Gå til innhold

Reise til Bali i sommer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har veldig lyst til å reise til Bali med en kompis i sommer, men jeg finner ingen fly til Bali i sommer. Noen som vet grunnen til det?

og er det noen som har vært der som har tips til hvor vi bør bo osv? Vi er 18år gamle og ønsker litt party og litt avslapping, samt god mat. Om det er vannsport i nærheten er det også et pluss!

Anonymkode: fe617...07c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gå på momondo og søk på denpasar bali, så finner du flybilletter fra rundt 4 tusen kroner :) Jeg har ikke vært på Bali selv, men har hørt både mye fint og mye negativt(relatert til turistkulturen visse steder). Selv planlegger jeg å reise til Indonesia i nær fremtid og da står Gili-øyene på listen, så sjekk ut det! Ellers finner du mye info om du googler etter reiseguider på diverse reiseblogger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, -Skylar skrev:

Gå på momondo og søk på denpasar bali, så finner du flybilletter fra rundt 4 tusen kroner :) Jeg har ikke vært på Bali selv, men har hørt både mye fint og mye negativt(relatert til turistkulturen visse steder). Selv planlegger jeg å reise til Indonesia i nær fremtid og da står Gili-øyene på listen, så sjekk ut det! Ellers finner du mye info om du googler etter reiseguider på diverse reiseblogger. 

Du skal være god for å finne billetter til Bali for 4000 kr. Men jeg vil tippe at du kan finne de billigste billettene hvis du finner et godt tilbud med Norwegian til Bangkok, og bestiller billett direkte derfra med et billigselskap til Bali (AirAsia feks).

Men det stemmer at du må søke på DPS (Denpasar) for å finne billett til Bali, nytter ikke å skrive Bali (hvis du håpte på direktefly fra Norge til Bali, så vi du ikke finne det)....

18-åringer som vil ha party, bor i Kuta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, reiseglad skrev:

Du skal være god for å finne billetter til Bali for 4000 kr. Men jeg vil tippe at du kan finne de billigste billettene hvis du finner et godt tilbud med Norwegian til Bangkok, og bestiller billett direkte derfra med et billigselskap til Bali (AirAsia feks).

Søkte på momondo og fant billetter fra 4159 kr i juni. Riktig nok lang reisetid, men det finnes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! Fant flybiletter på momondo:) De billigste hadde reisetid på rundt 40t og det orker vi ikke, netaler heller et par tusen mindre da. Hvordan er det å leie bil og kjøre der nede? Når vi reiser har vi hatt lappen i rundt 2-3mnd så vi er ikke supererfarne sjåfører..

Anonymkode: fe617...07c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kjører ikke bil på Bali! Det mest kaotiske veisystemet ever! Mopeder med fire mennesker på, biler, sykler og mennesker i skjønn forening, og alle tuter! Det er billig å leie bil og sjåfør, 300-500 kr daglig. Alle hoteller har "en onkel eller bror" som stiller som sjåfør, ingen problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Som hun over skriver.. IKKE kjør på Bali. Skummelt nok å være passasjer innimellom Hehe.

kuta er vel stedet om dere er ute etter fest. Der er det ekstra billige hoteller også. For min del blir det litt for masete og trashy.. (men så er jeg jo 10 år eldre enn dere...) anbefaler seminyak om dere er ute etter laidback og sjarm. Det er ganske nærmt kuta så går helt fint å dra inn dit enkelte kvelder feks.

jeg har også vært på jimbaran-siden, men det blir nok litt for rolig igjen.. vil ikke tro det passer så godt for 18 åringer.

hvis dere er ute etter et lite kultursjokk (på en positiv måte) kan dere være noen dager i Ubud :fnise:

Anonymkode: 59153...19a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg over, jeg glemte jo helt vannsporten! Surfing der nede er fantastisk!! Det var en av hovedgrunnene til at jeg dro til Bali faktisk. I verdensklasse. Fantastiske forhold både for nybegynnere og viderekomne. 

Anonymkode: 59153...19a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...