Gå til innhold

Muslimsk par og USA-tur.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mannen min og jeg planlegger tur til Connecticut i april, men nå tør jeg ikke bestille billetter likevel. kan vi oppleve å nekte innreise? Vi er norske statsborgere og muslimer.. noen som vet hvor jeg kan henvende. meg?

Anonymkode: 1e1b8...b8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den amerikanske ambassaden i Oslo er vel det naturlige sted å henvende seg tenker jeg.

Anonymkode: ef10d...2df

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mannen min og jeg planlegger tur til Connecticut i april, men nå tør jeg ikke bestille billetter likevel. kan vi oppleve å nekte innreise? Vi er norske statsborgere og muslimer.. noen som vet hvor jeg kan henvende. meg?

Anonymkode: 1e1b8...b8a

Hvorfor skulle dere bli nektet innreise? 

Anonymkode: 78c13...c22

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skulle dere bli nektet innreise? 

Anonymkode: 78c13...c22

Fordi de er muslimer.

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, SunnivaOslo skrev:

Fordi de er muslimer.

 

Også?

Anonymkode: 78c13...c22

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Også?

Anonymkode: 78c13...c22

De skal reise til et land med en president som hater alle som ikke er hvite menn..

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skulle dere bli nektet innreise? 

Anonymkode: 78c13...c22

Hvorfor svarer du i denne tråden når du ikke har fulgt med på hva den kommende presidenten har sagt? Han vil nekte muslimer innreise til usa. 

Muslimer = terrorister

Anonymkode: 61f8c...8f0

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Også?

Anonymkode: 78c13...c22

Vær snill å les deg litt opp

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den amerikanske ambassaden i Oslo er vel det naturlige sted å henvende seg tenker jeg.

Anonymkode: ef10d...2df

Skrev en mail til dem og fikk et automatisk svar om generelle visum- og innreiseregler.

Anonymkode: 1e1b8...b8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket

Det er to svar som er omtrentlig en versjon av sannheten, et faktisk svar og et mer praktisk svar. 

1) Med norsk statsborgerskap reiser dere på visumfri innreise. Det er et elektronisk, automatisert innreisesystem for kortere fereiturer. Jeg har et annet visum til USA, så jeg har ikke gjort det selv på noen år, men husker jeg rett heter det ESTA og du fyller det ut på nettet. 

2) Du skal ikke se bort i fra at dere får spørsmål i passkontrollen. Kanskje mange spørsmål. Kanskje kan dere føle dere provosert. Kanskje kan dere tenke "Får vi disse spørsmålene bare fordi vi er muslimer?". Husk da at også ikke-muslimer kan få mange personlige og nærgående spørsmål. Jeg har selv fått det. Så for all del svar ærlig, og opptre vennlig, uansett om dere føler dere provosert eller ikke. Da bør det gå greit å ta en kort ferietur til USA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Overrasket skrev:

Det er to svar som er omtrentlig en versjon av sannheten, et faktisk svar og et mer praktisk svar.

1) Med norsk statsborgerskap reiser dere på visumfri innreise. Det er et elektronisk, automatisert innreisesystem for kortere fereiturer. Jeg har et annet visum til USA, så jeg har ikke gjort det selv på noen år, men husker jeg rett heter det ESTA og du fyller det ut på nettet.

2) Du skal ikke se bort i fra at dere får spørsmål i passkontrollen. Kanskje mange spørsmål. Kanskje kan dere føle dere provosert. Kanskje kan dere tenke "Får vi disse spørsmålene bare fordi vi er muslimer?". Husk da at også ikke-muslimer kan få mange personlige og nærgående spørsmål. Jeg har selv fått det. Så for all del svar ærlig, og opptre vennlig, uansett om dere føler dere provosert eller ikke. Da bør det gå greit å ta en kort ferietur til USA.

Tusen takk for et flott svar! :)

Anonymkode: 1e1b8...b8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11/9/2016 den 9.38, AnonymBruker skrev:

Hvorfor svarer du i denne tråden når du ikke har fulgt med på hva den kommende presidenten har sagt? Han vil nekte muslimer innreise til usa. 

Muslimer = terrorister

Anonymkode: 61f8c...8f0

Dette er feil, TS, Ts har ingenting  bekymre seg for!!

Det er uendelige mange muslimer i USA!

 Ts vil  IKKE bli nektet innreise. Sørg for å ha alle papier & ha god tur !

Anonymkode: 38850...6a8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Elseby13

Vet ikke om jeg ville ha turt det, ts. Tenk å betale masse for fly ig hotell og så bli nektet inngang til landet. Jeg er også muslim og legger ferien til andre land så lenge Donald er president . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror det ville gått helt fint. Det Trump har uttalt seg om er "bare" et valgløfte, med andre ord noe politikere bryter hele veien. Jeg tror heller ikke at det er bare bare å nekte muslimer innreise, for her ville nok store deler av resten av verden blandet seg inn og kommet med sanksjoner. Uansett så kan dere jo ta kontakt med den amerikanske ambassaden i Oslo for sikkerhetsskyld for å få lettet litt på bekymringene :) 

Anonymkode: d5cac...da3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan personlige spørsmål stilte dem deg??

jeg skal til new york i februar,  har hørt så mye rart rundt angående tollen at kjenner jeg nesten gruer meg, for jeg begynner  nesten å stamme når jeg blir nervøs...

har også hørt man stilles på 2 rader når vi går utav flyet å de som har vært i usa før slipper lettere inn til landet?? 

Anonymkode: 0c485...9dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan personlige spørsmål stilte dem deg??

jeg skal til new york i februar,  har hørt så mye rart rundt angående tollen at kjenner jeg nesten gruer meg, for jeg begynner  nesten å stamme når jeg blir nervøs...

har også hørt man stilles på 2 rader når vi går utav flyet å de som har vært i usa før slipper lettere inn til landet?? 

Anonymkode: 0c485...9dc

Sist jeg reiste til USA, gikk jeg direkte til en automat og la inn alle opplysningene der, tok bilde og fingeravtrykk, trykte på knappen "ok" og gikk gjennom kontrollen. De så på passet mitt og ønsket meg god ferie. Tror ikke de spurte om hvor jeg skulle engang.

Spør de om noe, er det om du skal på ferie eller jobb, og hvor hvor du skal bo og hvor lenge du skal være der. Ingen "to-rader" der nei.

Første gang jeg reiste til USA, hadde jeg forberedt meg grundig på hva jeg skulle svare. Men så er jeg så dårlig i engelsk at jeg bare sto som et spørsmålstegn, klarte ikke å formulere meg, hehe. Han bare veivet meg videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Å tusen tskk for svar! Ok, så da kan man registrere all informasjon selv? 

Syns autoritære personer er litt skummel så er vell derfor jeg "forbereder"meg😊

Anonymkode: 0c485...9dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville droppet USA om jeg var deg. Bedre å dra til Qatar eller Dubai.

Anonymkode: 6a155...355

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å tusen tskk for svar! Ok, så da kan man registrere all informasjon selv? 

Syns autoritære personer er litt skummel så er vell derfor jeg "forbereder"meg😊

Anonymkode: 0c485...9dc

Iallefall i New York og Miami hvor jeg har fløyet til, så kan man legge inn alle opplysningene på automat. Det får unna køen mye raskere. Men fyll ut skjemaet på flyet først (passnummer og sånt), så slipper du å stresse med det når du står ved automaten. Da er det bare å paste inn opplysningene. Husk nå bare på å søke ESTA først!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit spørsmål fra ts. USA kan nekte innreise på bakgrunn av politisk støtte i feil retning, kriminelt rulleblad m.m.

Anonymkode: 18855...9e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...