Gå til innhold

Bylivet


Hu i byen

Anbefalte innlegg

På 25. januar 2017 den 10.38, GoldenLioness skrev:

Det er faktisk sant. Hadde glemt alt når Løveungen ble lagt på brystet mitt 💞 

Nyt miniferie 💖💖💖

Miniferie var fantastisk. Har vært noen dager i Boston og har besøkt noen venner av mannen og hatt litt kjærestetid. Har fått handla litt (mye) og har bare kost oss :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest GoldenLioness
20 timer siden, Hu i byen skrev:

Miniferie var fantastisk. Har vært noen dager i Boston og har besøkt noen venner av mannen og hatt litt kjærestetid. Har fått handla litt (mye) og har bare kost oss :-)

Herlig :) 

Planer for helgen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, GoldenLioness skrev:

Herlig :) 

Planer for helgen?

Ikke så mange planer for tiden, leser en del (slik at jeg får slappet av, hihi) :-) skal spise brunsj sammen med noen studievenninner i dag, det blir koselig, er lenge siden vi har samlet alle nå siden ikke alle bor her :-) tror ikke det er alle de som vet at vi skal ha barn, og nå tror jeg ikke det er tvil lenger basert på magen :-p 

I går var vi hos svigerinnen min og så bryllupsvideoen, som endelig var ferdig. De giftet seg i sommer, så det har tatt sin tid, men filmen var veldig bra, så det var nesten som å være tilbake til den dagen, jeg blir jo så rørt på andres vegne til vanlig, så det å være superhormonell å se på sånt gjør jo at man hylgriner omtrent :-p i tillegg var det mye jeg ikke hadde fått med meg første gangen så greit med et gjensyn :-) 

I kveld skal jeg og mannen spise is i senga og se på vår video :-) I år er det 9 år siden det store bryllupet.. Det er lenge synes jeg, og jeg er fortsatt like forelska - blir nesten litt slitsomt til tider å være så forelska :-p 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GoldenLioness
54 minutter siden, Hu i byen skrev:

Ikke så mange planer for tiden, leser en del (slik at jeg får slappet av, hihi) :-) skal spise brunsj sammen med noen studievenninner i dag, det blir koselig, er lenge siden vi har samlet alle nå siden ikke alle bor her :-) tror ikke det er alle de som vet at vi skal ha barn, og nå tror jeg ikke det er tvil lenger basert på magen :-p 

I går var vi hos svigerinnen min og så bryllupsvideoen, som endelig var ferdig. De giftet seg i sommer, så det har tatt sin tid, men filmen var veldig bra, så det var nesten som å være tilbake til den dagen, jeg blir jo så rørt på andres vegne til vanlig, så det å være superhormonell å se på sånt gjør jo at man hylgriner omtrent :-p i tillegg var det mye jeg ikke hadde fått med meg første gangen så greit med et gjensyn :-) 

I kveld skal jeg og mannen spise is i senga og se på vår video :-) I år er det 9 år siden det store bryllupet.. Det er lenge synes jeg, og jeg er fortsatt like forelska - blir nesten litt slitsomt til tider å være så forelska :-p 

Hva? Vi og! I sommer er det 9 år siden vi giftet oss. Sprøtt hvor tiden flyr! 

Grattis! 

Jeg var ikke så gråte hormonell. Mer "If you are stupid, you are even more stuid now" hormonell :P Ting som jeg ellers hadde tolerert eller ignorert av irriterende, uhøflige og dumme mennesker fikk så ørene flagret. Ganske befriende egentlig :fnise: Det jeg merker er nå siste tiden så reagerer jeg sterkere på ting som involverer barn. Har vel med at jeg ser Løveungen i alle og morsinstinktet slår til. Så The 9th Life of Louis Drax og den rev meg i hjertet. Fæl, fin, søt, morsom, mørk, overnaturlig og dramatisk på en gang. Du kommer til å gråte. Fin film, men så tragisk.

Hehe, blir vel sjokk for venninnene dine ja. Kun de nærmeste og kollegaer visste at jeg var gravid. Hadde ikke noe på Facebook eller sosiale medier så det var en del som fikk hakeslepp da det plutselig kom bilder av meg med baby og barnevogn på Facebook :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, GoldenLioness skrev:

Hva? Vi og! I sommer er det 9 år siden vi giftet oss. Sprøtt hvor tiden flyr! 

Grattis! 

Jeg var ikke så gråte hormonell. Mer "If you are stupid, you are even more stuid now" hormonell :P Ting som jeg ellers hadde tolerert eller ignorert av irriterende, uhøflige og dumme mennesker fikk så ørene flagret. Ganske befriende egentlig :fnise: Det jeg merker er nå siste tiden så reagerer jeg sterkere på ting som involverer barn. Har vel med at jeg ser Løveungen i alle og morsinstinktet slår til. Så The 9th Life of Louis Drax og den rev meg i hjertet. Fæl, fin, søt, morsom, mørk, overnaturlig og dramatisk på en gang. Du kommer til å gråte. Fin film, men så tragisk.

Hehe, blir vel sjokk for venninnene dine ja. Kun de nærmeste og kollegaer visste at jeg var gravid. Hadde ikke noe på Facebook eller sosiale medier så det var en del som fikk hakeslepp da det plutselig kom bilder av meg med baby og barnevogn på Facebook :P 

Tissepause :P 

Det er egentlig 10 år siden vi møttes og giftet oss nå da, men vi hadde ikke selskapet før året etter på grunn av noen spesielle omstendigheter som: det er ingen spesielt god ide å gifte seg med en amerikaner og tro at man får oppholdstillatelse når man er i USA på Visa Waiver Programmet ;) I tillegg er det jo veeeeldig suspekt for amerikanske immigrasjonsmyndigheter at noen gifter seg etter rundt regnet 4 måneders bekjentskap og andre møte.. Så vi ble etterforsket for proforma-ekteskap - paranoide amerikanere som tror at de er det beste landet i verden... Men når alt var på plass og jeg fikk endret oppholdstatus så ble det bryllupsfest vettu :P (Jeg har jo skrevet tidligere hvordan vi møttes, og at jeg reiste over på besøk igjen og det var under det besøket vi gjorde kunstykket å gifte oss).. 

Det ble ikke mye bryllupsvideo for vår del, som mannen sa så har vi sikkert mange kvelder å sitte inne på etter babyen er født, så vi dro ut å spiste pizza og så endte vi opp på stampuben - som vanlig :) Hvor det var musikalaften :) Søndager er stamgjestedag og hver gang har et tema, så det pleier å bli mye fjas og tull, men det er jo morsomt :) 

Tror nok mange kommer til å få sjokk når de innser at det kommer baby hos oss, både jeg og mannen er veldig private på facebook, så har ikke stått et ord om noe svangerskap, vet ikke om det kommer noe etter fødsel heller :) Men de venninnene mine kunne ikke se det på meg, det var manglende nedbøtting av mimosas som var ledetråden, så de ble ganske sjokkerte når jeg sa hvor langt jeg var på vei, så åpenbart er ikke magen så stor som jeg tror - for jeg føler meg megastruttende-fingravid :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GoldenLioness

Jeg kunne skjule magen ganske lenge i de rette antrekkene. Jeg og følte jeg hadde stooor fin gravidmage, men alle bare: å, sånn var magen min i uke 12 :fnise: Er store variasjoner. Men kom nå ut en lang og slank gutt som la på seg et halv kilo i uka! :ohmy: 

Rare var etterpå. Magen var deigete og merkelig. Den var ikke helt borte da jeg sto oppreist, men når jeg la meg på rygg så gikk den innover. Helt merkelig etter å være vant med gravid mage. Etter en uke så var den ganske normal igjen, men rart med de delte musklene. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må vel innse at jeg ikke er så "hvalete" som jeg liker å tro, får være trøst om jo mindre mage nå jo mindre blir den jo etter fødsel og, uten at jeg har noen ambisjoner om å ta en fotballfrue, for sånn tror jeg ikke magen min er 4 dager etter fødsel altså :P Kommer til å bli rart, er spent på hva som gjemmer seg der inni - er det gutt eller jente? Er det en av mitt folk eller hans? Familien min har en tendens til å få ganske store unger, type over 4 kg, mens mannens familie er sånne bittesmå 3 kilosinger, og 1 kg på rundt halvmeteren er jo ganske mye. Svigermor antydet ca. 3,5 til termin sist hun målte, men som hun sa - det er ikke akkurat eksakt vitenskap.. Venninna mi fikk en baby som var estimert til 4,5 kg ved termin, den ble født i uke 37 og veide 4 kg og var 54 cm, såååååå jeg tar de estimeringene litt med en klype salt :P 

Skikkelig langdag på kontoret i dag, sitter å jobber med planer for hvordan de 12 ukene jeg ikke skal jobbe skal foregå - lekser for de jeg jobber med med andre ord.. Litt usikker på hvordan jeg skal gripe det an, siden jeg aldri har gitt oppgaver over et så langt tidsrom før som ikke kan veiledes/korrigeres underveis, så mulig jeg må legge inn en oppfølgingssekvens etter ca. 6 uker slik at jeg får sett om det jobbes og eventuelt justere litt kurs hvis det går over stokk og stein.. Litt kontrollfrik jeg gitt.. 

Ellers skjer det noen spennende ting på husjaktfronten plutselig, håper det går i orden :) ikke noe bråhast sånn sett, men når det endelig dukker opp to enheter vegg i vegg med felles hage innenfor området vi ønsker må vi iallefall vurdere det, det er ikke så ofte to tilstøtende boliger selges på samme tid med mindre det har vært totalrenovering, og da er jo prisen deretter og stilen ikke helt min stil.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GoldenLioness

Så spennende med husjakt :) 

Kan jo være greit å være ferdig med det før lille kommer. Men det er kanskje et stort oppussingsprosjekt om dere må slå ned vegger etc? 

Vi tenkte å prøve å kjøpe noe billig med bra lokasjon. Når jeg ser på Fixer Upper etc så trenger det ikke å koste så mye å leie inn folk for å skreddersy huset til eget behov så lenge huset i seg selv er i god stand. Og verdien på huset øker jo betraktelig på enkel oppussing. Vet med meg selv at vi ikke kan kjøre noe som trenger totalrenovering og der vi må gjøre ting selv da ingen av oss er noe glad i sånne prosjekter. Men der en gjerne bare må slå ned noen vegger, legge nye gulv og få noen fine lister/maling som noen proffe kan gjøre på kort tid, det kan funke :)  Utrolig hva så lite kan gjøre og ikke minst med rett interiør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi rekker nok uansett ikke å flytte, men det er ikke noe hast siden vi har mer enn stor nok plass her vi bor, i tillegg er vi ikke avhengig av å selge leiligheten vi bor i nå for å finansiere kjøpet.. Jeg aner ikke hvor mye oppussing koster, jeg er faktisk ganske "lost" i forhold til personlig økonomi annet enn det jeg får inn på konto :) Sikkert kjempeteit å bli så avhengig av en mann - men det føltes så innmari overveldende å skulle begynne å bry seg om sånne ting når det var så mye annet nytt å sette seg inn når jeg flytta hit, at jeg ikke orka å begynne å tenke på økonomi. Jeg har særeie på en liten leilighet her som jeg fikk da vi giftet oss - slik at jeg ikke skulle stå på bar bakke hvis det skulle skjære seg, det var eneste kravet jeg hadde, at jeg måtte enkelt finne meg en plass å bo som jeg hadde råd til.. Hadde vel ikke tenkt at han skulle kjøpe en leilighet til meg, men det var jo det han fant ut var enklest, og vi låner den ut til familie innimellom og av og til leier jeg ut til norske studenter, jeg er livredd for å få husokkupanter, så greit å ha noen jeg vet reiser igjen :P 

Men ja, spennende blir det.. Er nok litt mer som må gjøres enn sånn småfiks, vi klarer ikke det heller, så da spiller det ingen rolle :) Vi får se, gutta skal møte megler i dag og se på den, og hvis de liker den så skal vi alle dra å se på den i morgen :) Jeg hater jo sånn typisk amerikansk stil, så må sikkert gjøre om mye uansett, så vi får se hvor mye penger vi har.. Vi er jo heldige som er to husholdninger som skal kjøpe sammen, så man får kanskje litt stordriftsfordeler ved å pusse opp samtidig og..? Jeg gleder meg mest til å fikse hageflekken/bakgården :D Ser for meg pergola med rislamper hengende det og litt sånn loungemøbler, masse grønne planter og litt grønn plen, og stenlagt resten :) Dumt å planlegge for mye i tilfelle det ikke blir dette huset :P 

Familien min er sånne handy hjemmefiksere som gjør alt selv - men har ikke arvet et eneste av de genene gitt.. kanskje jeg kan male? Det kan jo ikke være så vanskelig? Men snekre, flislegge, legge gulv, tapetsere og sånn - det får andre tas seg av :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høye forhåpninger et no dritt!! Jeg som hadde innredet Hagen og hele huset fire ganger i hodet allerede, og så er mannen litt mer meh, spesielt etter å ha vært der... er mye som må gjøres, er flere boenheter i dag og det bor leietakere der med spesielle rettigheter så det kan ta lang tid før huset blir helt "vårt" og vi får begynt med renovering. Så det smarteste er nok å bare vente.. :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GoldenLioness

Å nei, så kjipt :raven:

Jeg er og sånn at når jeg først begynner å se for meg noe så blir jeg litt besatt :P Det kommer nok flere muligheter! :troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, GoldenLioness skrev:

Å nei, så kjipt :raven:

Jeg er og sånn at når jeg først begynner å se for meg noe så blir jeg litt besatt :P Det kommer nok flere muligheter! :troest:

Jeg prøver å tenke slik ja - at det kommer flere muligheter :) Det er jo ikke slik at vi trenger en plass å bo - så det haster ikke og derfor bør vi ikke kaste oss på det første og beste, selv om det er litt vanskelig å svelge skuffelsen nå :P Jeg hadde jo planlagt hele hagen og jeg og svigerinnen min kunne sitte under pergolaen og drikke prosecco og skravle på varme sommerkvelder og mini kunne plaske i et lite badebasseng på sommeren og alt var bare fryd og gammen.. Men blir nok slik neste gang det dukker opp et halvaktuelt objekt - og sikkert neste gang og :P 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GoldenLioness
7 minutter siden, Hu i byen skrev:

Jeg prøver å tenke slik ja - at det kommer flere muligheter :) Det er jo ikke slik at vi trenger en plass å bo - så det haster ikke og derfor bør vi ikke kaste oss på det første og beste, selv om det er litt vanskelig å svelge skuffelsen nå :P Jeg hadde jo planlagt hele hagen og jeg og svigerinnen min kunne sitte under pergolaen og drikke prosecco og skravle på varme sommerkvelder og mini kunne plaske i et lite badebasseng på sommeren og alt var bare fryd og gammen.. Men blir nok slik neste gang det dukker opp et halvaktuelt objekt - og sikkert neste gang og :P 

 

Sånn fantaserer jeg allerede om og vi kommer nok ikke til å flytte før til neste år etter evt diagnose så :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bra vi er flere :-) mannen min synes jeg er så søt som blir så engasjert og ivrig - selv om skuffelsene kan bli litt store:p jeg er heldigvis ikke en som dveler ved sånt så lenge :-) 

Snart ferdig med ukens siste arbeidsdag, skal en tur innom bestemoren til mannen på vei hjem for å levere noen ting jeg har kjøpt for henne - og så regner jeg med at det blir te og skravel til mannen er ferdig på jobb :-) han har verdens søteste bestemor - den første i familien som godtok meg så jeg er litt ekstra glad i henne :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opp og hopp! I dag har jeg som mål å redebygge litt faktisk :-) jeg går jo glipp av vasking av klær siden vi har vaskedame, men hun har jo og skjønt det er baby på gang så forrige uke kom det en ny skittentøyskurv på badet som det stod baby på - så nå har jeg fått en kurv med pent vasket og brettet babytøy i leiligheten.  

Og så er planen å kjøpe litt klær til meg selv - første innkjøp av gravidtøy faktisk og det er uke 35 :P jeg ser at mye nå har litt uflatterende snitt over magen, så tenkte kanskje å finne noe som kan brukes ved amming også, upraktisk med kjoler som må tas av ved amming tror jeg :-D 

Dette begynner jo å bli en svangerskapsdagbok, det var ikke intensjonen akkurat, men det er kanskje ikke til å unngå når det nærmer seg termin? Jeg gjør jo ikke så mye annet enn å jobbe og det er jo heller ikke dagbokmateriale :-p kunne skrevet om den fine mannen min, men det hadde også blitt rart, selv om jeg har intensjoner om skrive både litt mer om starten vår og bryllupet, jeg har begynt mange ganger, men enten føler jeg at det blir skrevet så objektivt og "mekanisk" og hvis jeg skriver det slik jeg føler og følte det ser det jo ut som et eventyr :-p skal ikke være enkelt :-) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest GoldenLioness

Åååå! Det er så koselig å gjøre i stand til lille:rodmer: Det begynner å bli mer virkelig og man begynner å se for seg nurket og hele fremtiden i flash:ler:

Når lille er rundt året så innser en at man ikke trengte halvparten av alt en kjøpte :shoppe::P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Effektiv i dag - nå er lagt i kommode og stellebord, venter litt med å re senga - det er forresten noe mannen kan gjøre mens jeg er på sykehuset når jeg tenker meg om :fnise: 

Når jeg ser alt utstyr som har kommet i hus skal det godt gjøres å få bruk for alt tror jeg - og jeg som trodde jeg var så avslappa:-p nå fikk vi en del på baby showeren da, som jeg ikke hadde tenkt å kjøpe før etter fødsel - f.eks vippestol, matstol, bæresele og babygym, jeg skjønner at det er mye å tjene på babysaker hvis man finner på noe folk tror er uunnværlig. Det er jo ganske overveldende å få barn og vanskelig å vite hva som er must og ikke - i tillegg er man jo forskjellige.. 

Mannen drømmer om når mini skal på college - her snakker vi perspektiv :fnise:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært litt borte som har sin forklaring - tirsdag ble vi foreldre til en liten gutt :ninuskapus: jeg er så forelsket, og alt ser bra ut selv om det ble litt tidlig 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...