Gå til innhold

Hva tjener du som ikke har utdanning?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Man ser ut fra alle som skriver her at det per dags dato lønner seg med utdanning. 

Flere har her ikke utdanning og er underbetalt.

Ta utdanning og tjen bedre :)

Anonymkode: 7c6b7...521

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 11/17/2016 den 16.39, AnonymBruker skrev:

Jeg trekkes 38% i skatt, men vet ikke hvorfor. Oppdaga det nylig. 

Anonymkode: 84587...a43

Da får du også en betydelig slant igjen på skatten neste år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da kan de vel ta jobben din også, siden du påstår at de ikke er underbetalt...

Anonymkode: 4b86f...ed1

Hva er referansepunktet? Dersom du bruker Norske lønninger er de selvsagt underbetalte, bruker du filippinske er de overbetalte.

Filippinere har ikke bare tatt din jobb, utenlansk arbeidskraft har også tatt over store deler av næringene i verden. Dette har bidratt til BETYDELIG økt velstand for hele den globale verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.12.2016 den 17.17, Fru Uperfekt skrev:

Det jeg ikke evner å skjønne er hvordan de greier å lure proletarene slik at de ikke ser at de ødelegger for seg selv og fremtidige generasjoner 

Spørsmålet er kanskje om det å lure proletarene koster mer enn det smaker? Kulturelt sett er eliten tross alt en del av proletariatet.

Kanskje det å distansere seg fullstendig fra proletariatet ikke var elitens beste ide?

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Jus sanguinis skrev:

Spørsmålet er kanskje om det å lure proletarene koster mer enn det smaker? Kulturelt sett er eliten tross alt en del av proletariatet.

 

Kanskje det å distansere seg fullstendig fra proletariatet ikke var elitens beste ide?

 

 

 

Jeg tror det koster mer enn det smaker og er enig i at i det lange løp vil det skade det vestlige levesettet betraktelig mye mer enn nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tidene forandrer seg tydeligvis.

På 90-tallet kunne man gå ut i veldig godt betalte IT jobber etter vgs. Her kunne man tjente det samme i årslønn som en fin leilighet på beste vestkant i Oslo. Jeg kjenner flere som gjorde det.

Senere på 2000 tallet var det oljesektoren og It. Mye penger til ufaglærte der.

Idag er dette slutt på millionlønner til ufaglærte med mindre du er heldig, og verre kan det bli.

Anonymkode: a2371...168

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke utdannelse. Jobber som fisker på fiskebåt. Tjente litt over 800000 kr brutto i fjor. 150 dager på sjøen. 

Anonymkode: 6e7fa...f73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Tuesday, November 15, 2016 den 10.52, AnonymBruker skrev:

Mange sier at hvis du skal leve greit idag så burde du ha en utdanning for å få en god lønn.

Hva har dere utbetalt i måneden dere som ikke har utdanning? ( Viktig å nevne prosentstilling og hva dere jobber med). 

Anonymkode: ec784...c71

77%, 17500,- hjemmetjeneste. Studerer så har 6000 fra lånekassen i tillegg. I samme jobb tjente jeg 23000 i full stilling utbetalt.

Anonymkode: e262f...e1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, aceydazey skrev:

Har ikke vgs, noen fag fra BI, tjener 514.000,- i året. 

Overrasket over at noen ville ansatte deg.

Anonymkode: f58a2...c2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest aceydazey
På 7.12.2016 den 21.17, AnonymBruker skrev:

Overrasket over at noen ville ansatte deg.

Anonymkode: f58a2...c2f

Du lærer ikke jobben på skolen. 

Og må si du var særdeles usjarmerende! Og selvsagt en feiging som kommenterer det anonymt.

Endret av aceydazey
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, aceydazey skrev:

Du lærer ikke jobben på skolen. 

Og må si du var særdeles usjarmerende! Og selvsagt en feiging som kommenterer det anonymt.

For om vedkommende hadde kommentert under nick som "Kvakkeren" eller "Hardingfela" hadde h*n jo vært mye mindre anonym, ikke sant:fnise:?

Kvakkeren

Kvakkveien 45

0001 Kvakkstad.

 

Åja, h*n, ja.

Anonymkode: a472a...2a5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest aceydazey
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

For om vedkommende hadde kommentert under nick som "Kvakkeren" eller "Hardingfela" hadde h*n jo vært mye mindre anonym, ikke sant:fnise:?

Kvakkeren

Kvakkveien 45

0001 Kvakkstad.

 

Åja, h*n, ja.

Anonymkode: a472a...2a5

Hehe... Ja, det hender at jeg er litt naiv:fnise:

Men det er litt morsomt at h*n ikke skjønner at noen ville ansatt meg, og jeg er opplæringsansvarlig og har personalansvar på jobben:tongue:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 7.12.2016 den 14.08, Fru Uperfekt skrev:

Jeg tror det koster mer enn det smaker og er enig i at i det lange løp vil det skade det vestlige levesettet betraktelig mye mer enn nå.

Uansett om du tror du er en del av den vestlige eliten, om du faktisk er det, eller om du later som du er det, skal du vite at jeg støtter din nasjonalistiske tanke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
På 2.12.2016 den 11.34, Marisana skrev:

Jobber 100% som assisterende daglig leder i en kafé. Tjener ca 22.000 etter skatt, ca 31 000 før skatt. 

Har du lang ansiennitet? Jeg jobber som butikksjef og har 30 000 i mnd før skatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nameless Ghoul skrev:

Har du lang ansiennitet? Jeg jobber som butikksjef og har 30 000 i mnd før skatt.

Har jobbet der i fem år, vært ass.leder i litt over to. Hadde 50% før det. Men jeg ligger nok litt over snittet, for sjefen min får omtrent det samme utbetalt hun også - hun har fastlønn, mens jeg har timelønn. Sjefen min har 15 års ansiennitet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

har ca.360 000 i grunnlønn i året + provisjon og overtid. 

mangler to fag fra vgs. og har tatt to enkelt fag på BI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Marisana skrev:

Har jobbet der i fem år, vært ass.leder i litt over to. Hadde 50% før det. Men jeg ligger nok litt over snittet, for sjefen min får omtrent det samme utbetalt hun også - hun har fastlønn, mens jeg har timelønn. Sjefen min har 15 års ansiennitet. 

Wow, med 15 års ansiennitet ligger sjefen din svært lavt i lønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Nameless Ghoul skrev:

Wow, med 15 års ansiennitet ligger sjefen din svært lavt i lønn.

Ja, det gjør hun, noe hun også vet selv. Hun har dog ikke 15 års ansiennitet som sjef, det har hun vært kun i fire år. Men hun har jobbet i samme bedrift de siste ti årene, og fem år i en annen bedrift i samme kjede :) skal forhandle lønn på nyåret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får 25 000 kr i måneden i uføre og lønn. Eier 2 leiligheter til samlet verdi av 4 millioner grunnet arv. 0 gjeld. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...