Gå til innhold

Hvor stor befolkningsendring på 100 år som følge av innvandring er rimelig?


Cuckold

Hva er rimelig nivå på innvandringen i et hundreårsperspektiv?  

32 stemmer

  1. 1. Hvor stor befolkningstilvekst på 100 år som følge av innvandring mener du er rimelig?

    • Innvandring bør bare finne sted når noen gifter seg med en norsk statsborger, fremmedarbeidere og flyktninger bør bare få midlertidig opphold og bo her som gjester.
      15
    • Vi kan godta en tilvekst på 1 % på hundre år.
      1
    • Vi kan godta en tilvekst på 2 % på hundre år.
      1
    • Vi kan godta en tilvekst på 5 % på hundre år.
      7
    • Vi kan godta en tilvekst på 10 % på hundre år.
      1
    • Vi kan godta en tilvekst på 20 % på hundre år.
      2
    • Vi kan godta en tilvekst på 30 % på hundre år.
      0
    • Vi kan godta en tilvekst på 50 % på hundre år.
      0
    • Vi kan godta en tilvekst på 60 % på hundre år.
      0
    • Vi kan godta en tilvekst på 80 % på hundre år.
      0
    • Vi kan godta en tilvekst på 100 % på hundre år.
      3
    • Den opprinnelige befolkning bør ikke motsette seg at deres etterkommere blir et lite mindretall etter 100 års innvandring.
      2


Anbefalte innlegg

Som ung mann blir det intressant og følge med på hvor dette ender. Syns det er ironisk at hovedsakelig menn har advart mot eventuelle følger av dette - og blitt ledd av i over 30 år. (Jada jeg ekskluderer Listhaug nå, dette er mer et generelt trekk jeg observerer blant kjønnene). Tilbake til poenget: det er kvinner som kommer til og lide av dette, det er jeg hvert fall rimelig sikker på selv om fremtiden er vanskelig og spå. Et annet tema er: hvem bestemte seg for at dette var en god ide, hva ønsker de og oppnå, og hva betyr det for meg? - Jeg har teorier vedrørende dette men ingen kan fastslå noen av de spørsmålene med tilstrekkelig overbevisning for min personlige smak. Til slutt: folket får det folket vil ha. Selv er jeg kritisk men hvis media, politikere og andre institusjoner ønsker en samfunnsstruktuell forandring kommer de til og få det, tror jeg. Kan hende framtiden bringer behov til mobilitet og forflytning, for med kapasitet til det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Fortsetter under...

Fikk lyst til å dytte litt på denne. Det kan jo ha kommet nye debattanter på KG siden november 2016. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv med null innvandring ville noen av innvandringsbefolkningene vokst på grunn av adskillig høyere fruktbarhet. En annen ting er at Sverige og andre land rundt har enda høyere innvandring enn Norge, og med Schengen og globalisering kan disse bortimot ta turen og flytte til Norge når det passer. 

Anonymkode: 29421...466

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det å belønne norske for å få barn må være langt bedre for landet, folket og økonomien vår på lang sikt. Det er i hvert fall ikke lønnsomt med innvandring. Og jeg ser ikke helt hvordan disse skal hjelpe oss med eldrebølgen.

https://www.nettavisen.no/nyheter/dette-ma-du-vite-om-ssbs-nye-rapport-om-flyktninger/3423405546.html

Anonymkode: c82c1...a7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg tenker at det å belønne norske for å få barn må være langt bedre for landet, folket og økonomien vår på lang sikt. Det er i hvert fall ikke lønnsomt med innvandring. Og jeg ser ikke helt hvordan disse skal hjelpe oss med eldrebølgen.

https://www.nettavisen.no/nyheter/dette-ma-du-vite-om-ssbs-nye-rapport-om-flyktninger/3423405546.html

Anonymkode: c82c1...a7e

Det ville ikke bare være økonomisk mindre belastende, det ville også innebære at etterkommerne av de som bodde her i 1970 ville kunne være i flertall i 2070, og det å være redusert til en minoritet er å stille svakere selv om det nye flertallet skulle vise medlidenhet og behandle oss med respekt og ta like mye hensyn til oss som vi tok til dem når vi var i flertall. Det er forunderlig hvor lite debatt det er om dette når vi vet hvilken demografisk utvikling vi står overfor.

Endret av Cuckold
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Cuckold said:

Det ville ikke bare være økonomisk mindre belastende, det ville også innebære at etterkommerne av de som bodde her i 1970 ville kunne være i flertall i 2070, og det å være redusert til en minoritet er å stille svakere selv om det nye flertallet skulle vise medlidenhet og behandle oss mer respekt og ta like mye hensyn til oss som vi gjorde når vi var i flertall. Det er forunderlig hvor lite debatt det er om dette når vi vet hvilken demografisk utvikling vi står overfor.

Tror du virkelig at arabere, afrikanere, muslimer, kommer til å vise medlidenhet og respekt ovenfor hvite? Da burde du lese litt i kommentarfeltene på videoer på youtube som handler om nettopp Europa sin nedgang. Mange ikke-vestlige i kommentarene godter seg over det. Og snakker om da blir det "tid for hevn" o.l. 

Anonymkode: 29421...466

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mener å ha lest en studie for lenge siden som hevdet at Norge ikke har ressurser nok til å ha en større befolkning enn 6 millioner, det var visst den gyldne grensen før alt klapper sammen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Cuckold said:

Det ville ikke bare være økonomisk mindre belastende, det ville også innebære at etterkommerne av de som bodde her i 1970 ville kunne være i flertall i 2070, og det å være redusert til en minoritet er å stille svakere selv om det nye flertallet skulle vise medlidenhet og behandle oss med respekt og ta like mye hensyn til oss som vi tok til dem når vi var i flertall. Det er forunderlig hvor lite debatt det er om dette når vi vet hvilken demografisk utvikling vi står overfor.

 

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Tror du virkelig at arabere, afrikanere, muslimer, kommer til å vise medlidenhet og respekt ovenfor hvite? Da burde du lese litt i kommentarfeltene på videoer på youtube som handler om nettopp Europa sin nedgang. Mange ikke-vestlige i kommentarene godter seg over det. Og snakker om da blir det "tid for hevn" o.l. 

Anonymkode: 29421...466

Du burde ta deg tid til å lese innlegget du svarer før du trykker send, for jeg skriver ikke at jeg tror flertallet vil vise medlidenhet med oss etter at vi har kommet i mindretall, jeg skriver at vi og våre etterkommere vil stille svakere selv om det skulle gå så bra at de behandler oss slik vi behandlet dem når vi var i flertall. Det har vi ingen garanti for, og selv da vil vi stille mye mye svakere enn om vi hadde fått lov å beholde flertallet i eget land.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Cuckold skrev:

 

Du burde ta deg tid til å lese innlegget du svarer før du trykker send, for jeg skriver ikke at jeg tror flertallet vil vise medlidenhet med oss etter at vi har kommet i mindretall, jeg skriver at vi og våre etterkommere vil stille svakere selv om det skulle gå så bra at de behandler oss slik vi behandlet dem når vi var i flertall. Det har vi ingen garanti for, og selv da vil vi stille mye mye svakere enn om vi hadde fått lov å beholde flertallet i eget land.

Jaller du om dette igjen? Jada, det er mange av oss som er mot den storstilte innvandringen, du behøver ikke å spamme forumet for å fortelle oss at dette ikke er bærekraftig. Det klarer vi fint uten at en som er ekte mann skal fortelle oss hva vi skal mene om det. 

Anonymkode: 881b1...492

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, WubWub said:

Jeg mener å ha lest en studie for lenge siden som hevdet at Norge ikke har ressurser nok til å ha en større befolkning enn 6 millioner, det var visst den gyldne grensen før alt klapper sammen. 

Vi har i hvert fall allerede begynt å bygge ned velferdsstaten og legge om til at folk i større grad må finansiere sin pensjon gjennom privat pensjonssparing. Folket her i nord har arvet et kaldt og karrig land, men våre forfedre har bygget landet og vi har del av en fellesarv (blant annet ressursene i havet og på havbunnen) som har et begrenset omfang, slik at det blir mindre på hver når befolkningen øker kraftig som følge av masseinnvandring.

Endret av Cuckold
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Cuckold skrev:

Vi har i hvert fall allerede begynt å bygge ned velferdsstaten og legge om til at folk i større grad må finansiere sin pensjon gjennom privat pensjonssparing. Folket har et på mange måter kaldt og karrig land, men våre forfedre har bygget landet og vi har del av en fellesarv (blant annet ressursene i havet og på havbunnen) som har et begrenset omfang, slik at det blir mindre på hver når befolkningen øker kraftig som følge av masseinnvandring.

En direkte konsekvens av den uansvarlige innvandringspolitikken er selvsagt at de svakeste i samfunnet vil få det enda vanskeligere tatt i betraktning av at velferdssystemet svekkes som du sier og at helsetilbud reduseres.

På sikt frykter jeg at vi kan få amerikanske tilstander hvor de syke og fattige ikke blir tatt hånd om. Eksempel på amerikanske tilstander ;

https://www.vgtv.no/video/152031/avsloert-dumper-syk-og-tynnkledd-pasient-ute-i-kulda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, WubWub skrev:

En direkte konsekvens av den uansvarlige innvandringspolitikken er selvsagt at de svakeste i samfunnet vil få det enda vanskeligere tatt i betraktning av at velferdssystemet svekkes som du sier og at helsetilbud reduseres.

På sikt frykter jeg at vi kan få amerikanske tilstander hvor de syke og fattige ikke blir tatt hånd om. Eksempel på amerikanske tilstander ;

https://www.vgtv.no/video/152031/avsloert-dumper-syk-og-tynnkledd-pasient-ute-i-kulda

Ja, det vil på sikt bli løsningen, offentlige ordninger som arbeidsledighetspenger og diverse trygder osv. vil reduseres kraftig i tiårene som kommer. I tillegg ser jeg enkelt for meg mer utbredt ennå. Det offentlige vil nok fortsette å skyte inn en del også i helsevesenet, men jeg tror egenandelene kommer til å bli mye heftigere. 

Anonymkode: 881b1...492

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...