Gå til innhold

Fastere rumpe...


Cecilija

Anbefalte innlegg

Hei!

Kan noen gi meg noen gode tips på hvordan få strammet opp magen, rumpe og overarmer!? :roll: Jeg har lyst å utføre dette hjemme da jeg synest helsestudio ikke er noe for meg. Jeg skal til syden om 1 mnd og det hadde vært fint med iallefall litt forbedringer. :briller: Jeg er 28 år og ser normal ut :kul: , men kunne godt tenke meg å få strammet opp litt!

Takknemlig for svar!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Heisann!

Ingen problem å stramme opp disse "problemområdene" hjemme. For å stramme opp magen er det selvfølgelig diverse mageøvelser som gjelder. Den aller beste (selv om den er grusomt kjedelig) vanlig crunch - denne utfører du med å ligge flatt på ryggen, med beina i 90 grader (plasser dem oppå en stol/benk/seng e.l.) for så å heve overkroppen og skuldrene. Pass på at korsryggen din hele tiden har kontakt med underlaget. Spenn magen under hele utførelsen så vil du oppdage hvor godt den "tar". Hvor mange repetisjoner du bør ta er litt avhengig av hvor trent du er fra før, men det aller beste er hvis du kjører deg max ut 3 ganger. Dvs du tar ett sett med så mange du klarer for så å hvile til du kjenner at den verste "svien" har lagt seg og så starte på nytt.

For å trene overarmene er det mange alternativer. En øvelse som er veldig god for triceps (baksiden) er dips. Denne kan du utføre ved å plassere armene strake inntil kroppen på en stol/benk og beina liggende på en annen. Fra denne utgangsposisjonen senker du deg ned til armene danner en ca 90 graders vinkel for så å presse deg opp igjen. Dersom dette blir for tungt i begynnelsen kan du heller ha beina på golvet (jo strakere ben jo tyngre blir øvelsen).

For å trene biceps (fremsiden) Kan du fylle to brusflasker med ønsket mengde vann eller sand for å få motstand. Deretter stiller du deg oppreist med armene hengende ned langs siden (vær rett i ryggen) for så å "knekke" i albuen og heve underarmene opp mot skuldrene. Håndflaten skal peke mot deg. Du har sikkert sett denne øvelsen utført både i blad og på tv.

Til slutt kan du stille deg på alle fire og føre ett og ett bein bak og oppover til det er parallelt med golvet for så senke det igjen. dette er en god rumpeøvelse. Her kan du også få kjøpt vektbånd som du kan feste rundt anklene slik at belastningen blir større.

Håper noe av dette kan være til hjelp - det var ikke så lett å forklare alle øvelsene på en god måte. Det er bare å ta kontakt dersom det er noe som er uklart. :D

Ha en fortsatt god sommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, igjen!

Ville bare si at det var jeg som skrev det utrolig lange innlegget ovenfor her. Litt dumt av meg å skrive at du kan ta kontakt for så å glemme at jeg ikke var innlogget :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar... Jeg skal prøve ut dette forslaget! Jeg er litt avhengig av at resultatet viser raskt siden jeg har liten tålmodighet med sånt.... :ler:

Det imponerer meg at du *Tomita* orker å svare så detaljert... Godt å se at det er personer som faktisk vil hjelpe andre... Så tusen takk for det igjen! :D

God sommer til deg også!

Forresten så ser jeg ikke tv shop, men jeg burde kanskje gjøre det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten så ser jeg ikke tv shop' date=' men jeg burde kanskje gjøre det?[/quote']

Nei for all del, slå av skjermen når TV-Shop begynner. TV-Shop er som religioner, den hjernevasker deg.

Du har ingenting å gjøre sent en torsdagskveld, slår på tv'en.. TV-Shop er på.. Etter en time begynner du å lure på om de knivene skjærer så godt som de gjør på tv... Settet koster jo bare 499;. Du begynner å lure på om du trenger nye kjøkkenkniver, og her får du 8. Ja og glem ikke, bestiller du NÅ får du en visp og brødfjøl i tillegg! Ikke nøl - ring TV-Shop NÅ! Nummeret er xxxxxxxx, du kan ikke kjøpe dette i butikken - kun på TV-Shop!

Okei, som du sikkert skjønner så har jeg sett på TV-Shop en del, og blitt lurt enda flere ganger :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Hei! :blunke:

Ville bare tipse om at hvis du er ute etter stram rumpe og mave på lengre sikt, så begynn å ri hester! Når de begynner å trave, kjenner du det ganske snart i rompe, legger, lår. Og maven trenes automatisk siden du skal sitte i riktig stilling og jobbe sammen med hesten, ikke være passiv. Klart vil dette ta litt tid om en ikke kan å ri, men det er en utrolig fin måte å trene på siden en trener/stimulerer så mange muskler samtidig.

Eneste ulempen er at mange kanskje kan være litt redd for hester. :roll:

God sommer! :briller:

Hilsen fra en rytter med stram rompe! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I KK går den nå en serie om styrketrening... Han får med seg det meste, bare noen detaljer jeg savner/er uening i hehe, ellers er øvelsene gode, og rimelig godt forklart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...