Gå til innhold

Hva bestiller man først? Kirke eller festlokale? Hva gjør jeg hvis det ene er opptatt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Litt vanskelig å forklare men skal prøve.

Jeg har sett meg ut et perfekt festlokale og min lokale kirke. Men så er spm: hva bestiller jeg først? Hva gjør jeg hvis jeg bestiller f.eks. kirke først, også finner jeg ut at festlokalet er opptatt den dagen? Eller omvendt?

Er det sært og rart å sende mail og rett og slett spørre først om det er ledig den og den dagen? Kan jeg gjøre det både med kirke og festlokale?

Anonymkode: a3b5f...8a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kontakt begge og undersøk hvilke datoer de har ledig i det tidsrommet du tenker å gifte deg. Ikke verre enn det.

Anonymkode: b62f9...bcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest økonomifrue

Jeg ville gjort som over. 

Når vi palanla giftemålet vårt, sjekka vi først med lokale og holdt av et par datoer til vi fikk kontrollert med kirka. Men vi planla 1,5 år før bryllupet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådstarter her. Tusen takk for svar. : )

Jeg får sende mail og høre hva de sier!

Anonymkode: a3b5f...8a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får ikke bestilt kirke enda, det er ikke mulig før utti neste år, men vi har planlagt dato og lokale. Så vi gjorde lokale først. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde 3 aktuelle datoer. Ringte både kirka og festlokalet og spurte hvilke som var ledige. Vi hadde også et annet festlokale som kunne være aktuelt, men heldigvis ordnet det seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skriv eller ring til festlokale og spør hvilke datoer de er ledige i løpet av de 2-3 aktuelle månedene. Så tar du kontakt med kirken for å se om noen av disse datoene passer der også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringte kirken og forhørte meg om ledige datoer. Det var svært få ledige tider da det kom frem at dette var en av norges mest populære kirker for bryllup. Dette var jeg ikke klar over på forhånd. Det er den kirken jeg sogner til, så var liksom en selvfølge å gifte seg der.. Men folk fra hele landet velger visst å betale ekstra om de vil ha en gitt kirke.. Da stod jeg igjen med 2 datoer som var ledig.. Da startet jeg å forhåndsreservere lokaler.. Fikk 5 veldig fine lokaler den ene datoen og 1 den ander.. Jeg booket kirken den datoen jeg hadde 5 potensielle festlokaler, dro rundt å så på de så fort som mulig, men bestemmte meg kjappt for å bytte dato i kirken. Den var heldigvis fortsatt ledig.. Fordi de ene lokale jeg ville ha ikke var ledig samme dagen som kirken.. Håper du forsto noe av dett, ble litt rotete.. Men jeg hadde mulighet å forhåndsreserbere flere lokaler uten å betale noe som helst, å det var veldig greit.. Jeg tok kirka først for det var viktigst.. Siden jeg bor i Oslo er det stort utvalg av bra festlokaler..

Anonymkode: 11623...a7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...