Gå til innhold

Oppkjøring om to dager!!!


dennejenta

Anbefalte innlegg

Hjelp!! Har oppkjøring til bil om to dager, og er så utrolig nervøs. Føler at jeg kan kalle meg selv trygg i trafikken, og både jeg og kjørelæreren min mener at jeg er klar. Det eneste som skremmer meg er nervene, vet de kan ødelegge alt. Har dere noen gode tips? og er oppkjøring like skummelt som det virker? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde selv oppkjøring på fredag. Hadde fått en sensor som blir kaldt for strykejernet i de traktene jeg bor i. Var pissnervøs på forhånd. Men sa ifra om at jeg var nervøs før vi startet å kjøre. Hadde noen små blundere underveis, men valgte ellers å fokusere på å kjøre helt rett. På slutten gikk vi igjennom hva jeg gjorde rett og galt. Og så fikk jeg et Gratulerer,  og har nå sertifikatet! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ganske nervøs for å få "strykejernet" selv haha. blir så sykt nervøs før sånne ting, kjenner liksom at jeg har nerver allerede, så lurer virkelig på hvor nervøs jeg kommer til å være på selve dagen.. 

Endret av dennejenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, dennejenta skrev:

Hjelp!! Har oppkjøring til bil om to dager, og er så utrolig nervøs. Føler at jeg kan kalle meg selv trygg i trafikken, og både jeg og kjørelæreren min mener at jeg er klar. Det eneste som skremmer meg er nervene, vet de kan ødelegge alt. Har dere noen gode tips? og er oppkjøring like skummelt som det virker? 

Pust med magen!

Og be om å få ha med kjørelæreren i bilen under oppkjøringen hvis du har en lærer du føler deg trygg sammen med. Det hjalp meg voldsomt. Bare å ha ham der, som et slags anker.
Fortell sensor at du er dritnervøs, da får du beskjed om at du kjører først når du føler deg klar, noe som gir deg en fem-ti minutter på å bare roe litt ned og puste.

Og nei, oppkjøringen er ALDELES ikke like skummel som vi på død og liv skal ha den til. De første fem minuttene er litt sånn uuuuuuuhh, men så går det merkelig nok over. Min var direkte koselig! Sensor spør deg hvordan du vil ha det i bilen, altså om du vil ha på radio, om du vil ha stillhet eller om du gjerne vil småprate litt underveis.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strykejernet her var fantastisk! :-) fikk med meg avslutningen til han som hadde henne før meg. Han sto og danset vilt på parkeringsplassen når han var ferdig :-) Kommer til å gå strålende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kjøre en time med kjørelæreren og ha en gjennomgang av bilen rett før synest jeg var veldig hjelpsomt. Da var jeg allerede inne i rytmen til bilen før jeg startet å kjøre.

Fikk en kjempehyggelig mann og storkoste meg. Siden jeg er fra så liten plass så kjenner alle alle, så vi pratet i vei om livet og familien. Han spurte også på forhånd om jeg ville prate, høre på musikk eller være stille. Det var fint.

Endret av Moonwalker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, bergenser skrev:

Hadde selv oppkjøring på fredag. Hadde fått en sensor som blir kaldt for strykejernet i de traktene jeg bor i. Var pissnervøs på forhånd. Men sa ifra om at jeg var nervøs før vi startet å kjøre. Hadde noen små blundere underveis, men valgte ellers å fokusere på å kjøre helt rett. På slutten gikk vi igjennom hva jeg gjorde rett og galt. Og så fikk jeg et Gratulerer,  og har nå sertifikatet! :-D

Haha, hun hadde jeg også. Men da jeg tok lappen for snart 10 år siden mente kjørelæreren min at hun hadde myknet opp litt. Gikk fint på første forsøk! 

 

Til ts; lykke til. Husk at det er ingen krise om du stryker og prøv å få nok søvn og frokost før oppkjøringen. Det går nok helt fint! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle trafikkstasjoner har en sensor som blir kalt for strykejernet. 

Anonymkode: bdbdb...66a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, bergenser skrev:

Hadde selv oppkjøring på fredag. Hadde fått en sensor som blir kaldt for strykejernet i de traktene jeg bor i. Var pissnervøs på forhånd. Men sa ifra om at jeg var nervøs før vi startet å kjøre. Hadde noen små blundere underveis, men valgte ellers å fokusere på å kjøre helt rett. På slutten gikk vi igjennom hva jeg gjorde rett og galt. Og så fikk jeg et Gratulerer,  og har nå sertifikatet! :-D

Hehe, strykejernet er driftig og har holdt på i årevis ser jeg :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle trafikkstasjoner har en sensor som blir kalt for strykejernet. 

Anonymkode: bdbdb...66a

Brukernavnet "bergenser" ga et lite hint om at det nok er den samme ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk "strykejernet", men gikk bare bra :-) Besto med få feil! woho! 

Endret av dennejenta
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, dennejenta skrev:

Fikk "strykejernet", men gikk bare bra :-) Besto med få feil! woho! 

Gratulerer!

Anonymkode: 96655...367

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, dennejenta skrev:

Fikk "strykejernet", men gikk bare bra :-) Besto med få feil! woho! 

Gratulere :) Da er det bare ta det med ro, så går det helt fint nå som vinteren er over oss ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

På 11/16/2016 den 9.24, blonden skrev:

Brukernavnet "bergenser" ga et lite hint om at det nok er den samme ;) 

Litt seint svar, men ;-) Er fra Bergen men lever og tok sertifikatet i en langt mindre kommune på en annen kant av landet, så tror nok det heller er mange driftige strykejern ute å går ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, bergenser skrev:

Litt seint svar, men ;-) Er fra Bergen men lever og tok sertifikatet i en langt mindre kommune på en annen kant av landet, så tror nok det heller er mange driftige strykejern ute å går ;-)

Ups! My bad :) gratulerer til ts :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...