Gå til innhold

Hva tjener du som ikke har utdanning?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du har ingen utdannelse da? Du har 12 bortkastede år hvorav de 3 siste ikke lærte deg noen ting? Du tok ingen eksamener, fikk ikke vitnemål, har aldri tatt noe fagbrev, du bare kaller deg frisør?

Hvorfor er du flau over utdannelsen din og yrket ditt?

Anonymkode: 6b30e...c53

Jo selvsagt har jeg gått på skole for å bli frisør, men jeg har ikke er ikke utdannet. 

Blir flau når jeg hører folk kaller det utdanning jeg. 'Jeg har 2 (3) års utdanning og jobber som snekker/frisør/elektriker'. Hvem prøver du å imponere/overbevise?

Anonymkode: b4e92...813

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jo selvsagt har jeg gått på skole for å bli frisør, men jeg har ikke er ikke utdannet. 

Blir flau når jeg hører folk kaller det utdanning jeg. 'Jeg har 2 (3) års utdanning og jobber som snekker/frisør/elektriker'. Hvem prøver du å imponere/overbevise?

Anonymkode: b4e92...813

Du er virkelig en dårlig "ambassadør" for yrkesfag. 

Man sier man har fagbrev og jobber som murer/snekker/maler/frisør/hjelpepleier/bilmekaniker/osv. Fagbrev er ikke høyere utdanning, men det er likefullt utdanning. En viktig utdanning. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Jeg kaller det skolegang, men ikke 'utdanning'. Alle har ho VGS, hvorfor skulle jeg telle de årene som utdannelse, når andre ikke gjør det?

Anonymkode: b4e92...813

Eh alle har ikke gått på vgs... 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 15.11.2016 den 20.12, Knirke skrev:

Jepp... 

Jeg utdanner meg innenfor det maritime, og jeg hører (til det kjedsommelige) 60-70 åringer som forteller om hvordan de reiste til sjøs som 16 år gamle gutter, og kom tilbake etter x antall år som "ekte menn" og offiserer. Joda. Fint det! I dag kan du ikke seile én eneste meter uten VK2 maritime fag m/lærlingplass eller 3 års høyskoleutdannelse m/kadettplass, og på toppen av det kommer en haug med dyre sikkerhetskurs og hele bøtteballetten.

De jobbene som 16 år gamle gutter fikk før er nå opptatt av underbetalte filippinere, og det er ikke lengre mulig å jobbe seg opp fra "gølvet". Skal man bli offisér nå til dags må man værsgo' sette seg på skolebenken. 

 

Hvilket jeg håper gir deg erfaringen til å si nei til globalisme og innvandring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.11.2016 den 18.14, Fru Uperfekt skrev:

En 20-30 år siden 

Husk på at ikke alle i eliten er pro innvandring men de som tjener på det på en eller annen måte nok er mer pro.

 

Jeg angrer på mitt siste svar til deg fordi jeg anerkjenner det faktum at ikke alle i eliten er tilhengere av innvandring, heldigvis. Problemet er bare at det først og fremst er eliten som er for innvandring, og det er eliten som dominerer innvandringsspørsmålet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har 300.000kr i grunnlønn ved 100% stilling som pleieass. I kommunen :) utenom dette kommer en haug med tillegg pga. Todelt turnus og 3. Hver helg, så ca. 22.000kr utbetalt i mnd. 1 års ansiennitet, altså nesten ny i jobben.

Anonymkode: 688af...ba0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Jus sanguinis skrev:

Jeg angrer på mitt siste svar til deg fordi jeg anerkjenner det faktum at ikke alle i eliten er tilhengere av innvandring, heldigvis. Problemet er bare at det først og fremst er eliten som er for innvandring, og det er eliten som dominerer innvandringsspørsmålet.

Der er vi enig.

Er utrolig dumt siden de ikke alle evner å se at ukritisk innvandring vil ødelegge landet og det som er bygd opp, selv om det betyr billig arbeidskraft f.eks i hotell bransjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Tuesday, November 15, 2016 den 19.12, Knirke skrev:

Jepp... 

Jeg utdanner meg innenfor det maritime, og jeg hører (til det kjedsommelige) 60-70 åringer som forteller om hvordan de reiste til sjøs som 16 år gamle gutter, og kom tilbake etter x antall år som "ekte menn" og offiserer. Joda. Fint det! I dag kan du ikke seile én eneste meter uten VK2 maritime fag m/lærlingplass eller 3 års høyskoleutdannelse m/kadettplass, og på toppen av det kommer en haug med dyre sikkerhetskurs og hele bøtteballetten.

De jobbene som 16 år gamle gutter fikk før er nå opptatt av underbetalte filippinere, og det er ikke lengre mulig å jobbe seg opp fra "gølvet". Skal man bli offisér nå til dags må man værsgo' sette seg på skolebenken. 

 

Fillipinere er ikke underbetalt. De har gode lønner i forhold til lønnsnivået på fillipinene. De lever fett av lønnen, i hjemlandet. Selvsagt er lønnen lav, i forhold til norske lønninger,men det er en annen sak

Anonymkode: baadf...f76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ikke anse VGS som utdanning høres da rett og slett "snobbete" ut.  Jeg har 3-årig VGS, anser det som utdanningen min og jeg tjener 440.000 i året.  Lever som singel og trives med det, så penger har jeg nok av.  Om du mente uten -høyere- utdanning, så skulle du heller valgt det som tittel.
 

Anonymkode: 05dc1...741

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utdanning er ikke for alle. Jeg likte skolen, og trives i et akademisk miljø, så for meg var det selvsagt at jeg skulle studere. Broren min hatet skolen, men er praktisk dyktig, så han valgte yrkesretning og fagbrev. Han har ikke studielån, er 24 år og tjener nesten en halv million i året. Like mye som jeg vil få i studielån når jeg er ferdig med mastergraden. 

Det er vanskelig å vurdere graden av "suksess" mot hverandre når han valgte det rette for seg og jeg for meg. 

(Rask kommentar til avsporingen - broren min ville aldri sagt han har utdanning eller at han har "studert". Han er tvert imot ganske stolt av å ikke ha noe utdanning)

Anonymkode: 68afb...332

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjener 165 kr timen i den jobben jeg har ved siden av studiene. Ikke noe å skryte av akkurat. Gleder meg til å bli ferdig med masteren :) 

Anonymkode: e6d1b...1a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28/11/2016 den 23.42, AnonymBruker skrev:

Fillipinere er ikke underbetalt. De har gode lønner i forhold til lønnsnivået på fillipinene. De lever fett av lønnen, i hjemlandet. Selvsagt er lønnen lav, i forhold til norske lønninger,men det er en annen sak

Anonymkode: baadf...f76

Hvorfor forteller du det til meg? Tror du ikke jeg vet det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 28.11.2016 den 10.44, Fru Uperfekt skrev:

Der er vi enig.

Er utrolig dumt siden de ikke alle evner å se at ukritisk innvandring vil ødelegge landet og det som er bygd opp, selv om det betyr billig arbeidskraft f.eks i hotell bransjen.

Det som er enda verre er at venstreeliten ikke ser at billigere arbeidskraft ødelegger det arbeiderklassen selv har bygd opp i form av forbedrede forhold for norske arbeidere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.11.2016 den 23.59, AnonymBruker skrev:

Har 300.000kr i grunnlønn ved 100% stilling som pleieass. I kommunen :) utenom dette kommer en haug med tillegg pga. Todelt turnus og 3. Hver helg, så ca. 22.000kr utbetalt i mnd. 1 års ansiennitet, altså nesten ny i jobben.

Anonymkode: 688af...ba0

Glem aldri da at hovedårsaken til at du tjener såpass er at det er mulig å leve nesten like greit utenfor arbeidsmarkedet i Norge. Det er fordi den norske velferdsstaten reduserer tilbudet av arbeidskraft i ditt segment av arbeidsmarkedet at du tjener såpass som du gjør. Glem heller aldri at innvandring langt på vei eliminerer denne effekten av den norske velferdsstaten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber 100% som assisterende daglig leder i en kafé. Tjener ca 22.000 etter skatt, ca 31 000 før skatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På ‎18‎.‎11‎.‎2016 den 19.39, AnonymBruker skrev:

Vgs teller vel ikke som utdanning? Alle har jo VGS. Jeg er frisør og anser ikke det som utdanning.

Anonymkode: b4e92...813

Et fagbrev er da så absolutt en utdanning.

Anonymkode: b3383...09a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Jus sanguinis skrev:

Det som er enda verre er at venstreeliten ikke ser at billigere arbeidskraft ødelegger det arbeiderklassen selv har bygd opp i form av forbedrede forhold for norske arbeidere. 

Jupp, merker det på holdningen til enkelte naive sjeler.

Det jeg ikke evner å skjønne er hvordan de greier å lure proletarene slik at de ikke ser at de ødelegger for seg selv og fremtidige generasjoner 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Fru Uperfekt skrev:

Det jeg ikke evner å skjønne er hvordan de greier å lure proletarene slik at de ikke ser at de ødelegger for seg selv og fremtidige generasjoner 

Hemmeligheten ligger i oss som folk. Vi er langt mer kollektivistisk enn de fleste andre folkeslag på kloden.

Hvilket kan ha den tosidige effekten av å være bra eller dårlig.

Det var bra i Sverige anno 1600, når kong Gustav II av Sverige transformerte Sverige til en krigsmaskin hvor landets eneste formål var krig, men det er ikke så bra når kulturmarxistisk destruksjon av det opprinnelige samfunnet er på dagsordenen.

Endret av Jus sanguinis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.11.2016 den 23.42, AnonymBruker skrev:

Fillipinere er ikke underbetalt. De har gode lønner i forhold til lønnsnivået på fillipinene. De lever fett av lønnen, i hjemlandet. Selvsagt er lønnen lav, i forhold til norske lønninger,men det er en annen sak

Anonymkode: baadf...f76

Da kan de vel ta jobben din også, siden du påstår at de ikke er underbetalt...

Anonymkode: 4b86f...ed1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...