Gå til innhold

Verste jobben du noen gang har hatt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg bodde en stund i Stockholm i mine yngre dager. Da jeg kom dit (for å være sammen med kjæresten min, en svenske), hadde jeg  ikke noen jobb, så jeg var forberedt på å ta det jeg fikk av jobber. Første jobben jeg fikk var som vaskedame for et boligbyggelag. Skulle vaske oppganger og trapper i alle borettslag-blokkene i et område.

Det var vinter. La oss si det lå fire blokker ved siden av hverandre bortover. Bøttekottet med bøtter, vanntilgang og vaskemidler og mopper, lå i blokk 1. Det betydde at jeg måtte gå tilbake fra blokk 2, 3 og 4 hver gang jeg skulle bytte skittenvannet til rent vann i bøtten. Det var som sagt vinter og minusgrader ute, og det var fryktelig kaldt å bære den tunge, skvalpende bøtta frem og tilbake så mange ganger. Jeg måtte bytte vann halvveis i hver blokk, før vannet ble så skittent så det måtte byttes.

Siden jeg tok i og var ordentlig nøye, ble jeg ganske svett når jeg jobbet og vasket. Måtte derfor vaske kun i tynn genser. Jakke og lue la jeg igjen i bøttekottet i blokk 1. Så trasket jeg altså varm og svett utendørs i minusgrader, frem og tilbake mellom blokkene et visst antall ganger. Det var nødt til å gå galt, og jeg ble selvfølgelig syk. Fikk kraftig bronkitt og måtte til lege og få medisin.

Etter å ha vasket oppganger i boligblokker en periode, fikk jeg til slutt en jobb i et konditori. Det var en historie for seg selv...jobben var forsåvidt grei nok, men eierne, to eldre karer som var brødre, var spesielle. Den ene av dem var alkoholiker. Han pleide å lukke seg inn på  kjølelageret og bak lukket dør stod han der og drakk opp likøren som skulle brukes til kremfyll i visse kaker og bakverk. Ellers så hadde han med seg drikkevarer, som han utover dagen helte i seg. Noen ganger så jeg han stå nederst i trappen til kjelleren og velve i seg fra en flaske. Han ble dårligere og dårligere på å gjemme seg mens han drakk, jo fullere han ble. Av og til ble han svært full og brølte til folk der inne på bakrommet, skilt fra butikken med bare en tynn svingdør. Kundene kunne høre han i blant. Jeg var sjeleglad jeg jobbet ute i butikken, og ikke inne i bakeriet med han.

Det verste var at han etter endt arbeidsdag og masse drikking, gikk ut og satte seg i sin røde, lille bil og KJØRTE hjem!

En dag var han spesielt ille og ekstra full, og ramlet nesten ut døra for å gå til bilen. Da ringte en av de ansatte til politiet og ga dem bilmerke, farge og nummer på bilen.... Dette er 20 år siden, så jeg husker dessverre ikke hva som skjedde, om fylliken ble tatt eller ei. Håper han ble det.

 

Anonymkode: 655a6...827

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dugnad for russetiden. Måtte plukke søppel på gatebil etter festen var slutt. Vi snakker bøtter med lokk på som folk hadde brukt som egne doer, papir med spy på, sofaer med avføring og spy på osv. som vi måtte rydde opp i :spy:Kvalmeste jeg har vært borti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Renhold på skole,barnehage,utesteder eller andre steder hvor det blir ekstra skittent. Det blir aldri rent,og det er slit uten like. En gang skulle jeg prøve å vaske på et utested. Hele gulvet var innstørknet med øl. Hadde en maskin til å vaske over gulvet,men det ble ikke rent. Måtte komme tilbake for å gå over det igjen,men det ble med den gangen heldigvis.

Jeg har vasket på sykehus og kontor også,og det er bedre. Enkelt å vaske selv om det er noen kjipe situasjoner på sykehus. Det verste med å være renholder er at man mange steder blir usynlig eller sett ned på.

Kantine er også en kjip jobb. Lage mat til masse utakknemlige,sure og klagende folk. Ingenting var bra nok. Ett par av dem gikk alltid og så i disken med et misfornøyd uttrykk i ansiktet,og gjerne klaget høylytt. Ofte skulle de ikke engang kjøpe noe,men klaget over hvor dårlig alt var. Ledelsen la på mer og mer arbeid. Stresset hele dagen,og ofte hadde jeg ikke tid til å gjøre alt. Noen ganger tok jeg med meg papirarbeid hjem. På slutten hatet jeg jobben,og hadde mest lyst til å be kundene dra til helvete.

Passer virkelig ikke til å jobbe med masse kundekontakt. Det å stå der med et falskt smil og prøve å hjelpe en eller misfornøyd gjøk som bare skal klage på alt klarer ikke jeg spesielt godt. Skinte nok godt igjennom at jeg var forbanna og irritert på slutten ja. I utgangspunktet liker jeg å hjelpe folk,men når det blir sånn sutring "hvorfor er det så dyyyyrt?" eller hvis man tilfeldigvis ikke har hatt tid til noe,men stresser ræva av seg for å få det ferdig så er det bare "det er ikke mer igjen"*går og setter seg med et surt tryne* Folk klarer ikke å vente i 5 minutt engang.

Ble litt irritert av bare å skrive dette. Er glad for at jeg sluttet.

Anonymkode: 1417a...1c7

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 

Det verste var at han etter endt arbeidsdag og masse drikking, gikk ut og satte seg i sin røde, lille bil og KJØRTE hjem!

 

 

Anonymkode: 655a6...827

:hakeslepp:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Renhold på skole,barnehage,utesteder eller andre steder hvor det blir ekstra skittent. Det blir aldri rent,og det er slit uten like. En gang skulle jeg prøve å vaske på et utested. Hele gulvet var innstørknet med øl. Hadde en maskin til å vaske over gulvet,men det ble ikke rent. Måtte komme tilbake for å gå over det igjen,men det ble med den gangen heldigvis.

Jeg har vasket på sykehus og kontor også,og det er bedre. Enkelt å vaske selv om det er noen kjipe situasjoner på sykehus. Det verste med å være renholder er at man mange steder blir usynlig eller sett ned på.

Kantine er også en kjip jobb. Lage mat til masse utakknemlige,sure og klagende folk. Ingenting var bra nok. Ett par av dem gikk alltid og så i disken med et misfornøyd uttrykk i ansiktet,og gjerne klaget høylytt. Ofte skulle de ikke engang kjøpe noe,men klaget over hvor dårlig alt var. Ledelsen la på mer og mer arbeid. Stresset hele dagen,og ofte hadde jeg ikke tid til å gjøre alt. Noen ganger tok jeg med meg papirarbeid hjem. På slutten hatet jeg jobben,og hadde mest lyst til å be kundene dra til helvete.

Passer virkelig ikke til å jobbe med masse kundekontakt. Det å stå der med et falskt smil og prøve å hjelpe en eller misfornøyd gjøk som bare skal klage på alt klarer ikke jeg spesielt godt. Skinte nok godt igjennom at jeg var forbanna og irritert på slutten ja. I utgangspunktet liker jeg å hjelpe folk,men når det blir sånn sutring "hvorfor er det så dyyyyrt?" eller hvis man tilfeldigvis ikke har hatt tid til noe,men stresser ræva av seg for å få det ferdig så er det bare "det er ikke mer igjen"*går og setter seg med et surt tryne* Folk klarer ikke å vente i 5 minutt engang.

Ble litt irritert av bare å skrive dette. Er glad for at jeg sluttet.

Anonymkode: 1417a...1c7

Hehe ,  jobber som renholder selv men sier nei til skole, barnehage og utesteder!! Skjønner  deg veldig godt der.

Anonymkode: 1b57e...ff4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Låsansvarlig på kiwi. Jobben i seg selv var helt ålreit, men sjefen min var ikke helt god. Vi var alltid underbemannet for å spare penger, så jeg hadde lange vakter som var enormt hektiske. Rakk aldri å spise, så jeg gikk ned mye i vekt og ble syk. Jeg rakk stort sett heller ikke å bli ferdig med alle arbeidsoppgavene, så hver gang jeg kom på jobb ventet en skyllebøtte fra sjefen. Jeg gruet meg alltid til å gå på jobb.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kundesupport for et selskap som selger mobiltilbehør. Vi satt i et østeuropeisk land, men måtte utgi oss for å sitte i Oslo. Det foregikk mye snusk, for eksempel solgte selskapet uorginale batterier som originale, gamle deler ble gjenbrukt etc. Vi ble instruert i å lyve om alt mulig og alle samtalene ble tatt opp og gjennomgått. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet på fabrikk en gang i en sommerferie som ganske ung. Det var en av mine første jobber. Det var tungt arbeid og tidlige morgener, og alt det var greit, hadde det ikke vært for at arbeidsmiljøet var totalt elendig. Det ble bare med de tre avtalte ukene den sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avisbud.

Jobben var for så vidt grei, lønna var ganske lav, og ruta var den lengste i byen, som eg måtte gå til fots eller sykle. Det som gjorde det til ein drittjobb var enkelte av de som skulle ha aviser, og egentlig litt hvordan ledelsen oppførte seg. Det var fleire ganger de hadde 3 dager med gratis aviser til ALLE langs ruta (i håp om at noen skulle begynne å abonnere), men vi som skulle levere avisene fikk aldri beskjed på forhånd, og eg fikk litt av ein overraskelse når eg skulle plukke opp pakken med aviser, og oppdaget at det var tretti-førti pakker meir enn forventa, og eg fikk i tillegg luselønn for å levere alle de ekstra avisene (tror det var snakk om 60 øre per ekstra avis, og eg skulle vel levere rundt 500 ekstra aviser hver dag, og de faste på ruta mi skulle jo ha avisa si innen ein viss tid, så det var eit helvetes styr for å få alt levert, først måtte eg gå den vanlige ruta mi, og så måtte eg gå heile ruta på nytt for å levere til resten, med maaange turer fram og tilbake for å hente ny avispakke).

Hadde tre faste klagere på ruta, så fikk til slutt sparken, selv om de klagde på ting som ikkje var min feil eller som eg kunne gjøre noe med.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt to jobber jeg trivdes svært dårlig i.

Bartender på en brun pub med en del eldre kunder. Jeg var 20 og ble alltid sjekket opp av de eldre mennene. Noen kunne faktisk vært bestefaren min. Det var ubehagelig, men jeg måtte bare smile og være hyggelig. Ellers fikk jeg kjeft av sjefen. Hun var kronisk sur og pirket på alt jeg gjorde. Turte så vidt å spørre om ting for jeg var redd for å få kjeft. Hun kunne kjefte på meg foran kunder. Flaut. Pluss kunder kunne bli aggressive hvis jeg måtte nekte de mer alkohol  (var noen faste kunder som var alkoholiker og sjefen visket til meg at han der skal ikke ha mer) var noen ganger jeg ble slått etter! Jeg klarte alltid å dukke vekk. Siden jeg var den nyeste, så fikk jeg jobben å vaske på toalettene etter stengetid. Det var ikke uvanlig at det lå spy utover gulvet eller på dolokket. Det er ekkelt å vaske på toalettene, men jeg måtte jo bare gjøre det. 

Jeg har jobbet med tlf salg. Aldri mer. Gud, så mye kjeft jeg fikk av sinte folk. Jeg nærmet gruet meg til å ringe,  for jeg var veldig forbredt på kjeft. Sjefen overhørte mange av samtalene og sa vi måtte være veldig aggressive. Verste var den gangen jeg klarte å ringe opp samme nummer to ganger på samme vakt. Andre gangen jeg ringte, så kjeftet hun meg ut. Sa at mannen hadde dødd og jeg skulle bare se til helvete å la henne være! Jeg unnskyldte meg, men hun slang på røret. Ouch. Jeg fikk skikkelig vondt.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arbeidssøkende. Skikkelig drittjobb og innmari dårlig betalt. Konstant usikkerhet og bekymring. Heldigvis fikk jeg jobb på en døgnåpen fastfood-plass etter et par måneder. Hverken den eller jobben som stuepike var spesielt morsomme, men alternativet var mye, mye verre.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 timer siden, LeilaS skrev:

Gamlehjem for noen år tilbake. Det er koselig å jobbe med eldre, men skifte bleier, dusje de, oppleve noen av mennene fikk reisning når du stelte de, spyttet etter, slått etter og kjeftet på ble for mye for meg. Vi var alltid for få på jobb og det var skikkelig hektisk hele tiden. Noen ganger var jeg helt ødelagt etter en vakt.

Spyttet og slått på gammelhjem? :ohmy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Gullik skrev:

Spyttet og slått på gammelhjem? :ohmy:

Ja, jobbet med demente og noen var veldig hissige. Spesielt en dame som spyttet etter oss ansatte når vi skulle stelle henne og en mann kunne slå etter oss og slå med stokken sin.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.11.2016 den 20.15, AnonymBruker skrev:

Sommerjobb, som ungdom. Liten restaurant, hvor fleire av de ansatte kom fra Midtøsten eller Afrika. :dry: Da måtte man liksom regne med å bli klasket på baken, og å bli virkelig glodd på brystene. Samtidig som man må håndtere sure og irriterte ansatte, som nærmest forventet at alle kvinner liksom skulle være tilgjengelig for dem heile tiden...

Anonymkode: d9f49...649

heh, jeg hadde også sommerjobb på en liten restaurant den sommeren jeg var 18. Jeg var eneste norske ansatte, og omtrent halvparten av de andre snakket ikke norsk, resten snakket engelsk. Alle var fra Midtøsten eller Afrika. 
Jeg tror aldri jeg har hatt en sjef som har respektert sine ansatte mer, aldri før eller etter hatt kolleger som har vært så hjelpsomme, og det er nok en av de jobbene jeg har savnet mest etter jeg sluttet. 

Min verste jobb må ha vært selger for Telenor. En uke med kursing, så en halv dag på telefon, så dro jeg hjem :P  
 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jobbet som ufaglært på et kjøkken som drev med catering. Jeg tror sjefen må ha vært den kvinnelige versjonen av Grodon Ramsay. Hun kunne stå og skrike deg opp i fjeset om ikke du jobbet like fort som henne eller kuttet maten 1 mm på feil sted. Hun som hadde personalansvar var like ille og sladret ofte til sjefen om vi gjorde noe feil. Når sjefen ikke var på jobb satt hun på facebook mens vi andre slavet på kjøkkenet, men når sjefen var der var hun SÅ flittig. Jeg fikk ofte vakter alene hvor jeg skulle lage mat til langt over 100 stykker på en gang. Luselønn var det også og vi fikk ikke pause. Jeg måtte jobbe der før jeg fikk relevant jobb innenfor det jeg er utdannet som. Da jeg endelig fikk fast jobb skrev jeg oppsigelse mens jeg spratt champagnen. 

Jobbet i en fornøyelsespark sommersesongen da jeg var 16. Sjefen var 18 år og bare opptatt av festing, som resulterte i at jeg uten unntak måtte ta hans kveldsvakter fordi han skulle drikke. Jobbet ofte 4-5 timer overtid uten å få betalt. Selvsagt luselønn her også. Turte ikke å si i fra. Fikk en god attest da! 

Var frivillig på quartfestivalen for mange herrens år siden. Jeg og 6-7 andre fikk jobb som dassvaskere. Vi måtte bruke skitne kluter fra året før fordi han som var sjef ikke ville kjøpe inn nytt. Vi fikk engangshansker og vaskemidler, bøtte måtte vi ordne selv. Det var heller ikke nok dopapir. I ettertid fant vi ut at vi skulle hatt betalt, men sjefen hadde tatt alle pengene selv. Da vi truet med å gå til avisen fikk vi et par tusen kroner på deling :P 

Anonymkode: cbc5a...601

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Innkrever. ikke gøy.

Anonymkode: 31df3...6ca

Kan du fortelle litt mer om den jobben? Var det hos Namsmannen, eller noe mer shady greier? :P

Anonymkode: 619e9...002

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Servitør på ganske kjent, veldig populær Oslorestaurant.

Greie kolleger og mange hyggelige kunder, men fy f*** for et tidspress og stress. Etter endt kveld på jobben var det så vidt jeg orket å sjangle til trikken, og øresuset ga seg ikke før neste dag. Har hatt mange andre forskjellige typer jobber, men dette er helt klart den mest slitsomme, totalt sett. Hjalp jo ikke på at ledelsen var som restauranteiere flest, fulle av kreative bokføringstriks og med et par arbeidsinnvandrere uten papirer på luselønn innerst i kottet. Tarifflønn? Du spøker?? :lol:

Anonymkode: 6e227...c78

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...