Gå til innhold

"Mamma bloggere".


Mme Blavatsky

Anbefalte innlegg

I det siste har jeg vært innom flere blogger som faller innunder den kategorien. Det er ingen tvil om at mange av dem er populære, men så begynner jeg å tenke på om det egentlig er riktig å tjene penger sånn?

Andres som har tanker rundt det? Mitt syn har blitt annerledes etter å ha lest diverse her på KG. 😶

Endret av Ovnsbakt Paprika
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville aldri i verden solgt privatlivet til barnet mitt på den måten. En mors viktigste oppgave er at barnet er trygt, det er det ikke når man sprer det utover nettet på den måten.

Det er kvalmt og burde ikke vært lovlig. Dette er mennesker som ikke kan si godkjenne hva som blir skrevet om dem, og hele sirkuset er hårreisende og ekkelt.

Nei, det er ikke riktig. Det finnes ingen måte å forsvare det på! Start gjerne en blogg, men da må den handle om den som faktisk skriver den (og eventuelle personer som kan gi samtykke til hva som blir skrevet), ikke barn. 

Å drive mammablogg er å være en dårlig mor i mine øyne. Uten unntak. :) 

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg! Gale nok med de som bretter ut barnas liv på Facebook. Offentlig blogg er enda verre! Og tjene penger på det i tillegg? Hvordan blir det når barnet kommer på skolen? Mange bloggere skriver mye teit som kan gå ut over familien.

Anonymkode: 2eb26...a63

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med du! Synes det er forkastelig å utleverere ungene sånn. Tenk om noen skulle filme deg som voksen, da hadde det blitt ulovlig overvåking og trakassering. 

Anonymkode: a4752...770

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er mye diskutert i Rampelys-forumet. Ja, det er en uting at foreldre eksponerer barna sine så voldsomt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser ikke hva som er galt med det

Anonymkode: ede30...619

Du ser ikke noe galt i å frata barn deres rett til privatliv?

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som om de fleste er enige. Likevel tjener disse bloggerne hundre tusen i måneden og blir hyllet som helter i media. Hvorfor?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ovnsbakt Paprika skrev:

Det virker som om de fleste er enige. Likevel tjener disse bloggerne hundre tusen i måneden og blir hyllet som helter i media. Hvorfor?

Media har en tendens til å være inkompetente og ignorere samfunnsoppgaven sin.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva med disse TV programmene da? Som kjære mamma, unge mødre osv. Barna som er med på disse programmene har jo ikke sagt det er greit de heller. Syns det er verre med noe som vises på TV. Spesielt dette programmet kjære mamma, tanken er god men barna ville vell kanskje ikke være med på TV.

Anonymkode: 8cede...2b2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som ligger på nett er der for alltid. Alt som er skrevet om deg, positivt og negativt og all informasjonen kommer fra det aller innerste og det aller nærmeste.

Ulovelig burde det vært. De misbruker sin rolle til å stjele fra noen som ikke kan og ofte ikke vil forsvarer seg. Det er stygt, og det er trist.😢

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PetronellaPetrine
18 timer siden, mjauritz skrev:

Jeg ville aldri i verden solgt privatlivet til barnet mitt på den måten. En mors viktigste oppgave er at barnet er trygt, det er det ikke når man sprer det utover nettet på den måten.

Det er kvalmt og burde ikke vært lovlig. Dette er mennesker som ikke kan si godkjenne hva som blir skrevet om dem, og hele sirkuset er hårreisende og ekkelt.

Nei, det er ikke riktig. Det finnes ingen måte å forsvare det på! Start gjerne en blogg, men da må den handle om den som faktisk skriver den (og eventuelle personer som kan gi samtykke til hva som blir skrevet), ikke barn. 

Å drive mammablogg er å være en dårlig mor i mine øyne. Uten unntak. :) 

Signerer den. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PetronellaPetrine
1 time siden, Ovnsbakt Paprika skrev:

Det som ligger på nett er der for alltid. Alt som er skrevet om deg, positivt og negativt og all informasjonen kommer fra det aller innerste og det aller nærmeste.

Ulovelig burde det vært. De misbruker sin rolle til å stjele fra noen som ikke kan og ofte ikke vil forsvarer seg. Det er stygt, og det er trist.😢

Enig. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest PetronellaPetrine
7 timer siden, Ovnsbakt Paprika skrev:

Det virker som om de fleste er enige. Likevel tjener disse bloggerne hundre tusen i måneden og blir hyllet som helter i media. Hvorfor?

Fordi de fleste lever et kjedelig A-4 liv. Folk liker drama! 😊 Bra tråd forresten! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke blogging litt ut nå? Leser ikke en eneste og det går helt fint uten. Er mye annet kjekt å lese enn privatlivet til randoms. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PetronellaPetrine
5 timer siden, Xstrella skrev:

Er ikke blogging litt ut nå? Leser ikke en eneste og det går helt fint uten. Er mye annet kjekt å lese enn privatlivet til randoms. 

Som trådene på KG?:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Mary Vincent
5 timer siden, Xstrella skrev:

Er ikke blogging litt ut nå? Leser ikke en eneste og det går helt fint uten. Er mye annet kjekt å lese enn privatlivet til randoms. 

Det samme inntrykket har jeg; toppbloggerne har mistet troverdighet og mangler evnen til å fornye seg.

Likevel velger Egmont å satse tungt på såkalte "influencers". Egmont eier CM, digital, print, abonnementsmasse, blader og bøker. De eier også dette forumet, Kvinneguiden.

http://kampanje.com/medier/2016/11/gar-fra-united-influencers-til-egmont/#cxrecs_s 

Endret av Mary Vincent
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Støtter @mjauritz' innlegg! 

Jeg vet* mer om bloggerbarnas hverdag enn hverdagen til barn av venner av meg. Barn utleveres over en lav sko - sågar før de er født. Hvilket potensielt inntektsgrunnlag barnet utgjør for de foresatte er nøye kalkulert, hvilket igjen gjenspeiler seg i måten bloggerbarn blir iskaldt utnyttet på disse mammabloggene. 

Det selges et narrativ og oppstylet bilde, delikat dandert - og barnets rett til privatliv i samme slengen. Hver person som støtter oppunder denne groteske business-formen er like medskyldig. 

Det er noe riv ruskende galt når man med myndighetenes velsignelse/avmakt kan bruke eget barn til å slå mynt og/eller profilere seg selv. 

 

*Ikke "vet" som i at jeg har ført akribisk journal over bloggerbarna, men jeg vet hvor jeg kan finne informasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.11.2016 den 2.49, Ovnsbakt Paprika skrev:

I det siste har jeg vært innom flere blogger som faller innunder den kategorien. Det er ingen tvil om at mange av dem er populære, men så begynner jeg å tenke på om det egentlig er riktig å tjene penger sånn?

Andres som har tanker rundt det? Mitt syn har blitt annerledes etter å ha lest diverse her på KG. 😶

Gode spørsmål. Hvorfor man legger ut om barna sine på nett, er sikkert like individuelt som alt annet. Blir det å poste bilder og skrive om barna sine i en blogg så mye annerledes enn for eksempel å poste bilder og skrive om barna sine i innlegg på Facebook? Sosiale medier og blogging er et relativt nytt fenomen, jeg tror rett og slett bare at vi ikke har lært oss helt det med å skjerme andres privatliv fra SoMe enda. Vi vet ikke hva slags konsekvenser det har om 10-20 år.

Samtidig er SoMe her for å bli, og er et naturlig sted for mange å dele livet sitt i. I alle fall den delen av livet man vil at andre skal se. Og har man barn, er man gjerne stolte av de og vil vise de fram. Men det med å tjene penger på det er helt klart et viktig moralsk spørsmål og poeng.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...