Gå til innhold

Getting back on track!


Teriyaki

Anbefalte innlegg

Blir nok litt sporadisk med oppdatering her fram til jeg er litt mer stabil. Er veldig dårlig om dagen, både med tanke på spiseforstyrrelse, men også en del andre ting som jeg har valgt å ikke skrive noe om i denne dagboken. Akkurat nå er jeg så dårlig at jeg nok hadde hatt godt av å være innlagt, for å si det sånn da. Fungerer bare ikke. 

Kommer nok sterkere tilbake etter hvert. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God bedring! Bra du får oppfølging. Det er nok absolutt ikke lurt å tenke på kalorier og brenning av dem og trening nå. Du må først fokusere på å bli frisk på alle områder!! :klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, gjest- silje skrev:

Huff, håper det snur seg for deg snart, ønsker deg god bedring :klem:

Heier på deg!

Takk :)

30 minutter siden, Rainbow skrev:

God bedring! Bra du får oppfølging. Det er nok absolutt ikke lurt å tenke på kalorier og brenning av dem og trening nå. Du må først fokusere på å bli frisk på alle områder!! :klem: 

Takk :) Ja i alle fall nå når jeg er inni en så dårlig periode. De noe bedre periodene så går det greiere å fokusere på sånt, men akkurat nå er det nok litt vanskelig. Har planer om trening i dag da. Må jo prøve å gjøre mer enn å bare ligge på sofaen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forrige uke begynte jeg å spise moderat lavkarbo. Kjente jeg likte det godt! Med moderat så mener jeg at jeg spiser gulrøtter, spiser frukt og jeg tenker å ha en dag i uken, feks lørdag hvor jeg kan spise karbohydrater i større grad. Er ikke ute etter å kutte noe fra kosten, bare redusere for å få spist litt bedre. :)

Akkurat nå går det i sykehus-mat da jeg er innlagt, så det er litt mer sånn høykarbo :ler: Men fortsetter der jeg slapp når jeg kommer hjem. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

38 minutter siden, rh1 skrev:

Stor klem til deg! Masse god bedring :) <3 

Takk. :) Rare dager dette her, men jeg tenker det blir bra etter jul. Er bare å glemme å få kostholdet helt på rett kjøl når jeg kommer hjem til/over helga, for da kommer venninner hjem, jeg har bursdag og vips så er det jul! 

Hadde for øvrig glemt av at jeg skrev i dagboken at jeg var innlagt. Må ha gjort det i svime for det hadde jeg egentlig ikke tenkt til å dele på kg. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludodama

I tilfelle du vil slette infoen så skal jeg ikke sitere deg - men trist å høre at du har det så dårlig samtidig som jeg tror det er veldig bra for deg med den hjelpen :hjerte:

Som vanlig er jeg brutalt ærlig og blander meg sikkert alt for mye - håper du skjønner at jeg vil det godt. Men: jeg tror treningsdagbok/spisedagbok for din del gjør vondt langt verre. Loggføring er ofte litt "forbudt" når man har SF(sånn utover i behandlingsøyemed). Det er jo ekstremt vanskelig å la være å ha fokus på kalorier/feil sted. Det blir liksom vanskelig å skulle bli frisk og tenke næringsinnhold om man ikke setter strenge grenser for detaljfokus, og for de fleste blir jo en loggføring av ditt og datt bare triggende.

Nok om det - poenget mitt var egentlig at jeg håper du får brukt tiden på deg selv og klarer å ta tiden til hjelp. Du har jo sagt at du du følte du trengte den hjelpen, og kanskje kan det være en "pause" du trenger.

Sender deg stor klem og håper du får en sakte men sikker vei opp - tar sikkert tid, men det virker som om du har begynt på et veldig riktig spor :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest- silje

Jeg tenker litt det samme som @Ludodama at en logg kan kanskje gjøre mer skade, enn det gagner deg. Men så er det jo opp til deg, og kanskje du klarer å bli frisk med loggen, og at den hjelper deg :) Det er jo opp til deg og hva du føler hjelper deg!

 

Synes det var kjedelig og trist å høre at du nå er innlagt. Det er trist mtp dine barn og for deg selv. Dette kan ikke være godt, for noen av dere :(  sender deg mange klemmer og håper at du blir bedre snart! 

Endret av gjest- silje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.12.2016 den 18.27, Ludodama skrev:

I tilfelle du vil slette infoen så skal jeg ikke sitere deg - men trist å høre at du har det så dårlig samtidig som jeg tror det er veldig bra for deg med den hjelpen :hjerte:

Som vanlig er jeg brutalt ærlig og blander meg sikkert alt for mye - håper du skjønner at jeg vil det godt. Men: jeg tror treningsdagbok/spisedagbok for din del gjør vondt langt verre. Loggføring er ofte litt "forbudt" når man har SF(sånn utover i behandlingsøyemed). Det er jo ekstremt vanskelig å la være å ha fokus på kalorier/feil sted. Det blir liksom vanskelig å skulle bli frisk og tenke næringsinnhold om man ikke setter strenge grenser for detaljfokus, og for de fleste blir jo en loggføring av ditt og datt bare triggende.

Nok om det - poenget mitt var egentlig at jeg håper du får brukt tiden på deg selv og klarer å ta tiden til hjelp. Du har jo sagt at du du følte du trengte den hjelpen, og kanskje kan det være en "pause" du trenger.

Sender deg stor klem og håper du får en sakte men sikker vei opp - tar sikkert tid, men det virker som om du har begynt på et veldig riktig spor :) 

Takk for det. :) Kan godt hende det egentlig ikke er lurt, men jeg har pga overspising lagt på meg så mye nå at jeg føler jeg må logge maten for å lettere unngå overspising. Det har faktisk skjedd en positiv endring mentalt sett når det kommer til kalorier. Jeg er rett og slett ikke livredd kcal lenger :P Men jeg ønsker likevel en livsstilsendring hvor jeg spiser mye færre karbohydrater og mindre usunt. Tror det å gå for mat som gir et mer stabilt blodsukker vil kunne hjelpe meg å slutte med overspising. Men om det er direkte lurt å logge...Tja. Kan jo like fort ende med at jeg blir livredd karbohydrater :ler:

12 timer siden, gjest- silje skrev:

Jeg tenker litt det samme som @Ludodama at en logg kan kanskje gjøre mer skade, enn det gagner deg. Men så er det jo opp til deg, og kanskje du klarer å bli frisk med loggen, og at den hjelper deg :) Det er jo opp til deg og hva du føler hjelper deg!

 

Synes det var kjedelig og trist å høre at du nå er innlagt. Det er trist mtp dine barn og for deg selv. Dette kan ikke være godt, for noen av dere :(  sender deg mange klemmer og håper at du blir bedre snart! 

Takk. :) Angående logging se svaret til Ludodama. :)

Det er ikke noe særlig at det ble som det ble, men ja, håper jo at det går an å bli bedre, selv om jeg ikke klarer å se akkurat det nå. Må bare holde fast i det at jeg har unger som trenger meg, så kommer kanskje mer motivasjon med tiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, skal si det merkes at jeg har vært i ro i en uke nå. Gikk tur med en venn i dag, ca 4 km hvor halvparten var mest oppoverbakke. Ble litt pusting og pesing. Også gikk jeg veldig rolig opp og ned trappene i gangen utenfor avdelingen i går kveld. Har ikke reist meg fra sengen enda, men kjennes ut som at jeg har trent i går. :P

Får bare trøste meg med at det kommer fort tilbake når jeg kommer i gang igjen. Dessuten kan det hende jeg drar på trening med ett av personalet i løpet av neste uke. Får se på det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest- silje

Det tenker jeg nok! Men jeg synes at det å gå fort er helt annerledes, enn å for eks å jogge/sykle.. 

Jeg fikk jo en fin kommentar på at jeg som jogget så mye burde jo ikke pese av å gå en litt hard tur:dry: hehe,, så sånn kan det gå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Nesten en måned er gått siden sist oppdatering. Jaja. :P

Kostholdet har vært elendig. Jul + sykehusmat + generelt sett lite motivert = noen kg opp ja. Vet ikke hvor mye da jeg ikke tørr å veie meg. Det får vente til 1-2 uker etter utskrivelse. 

Men har kommet litt i gang med trening igjen da. Forrige uke ble det en løpetur og to spinningtimer. 

Denne uken har hittil vært ei økt i går. Den medisinen jeg går på har høyere puls som bivirkning. Det merker jeg ekstra godt når jeg trener. Under siste pulstopp i går kom pulsen opp i 200! Var helt dau da, men uansett veldig mye. Har aldri fått såpass høy puls før, så lurer på om jeg bør justere opp maxpulsen litt. Venter litt i fall det normaliserer seg etter hvert.

Prøver å fokusere mest på å få tilbake muskler og få formen tilbake. Så får jeg heller prøve å gå ned i vekt når livssituasjonen min er litt bedre. Det er helt føfødt å få til å gå ned i vekt når en er innlagt altså. Men må prøve å unngå videre oppgang i alle fall. ;)

 

Godt nyttår! Kunne skrevet MASSE om livet ellers, men velger å ikke fokusere så mye på det i denne dagboken. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest- silje

Heia :) 

Gode tanker du har om å vente med vektnedgang! Det kan godt være at vekten regulerer seg selv etter hvert også! Du har jo hatt veldig mye: lite mat vs mye mat, så det kan ta litt tid før kroppen stabiliserer forbrenningen og hva den forventer av inntak.

Hva sier legene om den høye pulsen? Er det en bivirkning ved oppstart, eller er det en generell bivirkning som blir vedvarende?  Jeg hadde tatt det roligere, enn å justere makspulsen opp,,, Kanskje heller øke tiden, og heller ha lavere intensitet?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.1.2017 den 17.08, gjest- silje skrev:

Heia :) 

Gode tanker du har om å vente med vektnedgang! Det kan godt være at vekten regulerer seg selv etter hvert også! Du har jo hatt veldig mye: lite mat vs mye mat, så det kan ta litt tid før kroppen stabiliserer forbrenningen og hva den forventer av inntak.

Hva sier legene om den høye pulsen? Er det en bivirkning ved oppstart, eller er det en generell bivirkning som blir vedvarende?  Jeg hadde tatt det roligere, enn å justere makspulsen opp,,, Kanskje heller øke tiden, og heller ha lavere intensitet?

 

Ja sant det. Er frustrerende å ha gått opp i vekt. kan ikke gå mer opp nå for da blir klærne for små. Som for øvrig var for store for noen mnd siden. Men å klare å gå ned i vekt imens jeg er på sykehus er totalt urealistisk. 

Det vet jeg ikke. Dvs forhøyet puls er normalt og kan være både vedvarende eller midlertidig. Den medisinen jeg går på stimulerer adrenalin og noradrenalin noe som igjen påvirker hjertefrekvensen. Har derimot ikke spurt hva han tenker rundt et jeg får så høy puls under trening. 

Skulle likt å sett pulsen min i dag etter joggeturen da. Jeg presset meg alt for hardt. :P Holdt på å både spy og besvime da jeg nærmet meg toppen av lang og seig bakke nr to på slutten. Men jeg har aldri besvimt før. Er nok ikke en person som besvimer så lett. Uansett, det ble ei god trening. Ikke så langt som jeg tidligere ville løpt, men situasjonen tatt i betraktning så var det en god tur på 6,5 km med to lange bakker på slutten. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...