Gå til innhold

Jorda er flat.


stan

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Aldri skrev:

De holder til her: https://theflatearthsociety.org/home/

Sjekk ut forumet.

Nei, det gjør de ikke!! Den siden der er spekket med folk som er ute etter å sette flat earthere i dårlig lys. Gjør litt research før du åpner munn kanskje. 

 

Anonymkode: 6d295...b2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, linsejesus skrev:

2. Vannlevel er helt greit til det man bruker det til, altså liten skala.

3. Igjen liten skala. Jorda er STOR.

4. Hva betyr det egentlig? Horisonten ser ut til å være i "øyehøyde" uansett om du sitter eller står, ergo er jorda flat?

6. Selvsagt tar ikke fly høyde for kurve når de flyr. De følger automatisk jordens krumning. Hadde de kunne fly så raskt at de ikke ble fanget inn av jordens gravitasjonsfelt i det hele tatt, ville de til slutt forlatt planeten.

Jeg forstår at det er lett å bli overbevist av YouTube-videoer og memes når man ikke har særlig greie på fysikk, kosmologi osv. Det har jo de færreste av oss. Det er likevel ganske enkelt å avkrefte veldig mange av påstandene folk kommer med, men de har allerede valgt hvem de skal høre på. Jeg har sett folk som tror jorden er flat, underbygge det med denne videoen:

Klarte nesten ikke å se hele fordi jeg måtte facepalme hele tiden. Noen kjøper hvilke argumenter som helst.

Som du gjorde da du var liten og lærte at jorda er rund. Indoktrinering som begynner for små barn, i bhg, lenge før du er i stand til å forstå at det er tøys. Det må det for hvis du hadde fått samme forklaring som voksen, ville du kunnet stille spørsmål som veltet hele kloden. 

Stiller du spørsmål eller godtar du  bare verden slik du har fått den presentert bare? 

 

Anonymkode: 6d295...b2b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Eirams skrev:

Kjenner en som tror på denne teorien. Når jeg har lest om det finner jeg dog ting som overhodet ikke stemmer. Dette er et ekstremt stort og komplisert tema, og for å kunne si med sikkerhet at det kan være noe i denne teorien, må en kunne fysikk på et høyt niva. Da er det snakk om mange år med utdannelse eller arbeid for å lære seg dette, og fysikk er veldig vanskelig. Ikke en eneste person som tror på denne teorien og har funnet "tegn" på at den er sann kan fysikk på et slikt nivå, noe som er veldig skremmende. Man kan finne "bevis" eller "tegn" på det aller meste en tror på bare man leter lenge nok, det gjør det ikke sant.

Helt riktig! Hvis man ikke tror på fysikk, hvor blir det av logikk?

Foreslår at du viser denne dokumentaren hvor fysikere diskuterer prinsippet til personen du snakker om.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jorden var flat, så skulle den høyeste fjelltoppen man kunne se være Mount Everest og den fjelltoppen skulle være synlig fra hvor som helst i verden.

Anonymkode: d3283...840

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diskuterer dere om jorda er flat eller rund PÅ ORDENTLIG!!? Herremingud, ikke rart jeg ikke orker å ha med folk å gjøre...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Honnikorn skrev:

Diskuterer dere om jorda er flat eller rund PÅ ORDENTLIG!!? Herremingud, ikke rart jeg ikke orker å ha med folk å gjøre...

Jeg håper b2b er et troll.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som du gjorde da du var liten og lærte at jorda er rund. Indoktrinering som begynner for små barn, i bhg, lenge før du er i stand til å forstå at det er tøys. Det må det for hvis du hadde fått samme forklaring som voksen, ville du kunnet stille spørsmål som veltet hele kloden. 

Stiller du spørsmål eller godtar du  bare verden slik du har fått den presentert bare? 

 

Anonymkode: 6d295...b2b

Jeg stoler mer på en samling forskere, fysikere, astrofysikere osv enn selvlærte konspirasonsteoretikere som har så lavt kunnskapsnivå og er så lite kritiske at de tar alvorlig slike "bevis" som i den videoen jeg postet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Tummy skrev:

Jorda er ikke flat, den er rund som en pannekake.

 

Pannekaker er flate honey 😏

Anonymkode: 6d295...b2b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.11.2016 den 17.42, stan skrev:

I det siste har jeg kommet over ganske mange youtube-videoer om at Jorda er flat.

De kan være ganske underholdende, ikke minst for å prøve å finne ut hvor er det videoen tar feil. Hvor er det manglende forståelse, anti-vitenskap eller bad-science slår inn?

Så har jeg fundert litt på hvilke ulike enkle observasjoner kan man gjøre for å observere at Jorda er en kule?

Hva foreslår dere?

http://www.tv2.no/a/6855965/

Og det er bare jorden, 

Anonymkode: 7f41c...da5

Lenke til kommentar
Del på andre sider


After a recent caller tried to talk with Howard Stern about the Flat Earth on his show, he laughed it off and dismissed it without much thought. This is when I saw an opportunity to respond to Howard and hopefully by the grace of God or just plain luck this video will reach him or his producers and maybe they would be willing to have me on as a guest. It may be a shot in the dark but I have nothing to lose and everything to gain. Send this video to Howard and anyone who works for him!!!

Flat Earth Asshole Response to Howard Stern

 

 

Anonymkode: 35af0...a23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Malificenta
På 7.2.2017 den 12.59, AnonymBruker skrev:

Enig.
Har du sett på de forskjellige offisielle jordklode-bildene. Det er ikke mange av dem, men blant de få kan man se at kontinentene har enorm forskjell. Samt endring fra regnskog til ørken på 30 år.

Det er ikke mulig å forstå hvordan de kan ha publisert sånn søppel.
http://www.pachamama.org/blog/from-rainforests-to-deserts-in-just-34-years

Anonymkode: 35af0...a23

Kan du kontakte meg? 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malificenta
På 7.2.2017 den 12.44, AnonymBruker skrev:

Fordi de er svindlere.
Det er jo ikke småbudsjetter de vil miste om ting blir avslørt.

NASA legger også ut videoer fra ISS i "rommet", hvor alle disse heksene har psyko hår oppsatt for å late som det er vektløst.
Har sett minst 3 sånne damer med latterlig juksesveis.

De tror åpenbart at vi er dumme. Vel, det må mange åpenbart være når sånt ikke avslører seg selv.
Sjekk også ut alle liksom-i-rommet-operasjonene hvor det fyker luftbobler til stadighet. Skal forestille å være i rommet, men er helt klart i bassing med drakter som lekker litt luft i blant.

https://www.youtube.com/watch?v=Jp9Y8I6v_Ds

 

 


 

 

Anonymkode: 35af0...a23

Liker kommentaren din 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Malificenta
På 6.11.2016 den 17.42, stan skrev:

I det siste har jeg kommet over ganske mange youtube-videoer om at Jorda er flat.

De kan være ganske underholdende, ikke minst for å prøve å finne ut hvor er det videoen tar feil. Hvor er det manglende forståelse, anti-vitenskap eller bad-science slår inn?

Så har jeg fundert litt på hvilke ulike enkle observasjoner kan man gjøre for å observere at Jorda er en kule?

Hva foreslår dere?

interessante eksperimenter å kikke nærmere på hvis man er interessert. 

( overskriften må man se bort i fra, da den er misvisende for budskapet) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Malificenta skrev:

Kan du kontakte meg? 🙂

Hvordan gjør jeg det? Har du en epost.adr du kan poste her?
:)

 

Anonymkode: 35af0...a23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 2/7/2017 den 12.44, AnonymBruker skrev:

Fordi de er svindlere.
Det er jo ikke småbudsjetter de vil miste om ting blir avslørt.

NASA legger også ut videoer fra ISS i "rommet", hvor alle disse heksene har psyko hår oppsatt for å late som det er vektløst.
Har sett minst 3 sånne damer med latterlig juksesveis.

De tror åpenbart at vi er dumme. Vel, det må mange åpenbart være når sånt ikke avslører seg selv.
Sjekk også ut alle liksom-i-rommet-operasjonene hvor det fyker luftbobler til stadighet. Skal forestille å være i rommet, men er helt klart i bassing med drakter som lekker litt luft i blant.

https://www.youtube.com/watch?v=Jp9Y8I6v_Ds

 

 


 

 

Anonymkode: 35af0...a23

Hvis du tar en slik video alvorlig er du i stand til å tro på hva som helst. Jeg er oppriktig sjokkert hvis dette er seriøst og ikke er laget for å drite ut folk som tror jorda er flat. En ting er å ikke ha fått med seg noe som helst av fysikk på skolen, men man må jo være fullstendig blottet for kritisk sans i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malificenta
22 minutter siden, linsejesus skrev:

Hvis du tar en slik video alvorlig er du i stand til å tro på hva som helst. Jeg er oppriktig sjokkert hvis dette er seriøst og ikke er laget for å drite ut folk som tror jorda er flat. En ting er å ikke ha fått med seg noe som helst av fysikk på skolen, men man må jo være fullstendig blottet for kritisk sans i tillegg.

Vi snakker om skuespillere her, og ikke veldig gode heller 😆

Sjekk ca 0:50 sek uti... ooops 🙄

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1/19/2017 den 0.17, AnonymBruker skrev:

Kremt, egentlig ser vi de i såfall som disker på himmelen, alt annet av bilder har NASA pyntet på. Det finnes ikke bilder av planeter som ikke NASA har pyntet på. Det er derfor NASAs egne Robert Simmon sa "its photoshopet, but it has to be" da det ble påpekt at det ikke finnes bilder av jorda som ikke er photoshopet. 

 

Anonymkode: 6d295...b2b

Pussig da, at de første bildene av jorden kom lenge før photoshop fantes.....?

Jeg haret par publikasjoner fra 1979-årene, med bilder av jorden. Den gang fantes ikke photoshop.

Anonymkode: 90767...26b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Pussig da, at de første bildene av jorden kom lenge før photoshop fantes.....?

Jeg haret par publikasjoner fra 1979-årene, med bilder av jorden. Den gang fantes ikke photoshop.

Anonymkode: 90767...26b

1970-årene....

Anonymkode: 90767...26b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...