeg tenker på denne saken.  godt de ble tatt og håper straffen blir streng .  Dessverre er det nok bare toppen av isfjellet vi ser. jeg har en liten datter og er stygt redd jeg kommer til å bli en av disse curling foreldrene som kommer til å kjøre henne til og fra skolen til hun blir 16 omtrent.  😕

Anonymkode: 7f1b5...702

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Jonasmann skrev:

Fy flate så hysteriske dere er. Vi er et land med over 5 mill innbyggere, dere kjenner kanskje noen i 5 grad som kjenner noen av disse.

Er man hysterisk når man synes hele saken er kvalm!!??

Poenget er jo ikke om man kjenner noen, men bare at man vet at disse folkene er der ute et sted.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det vrenger seg i magen når jeg tenker på denne saken.  godt de ble tatt og håper straffen blir streng .  Dessverre er det nok bare toppen av isfjellet vi ser. jeg har en liten datter og er stygt redd jeg kommer til å bli en av disse curling foreldrene som kommer til å kjøre henne til og fra skolen til hun blir 16 omtrent.  😕

Anonymkode: 7f1b5...702

Forstår deg veldig godt. Det er som du sier, bare toppen av isfjellet. 

Håper alle foreldre er flinke til å snakke med barna sine om hva voksne ikke har lov til å gjøre med dem.

Selv har jeg snakket med mine om dette. Og det at ALLE hemmeligheter ikke skal holdes hemmelig, og at de kan snakke med oss som foreldre uansett hva det måtte være. Men også om hva som ikke er greit å gjøre mot andre.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, ♥Missy♥ skrev:

Forstår deg veldig godt. Det er som du sier, bare toppen av isfjellet. 

Håper alle foreldre er flinke til å snakke med barna sine om hva voksne ikke har lov til å gjøre med dem.

Selv har jeg snakket med mine om dette. Og det at ALLE hemmeligheter ikke skal holdes hemmelig, og at de kan snakke med oss som foreldre uansett hva det måtte være. Men også om hva som ikke er greit å gjøre mot andre.

 

Tror absolutt det er viktig å snakke med barna om overgep, og drille dem i at de må si ifra om alt. Jævlig ekkelt at det er så mange overgripere der ute! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj ja. :(  Det er så grusomt. Får lyst til å gråte  :(

Akkurat nå er jeg FOR dødsstraff. For noen jævlig mennesker. Jeg ble skikkelig dårlig når jeg leste den ene artikkelen om chatte samtalene de hadde på nettstedet. Der diskuterte de hvordan man kan kidnappe en unge på vei hjem fra skole på best mulig måte uten at hun skriker osv. 

Nei fy faen, dette er for mye! Vet ikke om jeg vil vite mer om denne saken. Stoler på ingen lenger. Når man ikke lenger kan stole 100% på sykepleiere og barneskolelærere, hvem kan man stole på da?

Anonymkode: c6370...961

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Purple Basil skrev:

Tror absolutt det er viktig å snakke med barna om overgep, og drille dem i at de må si ifra om alt. Jævlig ekkelt at det er så mange overgripere der ute! 

Ja.

Skolen skulle hatt plikt til å ta opp dette med barn, og hatt hovedansvaret for å spre kunnskap.

Det er mange av de som begår slike overgrep som også har barn desverre:trist:og da kan det være svært vanskelig for barna å snakke om dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, ♥Missy♥ skrev:

Er man hysterisk når man synes hele saken er kvalm!!??

Poenget er jo ikke om man kjenner noen, men bare at man vet at disse folkene er der ute et sted.

Nettopp. 

Og som vi ser kan det være hvem som helst. Alle aldre og alle samfunnslag.

Er det nabo'n, er det postmannen du har gitt klem og julegave, er det butikksjefen der du handler? Søplemannen,  kanskje? Eller arbeidslederen din som har 4 barn? 

Og Gud forby..det kan være din kjære, din bror, far eller. bestefar.   

Direktøren eller vaskehjelpen....

Hvem vet...???

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd politiet bare har hatt ressurser til å etterforske ca 1/100-del av disse, selv etter å ha droppet omtrent alt annet. Da er det plutselig ikke så rart at til og med voldtekter av voksne har måttet vente.

Anonymkode: 98862...60f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

28 minutter siden, Jonasmann skrev:

Fy flate så hysteriske dere er. Vi er et land med over 5 mill innbyggere, dere kjenner kanskje noen i 5 grad som kjenner noen av disse.

Er du podofil selv eller? 5000 menn som kan være avslørt , i tillegg til mørketallene mener jeg det er altfor mange pedofile der ute i forhold til bare 4 millioner innbygggere hvor halvpartet er menn. Æsj sier jeg bare. 

Jeg er like kvalm som deg TS. Jeg kan ikke fatte og begripe hvordan man kan seksualisere barn, altså hva er så sexy med de små uskyldige spede kroppene deres? Er det selve uskylden disse pedofile tenner på eller,er det sårbarheten? Forresten jeg vil ikke vite det engang.. Nesten sånn at man skulle inført dødstraff..

Anonymkode: 079c7...4d4

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, ♥Missy♥ skrev:

Ja.

Skolen skulle hatt plikt til å ta opp dette med barn, og hatt hovedansvaret for å spre kunnskap.

Det er mange av de som begår slike overgrep som også har barn desverre:trist:og da kan det være svært vanskelig for barna å snakke om dette.

Definitivt! Dette er noe som bør inn i skolene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synd politiet bare har hatt ressurser til å etterforske ca 1/100-del av disse, selv etter å ha droppet omtrent alt annet. Da er det plutselig ikke så rart at til og med voldtekter av voksne har måttet vente.

Anonymkode: 98862...60f

Ja, det er synd. Men det er gjerne ikke politiets skyld, all den tid de ikke får den økonomiske styrken de behøver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du podofil selv eller? 5000 menn som kan være avslørt , i tillegg til mørketallene mener jeg det er altfor mange pedofile der ute i forhold til bare 4 millioner innbygggere hvor halvpartet er menn. Æsj sier jeg bare. 

Jeg er like kvalm som deg TS. Jeg kan ikke fatte og begripe hvordan man kan seksualisere barn, altså hva er så sexy med de små uskyldige spede kroppene deres? Er det selve uskylden disse pedofile tenner på eller,er det sårbarheten? Forresten jeg vil ikke vite det engang.. Nesten sånn at man skulle inført dødstraff..

Anonymkode: 079c7...4d4

Vet ikke om dødstraff hadde vært nok, skulle vært lemlestet, selv om det ikke finnes noen form for straff som er gode nok i forhold til hva de gjør mot de stakkars barna. Måtte de lide like mye som den smerten de påfører barn og deres familie.

Anonymkode: a5302...f32

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan ikke fatte og begripe hvordan man kan seksualisere barn, altså hva er så sexy med de små uskyldige spede kroppene deres? Er det selve uskylden disse pedofile tenner på eller,er det sårbarheten?

Det er en feil i hjernen. De får den samme følelsen når de ser et barn som normale menn får når de ser en kvinne med veldig godt utseende.

Anonymkode: 98862...60f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jonasmann
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du podofil selv eller? 5000 menn som kan være avslørt , i tillegg til mørketallene mener jeg det er altfor mange pedofile der ute i forhold til bare 4 millioner innbygggere hvor halvpartet er menn. Æsj sier jeg bare. 

Jeg er like kvalm som deg TS. Jeg kan ikke fatte og begripe hvordan man kan seksualisere barn, altså hva er så sexy med de små uskyldige spede kroppene deres? Er det selve uskylden disse pedofile tenner på eller,er det sårbarheten? Forresten jeg vil ikke vite det engang.. Nesten sånn at man skulle inført dødstraff..

Anonymkode: 079c7...4d4

Nei, jeg vil bare at folk ikke skal være så hysteriske. Det er heller ikke slik at 5000 menn blir etterforsket, det står ikke på noen sider jeg har lest.

En av årsakene til at jeg skrev det jeg gjorde, var at det her i stor grad har gått over til å bli et mannsproblem. Det er en gruppe som til slutt vil lide av at folk har dårligere holdnigner til menn, og det er guttunger. Slike holdnigner blir til å kjenne gjennom at de får dårligere karakterer ved samme innlevert oppgave på skolen.

Endret av Jonasmann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Jonasmann skrev:

Nei, jeg vil bare at folk ikke skal være så hysteriske. Det er heller ikke slik at 5000 menn blir etterforsket, det står ikke på noen sider jeg har lest.

De har 5000 navn fra pedo-chatrommene. Grunnen til at ikke alle blir etterforsket er sannsynligvis at ikke alle har vært like aktive eller at ikke de har klart å finne IP-adressene deres. Hvis de hadde vært enklere å finne og politiet hadde hatt mer ressurser ville de selvsagt undersøkt alle sammen.

Anonymkode: 98862...60f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...