Gå til innhold

Noen erfaringer med letrozol?


Blomkvist

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Gynekologen min sier hun kan gi med letrozol som skal fremme eggløsning da jeg ikke har hatt dette de siste mnd. Noen som har erfaring med dette? Hun sa det hadde en indirekte virkning på eggløsningen. Tenkte derfor med en gang jeg heller ville gå til legen min å få skrevet ut noe skikkelig som virker direkte. Har ført om femar, pergo osv men har i grunn lite peiling på alt dette da jeg ikke har vært borti det før. 

Noen som vil dele erfaring med et av medikamentene som funka/funker? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ingen erfaringer, men skal gå på Femar i nov da vi skal ha inseminering denne gangen.

Anonymkode: eef3d...7a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Blomkvist skrev:

Såpass ja, så bra :-) har du prøvd det?

Har prøvd Pergo, men ikke Femar/Letrozol! Pergo funket ikke for meg, dessverre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Letrozol fungerer ikke på meg dessverre. Har PCOS, og ingen mens eller eggløsning. Har forsøkt 5 kurer, men fortsatt ingen eggløsning. Håper du får bedre effekt enn meg! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har prøvd Letrozol tre sykluser, påvist eggløsning alle tre gangene med ultralyd. Letrozol er bra fordi det er mindre sjanse for dobbel eggløsning, modner oftere bare ett egg. Skal sies at jeg fikk dobbel eggløsning to av tre ganger. Syntes det var en grei medisin å bruke, ikke noen spesielle bivirkninger. Grunnen til at hun sier den virker indirekte er nok fordi det egentlig var en medisin brukt for brystkreft, men så fant de ut at en bivirkning av medisinen var at man fikk eggløsning. 

Tredje gangen jeg brukte letrozol ble jeg gravid :) (Fikk også hjelp ved inseminering i tillegg da). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Kajal skrev:

Har prøvd Letrozol tre sykluser, påvist eggløsning alle tre gangene med ultralyd. Letrozol er bra fordi det er mindre sjanse for dobbel eggløsning, modner oftere bare ett egg. Skal sies at jeg fikk dobbel eggløsning to av tre ganger. Syntes det var en grei medisin å bruke, ikke noen spesielle bivirkninger. Grunnen til at hun sier den virker indirekte er nok fordi det egentlig var en medisin brukt for brystkreft, men så fant de ut at en bivirkning av medisinen var at man fikk eggløsning. 

Tredje gangen jeg brukte letrozol ble jeg gravid :) (Fikk også hjelp ved inseminering i tillegg da). 

Fikk du eggløsning to ganger i løpet av en syklus?

Anonymkode: eef3d...7a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Kajal skrev:

Har prøvd Letrozol tre sykluser, påvist eggløsning alle tre gangene med ultralyd. Letrozol er bra fordi det er mindre sjanse for dobbel eggløsning, modner oftere bare ett egg. Skal sies at jeg fikk dobbel eggløsning to av tre ganger. Syntes det var en grei medisin å bruke, ikke noen spesielle bivirkninger. Grunnen til at hun sier den virker indirekte er nok fordi det egentlig var en medisin brukt for brystkreft, men så fant de ut at en bivirkning av medisinen var at man fikk eggløsning. 

Tredje gangen jeg brukte letrozol ble jeg gravid :) (Fikk også hjelp ved inseminering i tillegg da). 

Så herlig å høre at dere lykkes med inseminering. Var det på første forsøk? Hvorfor valgte dere det? Vi skal forhåpentlig vis ha et forsøk nå i nov om alt klaffer. Jeg er veldig spent, selv om jeg har hørt at det ikke er så stor sjangse for å lykkes før etter en del forsøk. Jeg skal bruke femar☺️

Anonymkode: eef3d...7a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Kajal skrev:

Har prøvd Letrozol tre sykluser, påvist eggløsning alle tre gangene med ultralyd. Letrozol er bra fordi det er mindre sjanse for dobbel eggløsning, modner oftere bare ett egg. Skal sies at jeg fikk dobbel eggløsning to av tre ganger. Syntes det var en grei medisin å bruke, ikke noen spesielle bivirkninger. Grunnen til at hun sier den virker indirekte er nok fordi det egentlig var en medisin brukt for brystkreft, men så fant de ut at en bivirkning av medisinen var at man fikk eggløsning. 

Tredje gangen jeg brukte letrozol ble jeg gravid :) (Fikk også hjelp ved inseminering i tillegg da). 

Hei igjen,

Er det en fast syklus dag en får eggløsning med letrozol? Eller er det individuelt som normalt?

TS 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13. november 2016 den 22.43, AnonymBruker skrev:

Fikk du eggløsning to ganger i løpet av en syklus?

Anonymkode: eef3d...7a8

Nei, men det var to egg som ble sluppet samtidig :) 

På 13. november 2016 den 22.45, AnonymBruker skrev:

Så herlig å høre at dere lykkes med inseminering. Var det på første forsøk? Hvorfor valgte dere det? Vi skal forhåpentlig vis ha et forsøk nå i nov om alt klaffer. Jeg er veldig spent, selv om jeg har hørt at det ikke er så stor sjangse for å lykkes før etter en del forsøk. Jeg skal bruke femar☺️

Anonymkode: eef3d...7a8

Det var andre forsøket som lykkes. Vi gikk til offentlig klinikk, og de mente vi ville ha gode sjanser med å prøve inseminering noen ganger før IVF. Vi ville det fordi det er mindre inngripende, mindre medisiner og billigere enn IVF. Vi ble tilbudt IVF gangen etter andre inseminering, men det trengte vi jo heldigvis ikke! 

12 timer siden, Blomkvist skrev:

Hei igjen,

Er det en fast syklus dag en får eggløsning med letrozol? Eller er det individuelt som normalt?

TS 😊

Jeg tror det fortsatt er individuelt, tror jeg fikk dag 15. Hvis egget er nokså modent kan man sette eggløsningssprøyte for å utløse mer planlagt eggløsning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Kajal skrev:

Nei, men det var to egg som ble sluppet samtidig :) 

Det var andre forsøket som lykkes. Vi gikk til offentlig klinikk, og de mente vi ville ha gode sjanser med å prøve inseminering noen ganger før IVF. Vi ville det fordi det er mindre inngripende, mindre medisiner og billigere enn IVF. Vi ble tilbudt IVF gangen etter andre inseminering, men det trengte vi jo heldigvis ikke! 

Jeg tror det fortsatt er individuelt, tror jeg fikk dag 15. Hvis egget er nokså modent kan man sette eggløsningssprøyte for å utløse mer planlagt eggløsning. 

Takk for svar. Jeg trodde man kun slapp et egg med bruk av femar. Venter dere tvillinger?:) Jeg skal bruke femar fra dag 4-9. Ser det er litt forskjellig hvilken dager enkelre bruker det. Fantastisk at dere lykkes på forsøk nr 2. Jeg håper mannen er med på flere forsøk om vi ikke lykkes på første. Det ser litt skummelt ut med tanke på at eggløsningtesten slår ut i en helg og mannen er kanskje ikke hjemme før fredagen, så da regner jeg med det ikke går nå i november alikevel😐 Håper i det lengste. Eventuelt kan de gjøre noe for å utsette eggløsning et par dager?

Anonymkode: eef3d...7a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Smukka91 skrev:

Jeg brukte dobbel letrozol kur, og den tredje mnd satt spiren😊

Fantastisk. Gratulerer så mye:) kan jeg spørre om hvorfor du brukte letrozol? Jeg har stabil syklus og skal ta min første tabl med letrozol i morgen. Er spent og litt redd på samme tid.

Anonymkode: eef3d...7a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Smukka91 skrev:

Jeg brukte dobbel letrozol kur, og den tredje mnd satt spiren

 

Så herlig :) Gratulerer så mye! Lurer også på det. Hvor lenge hadde du vært uten eggløsning og hvor lenge var dere prøvere før det klaffa? Hadde du hatt noen abortet før dette, som meg? Takk for du deler :hjerte: Håpe det går like godt for oss. 

 

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar dere 1 tabl morgen og en kveld? Så det var 3 brett oppi pakken. Er det kun 3 pakning det finnes? Jeg skal bruke det i forhold til inseminering så var ikkje foreberett på å få mer enn 1 brett.

Anonymkode: eef3d...7a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fantastisk. Gratulerer så mye:) kan jeg spørre om hvorfor du brukte letrozol? Jeg har stabil syklus og skal ta min første tabl med letrozol i morgen. Er spent og litt redd på samme tid.

Anonymkode: eef3d...7a8

Brukte letrozol pga pcos og manglende eggløsning. Jeg fikk med en gang dobbel dose. Hadde eggløsning de to første mnd, men ingen klaff. Tredje mnd ble jeg satt på metformin og selvom jeg ikke har insulinresistens, og da satt lille jenten😊😊 ønsker deg masse lykke til! Prøv å ikke stress

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Blomkvist skrev:

 

Så herlig :) Gratulerer så mye! Lurer også på det. Hvor lenge hadde du vært uten eggløsning og hvor lenge var dere prøvere før det klaffa? Hadde du hatt noen abortet før dette, som meg? Takk for du deler :hjerte: Håpe det går like godt for oss. 

 

TS

Takk😊 har bare 15 uker igjen til termin nå! Jeg sluttet på pillen i august i fjor, og var så inne til gynekologen mars i år pga syklusen ble lengre og lengre. Brukte eggløsningstester, men fikk aldri skikkelig utslag på de. Var vel prøver i 10pp før jenten satt. Var veldig tungt når det stod på, men prøv å se positivt på det. Jeg har ikke hatt noen aborter før jeg ble gravid, så er heldig. Ønsker deg masse lykke til😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Smukka91 skrev:

Brukte letrozol pga pcos og manglende eggløsning. Jeg fikk med en gang dobbel dose. Hadde eggløsning de to første mnd, men ingen klaff. Tredje mnd ble jeg satt på metformin og selvom jeg ikke har insulinresistens, og da satt lille jenten😊😊 ønsker deg masse lykke til! Prøv å ikke stress

Tusen takk. Godt å høre at det hjap for deg med tanke å få eggløsning og tilslutt klaff💕  Prøver å ikke stresse, men det merkes på kroppen og jeg stresser nok i underbevissten. Ser ut som det er dobbeldose jeg også har fått siden jeg skal ta 5 mg til dagen. Jeg har jo stabil syklus, men det skader uansett ikke å prøve☺️ Hva hjeper metformin med? 

Anonymkode: eef3d...7a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk. Godt å høre at det hjap for deg med tanke å få eggløsning og tilslutt klaff💕  Prøver å ikke stresse, men det merkes på kroppen og jeg stresser nok i underbevissten. Ser ut som det er dobbeldose jeg også har fått siden jeg skal ta 5 mg til dagen. Jeg har jo stabil syklus, men det skader uansett ikke å prøve☺️ Hva hjeper metformin med? 

Anonymkode: eef3d...7a8

Stresset mye selv når vi var prøvere, så forstår det godt 😊 metformin hjelper på å stabilisere blodsukkeret som igjen påvirker eggløsning 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...