Gå til innhold

Tweet blir alenemor


tweet

Anbefalte innlegg

Gjest Dragoste

Jeg har lest mange plasser at det er veldig normalt at symptomer kommer og går. Så prøv å ikke bekymre deg 😊 Mye enklere enn sagt selvfølgelig, kommer sikkert til å bekymre meg akkurat like mye selv den dagen det sitter for meg også.. 

Men det er bra du får målt HCG, forhåpentligvis er det fin stigning, så da får du senket skuldrene 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har googlet mye på dette med symptomer som forsvinner, og det virker som det skjer ofte mellom uke 8-11. Det kan nok stemme med hormonproduksjon som "skifter plass" i kroppen. Nå så skal morkaken din ta seg av hormoner så eggstokkene dine har pensjonert seg og får hvile😊 Kanskje det er derfor? På den annen side så kan det hende du angrer på at du brukte krefter på å bekymre deg når kvalmen slår til😉 Den ligger å gosser seg langt inni magen😊 Forstår at du ikke liker å være alene... har selv sliti psykisk for noen år tilbake og det verste var å være alene med tankene sine😬 Finn en serie å drømme deg bort i hvis du klarer😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for beroligende ord, @Dragoste og @snehvit88 :)  Skrev et lite innlegg i en termingruppe, og mange hadde opplevd det samme og fått symptomene tilbake. Jeg tror jeg bekymret meg forgjeves altså, for nå er jeg altså så kvalm! Hehe... Blir jo helt skrullete av det her. Følte meg helt fin tidligere, men så kom symptomene snikende. Kvalme, ømme pupper, mild halsbrann og ør i hodet. Så her er alt i skjønneste orden, selv om jeg fortsatt er ensom. 

Jaja! I morgen skal jeg ta den andre og siste blodprøven. Håper på gode resultater :hjerte: Kjenner jeg er litt mer begeistra for lille kiddo nå enn hva jeg har gitt uttrykk for tidligere. Er såpass teit at jeg snakker til han når jeg er alene :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8+1 (skrevet i går)

S er i utlandet og lever virkelig livet. Jeg unner han det og er så glad han få oppfylt sine drømmer. Men jeg er ensom og trist. Så fort jeg blir alene, er jeg redd for å ha det stille rundt meg. Er det stille, begynner jeg å tenke på alt som er negativt. Jeg savner S, vil ikke sove alene, er dårlig, kjeder meg, har ikke energi. I kveld gråt jeg masse! Jeg vet hormonene ganger følelsene med hundre sikkert. Slitsomt!

I dag har jeg handlet inn litt gravidklær. Noe så DEILIG! De buksene er jo bare helt fantastisk. Er skikkelig oppblåst og ser veldig gravid ut allerede, så er godt med bukser som ikke strammer rundt magen. Må ærlig si jeg føler meg tjukk og ekkel nå...gleder meg til jeg ser ekte gravid ut og ikke bare liten og lubben.

HerreGUD som brystvortene mine klør, og de er så ømme! Det kjennes ut som noen stikker meg med en nål va og til. Å fryse er vondt, bevege seg brått er vondt, å ta på dem er vondt...men samtidig MÅÅÅÅ jeg klø! Helt forferdelig. Går snart på veggen her :P 

Fikk svar på første HCG-prøven. Lå på 78000 på onsdag (7+6) og det sa sykepleieren var et veldig høyt og fint tall 😍 Tok en blodprøve til i dag, men får ikke svar før på mandag. Veldig spent... høyt tall og mye symptomer nå da hvertfall! Skulle tro jeg var gravid ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo kjempefine verdier😊 Du er jo snart ferdig med første trimester du😎 Tida har gått så fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, snehvit88 skrev:

Det er jo kjempefine verdier😊 Du er jo snart ferdig med første trimester du😎 Tida har gått så fort!

Det har den! Var jo nettopp så vidt i uke 5! Gleder meg til andre trimester og forhåpentligvis bedre form :) Hvordan går det med deg?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, tweet skrev:

Det har den! Var jo nettopp så vidt i uke 5! Gleder meg til andre trimester og forhåpentligvis bedre form :) Hvordan går det med deg?

Det går fint med meg😊 Kjenner en velkjent svak ømhet i magen. Litt av og på. Men jeg liker det sånn. IKM i dag, hvis dette er 28 dagers syklus, og hadde veldig fin sterk test. Glemte først å teste, så rett etter jeg hadde tissa i do tenkte jeg bare- å fuck! Fikk pressa ut litt til etterpå😂 Har så troa på Crinone og babyklister, har en helt annen innstilling denne gangen, og er veldig overrasket over det! 

Som du skrev tidligere at du er bipolar, så kan jo jeg si at den diagnosen har jeg også😅 velregulert med mild medisin da, jeg er veldig heldig der. Litt høy dose da😬 Eneste påviste bivirkning med den medisinen hos baby er leppe/ganespalte. Så tar 10 dobbel dose med folat. Skal ikke redusere dosen ut i et svangerskap. Skal du?

Endret av snehvit88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, snehvit88 skrev:

Det går fint med meg😊 Kjenner en velkjent svak ømhet i magen. Litt av og på. Men jeg liker det sånn. IKM i dag, hvis dette er 28 dagers syklus, og hadde veldig fin sterk test. Glemte først å teste, så rett etter jeg hadde tissa i do tenkte jeg bare- å fuck! Fikk pressa ut litt til etterpå😂 Har så troa på Crinone og babyklister, har en helt annen innstilling denne gangen, og er veldig overrasket over det! 

Som du skrev tidligere at du er bipolar, så kan jo jeg si at den diagnosen har jeg også😅 velregulert med mild medisin da, jeg er veldig heldig der. Litt høy dose da😬 Eneste påviste bivirkning med den medisinen hos baby er leppe/ganespalte. Så tar 10 dobbel dose med folat. Skal ikke redusere dosen ut i et svangerskap. Skal du?

Så "artig" at vi har det til felles! Er det lamictal du går på? Jeg trappet ned og fikk ikke begynne prøvingen før vi fant riktig dose og jeg ble stabil. Måtte i møte med lege og ambulant team fra dps for å legge en plan. Får ekstra oppfølging med blodprøver annenhver måned og må ta folat gjennom hele svangerskapet, men ikke noe høyere dose sånn som du. Legen sier man ofte må øke dosen lamictal i løpet av svangerskapet :)  Det spørs vel hvor høy dose man går på og slikt. 

Er det type 1 eller 2 du har, om jeg kan spørre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, tweet skrev:

Så "artig" at vi har det til felles! Er det lamictal du går på? Jeg trappet ned og fikk ikke begynne prøvingen før vi fant riktig dose og jeg ble stabil. Måtte i møte med lege og ambulant team fra dps for å legge en plan. Får ekstra oppfølging med blodprøver annenhver måned og må ta folat gjennom hele svangerskapet, men ikke noe høyere dose sånn som du. Legen sier man ofte må øke dosen lamictal i løpet av svangerskapet :)  Det spørs vel hvor høy dose man går på og slikt. 

Er det type 1 eller 2 du har, om jeg kan spørre? 

Hahaha😂 Artig😂🙈

Det er type 2 og bruker lamictal. Jeg kan ikke trappe ned for da blir jeg utmattet og deprimert med en gang. Får ikke øke dosen utover i et svangerskap heller. Kanskje det blir sånn hvis jeg blir veldig syk. For uansett så vil konsentrasjonen av medisinen i kroppen bli lavere og lavere utover i svangerskapet. Kanskje det blir blodprøver etterhvert. Er litt bekymret for de psykiske konsekvensene... Hvis et svangerskap blir helt forferdelig så får det bare bli med ett barn😊 Selvom jeg vil ha to. Skal bare ta folat første trimester. Bør vel kanskje fortsett litt siden man skal ha folat uansett. Jeg kjenner en mann som tok folat fordi han manglet det!😲 Uff, kjenner det er fælt å snakke om denne diagnosen... begynner å tenke for mye på det og sånn som jeg er så innbiller jeg meg lett symptomer. Når jeg har hatt det fælt eller kjenner symptomer på diagnosen så blir det alltid bedre av å være med andre. For da glemmer jeg. Håper det blir et svangerskap med ekstrem trøtthet😅 Da kan vi sove oss gjennom den vanskelig tiden😊 Har du type 1 eller 2?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, snehvit88 skrev:

Hahaha😂 Artig😂🙈

Det er type 2 og bruker lamictal. Jeg kan ikke trappe ned for da blir jeg utmattet og deprimert med en gang. Får ikke øke dosen utover i et svangerskap heller. Kanskje det blir sånn hvis jeg blir veldig syk. For uansett så vil konsentrasjonen av medisinen i kroppen bli lavere og lavere utover i svangerskapet. Kanskje det blir blodprøver etterhvert. Er litt bekymret for de psykiske konsekvensene... Hvis et svangerskap blir helt forferdelig så får det bare bli med ett barn😊 Selvom jeg vil ha to. Skal bare ta folat første trimester. Bør vel kanskje fortsett litt siden man skal ha folat uansett. Jeg kjenner en mann som tok folat fordi han manglet det!😲 Uff, kjenner det er fælt å snakke om denne diagnosen... begynner å tenke for mye på det og sånn som jeg er så innbiller jeg meg lett symptomer. Når jeg har hatt det fælt eller kjenner symptomer på diagnosen så blir det alltid bedre av å være med andre. For da glemmer jeg. Håper det blir et svangerskap med ekstrem trøtthet😅 Da kan vi sove oss gjennom den vanskelig tiden😊 Har du type 1 eller 2?

Artig og artig da 😂

Jeg også har type 2! Var litt av et styr med nedtrappingen. Dosen ble for lav, og i stedet for å bli deprimert som jeg pleier, opplevde jeg tidenes hypomani. Er utrolig redd for å bli deprimert i svangerskapet.. Merker jo nå at jeg lett blir apatisk og tung til sinns, men vanskelig å vite om det bare er hormoner eller om det er bipolar liksom. Prøver å ikke tenke for mye på det! Tok et sånn blodspeil på onsdag sammen med HCG, så vi får se hvordan det ligger an :) 

Med god oppfølging og støtte, skal vi begge klare det! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, tweet skrev:

Artig og artig da 😂

Jeg også har type 2! Var litt av et styr med nedtrappingen. Dosen ble for lav, og i stedet for å bli deprimert som jeg pleier, opplevde jeg tidenes hypomani. Er utrolig redd for å bli deprimert i svangerskapet.. Merker jo nå at jeg lett blir apatisk og tung til sinns, men vanskelig å vite om det bare er hormoner eller om det er bipolar liksom. Prøver å ikke tenke for mye på det! Tok et sånn blodspeil på onsdag sammen med HCG, så vi får se hvordan det ligger an :) 

Med god oppfølging og støtte, skal vi begge klare det! :) 

Dette er jo bare en liten kjemisk ubalanse😆 Sånn ellers har vi alle lemmer og organer vi trenger😁 Da jeg startet på lamictal fikk jeg bivirkning, forsterket hypomani, som er vanlig i opptrappingen. En natt sto jeg opp og vaska ned hele leiligheten, omtrent med q-tips!😂 Vil ikke oppleve det igjen for jeg ble så utmattet, øya var omtrent teipa fast i øyebrynene😜

Legg skylda på hormonene😉 Hadde det ikke vært for at du er gravid så hadde du ikke hatt tungsinn😉 

Vi klarer dette😁

Nå er det ømt i magen igjen, så sjekker trusa innimellom😋

Endret av snehvit88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, snehvit88 skrev:

Dette er jo bare en liten kjemisk ubalanse😆 Sånn ellers har vi alle lemmer og organer vi trenger😁 Da jeg startet på lamictal fikk jeg bivirkning, forsterket hypomani, som er vanlig i opptrappingen. En natt sto jeg opp og vaska ned hele leiligheten, omtrent med q-tips!😂 Vil ikke oppleve det igjen for jeg ble så utmattet, øya var omtrent teipa fast i øyebrynene😜

Legg skylda på hormonene😉 Hadde det ikke vært for at du er gravid så hadde du ikke hatt tungsinn😉 

Vi klarer dette😁

Nå er det ømt i magen igjen, så sjekker trusa innimellom😋

Jeg har hatt en tendens til rydding og vask av leilighet selv midt på natta 😬 Eller så har jeg stått opp for å prøve klær (!?). Crazytown! 😜 Men heldigvis gått på medisinene lenge og vært ganske stabil 🙂 Hatt behov for antidepressiva i tillegg i mørketiden noen ganger eller hvis noe har trigget depresjonen (dødsfall og sånne ting). 

Jeg er øm i magen til stadighet, så det er det bare å være forberedt på! 😬 Blir bekymra når jeg ikke kjenner murringer på mange timer, selv hvor irriterende de er! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8+5

Fikk vite HCG-resultatet i dag. Litt over 80 000 på fredag, og 78 000 ish på onsdag. Ble skikkelig dårlig og bekymra, og hun på telefonen kunne ikke fortelle meg annet enn at tallet var høyt! Spurte om ikke legen kunne ringe meg senere. Han ringte opp igjen under fem minutter etterpå og kunne fortelle meg at stigningen var fin og alt var i orden. Fra uke 8 ca, begynner det å flate ut. Så lenge det stiger, skal jeg ikke bekymre meg. Han ønsket meg god sommer og ba meg slappe av ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, tweet skrev:

8+5

Fikk vite HCG-resultatet i dag. Litt over 80 000 på fredag, og 78 000 ish på onsdag. Ble skikkelig dårlig og bekymra, og hun på telefonen kunne ikke fortelle meg annet enn at tallet var høyt! Spurte om ikke legen kunne ringe meg senere. Han ringte opp igjen under fem minutter etterpå og kunne fortelle meg at stigningen var fin og alt var i orden. Fra uke 8 ca, begynner det å flate ut. Så lenge det stiger, skal jeg ikke bekymre meg. Han ønsket meg god sommer og ba meg slappe av ❤

Fra 10.000 begynner det å slake ut😊 Du er langt over det😉 Noen kommer ikke høyere enn 100.000😊 Lest at det slaker ut fra uke 6. Det sa min gyn også😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig er HCG-måling ikke det beste når du er kommet så langt, det flater ut og etterhvert vil det synke faktisk. Etter uke 6-7 er det mye smartere å sjekke ståa ved ultralyd. Sikker på at alt er i orden :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, tweet skrev:

8+5

Fikk vite HCG-resultatet i dag. Litt over 80 000 på fredag, og 78 000 ish på onsdag. Ble skikkelig dårlig og bekymra, og hun på telefonen kunne ikke fortelle meg annet enn at tallet var høyt! Spurte om ikke legen kunne ringe meg senere. Han ringte opp igjen under fem minutter etterpå og kunne fortelle meg at stigningen var fin og alt var i orden. Fra uke 8 ca, begynner det å flate ut. Så lenge det stiger, skal jeg ikke bekymre meg. Han ønsket meg god sommer og ba meg slappe av ❤

Hvorfor bestiller du deg ikke en tidlig ultralyd, du  er langt nok på vei til å se et lite dunkende hjerte nå :)

Jeg var på ul i uke 6,8,10,12,13.... Osv :sprettoy:

Det er veldig godt og betryggende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, Ruccula skrev:

Hvorfor bestiller du deg ikke en tidlig ultralyd, du  er langt nok på vei til å se et lite dunkende hjerte nå :)

Jeg var på ul i uke 6,8,10,12,13.... Osv :sprettoy:

Det er veldig godt og betryggende :)

Jeg har veldig lyst, men de eneste som tar ul så tidlig, er ute i ferie! Har ringt de flere ganger uten svar også.. veldig irriterende. De andre jeg har funnet, trenger henvisning eller så gjør de det bare etter uke 12 :alice: Prøvde meg på en henvisning, men det sa legen nei til og sa jeg heller kunne måle HCG. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, snehvit88 skrev:

Fra 10.000 begynner det å slake ut😊 Du er langt over det😉 Noen kommer ikke høyere enn 100.000😊 Lest at det slaker ut fra uke 6. Det sa min gyn også😊

 

6 timer siden, QBee skrev:

Egentlig er HCG-måling ikke det beste når du er kommet så langt, det flater ut og etterhvert vil det synke faktisk. Etter uke 6-7 er det mye smartere å sjekke ståa ved ultralyd. Sikker på at alt er i orden :) 

Ja, der ser dere hvor mye jeg kan 😬 Har veldig lyst på ultralyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, tweet skrev:

Jeg har veldig lyst, men de eneste som tar ul så tidlig, er ute i ferie! Har ringt de flere ganger uten svar også.. veldig irriterende. De andre jeg har funnet, trenger henvisning eller så gjør de det bare etter uke 12 :alice: Prøvde meg på en henvisning, men det sa legen nei til og sa jeg heller kunne måle HCG. 

Åja, du bor jo ikke så sentralt til du ;) jeg kunne liksom velge mellom 4-5 aktører, det blir litt anderledes :)

Da får du bare smøre deg med tolmodighet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9+0 😱

Her går det unna, men jeg tror ikke jeg forstår det helt enda! Har ikke så veldig mange symptomer, annet enn at puppene/brystvortene klør noe forferdelig, jeg er trøtt og har fått forferdelig vondt i rygg og hofter. Det er helt jævlig å gå! Var veldig aktiv i går. Fikk plutselig masse energi, så jeg gikk tur til sjøen med familie, spylte verandaen, vasket bil og reiste på fisketur me en venninne. 

I dag kommer nevøen min og hjelper meg å rydde bort og kaste en haug med glassflasker, og pante flasker. Snille gutten (som gjør alt for sommerpenger😂) ❤ Godt med hjelp og selskap :) Senere blir det rekeaften her hjemme med kollegaer, så det må nok en shinings til her :Gjesp: Har faktisk skaffet oss vaskehjelp som begynner på søndag. Det kommer til å gjøre ting mye lettere for meg. Alt ansvar i huset ligger på meg, selv om S prøver å hjelpe til (når han gidder). Økonomi, husvask, klesvask, avtaler hit og dit.. alt må jeg ha kontroll på, ellers blir ikke ting husket. Da blir det godt å ha noen som kan ta byrden å vaske grundig, så får man liksom begynt med blanke ark hver gang. 

Ligger fortsatt i senga og stirrer i taket. Det er tungt å stå opp i dag kjenner jeg, både fysisk og mentalt. Savner S veldig og er generelt bare sliten. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...