Gå til innhold

Tweet blir alenemor


tweet

Anbefalte innlegg

På vei: 25+1
Igjen til termin: 107 dager
Neste kontroll: Om to dager :) 
Innkjøp: Ganske mye egentlig, skrev om det lenger oppe

Kjønn:  Gutt
Utålmodig: Nei, men gleder meg veldig!

Navn: Vi er ganske sikker, men åpen for at det kan dukke opp et vi liker bedre. Elsker navnet vi har bestemt, da ❤
Vektøkning: Ned 2 kg til sammen sist jeg sjekket forrige uke.
Vann i kroppen: Nei
Melk i brystene: Nei
Strekkmerker: Nei, ingen enda!
Hodet ned: Kjennes ut som han flytter på hele kroppen ofte, så tviler på det :P 
Tungt: Ikke egentlig, men jeg puster som en feit ku
Kynnere: Ja, litt oftere de siste dagene
Hodet festet: Nei
Matkick: Har så lyst på pinnekjøtt HELE tiden.
Plager: Bekkensmerter og mye vondt i ribbeina, kortpustet og brystvortene klør
Humør: Føler jeg har litt depressive "episoder" hver dag når jeg blir alene

Høygravid: Nei
Fødselsforventninger: Jeg gleder meg faktisk litt, men av og til får jeg litt vondt i magen av tanken. Veldig opp og ned :P 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

25+3 

Faaakk, jeg har så vondt i ribbeina og ryggen! Gikk litt på kjøpesenteret og tok en kjapp treningsøkt, og bare dét kjenner jeg veldig godt på hele kroppen. Au! Og jeg blir så usikker, for jeg kjenner ubehag i magen også. Kjennes ut som når man har strekt en muskel, og kan kjenne litt murring av og til. Bra jeg skal til jordmor i morgen, så får jeg spør henne ut litt om alt dette. I morgen er det glukosebelastningstest. Gruer meg FÆLT! 

Mannen er nå hjemme! Herregud så deilig :rodmer: Masse kos, sex, mat og kjærleik. Kjenner nå hvor ensomt det har vært siste uken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glukosedrikken smakte først godt, så ble det gradvis verre. Grusomt! Sitter og venter på jordmortime nå, kvalm og forferdelig sulten. Men ble fart på gutten etter den drikken, så koser meg litt med spark 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25+5

Kjedelig å ikke få vite blodsukkeret etter testen før mandag, men jordmor mente det så veldig lyst ut da blodsukkeret lå på 4,9 fastende. Alt annet så også bra ut! SF-målet var bittelitt over den rød streken, men helt innafor. Har fått så mange kommentarer på at jeg har så liten mage.. ganske irriterende. Magen min er fin! Gått opp en kilo, så til sammen ned én kilo fra startvekt. 

Har fått vite at søsteren min også skal ha en gutt :rodmer:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.10.2017 den 13.21, tweet skrev:

25+5

Kjedelig å ikke få vite blodsukkeret etter testen før mandag, men jordmor mente det så veldig lyst ut da blodsukkeret lå på 4,9 fastende. Alt annet så også bra ut! SF-målet var bittelitt over den rød streken, men helt innafor. Har fått så mange kommentarer på at jeg har så liten mage.. ganske irriterende. Magen min er fin! Gått opp en kilo, så til sammen ned én kilo fra startvekt. 

Har fått vite at søsteren min også skal ha en gutt :rodmer:  

Hvorfor fikk du ikke vite blodsukkeret med en gang?

Åh, bare vent. Magen kommer(sammen med kiloene:fnise:) Herlighet, du er jo bare i uke 26. Magen trenger da absolutt ikke å ha blitt særlig stor allerede da. Er så dumt at folk skal kommentere slike ting, for man kan jo bli bekymra sekv til slutt.  

Gratulerer som tante til en liten gutt! Kan tenke meg det blir morro for de to små og vokse opp sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Sinsiew skrev:

Hvorfor fikk du ikke vite blodsukkeret med en gang?

Åh, bare vent. Magen kommer(sammen med kiloene:fnise:) Herlighet, du er jo bare i uke 26. Magen trenger da absolutt ikke å ha blitt særlig stor allerede da. Er så dumt at folk skal kommentere slike ting, for man kan jo bli bekymra sekv til slutt.  

Gratulerer som tante til en liten gutt! Kan tenke meg det blir morro for de to små og vokse opp sammen :)

De sa bare det skulle sendes inn, så jeg måtte vente til mandag :vetikke: Skulle få melding av jordmor. 

Gleder og gruer meg til mer mage! Trives også godt med den jeg har til nå, så folk får bare si hva de vil :P Men var godt å få målt og sett selv at magen er helt slik den skal. 

Takk! Søstrene mine gikk gravid samtidig med to jenter (bare tre uker mellom dem), så blir spennende å se hvordan det blir med to gutter denne gangen! Helt komisk at det skjer for andre gang. Foreldrene våre er hvertfall veldig happy for det :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, tweet skrev:

De sa bare det skulle sendes inn, så jeg måtte vente til mandag :vetikke: Skulle få melding av jordmor. 

Gleder og gruer meg til mer mage! Trives også godt med den jeg har til nå, så folk får bare si hva de vil :P Men var godt å få målt og sett selv at magen er helt slik den skal. 

Takk! Søstrene mine gikk gravid samtidig med to jenter (bare tre uker mellom dem), så blir spennende å se hvordan det blir med to gutter denne gangen! Helt komisk at det skjer for andre gang. Foreldrene våre er hvertfall veldig happy for det :nigo: 

Høh, så rart. Fikk svaret med en gang jeg :P Men hvis du hadde så lavt fastende, er det vel ikke noe å stresse over uansett :) Selv hadde jeg 3,7 fastende, så hu som tok prøven sa at det umulig kunne bli et problem. Hu hadde rett, Jeg lå på 4,6 etter den forferdelige drikken.. Krysser fingrene for at du får et fint resultat! 

Jeg gleda meg skikkelig til stor fin gravidmage jeg også. Nå vil jeg tilbake til uke 26-ish x) Er så lei! NÅ kan hu komme... Og jeg er ikke sååå stor(ligger rett over den røde linja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26+1

Etter glukosebelastningen lå tallet på perfekte 6,5! Nå er jeg såå letta! 

I helgen var jeg såpass sporty at jeg ble med på pub med S og noen venner, og var grei nok til å kjøre de for å kjøpe junk halv tre på natta. Jeg hadde det faktisk veldig gøy og tror fysioterapien gjorde at jeg klarte meg gjennom natten. 

På lørdag var jeg mange timer hos min eldste søster. Vi har hatt et litt anstrengt forhold i det siste, men det var godt å være oss igjen. Hun fikk kjenne mange dult fra lille ❤ 

I helgen synes jeg C var uvanlig rolig der inne, men kunne kjenne små dult en og annen gang i løpet av dagen. Kunne ligge i ro en time etter en sjokoladebit uten å kjenne noe, det var ganske ekkelt.. Men i går kveld var det helt sirkus der inne, samme i dag tidlig. Jeg glemmer litt at morkaken min ligger foran og at han derfor kan ligge å sparke i den slik jeg ikke kjenner det like godt. Og tydeligvis har han bare roligere dager, det har jo skjedd før :)  Akkurat nå mens jeg skriver, kjenner jeg at han stryker kroppen inntil magen min og styrer på. Jeg elsker sånn den følelsen, blir helt på gråten av å følge med på bevegelsene der inne 😭😂

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som du har hatt en flott avslutning på forrige uke, og en enda bedre start på denne uka! :yvonne: 

Glukosebelastning er noe jeg gruer meg skikkelig til, og jeg har ingen problemer med å forstå at perfekte tall gjorde deg letta! En mindre ting å bekymre seg for nå som du nærmer deg innspurten. Da er det bare å fortsette med sjokoladen og kjenne på kos. :sjokolade: Og det med god samvittighet! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.10.2017 den 16.02, Tonio skrev:

Det høres ut som du har hatt en flott avslutning på forrige uke, og en enda bedre start på denne uka! :yvonne: 

Glukosebelastning er noe jeg gruer meg skikkelig til, og jeg har ingen problemer med å forstå at perfekte tall gjorde deg letta! En mindre ting å bekymre seg for nå som du nærmer deg innspurten. Da er det bare å fortsette med sjokoladen og kjenne på kos. :sjokolade: Og det med god samvittighet! 

I øyeblikket når du drikker den driten, så føler du at du aldri blir ferdig, men plutselig er det over. Jeg synes jeg gruet meg for egentlig ingenting, selv om jeg ble småkvalm av den drikken 🙈 Det er godt å bare bli ferdig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26+2

I dag har jeg lagt lenge på sofaen og hørt på musikk. På hvert refreng har C tatt helt av og hele magen har svaiet og humpet 😂😍 Veldig god underholdning på en ellers ganske grå og kjedelig tirsdag. 

Lenge siden jeg har delt magebilde. Her er et fra i går 😊

 

49C61155-7D7D-43D8-B3BD-A51368FAC8E1.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, tweet skrev:

26+2

I dag har jeg lagt lenge på sofaen og hørt på musikk. På hvert refreng har C tatt helt av og hele magen har svaiet og humpet 😂😍 Veldig god underholdning på en ellers ganske grå og kjedelig tirsdag. 

Lenge siden jeg har delt magebilde. Her er et fra i går 😊

 

49C61155-7D7D-43D8-B3BD-A51368FAC8E1.jpg

Så fin babymage du har 😍😍

gleder meg sånn til større babymage selv, og ikke minst kjenne bevegelse og liv! Jeg er bare i uke 14 så fortsatt en stund til.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Jeey skrev:

Så fin babymage du har 😍😍

gleder meg sånn til større babymage selv, og ikke minst kjenne bevegelse og liv! Jeg er bare i uke 14 så fortsatt en stund til.. 

Takk 😁 Tiden kommer til å gå såå fort, det lover jeg! Jeg forstår ikke hvordan det bare kan være 99 dager igjen allerede liksom 😱

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, LineG skrev:

Så nydelig mage Tweet :strix:😍

Tusen takk ❤ Hvordan går det med deg? 😊

1 time siden, QBee skrev:

Kjempefin mage! Jeg fødte på torsdag og savner min allerede ;) 

Takk! Og gratulerer så mye :nori: Skjønner at du savner den, jeg.. Elsker å ha gravidmage, har aldri gått så mye med stramme klær som nå 🙈🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, tweet skrev:

Tusen takk ❤ Hvordan går det med deg? 😊

 

Joda går fint med meg, men blir nok ikke prøving før til sommeren igjen her, har tatt en bukplastikk (fjernet overflødig hud på magen) så skal la det gro ordentlig før vi prøver igjen:)😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, LineG skrev:

Joda går fint med meg, men blir nok ikke prøving før til sommeren igjen her, har tatt en bukplastikk (fjernet overflødig hud på magen) så skal la det gro ordentlig før vi prøver igjen:)😊

Spennende med operasjon! Er du fornøyd med resultatet? 😊 

Kjedelig å vente da, men du får bare bruke tiden godt til å pleie deg selv og kjærligheten! Har dere spesielle planer fremover? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, tweet skrev:

Spennende med operasjon! Er du fornøyd med resultatet? 😊 

Kjedelig å vente da, men du får bare bruke tiden godt til å pleie deg selv og kjærligheten! Har dere spesielle planer fremover? 😊

Jeg tror det 🙈 er bare en liten uke siden så har ikke helt fått sett resultatet men tror nok jeg blir fornøyd 😊 enig at det er kjedelig å vente men samboeren trengte en god pause så da blir det bare fokus på jobb og oss frem til prøvingen igjen :) ingen store planer 😊

Hvordan går det med deg da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg alltid til å legge meg, men får jo aldri sove. Nå ligger C og hikker. Greit nok det, altså... men må han ligge så langt nede og gjøre det liksom!? Kjenner ut som han ligger på blæra mi, og for hvert hikk, kjenner jeg en stikkende følelse i blæra. Au! Har i tillegg ganske vondt i ribbeina i kveld/natt. Hadde spillkveld hjemme hos oss med et vennepar, og jeg sleit veldig med å sitte lenge av gangen 😓 Hatt en slags deppedag på sofaen i dag, absolutt ikke rette humøret for besøk.. Grubler så fælt over jobbsituasjon og studier. Føler meg ubrukelig som ikke jobber. Alle rundt meg prøver å overbevise meg om at det viktigste nå er helsen og lille gutten, mens jeg ligger og skammer meg over at jeg ikke klarer å kjempe meg gjennom et par arbeidshelger i måneden engang. Det er godt å kunne gjøre alt i mitt tempo, dempe smerter gjennom fysioterapi og bare pleie meg selv og komme meg gjennom dagene, men jeg føler meg samtidig så «pinglete» og svak i forhold til mange andre. Beundrer sånn de som står på i store stillinger og må omtrent bli tvunget til å sykmeldes.. Det har vel noe med hvordan andre trives på jobben sin. Jeg trives til en viss grad, men egentlig ikke nå lenger, etter jeg ble flyttet da jeg ble gravid. 

Men altså, hva gjør jeg.. Føler det er så unødvendig av meg å være sykmeldt noen uker, komme tilbake noen få vakter, for så å bli sykmeldt igjen fordi det blir for vondt og tungt. De kan ikke tilrettelegge for meg. Men så vil jeg ikke gå hjemme hele svangerskapet heller :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...