Gå til innhold

Hotellopphold betalt av en annen


GlitterGlitter

Anbefalte innlegg

Hei!

Moren min har vært så snill og booket og forhåndsbetalt et hotellopphold til meg og kjæresten i Berlin i vinter. Problemet er at i booking voucheren står det: 

Ved innsjekking må du vise kredittkortet som ble brukt til å utføre denne bookingen og gyldig legitimasjon med bilde med samme navn. Unnlatelse av dette kan resultere i at eiendommen ber om tilleggsbetaling, eller at reservasjonen din regnes som ugyldig. Dersom du har sendt inn ytterligere dokumenter for en tredjepartsbooking, eller brukt en annen betalingsmåte, kan du se bort fra merknaden ovenfor.

Jeg har altså ikke mulighet til å vise kredittkortet og legitimasjonen til moren min som ble brukt til å utføre bookingen, da moren min ikke skal bo der? Kan noen vær så snill å hjelpe meg med dette? Er veldig redd for å komme frem til hotellet og ikke kunne sjekke inn på grunn av dette...  

Endret av GlitterGlitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det står jo der; dersom du har brukt en annen betalingsmåte kan du se bort fra merknaden ovenfor.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Silfen skrev:

Det står jo der; dersom du har brukt en annen betalingsmåte kan du se bort fra merknaden ovenfor.

Men regnes det som en annen betalingsmåte? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seff. De kan legge inn kortet ditt ved ankomst. Det er fordi de trenger å ha det dersom du må trekkes for noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey tusen takk for god hjelp! Jeg tror jeg kanskje tar med et bilde av moren min sitt kort og leg for å være helt sikker. Er så dårlig i engelsk, så håper ikke det blir noe tull haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En Power of Attorney (Fullmakt, men bør være på engelsk) med et skannet bilde av kortet og passet til den som har betalt bør gjøre susen. De vil mest sannslig ikke være medskyldige dersom noen har betalt med et stjålet kort.

Men ring/mail dem for sikkerhets skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står ditt eller moren din sitt navn på selve bestillingen? Hvis moren ditt sitt navn er oppgitt i bestillingen må du kontakte hotellet og endre dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe problem, og ikke noe krav. Dette er jo kun om du skal bruke kortet for å garantere for øvrige kostnader. Bare lever eget kredittkort, og legitimer dere med pass, det er alt de kan kreve. Men rommet må som nevnt over stå i ditt navn. 

Har ca 10-20 bookinger med booking.com i året, så ja, jeg er sikker. 

Anonymkode: 64a27...91c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestillingen er i mitt navn, men er betalt av min mor! :) Tusen takk for gode svar foressten.

Bestillingen ble gjort på Agoda.com 

Endret av GlitterGlitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har spurt hotellet, og de mener jeg må ta med kopi av moren min sitt pass og kredittkort. Syns det er litt rart, men jeg får vel ta det med dersom det er nødvendig? Rommet står jo i mitt navn og rommet er betalt, så skjønner ikke hva de trenger det til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen fikk da utmerket greit betalt for et hotellrom i Spaina med mine kortdetaljer (hacket), så jeg tror at om du kommer med en bekreftelse så går det fint. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Fjompen skrev:

Noen fikk da utmerket greit betalt for et hotellrom i Spaina med mine kortdetaljer (hacket), så jeg tror at om du kommer med en bekreftelse så går det fint. :)

Ja sånt kan jo dessverre skje! Godt poeng, tar nok det med - hadde vært kjedelig å ikke kunne sjekke inn :/ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.11.2016 den 16.58, GlitterGlitter skrev:

Bestillingen er i mitt navn, men er betalt av min mor! :) Tusen takk for gode svar foressten.

Bestillingen ble gjort på Agoda.com 

Da synes jeg det er rart at de skal ha kopi av kredittkort eller pass. Om jeg ikke tar helt feil nå (og det mener jeg at jeg ikke gjør, jobber som resepsjonist på hotell) og da er det slik at man enten får med en voucher-dvs moren din har betalt til agoda/underselskap og du får med en voucher som fungerer som betalingsmiddel der hotellet sender regning til reiseselskapet,  eller så belaster de et engangs kredittkortnummer som de får ved bestilling fra agoda. Det vil selvsagt ikke være samme kortnummer som din mor brukte i bestillingen. Så jeg ser ikke på noen som helst måte hvorfor din mors navn eller kortnummer skal dukke opp i bestillingen, dermed burde slike kopier være unødvendige. 

 

Anonymkode: 592c0...031

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da synes jeg det er rart at de skal ha kopi av kredittkort eller pass. Om jeg ikke tar helt feil nå (og det mener jeg at jeg ikke gjør, jobber som resepsjonist på hotell) og da er det slik at man enten får med en voucher-dvs moren din har betalt til agoda/underselskap og du får med en voucher som fungerer som betalingsmiddel der hotellet sender regning til reiseselskapet,  eller så belaster de et engangs kredittkortnummer som de får ved bestilling fra agoda. Det vil selvsagt ikke være samme kortnummer som din mor brukte i bestillingen. Så jeg ser ikke på noen som helst måte hvorfor din mors navn eller kortnummer skal dukke opp i bestillingen, dermed burde slike kopier være unødvendige. 

 

Anonymkode: 592c0...031

De skrev at det ville være nødvendig for å kunne bekrefte at kredittkortet tilhører moren min. Jeg hadde forstått dette dersom hotellet bare var booket og ikke betalt, men hotellet er jo allerede betalt på forhånd? Jeg tenkte det bare ville være nødvendig å gi dem mitt kort dersom det skulle skje noe med rommet eller at vi bestiller noe siden rommet allerede er betalt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er fordi det er relativt enkelt å skrive ned kortnummer og utløpsdato fra en annen sitt kort uten at de merker det, men litt mer komplisert å faktisk ha kortet fysisk uten at det blir sperret om det skulle bli stjålet.

Ofte reserverer hotellet et beløp på kortet og det kan komme til ting som minibar, roomservice, ekstra netter eller hærverk, som de skal sikre seg om og være sikker på at blir betalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.11.2016 den 21.44, GlitterGlitter skrev:

Okey tusen takk for god hjelp! Jeg tror jeg kanskje tar med et bilde av moren min sitt kort og leg for å være helt sikker. Er så dårlig i engelsk, så håper ikke det blir noe tull haha

Engelsk? Berlin ligger i Tyskland bare så du vet det. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Arabella skrev:

Engelsk? Berlin ligger i Tyskland bare så du vet det. :ler:

Vet ikke med deg, men jeg prater engelsk i de landene hvor jeg ikke kan språket ;) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.11.2016 den 20.14, GlitterGlitter skrev:

De skrev at det ville være nødvendig for å kunne bekrefte at kredittkortet tilhører moren min. Jeg hadde forstått dette dersom hotellet bare var booket og ikke betalt, men hotellet er jo allerede betalt på forhånd? Jeg tenkte det bare ville være nødvendig å gi dem mitt kort dersom det skulle skje noe med rommet eller at vi bestiller noe siden rommet allerede er betalt. 

Det er det jeg mener er rart, for det vil være et kredittkortnummer som ikke stemmer overens med moren din sitt (dvs hotellene får noe sånn som spendonvisa fra reiseselskap å belaste). Derfor burde det ikke være noe grunn til at de skal sammenligne med moren din sitt, de skal ikke på noen måte ha det. Jeg ville kontaktet agoda om jeg hadde vært deg for å sjekke. Det er mulig du har korrespondert med en uerfaren person på hotellet. 

 

Anonymkode: 592c0...031

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...