Gå til innhold

Noen som kan anbefale krimbøker?


visp

Anbefalte innlegg

Har ikke vært i lesemodus på en stund men føler behovet for å lese litt igjen og da helst krim. Liker det litt groteske (veldig sansen for Jo Nesbø. Er det noen nye forfattere som rører seg i denne sjangeren nå?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mo Hayder og Belinda Bauer! Ingen av de er nye, men verdt å lese bøkene hvis du liker det groteskt :) Lønner seg å lese bøkene etter hvilket år de kom ut, siden de henger sammen. Eller hvertfall karakterene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Mortem skrev:

Mo Hayder og Belinda Bauer! Ingen av de er nye, men verdt å lese bøkene hvis du liker det groteskt :) Lønner seg å lese bøkene etter hvilket år de kom ut, siden de henger sammen. Eller hvertfall karakterene.

Så bra! Har ikke hørt om noen av de faktisk. Skal absolutt sjekkes ut. Tusen takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torkil Damhaug har noen frittstående bøker som jeg liker veldig godt

Karin Slaughter har et par serier (med noen felles karakterer) som er kjempebra. Hørte de på Storytel og klarte nesten ikke pause 

Hans Olav Lahlum har noen gode krimbøker

Eystein Hanssen har en spennende serie

Hjort og Rosenfeldt har skrevet 5 bøker tror jeg det er nå. (Må leses i rekkefølge) De kan også anbefales. De handler om Sebastian Bergman som er en kriminalpsykolog som ikke har det helt greit i livet og som egentlig ikke jobber med dette lengre, men likevel blir dratt inn i politisaker. 

Endret av Wenda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Wenda skrev:

Torkil Damhaug har noen frittstående bøker som jeg liker veldig godt

Karin Slaughter har et par serier (med noen felles karakterer) som er kjempebra. Hørte de på Storytel og klarte nesten ikke pause 

Hans Olav Lahlum har noen gode krimbøker

Eystein Hanssen har en spennende serie

Hjort og Rosenfeldt har skrevet 5 bøker tror jeg det er nå. (Må leses i rekkefølge) De kan også anbefales. De handler om Sebastian Bergman som er en kriminalpsykolog som ikke har det helt greit i livet og som egentlig ikke jobber med dette lengre, men likevel blir dratt inn i politisaker. 

Torkil Damhaug har jeg hatt i bokhylla og gitt bort til loppemarked ulest fordi jeg trodde jeg hadde lest det, herregud (er litt sløv noen ganger). Takk for tips:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.11.2016 den 1.02, Mortem skrev:

Mo Hayder

 

På 13.11.2016 den 8.51, Wenda skrev:

Torkil Damhaug

Det ble døden ved vann (den samme som jeg klarte å gi bort ulest) av Torkil Damhaug. Har begynt å lese den nå.

Og Fuglemannen av Mo Hayder måtte bestilles (og har ankommet nå) så den står for tur:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

59 minutter siden, visp skrev:

 

Det ble døden ved vann (den samme som jeg klarte å gi bort ulest) av Torkil Damhaug. Har begynt å lese den nå.

Og Fuglemannen av Mo Hayder måtte bestilles (og har ankommet nå) så den står for tur:)

Nice, den er en av de mer groteske bøkene hennes, gled deg! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Loki Laufeyson skrev:

Bøkene av Lars Kepler og Johan Tehorin,

 

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

www.ritaleser.com

Anonymkode: abf49...3ae

Tusen takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp hørt på to lydbøker av Belinda Bauer, "mørke dager" og "som fortjent". Spesielt den sistnevnte syns var grotesk, mens den første var skikkelig overraskende. En helt annen tvist enn jeg kunne forestille meg 👍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, leser aaltfor mye krim :laugh:
Kan sterkt anbefale både bøkene til Jussi Adler Olsen, Hjort og Rosenfeldt, Camilla Lackberg og Jørn Lier Horst.

Oppdaget nettopp en ny serie; Cilla og Rolf Børjlind sin. Den har virkelig fått med hekta! Burde leses :)

Endret av Fireball
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Fireball skrev:

Huff, leser aaltfor mye krim :laugh:
Kan sterkt anbefale både bøkene til Jussi Adler Olsen, Hjort og Rosenfeldt, Camilla Lackberg og Jørn Lier Horst.

Oppdaget nettopp en ny serie; Cilla og Rolf Børjlind sin. Den har virkelig fått med hekta! Burde leses :)

Har lest alt av Jussi; skal sjekke ut Cilla og Rolf:)

Sitter nå med to bøker men kommer tilbake for inspirasjon:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jørn Lier Horst, han er bra! Det sier jeg selvfølgelig fordi han er fra Stavern og Larvik ;)

Holder på med en bok om IS nå, den er veldig god. Koser meg.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, DeLorean skrev:

Jørn Lier Horst, han er bra! Det sier jeg selvfølgelig fordi han er fra Stavern og Larvik ;)

Holder på med en bok om IS nå, den er veldig god. Koser meg.

 

Hva heter den du holder på med da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...