Gå til innhold

Harm & Hegseth


Angstkvinnen

Anbefalte innlegg

Fler som hører på podkasten? Digget de før, men nå handler det bare om hvor "kjendis" Vegard er og hvor slitsomt det er for han. Henger ikke på greip, det er svært få som vet hvem han er, selvom det sikkert for han føles som Norge svirrer rundt han.

Er så synd når gode konsepter blir ødelagt :(

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Utrolig trist at det ble sånn, for de var så morsomme før. Nå snakker de ikke om andre kjendiser engang selvom det var det opprinnelige konseptet. De snakker faktisk bare om tre ting:

1. At Vegard Harm er kjendis. Vel, han er kanskje det blant én konkret gruppe, men jeg aner ikke hvem han er utenfor podkasten og det er uinteressant for meg å høre om at det er slitsomt å ta selfies med skoleklasser. Og en heads up: man fremstår ekstremt utakknemlig når man klager på noe slikt.

2. At Morten vil flytte til Trondheim. jeg trodde dette skulle være en podkast alla perez hilton-bloggen. Da er det jo helt uinteressant for meg at han ønsker seg bort fra Oslo.

3. At Morten har ligget med Sturla Berg Johansen. Old news!!!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hummingbird1
8 minutter siden, Angstkvinnen skrev:

Utrolig trist at det ble sånn, for de var så morsomme før. Nå snakker de ikke om andre kjendiser engang selvom det var det opprinnelige konseptet. De snakker faktisk bare om tre ting:

1. At Vegard Harm er kjendis. Vel, han er kanskje det blant én konkret gruppe, men jeg aner ikke hvem han er utenfor podkasten og det er uinteressant for meg å høre om at det er slitsomt å ta selfies med skoleklasser. Og en heads up: man fremstår ekstremt utakknemlig når man klager på noe slikt.

2. At Morten vil flytte til Trondheim. jeg trodde dette skulle være en podkast alla perez hilton-bloggen. Da er det jo helt uinteressant for meg at han ønsker seg bort fra Oslo.

3. At Morten har ligget med Sturla Berg Johansen. Old news!!!

Da misforstår du jo humoren TOTALT 😂 De bruker jo masse ironi og gjør narr av seg selv hele tiden! Hvis du sitter igjen med inntrykkene du her beskriver mangler du sans for humor! De er kjempemorsomme og jeg ELSKER de!!! Det at Vegard er kjendis tuller han jo bare med 😂

Skjønner du ikke ironi? Er jo bare å ikke høre på dem! For meg blir denne kritikken like dum som da folk trodde Linn Skåber var en hurpe fordi de ikke skjønte at "Hjerte til hjerte" var fiksjon 😉 Men nå er det jo sånn at forståelsen for ironi og intelligens går hånd i hånd....

Endret av Hummingbird1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

@Hummingbird1For meg blir det du skriver helt bakvendt .

H og H har som jobb å lage et program der de skal kommunisere med en mottaker. Deres bedrift eksisterer fordi de har lyttere/lesere. Her forteller faktisk flere lesere at de ikke liker programmet lenger og begrunner hvorfor. Likevel mener du at dette må mottakeren  ta på sin kappe? 

Hvis alle mediebedrifter inntar den holdningen så blir det deres død. Det ville ikke være første gangen at suksess går til hodet på noen, ved nærmere ettertanke er det jo nærmere regelen enn unntaket. Det @Angstkvinnen og flere beskriver er nettopp en oppfattelse av at det er det som har skjedd. Gutta oppfattes som selvopptatte. Var jeg dem ville jeg tatt dette til meg. De har nemlig alt å tape på at folk får et dårlig inntrykk av dem, nettopp fordi de reelt sett ikke har noe annet av verdi i denne jobben enn at folk liker programmet og dem.

Jeg kan ikke dy meg for å påpeke parallellen til bloggere som har samme semikjendisstatus. Det blir virkelig fulle av seg selv, og ganske raskt ute av stand til å ta i mot kritikk. La oss ikke håpe at H og H har gått i samme fella. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hummingbird1
21 minutter siden, CecilieX skrev:

@Hummingbird1For meg blir det du skriver helt bakvendt .

H og H har som jobb å lage et program der de skal kommunisere med en mottaker. Deres bedrift eksisterer fordi de har lyttere/lesere. Her forteller faktisk flere lesere at de ikke liker programmet lenger og begrunner hvorfor. Likevel mener du at dette må mottakeren  ta på sin kappe? 

Hvis alle mediebedrifter inntar den holdningen så blir det deres død. Det ville ikke være første gangen at suksess går til hodet på noen, ved nærmere ettertanke er det jo nærmere regelen enn unntaket. Det @Angstkvinnen og flere beskriver er nettopp en oppfattelse av at det er det som har skjedd. Gutta oppfattes som selvopptatte. Var jeg dem ville jeg tatt dette til meg. De har nemlig alt å tape på at folk får et dårlig inntrykk av dem, nettopp fordi de reelt sett ikke har noe annet av verdi i denne jobben enn at folk liker programmet og dem.

Jeg kan ikke dy meg for å påpeke parallellen til bloggere som har samme semikjendisstatus. Det blir virkelig fulle av seg selv, og ganske raskt ute av stand til å ta i mot kritikk. La oss ikke håpe at H og H har gått i samme fella. 

Jeg er fullstendig uenig! Det dere to eller tre sikter til ser jeg på som humor og sjarme! De byr mye på seg selv og ler av seg selv 😊 De er morsomme og herlig ironiske! De spøker mye med hverandre og har et herlig samspill 😊👍🏻

Jeg blir glad av å høre på dem rett og slett! Er fullstendig uenig i alt dere sier, og tenker dere rett og slett misforstår humoren. De er absolutt IKKE høye på seg selv, de bruker mye humor og ironi for å overdrive situasjoner. Det at de to blir sammenlignet med humorløse bloggere som lever på en rosa sky er total skivebom! Men som sagt folk er forskjellige og dere forstår tydeligvis ikke humoren. Det er kjempelett å gjøre noe med: slutt å hør på! For vi som liker dem vil ikke at de skal forandre på noe som helst! 😊😊😊

 

Endret av Hummingbird1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser heller Panelet. Men jeg liker duoen veldig godt. Fulgte Harm på snapchat før, men akkurat det ble litt for mye.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

Jeg er en objektiv part i saken, @Hummingbird1, jeg har ikke uttalt meg om hva jeg mener om dem, det kan jeg ikke heller, da jeg ikke har hørt på podcasten.

Min betraktning er generell i forhold til at den profesjonelle avsenderen av et budskap ikke kan feie kritikk under teppet og legge ansvaret over på lytteren for at den ikke forstår slik du påstår i ditt innlegg. Samtidig kan jeg tenke at det ikke ville være unaturlig at TS i dette tilfellet har rett, da det er et velkjent fenomen at dette skjer men mange som oppnpr suksess og får en fanskare. Fansens hylling bør ikke være eneste rettesnor for om det du gjør er bra eller ikke, da det er åpenbart at fans ikke er en objektiv vurderer av den jobben du leverer. Poenget mitt er likevel ikke om du eller TS har rett, poenget er at man gjør lurt i å balansere sin vurdering av egen produksjon på både positive og negative vurderinger. Særlig mener jeg at tilbakmeldinger fra folk som tidligere likte det du gjorde, men nå ikke gjør det er valide. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hummingbird1
8 minutter siden, CecilieX skrev:

Jeg er en objektiv part i saken, @Hummingbird1, jeg har ikke uttalt meg om hva jeg mener om dem, det kan jeg ikke heller, da jeg ikke har hørt på podcasten.

Min betraktning er generell i forhold til at den profesjonelle avsenderen av et budskap ikke kan feie kritikk under teppet og legge ansvaret over på lytteren for at den ikke forstår slik du påstår i ditt innlegg. Samtidig kan jeg tenke at det ikke ville være unaturlig at TS i dette tilfellet har rett, da det er et velkjent fenomen at dette skjer men mange som oppnpr suksess og får en fanskare. Fansens hylling bør ikke være eneste rettesnor for om det du gjør er bra eller ikke, da det er åpenbart at fans ikke er en objektiv vurderer av den jobben du leverer. Poenget mitt er likevel ikke om du eller TS har rett, poenget er at man gjør lurt i å balansere sin vurdering av egen produksjon på både positive og negative vurderinger. Særlig mener jeg at tilbakmeldinger fra folk som tidligere likte det du gjorde, men nå ikke gjør det er valide. 

Synes absolutt ikke innlegget ditt er objektivt. Og hvis du ikke engang har hørt podcasten er det jo helt tullete å skulle mene noe om saken!

Man kan ALDRI gjøre alle fornøyd, det er umulig! Man kan ikke ta til seg alt av konstruktiv kritikk fra noen få enkeltpersoner. Flertallet teller mest! Og hvis man ikke liker noe er det jo bare å ikke høre på! 

Jeg slutter å lese blogger eller hører på podd'er hvis det ikke er noe for meg. Jeg bruker ikke tid på å prøve å forandre på ting kun fordi JEG ikke liker det. Det er så enkelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hummingbird1 skrev:

Synes absolutt ikke innlegget ditt er objektivt. Og hvis du ikke engang har hørt podcasten er det jo helt tullete å skulle mene noe om saken!

Man kan ALDRI gjøre alle fornøyd, det er umulig! Man kan ikke ta til seg alt av konstruktiv kritikk fra noen få enkeltpersoner. Flertallet teller mest! Og hvis man ikke liker noe er det jo bare å ikke høre på! 

Jeg slutter å lese blogger eller hører på podd'er hvis det ikke er noe for meg. Jeg bruker ikke tid på å prøve å forandre på ting kun fordi JEG ikke liker det. Det er så enkelt!

Enig med deg! Syntes de er herlig ironiske! De tuller mye med hvor selvopptatt de er, og at de helst bare vil prate om seg selv. 

Endret av Puny
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte podkasten utrolig godt før, og konseptet var knallbra: kjendiser. Det er ikke jeg som ønsker å forandre konseptet, men de som har forandret det. Jeg ønsker å høre det de lagde før. Da de diskuterte kjendiser og bloggere. Nå har det gått til hue på dem, og det handler minimalt om andre, mest om dem selv.

og ikke kall meg dum, jeg skjønner ironi. Klart de overdriver selvopptattheten sin, men utrolig mye av det de snakker om er ikke ironi. Vegard som snakker om hvor slitsomt det er å være kjendis - i fult alvor. Jeg forstår at han tror selv at alle vet hvem han er, men det er en minimal andel av befolkningen som vet det. Og da er det uinteressant for meg å høre om hvor pain det er å ta selfies når jeg lytter til podkasten for å høre om andre.

De er gode på det de gjør, og jeg håper de kan snakke om de uviktige kjendistingene igjen, fremfor Sturla whats-his-face, skrikende tenåringer og bryllupet til Morten...

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker Harm og Hegseth, og kan ikke i det hele tatt se noe som at de er høye på seg selv - det er jo bare ironi! De har jo flere ganger sagt at de er klar over at de vinkler det over på seg selv osv. :) Når de først gjør noe som viser at de "ikke har helt bakkekontakt", så er de jo flaue og ler av det. (eks. gjør noe de er flaue av på fylla)

Og jo, de aller fleste ungdommer vet veldig godt hvem Vegard Harm er, og det er MANGE som stopper og tar bilde med han. Han syns jo det er koselig, men selvfølgelig er det ikke like hyggelig om folk "forventer" å få et bilde og er lite hyggelige - han er jo faktisk bare et menneske han også.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har forandret konseptet. Podkasten startet med å handle om kjendiser, hovedsakelig amerikanske, men nå handler det om dem selv. Om dette var intensjonen deres, så flott, da har de lykkes. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

6 timer siden, Hummingbird1 skrev:

Jeg er fullstendig uenig! Det dere to eller tre sikter til ser jeg på som humor og sjarme! De byr mye på seg selv og ler av seg selv 😊 De er morsomme og herlig ironiske! De spøker mye med hverandre og har et herlig samspill 😊👍🏻

Jeg blir glad av å høre på dem rett og slett! Er fullstendig uenig i alt dere sier, og tenker dere rett og slett misforstår humoren. De er absolutt IKKE høye på seg selv, de bruker mye humor og ironi for å overdrive situasjoner. Det at de to blir sammenlignet med humorløse bloggere som lever på en rosa sky er total skivebom! Men som sagt folk er forskjellige og dere forstår tydeligvis ikke humoren. Det er kjempelett å gjøre noe med: slutt å hør på! For vi som liker dem vil ikke at de skal forandre på noe som helst! 😊😊😊

 

Helt enig!! 

Endret av LouiseL
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Syns de kan holde seg for gode til å bruke ord som "fitte" og andre nedlatende ting de må kalle med ord. 

Ellers syns jeg de snakker altfor fort i podden, blir ganske masete. Men jeg digger dem lell, spesielt Morten!! 😊👍🏼

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes podcastene fortsatt er morsomme, MEN:

Hørte noen av dere på den siste livepodcasten som kom ut? For et skrikehelvete det var! Hørtes ut som om salen var full av drita jentegjenger som ropte og hylte til scenen. Greit nok på et show, men da må de nesten vurdere om dette er noe som skal ut på podcast eller ikke. Første H og H- podcasten jeg ikke orket å høre ferdig. UGH

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18. november 2016 den 11.13, Milio skrev:

Ser heller Panelet. Men jeg liker duoen veldig godt. Fulgte Harm på snapchat før, men akkurat det ble litt for mye.

Elsker panelet! Det er min guilty pleasure ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...