Gå til innhold

Tweet blir alenemor


tweet

Anbefalte innlegg

Gjest Dragoste
På 10.12.2017 den 16.45, tweet skrev:

Hei! Så hyggelig å høre fra deg igjen! Hvordan går det? 😊 Det svangerskapet her har vært en berg- og dalbane, ja.. Er veldig klar for å bli ferdig, i alle fall snart 😂 

Tusen takk ❤️

Det går veldig bra, godt å få samboer hjem igjen. Vi prøver på baby igjen, men denne gangen føles det mere «riktig». Har stor tro på at det går vår vei snart 😄

Blir spennende framover for deg da,  gleder meg til å følge med 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

33+3 

I dag prøvde vi oss endelig på julehandel og ble halvveis ferdig. Men fy fader, så mange kynnere har jeg aldri hatt før. Følte jeg konstant hadde hjertebank og knallhard mage så lenge jeg var oppreist eller gikk. Det var ingen behagelig handletur, for å si det mildt! Men det blir nok ikke mer enn én runde til før ungen kommer, for jeg gidder ikke mer kjøpesenter enn jeg må! Handlet inn kladder til å ha i senga til baby og som jeg kan ha med i stelleveska, ammeinnlegg og bøtte og poser til brukte bleier. 

Nå er vi faktisk i mål snart! Bilstolbasen blir bestilt på nett snart, og dynene og vognposen finner vi under juletreet på julaften, men utenom det har vi alt. Er diverse småting jeg velger å vente med til baby er født, som «nesesuger», brystvortekrem, brystpumpe og sånne ting, fordi jeg ikke vil bruke penger på noe jeg kanskje ikke trenger. 

Fikk brev fra nav, og er rett og slett dritskuffa over beløpet jeg skal få hver måned, og mer gidder jeg ikke si om det! :P 

Ååå som jeg gleder meg til C kommer nå! Vil bare re opp sengen hans, pakke klart fødebag og få han ut 🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33+4 

Ble en liten tur til føden på meg i dag tidlig 😴 Synes kynnerne kom litt for regelmessig og klarte ikke slappe av, så ringte bare for å høre. Fikk beskjed om å telle i 30 min. Fikk 6 kynnere på den halvtimen, med varighet mellom 20-45 sek. De kom bare jeg bevegde meg litt og var skikkelig ubehagelige. Blir så nummen og varm av kynnere! Så da ville de ha meg inn på en liten sjekk. 

Da ble det ctg, ultralyd og sparktelling. Han trives og turner som bare rakkeren, men han har heldigvis ikke tenkt seg ut enda ❤️ Men livmoren min er irritert, mente legen, så jeg fikk beskjed om å ikke presse kroppen min og ta det enda mer med ro. Så ingen flere shoppingturer da kanskje, for det tålte jeg visst ikke. Men hvordan går det an å slappe MER av enn jeg allerede gjør hjemme? 😜 

Har sovet heeeeele dagen og følt meg helt ødelagt i sjela 😴 Lille C er så aktiv at det gjør litt vondt, hehe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, tweet skrev:

33+4 

Ble en liten tur til føden på meg i dag tidlig 😴 Synes kynnerne kom litt for regelmessig og klarte ikke slappe av, så ringte bare for å høre. Fikk beskjed om å telle i 30 min. Fikk 6 kynnere på den halvtimen, med varighet mellom 20-45 sek. De kom bare jeg bevegde meg litt og var skikkelig ubehagelige. Blir så nummen og varm av kynnere! Så da ville de ha meg inn på en liten sjekk. 

Da ble det ctg, ultralyd og sparktelling. Han trives og turner som bare rakkeren, men han har heldigvis ikke tenkt seg ut enda ❤️ Men livmoren min er irritert, mente legen, så jeg fikk beskjed om å ikke presse kroppen min og ta det enda mer med ro. Så ingen flere shoppingturer da kanskje, for det tålte jeg visst ikke. Men hvordan går det an å slappe MER av enn jeg allerede gjør hjemme? 😜 

Har sovet heeeeele dagen og følt meg helt ødelagt i sjela 😴 Lille C er så aktiv at det gjør litt vondt, hehe. 

Deilig med shoppingnekt!

Trasket Strømmen Storsenter på julegavejakt på tirsdag. Aldri igjen! Fy søren.. 

Så godt at han ikke har tenkt seg ut. Litt kjedelig med prematur fødsel.. Håper du føler deg bedre og at kynnerene gir seg litt :lillesky2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Sinsiew skrev:

Deilig med shoppingnekt!

Trasket Strømmen Storsenter på julegavejakt på tirsdag. Aldri igjen! Fy søren.. 

Så godt at han ikke har tenkt seg ut. Litt kjedelig med prematur fødsel.. Håper du føler deg bedre og at kynnerene gir seg litt :lillesky2:

Er SÅ glad vi så å si har alt klart nå, så slipper vi flere runder. Bare de hersens julegavene da, men det ordner seg på et vis. Er det innafor å bruke dette for å slippe unna når S vil ha meg med på trening skal tro? :nigo:

Veldig glad han vil bli der inne litt til! Er ikke såå lenge til termin, så han trenger ikke stresse.

Noen Update fra den fronten da?? Nå måå det vel ha skjedd noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, tweet skrev:

Er SÅ glad vi så å si har alt klart nå, så slipper vi flere runder. Bare de hersens julegavene da, men det ordner seg på et vis. Er det innafor å bruke dette for å slippe unna når S vil ha meg med på trening skal tro? :nigo:

Veldig glad han vil bli der inne litt til! Er ikke såå lenge til termin, så han trenger ikke stresse.

Noen Update fra den fronten da?? Nå måå det vel ha skjedd noe!

Det er definitivt en god unnskyldning for å slippe trening :P

Nei :( Har time på Ahus i morgen kl 08.00. Håper nesten de vil sette meg igang, for nå er jeg så sliten/har migrene og magesmerter konstant. Så fatter ikke hvordan jeg eventuelt skal overleve til over helgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

51 minutter siden, Sinsiew skrev:

Det er definitivt en god unnskyldning for å slippe trening :P

Nei :( Har time på Ahus i morgen kl 08.00. Håper nesten de vil sette meg igang, for nå er jeg så sliten/har migrene og magesmerter konstant. Så fatter ikke hvordan jeg eventuelt skal overleve til over helgen. 

Så frustrerende! :( Du skal jo liksom ha energi til å få ut ungen også da! Hold ut, plutselig er det over ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, tweet skrev:

Så frustrerende! :( Du skal jo liksom ha energi til å få ut ungen også da! Hold ut, plutselig er det over ❤️

Åjada, jeg vet jo hvor fin "belønning"  som venter i andre enden :ninuskapus:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Termin: 31.januar

Uker på vei: 33+5

Kjønn: Gutt

Navn: Blir en liten C ❤

Neste kontroll: Neste år! 

Aktivitet: Føler han er aktiv så å si hele dagen, både når han sover og er våken. Jeg kjenner vel mer nå fordi det begynnere å bli trangt der inne. Han hikker minst én gang om dagen :nigo:

Hjertelyd: Har lagt på rundt 140 hver kontroll

Morkaka: Framme mot høyre

Vann i kroppen: Ingenting enda

Kynnere: Veldig mye siden i forgårs.. Bare jeg beveger på meg, blir magen steinhard. Men heldigvis har det roet seg litt, så fikk sove i natt.

Vekt: 2 kg opp "endelig"! 

Strekkmerker: Noen få på rumpa og noen på hoftene, men akkurat de tror jeg at jeg hadde fra før, bare at de er mer tydelige nå. 

Plager: Plagsomme kynnere, bekkensmerter, mye tyntflytende utflod og kvalme.

Humør: Vil si det er ganske stabilt nå, og føler meg mer glad og tilfreds enn det motsatte :) 

Matkick: Sjokolade og alt som er iskaldt, men ellers er matlysten min såå nede!

Utstyr: Mangler bare bilstolbase og småting jeg kan skaffe senere :) 

Barnerom: Det er malt, men ikke særlig innredet bortsett fra sprinkelsengen som står der. Siden han skal sove med oss først, er rommet hans et lager for babyting akkurat nå. 

Brystene: De KLØØØR, er store og det kommer av og til små dråper råmelk om jeg "pirker" :P 

Tungt: Jepp. Ubehagelig og tungt å bøye meg, snu meg i senga eller sofaen, og jeg blir tungpustet av ingenting. Men jeg tåler det, og skal vel tåle enda mer! :P 

Tanker om fødselen: Gleder meg mest og er veldig spent, men er litt redd jeg plutselig skal få panikk. Har håp om vannfødsel, men er åpen for alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34+0

Hvordan er det mulig at tiden går så fort???

Jeg har ikke så mye å meddele egentlig! Litt dårlig stemning i heimen fordi S kom sent hjem og stinket vin og frityr i natt, og da ble jeg sur :fnise: Har latt han reise ut med kompiser så mye han vil og synes det er helt ok at han «raser fra seg», men nå gleder jeg meg til han er ferdig. Nyttårsaften blir aller siste fest før ungen kommer, så fra da får han bare holde seg klin edru til alle tider! 

Jeg føler meg ok, bare veldig trøtt og sliten/vondt i ryggen. Det verker ordentlig i ribbeina også, så jeg ligger stort sett bare med pølseputa mi i enten sofaen eller senga:P Oooorker ingenting! En skikkelig lat og kjedelig søndag, med andre ord. 

Jeg er så forferdelig nikotinsjuk for tiden. Når noen har en boks liggende i nærheten av meg, mååå jeg bare få lukte ned i boksen. Jeg savner faktisk snus og vin noe helt forferdelig, og gleder meg til jeg kan drikke igjen. Bra jeg har planer om å amme, for da har jeg ikke samvittighet til å gjøre annet enn å fortsette å holde meg unna :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Sinsiew skrev:

Nei.. :(

Trapper opp på Ahus i morgen kl 08 for å bli satt igang :(

Masse lykke til i morgen ❤️ Plutselig har du skatten din i armene, mest sannsynlig i løpet av det neste døgnet! Såå spent på dine vegne! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, tweet skrev:

Masse lykke til i morgen ❤️ Plutselig har du skatten din i armene, mest sannsynlig i løpet av det neste døgnet! Såå spent på dine vegne! 

Takk! :hjerte:

Blir nok lite søvn i natt. Føler jeg er en bølge av alle mulige slags tanker og følelser..

Tenk at jeg, som for 7 år siden fikk beskjed om at å få barn naturlig kom til å bli umulig, blir mamma om bare noen få strakser! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34+1

En del kynnere igjen i dag, og kjenner svake mensmurringer, men ikke sånn at jeg bekymrer meg. Det er vel kanskje vanlig med litt murring nå. Kjenner en del stikking og "støt" i underlivet, og verking i skambeinet. Kan virke som han "graver" seg nedover nå altså 🙈 Magen min ser litt rar ut.. flat på toppen og henger litt lavere. Det gjorde den en gang før, men så gikk den tilbake til sitt kulerunde seg. Mistenker han har snudd seg egentlig, men vet ikke helt hvordan han eventuelt ligger. Kjenner mye mer bevegelse på høyre siden der ryggen var før, og han presser diverse kroppsdeler ut i sidene så voldsomt at det gjør vondt 😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34+2

Endelig ferdig med alle julegaver! Måtte dessverre på kjøpesenteret i dag, etter en natt med mange kynnere og kriminelt lite søvn. Hele kroppen verket og livmoren kranglet med meg gjennom hele shoppingturen. Men det gikk greit med mange pauser og rolig tempo. Jeg er så uendelig glad for massasjeputen min. Den lindrer smerter i ryggen så utrolig bra, noe som kommer godt med etter en slik dag. 

Er en stund siden jeg har grått, men i dag måtte jeg hulke fra meg skikkelig. S mente jeg ikke har lyst på han lenger og at det skuffer han. Problemet er at kroppen min er tung, vanskelig og jeg føler den ikke tilhører meg lenger. Om jeg nøler eller ikke er så gira, har det faktisk ingenting med han å gjøre.. Vi har jo faktisk sex nesten en gang for dag, og da har jeg selvfølgelig lyst også, så jeg vet ikke helt hva han babler om. Forskjellen på før og nå, er bare at det er litt vanskeligere for meg å finne behagelige stillinger og å komme i rette humøret :P Jeg tror han sliter veldig med abstinenser nå som han slutter å snuse (jippi forresten!) og blir irritert og kranglete av det meste, noe jeg ikke tåler særlig bra. 

Men men! Ellers er det god stemning. Gleder meg så VELDIG til jul nå 😍 Alt er klart til baby nå, så jeg trenger ikke tenke på annet enn å pakke fødebag, og det tar jeg når julen er over (om jeg klarer å vente da). Åååh for en fin tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

S virker å være så bekymret for å bli en dårlig pappa. Noen ganger snakker han om farsrollen som noe han lett skal klare, han skal få til det samme som alle andre seende. Men andre ganger snur det helt, og han sier han gruer seg fordi han «ikke kan kommunisere med babyer uansett når han ikke ser». Han gruer seg rett og slett litt til den første babytiden, for han ser for seg det blir veldig vanskelig. Det sa han her en kveld. Han vet ikke hva han kan gi en baby liksom. I tillegg mener han selv at han er så ufølsom og er redd det skal gå utover forholdet mellom han og barnet. 

Altså, jeg forstår godt bekymringene, men jeg tror han undervurderer seg selv veldig! Han kan være ufølsom i visse situasjoner, men han er omsorgsfull og gjør alt for de han er glad i. Jeg får jo masse kjærlighet og omsorg fra denne mannen, så hvorfor skulle ikke det falle han naturlig å gi det til sitt eget barn? Når han får sønnen sin i armene, tror jeg han kommer til å se annerledes på alt. Han er nok mye mer myk og følsom enn det han tror. Min far er veldig lik. Aldri vært særlig god på å uttrykke følelser og kan virke litt kald og «hard», men han har alltid vært en fantastisk pappa med såå mye kjærlighet å gi. 

Når det kommer til synshemmingen, vet han jo ikke om noe annet. Det kommer ikke C heller til å gjøre. Han kommer ikke til å vite hvordan det er å ha en pappa som ser. Jeg har lest meg opp litt på hvordan blinde foreldre kan kommunisere godt med babyen sin, som med babymassasje ansikt mot ansikt, mye prating og nærhet. Leste tips om å bære barnet rundt i huset og ta på ting sammen og snakke om dem, sitte og ta på ansiktet til hverandre (haha), hvordan mate baby uten syn, leke sammen på gulvet, hvordan bære barnet trygt osv. Mye spennende som jeg håper S vil prøve ut! Han er veldig opptatt av å være akkurat som alle andre og vil ikke leve som om han er blind, men med et barn tror jeg det er ekstra viktig å tenke praktisk og prøve ut alle tips og triks! 

Noe S heller ikke tenker over, er hvor mye mer han får med seg enn mange andre. Han leser folk (og hunden sin!) rundt seg utrolig lett. I går ba han hunden gå på plassen sin, men hunden stoppet opp og ville ikke. Da skjønte S automatisk at han måtte ordne til teppet til labbisen, og da la hunden seg i sengen med en gang. Han kan høre på hunden hva han trenger, om han må på do, er tørst, sulten eller hva det måtte være. Bare det er et bevis på at han ikke trenger syn for å forstå hva andre vil. 

Nå babler jeg bare, haha. Poenget mitt er egentlig bare at jeg tror han blir en utrolig god far, og jeg synes det er trist at han har så negative tanker om seg selv.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere prøvd å kontakte noe ala blindeforbundet?

Ei venninne av meg, som er delvis blind(ser kun tåke og kan ikke fokusere) fikk barn og hadde godt utbytte av "kurs" gitt av en slik type gruppe. 

Ellers er det jo ingen problem med blindhet!! Han kan jo snakke, ta og føle. Stakkars, ikke godt å bekymre seg over slikt, selv om jeg jo forstår han. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sinsiew skrev:

Har dere prøvd å kontakte noe ala blindeforbundet?

Ei venninne av meg, som er delvis blind(ser kun tåke og kan ikke fokusere) fikk barn og hadde godt utbytte av "kurs" gitt av en slik type gruppe. 

Ellers er det jo ingen problem med blindhet!! Han kan jo snakke, ta og føle. Stakkars, ikke godt å bekymre seg over slikt, selv om jeg jo forstår han. 

Han vil ikke kontakte dem, for han vil så gjerne klare alt selv.. En helt tullete tankegang, for de holder jo kurs fordi folk skal klare ting selv! Men jeg vet de holder foreldrekurs som jeg kunne tenkt meg å reise på sammen. Der kan vi møte andre i samme situasjon som oss, noe jeg tror begge hadde fått mye ut av. 

Ja, synes det er trist at han bekymrer seg slik.. Det viser jo at han bryr seg veldig da. Jeg tror nok han blir positivt overrasket over hvor bra det kommer til å gå :) 

Men nå er jeg veldig spent på å høre hvordan det har gått med deg! Hvordan er det nye livet? 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34+4

Alt. Er. UBEHAGELIG! :P Forlot nettopp S hos noen venner fordi jeg ikke klarte å være der mer. Jeg var så varm, klam og desperat etter å komme meg hjem! Satt sammenklemt mellom masse folk i en sofa og ble helt klaustrofobisk, så jeg måtte bare stikke. Kastet av meg alle klærne og la meg under dyna på det kalde, deilige soverommet vårt ❤️ Alt annet enn senga og bbhugme er helvete på jord nå. Eneste behagelige er å ligge og spoone pølseputa på et kaldt rom.. :P 

Magen min er så skeiv. Han koser seg spesielt godt på høyre side merker jeg. Er der alle smertene ligger (i lysken, ryggen og ribbeinet, og er der hele kroppen hans buler ut når jeg ligger på rygg. Herlig det :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...