Gå til innhold

Tweet blir alenemor


tweet

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, Poppsilopp skrev:

Bare si at du har kjent lite liv i hele dag og at du gjerne vil komme inn for en sjekk. Men har du prøvd å drikke en halv liter med iskald saft? Det fikk jeg spørsmål om. Det er også ofte med på å få aktivitet i de. Så du kan jo eventuelt prøve det først.

Alt jeg har er sukkerfritt da, vet ikke om det har noe å si? 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ikke ekspert, men har alltid lest den skal ha sukker i seg når jeg har lest. :sjenert:

Du er forresten ikke alene om å ha telefonangst, jeg har ikke engang turt å finne ut hvilket telefonnummer jeg skal ringe om det er noe. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Tonio skrev:

Jeg er ikke ekspert, men har alltid lest den skal ha sukker i seg når jeg har lest. :sjenert:

Du er forresten ikke alene om å ha telefonangst, jeg har ikke engang turt å finne ut hvilket telefonnummer jeg skal ringe om det er noe. :fnise:

Drikker ingefærøl og trykker magen støl hos mamma nå. Hun tar det altfor mye med ro synes jeg! Har ikke turt å ringe enda 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter myyyye trykking på magen, brus og litt mer sjokolade, ble det heldigvis noen dytt tilbake fra gutten min. Mamma fikk se magen hoppe et par ganger 😁 Nå kjenner jeg jevnlig små dult der inne. Magen min er veldig myk når jeg legger meg ned, så jeg tror kanskje han ligger litt langt bak. Kjenner liksom ikke så godt kroppen hans når jeg trykker, så da tipper jeg at han har snudd seg litt. Han kan ikke ha reist så langt hvertfall 🙈

Skulle prøve å sove nå, men fikk plutselig mageknip og har nå fått skikkelig (unnskyld, TMI) diaré. Å proppe i seg så mye sjokolade var kanskje ikke den aller beste idéen jeg har hatt 😰 Huff.. Sorry 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det går seg til fort og du får sove! Om ikke annet så er du vel lettet nå, og da er i det minste min erfaring at det er lettere å sovne. :sovne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, LoveTrain skrev:

Så bra han våknet litt:) Har du vært inne på kjennliv.no? Der står det mye bra info:) 

Nei, det skal jeg undersøke! :)

13 minutter siden, Poppsilopp skrev:

Så bra at han kviknet til! Hvordan er det i dag?

Han holdt meg våken leeenge i natt. Sikkert skikkelig sukkerkick 🙈 Kjenner han godt i skrivende stund, gnikker seg opp i ribbeinet og styrer på 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31+0

Masse liv og røre nå altså! Det er så beroligende og gøy :nigo: Hentet mer klær i dag som jeg nå har vasket og hengt opp. Får så sommerfugler i magen av de små små klærne 😍 Tror jeg nå har det vi trenger, bortsett fra litt mer ullklær. Vurderer å kjøpe en brukt mosekurv å ha på stuen til 200kr, men venter på klarsignal fra S. Jeg har det altfor gøy med å kjøpe inn til lille 😜 Alt det viktige er kjøpt, bortsett fra madrass til sprinkelsengen (som ikke skal brukes enda, så ikke noe stress) og base til bilstol. Vognpose får vi i julegave av faren min, og da er vi i teorien klar til han kommer. Bare 66 dager til termin. Helt sykt!

Av symptomer har jeg begynt å kjenne mer halsbrann, og jeg er sulten hele tiden. Utenom det har jeg de samme plagene som jeg har hatt hele tiden. Får stadig høre hvor liten jeg er.. begynner å bli old news nå altså! 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet så «rar» jeg plutselig har følt meg i kveld. Mistenker at det er blodtrykksfall, men det skjer liksom om igjen og om igjen. Svimmel, kvalm, føler jeg har bomull i ørene, verker i ryggen, hendene føles nummen og jeg føler hodet er helt «ute». Måtte få mamma til å komme fordi jeg ble litt bekymret. Sparkene fra C gjorde skikkelig vondt også, langt nede. Alt føltes bare feil liksom. Tror jeg fikk litt angst av det, for da jeg snakket om det med mamma, gikk det gradvis litt over. Så at det hjalp å snakke om det, sier meg at det ikke bare var fysisk.

Synes det er ekkelt å ligge, så sitter oppreist i sengen nå og lurer på hva jeg skal finne på 😜 Kjenner pulsen skikkelig i halsen og hodet når jeg ligger, og det blir tungt å puste. Tipper alt jeg kjenner er normalt, men synes det er ekkelt å være alene når jeg ikke føler meg bra. Har ganske vondt i ryggen og skambeinet også i natt. Plutselig ble alt bare ubehagelig og vondt. Jeg tror kanskje jeg har bevegd meg for lite i dag, så kanskje dette er en blanding av dårlig blodsirkulasjon og en baby/livmor som presser både her og der. «Maser» litt i dagboken for å ikke få angst nå 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31+2

Er snart pakket og klar til å reise til Oslo. Gleder meg skikkelig til kjærestetur, men er dritnervøs for å fly alene. Har glemt støttestrømper, er redd for blodtrykksfall på flyet eller å bli dårlig på andre måter. Heldigvis her ikke flyturen lang 🙈

I dag er det omtrent ikke mulig å få sitte! Har vondt i korsryggen og bekken, og samtidig får blæra og ribbeinet skikkelig gjennomgå 😂 Den følelsen når urinen nesten blir sparket ut av tissen liksom.. Satt på venterommet hos legen og kjente kroppen min «humpe» av sparkene. Jeg tror kanskje han ligger med hodet ned og rumpa opp i ribbeina, også strekker og vrir han på hele kroppen. Au! 

Ble tatt blodprøver for å se virkning av medisiner og jerntilskudd, og ble videre sykmeldt. Hadde jo egentlig lyst å prøve litt jobb i julen, men ble frarådet det i og med at psyken har fått noen knekker i det siste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31+4 

Nå er det ikke mange timene før vi er hjemme igjen. Det har vært en skikkelig vellykket tur med god mat og mye kos! Men jeg har virkelig fått kjenne på hvor tungt det er å være gravid. Plutselig føler jeg meg helt invalid. Puster og peser for ingenting, og jeg må styre skikkelig lenge for å finne gode ligge- og sittestillinger. Bekkenet og ryggen tåler svært lite vandring også, og det er ikke bare bare å sitte, for da presser ungen på alle organer og ribbein! NÅ er jeg litt lei av å være gravid :fnise: 

Tmi: Synes underlivet har forandret seg sånn! Er ganske logisk at ting presses litt nedover og jeg føler meg litt hovnet opp på en måte, men nå er det nesten som at følsomheten der nede er helt på bærtur.. Så når S gjør sin business der nede, føles alt bare ubehagelig og ikke deilig i det hele tatt :( En stikkende, rar følelse i klitten, for å si det rett ut! Har ikke fått orgasme på mange dager, og det er utrooolig frustrerende når kroppen spiller så lite på lag med meg fra før! Åårrrh. Sexen er liksom det som har vært positivt og bra fra starten av, og nå skal det også bli vanskelig.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31+6

Her kommer litt klissklass:

Jeg er så forelska! Vi hadde en av våre ærlige, fine, litt vonde samtaler i natt. Det er så mye vi har klart å jobbe oss gjennom, og vi sitter igjen sterkere og mer forelska enn noen sinne. Tenker tilbake på sommeren og den svære krangelen, og den berg- og dalbanen vi har vært igjennom egentlig siste året. Tenk hvis jeg hadde lyttet til søstrene mine og flyttet ut, og bare gitt opp. Det orker jeg ikke tenke på engang! Han har forandret seg noe så utrolig de siste månedene, noe jeg helt ærlig tvilte på om han kom til å gjøre. Han har ikke hevet stemmen eller vært stygg i munnen en eneste gang etter jeg vurderte å forlate han, han lytter mer, viser meg mer omsorg og forståelse, gir seg mye lettere i diskusjoner og kommuniserer bedre. Jeg har også forandret meg. Blitt tøffere, fokuserer mye mer på meg selv og mine egne behov, er ikke lenger redd for å gjøre han sur og sier raskt i fra om jeg har noe på hjertet. Vi har snakket og snakket, og gravd i hverandres hjerner og følelser. Jeg føler jeg forstår han så mye bedre, og sammenhengen mellom barndom og nåtid. Det er ikke rart han er sta, sliter med følelser og å stole på folk, etter den oppveksten han har hatt. Er han en smule urimelig, blir litt for sta eller sier noe «feil», så går ikke jeg rett i grinings, men prøver heller å skjønne hvor han kommer fra. Han gjør meg gal til tiden, men jeg vil heller det enn å være foruten. Jeg har virkelig fått verdens fineste og kompliserte mann, og jeg elsker hele han! 

Sånn ellers går det fint. Fått tak i mange fine bodyer, bare 20kr stk :nigo: Det er nesten sånn at jeg har litt for mye, men bare nesten. Det eneste vi mangler nå, er base til bilstol, vognpose (som nå er bestilt),  madrass til sprinkelseng (trengs ikke enda), bilstoladapter til vognen og litt mer ullklær. Må få opp den hersens krybben på rommet, men haster ikke. Er nesten klar for å pakke fødebag og alt, jeg :fnise:

Den magen min altså. Føler alle er så mye større enn meg! Skal ikke jeg bli gigasvær og «sprekkferdig» eller? Når jeg står, er det så vidt magen titter frem under puppene liksom. Føler meg stor av og til, men alle kommenterer jo hvor liten jeg er, og jeg tenker ofte «er det her alt?». At jeg umuuuulig kan ha termin i januar! 

Nei, nå må det en helgehandel til, og i dag skal jeg være sosial. Har ekstremt mye selskap i C som veksler på å kile og torturere meg :nigo: Skjønner fortsatt ikke helt hvordan han ligger, men jeg kjenner han i alle fall svært godt i både ribbein, blære, underliv.. og sånn ellers overalt! Liker det sånn ❤️

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

32+1

Har hatt en fysisk vond dag. Veldig vondt i ribbeinet og kjent støtlignende smerter i underlivet, helt bak til rumpehullet. Utrolig merkelig følelse! Kjennes av og til ut som jeg har det trykket i hodet og det blir ekkelt å puste, om jeg sitter lent bakover eller ligger på ryggen. Men så får jeg vondt av å sitte «vanlig» også. Prøver å holde motet oppe, men det er litt vanskelig nå når alt er tungt og vondt 😅 Men men, koser meg med bevegelser da!

Fikk hjelp av pappa til å sette opp bedsidecrib i dag. Sengen vår blir for høy, så vi skrudde på begge kantene. Det går nok fint. Har såå lyst å ha på laken og ordne til dyne nååå! 😍 Det er så sykt at vi snart har baby i hus. Bytter litt på å skjønne det og ikke 🙈

På tide med et magebilde (med litt hengepupp, hehe)? 

 

04ED5EB9-AA99-4D0B-86AC-32B0A5CE4B4D.jpeg

Endret av tweet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 timer siden, LineG skrev:

Herreguud så nydelig mage 😍 den er jo helt perfekt!! 💙

 

1 time siden, Tonio skrev:

Synd at du ikke har det på topp helt fysisk. Men gud, så fantastisk du ser ut! :rodmer::sjenert: Den fine magen!

Tusen takk skal dere ha ❤️ Godt å høre jeg er fin, og ikke bare at magen er liten! 

Alle vondtene er verdt det, det er hvertfall sikkert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, miore skrev:

Synes magen ser akkurat passe stor ut for 32 uker, jeg - og veldig fin :) 

Tusen takk! :) 

——

32+3 (etter midnatt)

Får ikke sove på grunn av spark og vonde ribbein.. og S snorker fælt! Har helt forferdelig med luft i magen som bare MÅ ut også. Stakkars fyr 😂

I dag (eller i går, da) ble jeg for en gang skyld med på trening. Det skjer av og til. Kjenner kroppen er tung å styre 🙈 Pust, pes og melkesyre første fem repetisjonene med lette knebøy liksom. Men det var faktisk litt deilig å få opp pulsen og svette litt. Er takknemlig for at jeg i det hele tatt klarer å møte opp 😜 

De neste dagene har jeg planer etter planer. Babyshower, innflytningsfest til en venn, må shoppe litt, ultralyd, ditt og datt. Vil helst bare bli liggende i sengen resten av uken, jeg. Alt føles bare som stress og et ork, bortsett fra ultralyden. 

Og herregud, gravidtåke delux! Jeg tror jeg må klistre fast post it-lapper med påminnelser rundt omkring i leiligheten, for jeg glemmer jo alt for tiden! 

Endret av tweet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...