Gå til innhold

Tweet blir alenemor


tweet

Anbefalte innlegg

Juhu, da havnet jeg også her! Jeg ble så inspirert av andres dagbøker her og elsker selv å skrive. Ganske gøy å lese tilbake på alt når jeg endelig har oppnådd drømmen vår. Jeg er 22 år og kjæresten er 27 år. 

Jeg og min kjære samboer, S, har vært kjærester i snart to år. Vi kjøpte leilighet sammen i år, har en herlig labrador i hus og kjøpte bil forrige måned. Vi har hele pakka, bortsett fra det vi ønsker oss aller mest; et barn. Familie er viktig for oss begge, spesielt for han som er enebarn og ønsker en større familie enn den han vokste opp med. S er en omsorgsfull, sta, morsom og intelligent mann. Jeg gleder meg sånn til å se min vakre mann med vårt barn, som vi har skapt, i armene :hjerte: Ting gikk fort i svingene hos oss, men det føles så riktig alt sammen. 

I august valgte vi å slutte med prevensjon, jeg brukte p-ring. Da hadde jeg en syklus på 28 dager, mensen hver fjerde tirsdag i fire dager. Jeg forventet å få en tullete syklus etter jeg sluttet, siden jeg har gått på p-piller, p-stav eller ring siden jeg var 15. Vi bestemte oss for å "hoppe av i svingen" mens jeg skulle bli kjent med kroppen min på nytt og komme inn i en stabil syklus. Fikk mensen tidlig i august og levde livet som normalt. Jeg merket etter ca to uker ut i syklusen, at jeg hadde typiske tegn på eggløsning, noe som overrasket meg veldig positivt. Denne måneden snakket jeg med legen angående medisiner også, og vi ble enig om å trappe ned. Fikk beskjed om å vente med prøving til oktober, og det passet bra for oss. 

Til min store forundring, fikk jeg mensen igjen nøyaktig på samme dag som jeg skulle hatt med p-ringen, i september. Jeg hadde sterkere smerter, men mensen kom på tirsdagen og varte i nøyaktig fire dager akkurat som før. Håpet om at syklusen skulle fortsette slik, var stort. Tegnene på eggløsning kom tilbake, og jammen hadde jeg en stikkende følelse på motsatt side enn forrige måneden. Spesielt. Billige graviditetstester ble hamstret inn denne måneden. 

Gleden var stor da mensen atter en gang kom på samme tirsdagen i oktober og varte like lenge! Kunne jeg virkelig være så heldig? Endelig kunne vi begynne prøvingen også. PP1 var i gang og vi begge var spente. Jeg mer enn S kanskje, for han tar ting helt med ro. Sexlysten min er ekstra stor rundt eggløsning, så vi hadde sex flere ganger daglig. I denne pp kjente jeg etter alle symptomer. I DPO-tiden, var jeg både kvalm, hadde murringer, vonde pupper og jeg trodde til og med luktesansen var bedre. Jeg tror nok kroppen min ble litt lurt av hjernen min, for testene var negativ og mensen kom som (ikke) bestilt den tirsdagen. Jeg må innrømme at jeg var skuffa, men jeg var innstilt på at dette kan ta tid og jeg ikke kan forvente at ting skal skje nuh. 

I PP2 valgte vi å ro ned noen hakk. Vi skulle leve som "normalt", ha sex som vanlig og ikke tenke for mye på prøvingen. Ingen grunn til å stresse, spesielt så tidlig. Jeg droppet googling, prøvde å tenke minst mulig på det og heller fokusere på kjærestetid og ha det gøy! Noen dager før IKM, trodde både jeg og S at det kanskje hadde klaffet allerede. Jeg fikk intense "kvalmebyger" på kveldene og følte meg "rar". Litt av de samme symptomene som forrige PP, men jeg prøvde å ikke kjenne for mye etter. Fortalte meg selv hver dag at alt kunne skje. Plutselig var TR-tirsdagen der, men ingen mensen dukket opp. Høh? Jeg heiv meg rundt og testet, men den var negativ. Dagen etter hadde mensen enda ikke komt, og da kjente jeg stresset og det store håper snike seg innpå. Ingen tegn til smerter eller noe, kun kvalme og trøtthet. Men testen var negativ da også... Søren! Var på kjøpesenteret og bestemte meg for å kjøpe en digital test, og tenkte å vente et par dager med å teste igjen. 

Dessverre våknet jeg torsdags morgen i sterke smerter, og skjønte raskt at TR var kommet. Tadaa, rødt på papiret. 

Så nå sitter jeg her med mensen på dag 3 i syklusen. Irriterende at mensen ikke kunne komme tirsdag, for nå er jeg ikke sikker på når jeg kan forvente den igjen. Men forhåpentligvis er dette siste mens på lenge! 

Da er altså PP3 snart i gang, og da blir nok denne dagboken brukt flittig. Det første innlegget ble veldig langt, men ville få med starten på denne reisen! Denne gangen tenker vi forresten å prøve å ha sex annenhver dag, så ser vi hvordan det fungerer :) Skal fortsatt prøve å slappe av så godt jeg kan denne runden også... Vanskelig når ønsket om barn er så stort! 

Endret av tweet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bruker også appen clue og følger "the fertile window" der, siden den stemmer overens med mine eggløsningstegn. Har enda ikke tempet eller brukt eggløsningstester. Vi har valgt å utsette slike ting til vi eventuelt føler det er nødvendig å beregne nøyere :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme fra nattevakt (for lengst), men har ikke greid å sovne enda. Mye spennende lesestoff fra andre prøvere her inne, og måå liksom bare lese ferdig! Men nå svir det i øynene, så må få meg et par timer på "øya". S og labbisen har overnattet med en kompis av oss i natt. Kjenner jeg savner å kose med "babyen" min i sengen, selv om han egentlig ikke burde ligge her. Skulle gjerne sovnet med beina over mannen, men får heller ta det igjen senere!

I dag er det siste dag med TR. Bare litt brun (blærk) spotting. Føler meg heldig som bare har mensen i fire dager hver gang. Takk for det, kroppen :D Jeg kom til å tenke på at eggløsningen og mensen var et par dager for sein, kanskje fordi jeg var skikkelig nedsylta rundt eggløsning. Satser på at syklusen holder seg stabil :) I følge clue, er IKM 8.desember, som vil si at denne syklusen skal være på 28 dager. Gleder meg til prøving igjen! I det siste har sexlysten vært litt så som så, men satser på det går seg til når mensen er helt over og jeg får begynt å trene igjen. Både jeg og S har rett og slett blitt late i det siste. Må skjerpe oss både med husarbeidet og trening! 

Sove nå :sFun_sleeping:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gikk døgnrytmen rett til helvete! Jeg har egentlig sagt jeg ikke skal ta på meg flere nattevakter, men en og annen en gang i blant, må vel gå an om det er krise. Blir rett og slett psykisk og fysisk dårlig av det i lengden. Jeg fikk hvertfall fri i dag, og det var deilig. Våknet altfor sent, og jeg hadde tydeligvis både kjeftet på S og labbisen da de kom hjem. Er alltid så morgengretten, men husker det ikke selv etterpå. Dårlig samvittighet, spesielt da S sa han hadde kjøpt en liten sjokolade til meg. Huff, for en dritkjerring :fnise: Jeg er sammen med en veldig snill mann da, som for det meste ler av meg når jeg blir slik. Både labbisen og S fikk mye kos da jeg etterhvert kom til meg selv :) 
Noe jeg har tenkt en del på i dag, er at jeg gleder meg til å få barn og bli tvunget til å snu døgnrytmen. Jeg har alltid vært et B-menneske og elsker å være oppe sent, og jeg elsker å sove. Men jeg merker at jeg blir litt slapp av det. Jeg tenker alltid hvor deilig det er de gangene jeg står opp tidlig og har tid til å gjøre masse hele dagen. Jaja.. 

I dag var det jo farsdag også, så jeg reiste på besøk til mamma og stefaren min. Jeg elsker å være med mamma. Hun er verdens koseligste dame i verden, og jeg vil si hun er en av mine beste venner. Da jeg fortalte henne at jeg endelig var ferdig med mensen (ja, jeg forteller henne slikt om hun vil høre eller ei!), svarte hun: "Jaja, så du er altså ikke gravid, da". De vet ikke at jeg prøver, men mamma ser og skjønner det meste uten at jeg trenger å si noe. I sommer var det en del indirekte mas om at hun har lyst å bli mormor igjen. Hun hadde nemlig heklet en liten bamse til nevøen min, og til vårt ikke-eksisterende barn. Snakk om hinting! Men da vet jeg hvertfall at hun har troen på S og meg, og at hun blir glad den dagen vi kan fortelle at hun skal bli mormor igjen :) 
Hadde egentlig tenkt oss en tur innom pappa i kveld, men han var ikke helt i form. Får be han på middag senere i uken heller!

Sånn ellers har jeg vært handywoman i dag. Lagt på magen og tømt pumpa (eller hva faen det er) til vaskemaskinen. Den ville plutselig ikke tømmes. Fy fader, det vannet som rant ut stinka så inni h! Jeg satt på "Tusvik og Tønne"-podcast på øret og rullet opp ermet. Det har seg sånn at jeg er den i huset som må fikse alt som må fikses. For at jeg skal få gjort unna husarbeid og alt annet pillerier, MÅ jeg høre på Tusvik og Tønne. Da blir alt så mye gøyere :laugh: 
Da jeg først var så godt i gang, vasket jeg like gjerne badet i samme slengen. Stod i trusa og bh'en i dusjen og skrubbet og herjet...Hehe. Jeg har nemlig alltid så mye energi på kvelden. Det er som oftest da alt blir gjort. Kan noen fortelle meg hvorfor det er så vanskelig for enkelte menn å sitte og tisse? De tror de treffer så inderlig vel når de står, men det GJØR DE IKKE. Kjøkkenet er bomba, men det gidder jeg ikke å forholde meg til akkurat nå. Det får S ta seg av.

I kveld ser jeg at mensen så og si er helt over. Juhu! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TR er visst ikke helt borte likevel... Æsj! Forsov meg i dag, men kom meg tidsnok på jobb likevel heldigvis. Vaskemaskina er fucka igjen og tanken på å måtte tømme den for vann igjen i kveld, gjør meg kvalm. 

Synes forøvrig tiden går så tregt. Vil bare sette i gang med prøving og bli ferdig! Dette er bare PP3, men kjenner jeg har bekymringer likevel. Det er mye "tenk hvis" oppi knollen nå. Søstrene mine og mamma ble gravid bare av å se på mannen, omtrent! Da er det fort gjort å "forvente" at det skal klaffe kjapt her også. 

Apropos søstrene mine, så var jeg så dum at jeg sa jeg slutta med prevensjon for lenge siden. Jeg brukte det at jeg ville bli kjent med syklusen min og bla bla, men de har begynt å mase skikkelig om vi prøver, om jeg har fått mensen og "gi oss update!". Det er litt slitsomt å føle de henger over meg og overvåker, så jeg vurderer å si at de må la meg være i fred :P Jeg orker ikke å dele dette med flere enn S og bestevenninnen min. Man blir jo stressa når man føler folk blir utålmodig og går og venter på at man skal bli gravid. Jeg ser det for meg at de kan begynne å mase om det tar lang tid, og da er det fare for at de begynner å snakke med mamma eller noen av søskenbarna våre om det i all hemmelighet. 

Nå er jeg passe paranoid, men søstrene mine er ganske "sladrete" av seg.. Men jeg tar det på min kappe siden det var jeg som ga de unødvendig info. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååå! :rodmer:  I kveld da jeg kom hjem fra jobb, stod S på kjøkkenet og lagde deilig kyllinggryte til oss. Jeg holdt på å le meg ihjel da en diger golden retriever-bamse lå i inngangen da jeg gikk inn døren! Han og en kompis av oss hadde gått forbi den på kjøpesenteret i dag, og S "måtte bare" kjøpe den til meg. Og ikke nok med god middag og kosedyr, så hadde han jammen kjøpt en skikkelig god hvitvin. Jeg aner ikke hva som går av mannen! Nå er det ikke helt "oss" å kjøpe blomster, bamser og sjokolade til hverandre, men det passet bra i dag! :D Labbisen var helt gal etter den digre bamsen, men den er min!
S er ikke verdens mest følsomme mann, men noen ganger bare slår han skikkelig på stortromma, og det er kun "fordi". Han er ikke ute etter å imponere meg eller få kjærestepoeng. Han vil bare gjøre meg glad, enkelt og greit.
Han sa under middagen at han har savnet oss i det siste, og det kan jeg være enig i. Vi har begge følt oss litt "drit" fysisk, vært forkjøla og latet oss for mye. Vi har heller sett på film enn å ha sex, liksom. Etter den gode middagen, spoonet vi i sofaen og så på film og deretter en runde i senga...og det før midnatt! Litt TMI, men whatever.
Vi havnet rett tilbake til nyforelska-stadiet i dag, og det hadde jeg et behov for å dele i kveld :hjerte:

Jævla vaskemaskin forresten.. Funker fortsatt ikke :sur: Snart er vi tom for undertøy!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Ruccula skrev:

Blir spennende å følge deg!! lykke til på neste pp!

Lykke til! :)

Hei! Tusen takk for det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig er vaskemaskinen fikset!! Pappa kom for å se på den, og i gjengjeld fikk han hjemmelaget pizza :) Labbisen og faren min er så glad i hverandre. Bare vi sier navnet til pappa, blir hunden heeelt gal. 
Nå i kveld er planen å sette på Tusvik og Tønne (som vanlig), vaske unna en haug med klær, skrubbe kjøkkenet og oppdatere skam.no flere ganger i minuttet. Aner ikke hvorfor, men å vaske kjøkkenet er noe av det beste jeg vet. Er det bare jeg som begynner å bli jævlig irritert på at Skam går så utrolig tregt nå, eller?
Jeg bør prøve å snu døgnet, men det er så kjedelig å legge seg tidlig :P I morgen tidlig skal jeg gå tur i ulent terreng med mamma, så da må jeg bare opp tidlig. Begge har problemer med hoftene og har fått beskjed om å gå turer i skog og mark. 

Og når jeg nå begynner å tenke på de hoftene mine, så innser jeg at jeg kanskje bør fikse på problemet før jeg blir gravid.. Men jeg kjenner kiropraktoren min, og jeg vet han hadde villet sykmelde meg. Det har jeg ikke råd eller tålmodighet til! Og legen vil sikkert sette meg på betennelsesdempende. Jeg virkelig hater "styr" rundt meg! 

Forrige uke fikk jeg forresten besøk av to psykiatriske sykepleiere, eller hva enn de var, bare for at de skulle få snakke med meg og høre hvordan det gikk etter jeg trappet ned dosen på noen medisiner. Jeg har fått beskjed fra fastlegen min om at dosen jeg går på nå er trygg når jeg blir gravid, men de vil visst følge meg opp tett. Ganske unødvendig med det der hjemmebesøket, synes jeg da. 

Nå vil jeg bare spole fram til eggløsning! 

Endret av tweet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, tweet skrev:

Endelig er vaskemaskinen fikset!! Pappa kom for å se på den, og i gjengjeld fikk han hjemmelaget pizza :) Labbisen og faren min er så glad i hverandre. Bare vi sier navnet til pappa, blir hunden heeelt gal. 
Nå i kveld er planen å sette på Tusvik og Tønne (som vanlig), vaske unna en haug med klær, skrubbe kjøkkenet og oppdatere skam.no flere ganger i minuttet. Aner ikke hvorfor, men å vaske kjøkkenet er noe av det beste jeg vet. Er det bare jeg som begynner å bli jævlig irritert på at Skam går så utrolig tregt nå, eller?
Jeg bør prøve å snu døgnet, men det er så kjedelig å legge seg tidlig :P I morgen skal jeg gå tur i ulent terreng. Begge har problemer med hoftene og har fått beskjed om å gå turer i skog og mark. 

Og når jeg nå begynner å tenke på de hoftene mine, så innser jeg at jeg kanskje bør fikse på problemet før jeg blir gravid.. Men jeg kjenner kiropraktoren min, og jeg vet han hadde villet sykmelde meg. Det har jeg ikke råd eller tålmodighet til! Og legen vil sikkert sette meg på betennelsesdempende. Jeg virkelig hater "styr" rundt meg! 

Forrige uke fikk jeg forresten besøk av to psykiatriske sykepleiere, eller hva enn de var, bare for at de skulle få snakke med meg og høre hvordan det gikk etter jeg trappet ned dosen på noen medisiner. Jeg har fått beskjed fra fastlegen min om at dosen jeg går på nå er trygg når jeg blir gravid, men de vil visst følge meg opp tett. Ganske unødvendig med det der hjemmebesøket, synes jeg da. 

Nå vil jeg bare spole fram til eggløsning! 

Jeg slet masse med hoftene før, var masse hos naprapat men ble ikke bedre. 

Det som hjalp var nå vi flyttet til et sted med skogen rett utenfor døren og ekstremt kuppert terreng, her finnes det ikke "flate" turer. Og jeg har blitt fantastisk bra i hoftene etter lange turer i skogen med hundene hver dag :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Ruccula skrev:

Jeg slet masse med hoftene før, var masse hos naprapat men ble ikke bedre. 

Det som hjalp var nå vi flyttet til et sted med skogen rett utenfor døren og ekstremt kuppert terreng, her finnes det ikke "flate" turer. Og jeg har blitt fantastisk bra i hoftene etter lange turer i skogen med hundene hver dag :)

 

Heldig! Jeg savner veldig å ha skogen rett utenfor døren. Pappa bor så og si i skogen, og jeg og samboer bodde en periode med pappa før :)  Men snart er sertifikatet i boks (har vært litt seint ute me det) og da kan jeg kjøre til diverse stikk ut-turer i nærområdet! Er litt lei av å gå de samme tre stedene, og der er nok hunden også :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, for en døgnrytme.. 

Oppdaget nettopp at slimet har ankommet. Som eggehvite, bare tynnere. Føler selv det er for tidlig, eller så er det vel kanskje vanlig! Eggløsning skal jeg ikke ha på en stund... Hmmm, Google Google. 

Tror S angrer på at vi skal ha sex annenhver dag. Ble noe sutring tidligere :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger for øyeblikket med beina opp etter veggen i sengen! Jeg vet ikke om det faktisk hjelper da, men det skader jo ikke å prøve. Det er kanskje litt tidlig siden eggløsning ikke er før neste uke, men best å være på den sikre siden 😁 

Hoftene mine er helt på bærtur etter turen med mamma i dag tidlig, men det gjorde godt for både oss og hunden likevel. Han sprang fritt, hoppet i dammer og hadde the time of his life! Det er så spesielt hva hunder gjør med deg. Jeg har aldri skjønt det med at hunden er menneskets beste venn, før nå. Labbisen har bodd hos oss i ett år nå, og et liv uten han er helt utenkelig :hjerte:

Skal på besøk til en venninne senere, og etter det skal jeg virkelig ta i et tak her hjemme.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter 10 timer på jobb, er jeg så inni helvete gretten! Alt er bare irriterende. Rotet som møtte meg da jeg kom hjem, irriterte meg. Samboer irriterte meg, og han ble irritert tilbake. I tillegg "tvang" han meg med på tur meg hunden og deretter en tur på butikken. Jeg VET at både vi og labbisen har godt av det, men hvorfor kunne ikke han luftet hunden skikkelig mens jeg var på jobb!? Når jeg kommer hjem på kvelden og er sliten, vil jeg bare spise et godt måltid, gjøre litt husarbeid og kose i sofaen. NEIDA, her skal vi rett ut og gå, etter jeg allerede har gått TO turer på jobb! Huff... Jeg mener det når jeg sier at ALT irriterer meg. Hehe :P Det er en sånn dag... Det verste jeg vet, er når S skal være så søt, positiv og snill når jeg er sur, men samtidig vil jeg han skal bli det. Det blir hvertfall ikke bedre om han "surer" seg tilbake. Tror ikke jeg blir fornøyd uansett hva han gjør når jeg er i et slikt humør. 
Kvalmen fra forrige uke er fortsatt ikke borte. Jeg er kvalm hver dag, og aner ikke hvorfor. Det skal ikke mye til før jeg blir dårlig heller, da. 

Over til TMI: I dag har jeg hele tiden følt meg ganske våt nedentil, som at der hele tiden er noe (usj, sorry), og selv hvor irritert jeg er, så er jeg ekstra kåt også. Føler uansett det er for tidlig med eggløsning og den fruktbare perioden enda. Men skal vi holde oss til "reglene", kan vi ikke ha oss før i morgen. Uvant dette med sex annenhver dag! Usikker på om jeg gidder det helt ærlig, for jeg blir jo bare eeeeeenda surere om jeg ikke får meg noe. Skal ikke være lett :fnise: 

Jævla Skam forresten.. Er så lei av å vente på at noe skal skje!! Jeg er en av de som blir skikkelig desperat etter mer mer MER :sur: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Da har jeg lest meg igjennom dagboka di. Så spennende det blir for dere nå altså, krysser fingrene for at prøvertida blir fin og kortvarig for dere. :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Snotra skrev:

Heisann! Da har jeg lest meg igjennom dagboka di. Så spennende det blir for dere nå altså, krysser fingrene for at prøvertida blir fin og kortvarig for dere. :laugh:

Hei! Så hyggelig :D 
Tusen takk for det! Håper da det, men er forberedt på det meste :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Puh! Leiligheten er så ryddig og ren nå. Jeg og S har stått på hele dagen, og er begge klar for å holde det slik. Håper det ikke bare er noe vi sier nå, også går vi tilbake til å være rotehuer :P Men kjenner selv jeg ikke orker mer rot! 

Når det kommer til prøvingen, er jeg skikkelig gira nå. Jeg vil ha sex hele tiden. Ikke av tanken om å bli gravid egentlig, men fordi jeg oppriktig har veldig lyst på samboer hele tiden! Haha.. Jeg blir alltid slik rundt eggløsning. Stresser lite over prøving og slikt nå, så lenge jeg ikke tenker for mye på det. Det er fortsatt noen dager til el (i følge clue), og jeg vet at DPO-land alltid blir nervepirrende. Den tid, den sorg! 

Denne døgnrytmen altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, i dag har jeg vært ordentlig kvalm igjen... Og på vei til jobb i dag, fikk jeg ekle smerter langt nede i magen og lårene. Det har nok noe med hofteplagene mine å gjøre, regner jeg med. Det skal sies at kroppen min er rar og at jeg stadig plages av ett eller annet! 

Og ellers er jeg konstant våt! Nå er det ikke helt slimaktig, bare vått og blankt. Tipper det er starten på den fruktbare fasen, eller ikke langt unna. Det med sex annenhver dag, har vi ikke helt fått til :P I natt måtte vi bare, hehe. Men siden jeg har tatt på meg en arbeidshelg, blir det ikke så mye tid til sex tror jeg. 

Tidligvakt i morgen, og S har gjester :dry: Det var jeg som sa ja til at han kunne ha folk over, men kjenner jeg angrer nå som jeg har lagt meg! Får bare høre på litt podcast og oppdatere Skam et par ganger, i håp om nytt klipp. Krysser fingrene for at jeg klarer å sove. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig er arbeidshelgen over! Jeg liker meg veldig godt der jeg jobber, mer enn før, men den jævla hofta mi altså!! I dag var jeg så stakkarslig at jeg spurte om skyss hjem, for nå er det veldig vondt å gå. Jeg får så dårlig samvittighet ovenfor labbisen siden det ikke ble tur i dag, men han fikk en gåtur med S mens jeg var på jobb heldigvis. I kveld lærte jeg han enda et morsomt triks. Nå greier han å sitte lenge, så nydelig og håpefull, med en godbit på snuten. Han er så flink til å vente på "vær så god" til alt mulig. Til og med å gå inn ytterdøren, vil han ikke før vi sier det er greit :hjerte: Den gutten der er bare så fin og god :hund: (eneste hunden jeg fant, hehe).

I dag sa clue "your fertile window is coming up", woho! Kjennes fortsatt ganske vått der nede og jeg er mer enn klar for å hoppe i høyet hele dagen. Denne runden er mer nervepirrende, av en eller annen grunn. Har virkelig grublet over det å bli mor de siste dagene, og jeg får rett og slett mageknip. Mageknip fordi jeg håper og gleder meg sånn til den positive testen i framtiden. Mageknip fordi jeg gruer meg noe sinnsykt! Gruer meg til fødsel og det svære ansvaret, men samtidig vet jeg at det er dette jeg er skapt til å gjøre, og en liten familie sammen med S, er det jeg ønsker meg aller mest i verden. Selv om jeg er ung, har jeg liksom fått reist og oppfylt andre drømmer allerede. Utdanning har jeg ikke, men skulle jeg ventet til jeg er ferdig med studier, hadde jeg sikkert bikket 30 før vi fikk begynt å prøve. Det er helt uaktuelt.

Jeg fantaserer stadig vekk og ser for meg S på sofaen med en baby sovende på brystkassa. Ser for meg den lille familien rundt spisebordet som prater og ler. Jeg ser for meg å gå hånd i hånd med lille mini-T eller mini-S. Åååh, som jeg gleder meg!! :rodmer:
Jeg gleder meg til og med til de vanskelige tidene. Gleder meg til å oppdra et barn, og alle utfordringene det fører med seg. Min mor er et fantastisk forbilde. Hun er virkelig en supermamma, og hun har gjort en god jobb med meg og mine søsken. Det må jeg kunne påstå! Jeg vil bli en like god mor som henne. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpe meg, som dagene flyr! 

De siste dagene har for det meste gått i jobb, sex og hverdagslig syssel. Vårt store ryddeprosjekt har gått som smurt! Siden fredag har vi greid å holde det ryddig og rent. Vi snakket om det senest i sted at vi omtrent leter etter ting å rydde nå. Om vi tar litt hele tiden, er det veldig lite rydde unna. Et oppriktig stolt av våre to rotehuer! 

Hoftene og korsryggen har bare blitt verre, så i dag gikk jeg til kiropraktor for å knekke og undersøke litt. Det er samme betennelsen som jeg har hatt lenge. Det ble sykmelding en uke og beskjed om å ta en kur jeg har tatt før. Er veldig usikker på om jeg tør å ta de tablettene nå som vi prøver... Har lest at betennelsesdempende kan gjøre det vanskeligere å bli gravid! Samtidig er det "bare" en uke, men vet ikke om jeg tør. Vel, jeg får bare ringe legen og høre. 

Forholdet og prøvingen går også bra! I følge clue har jeg eggløsning nå, og vi har stått på som bare det. Prøving er gøy :) S er en flott mann altså, det må jeg bare si. Denne pp er han skikkelig on fire og veldig nysgjerrig på kropp og hva som skjer dagene framover. Tidligere har han ikke villet tenke så mye på det, men det virker som det er mer virkelig for han nå som han ser at det ikke nødvendigvis klaffer så fort.

Er det forresten bare min mann som blir ekstra kåt i den fruktbare perioden? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...