Gå til innhold

Å være muslim i Norge, jaggu ikke enkelt!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ts her

Misforstår dere bare for å misforstå? Jeg sier jeg har opplevd rasisme, måtte tåle drittslenging fordi jeg er muslim. Det er noe annet enn når noen kritiserer islam og muslimer. Det går fint å ha en saklig debatt. Men når noen blir kalt for muslimjævel, dra dit peppern gror OSV. Dette er ikke kritikk, det er rasisme. Punktum. 

Anonymkode: ba2e2...a8d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fortsettelse til innlegget over, det er ikke å kreve særbehandling. Vær så god alle sammen vær kritisk, ikke lik islam, ikke lik muslimer, tenk at vi muslimer er en jeng med kokoer som følger en eventyrbok. Jeg er ikke ute etter kjærlighet. Det jeg reagerer på er når jeg blir kalt det ene og det andre og skal måtte tåle det fordi jeg er anderledes, det kan ikke være greit. Det er ikke saklig, det er rasisme og mobbing og ikke greit. 

Ts

Anonymkode: ba2e2...a8d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Black Amethyst
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her

Misforstår dere bare for å misforstå? Jeg sier jeg har opplevd rasisme, måtte tåle drittslenging fordi jeg er muslim. Det er noe annet enn når noen kritiserer islam og muslimer. Det går fint å ha en saklig debatt. Men når noen blir kalt for muslimjævel, dra dit peppern gror OSV. Dette er ikke kritikk, det er rasisme. Punktum. 

Anonymkode: ba2e2...a8d

Rasisme er ment som å behandle en annen person dårlig på grunn av hudfargen. Muslimer kan være en blanding av hvite, brune, lysegule, og svarte, så dette viser at det ikke er kun en rase med en hudfarge. Det rette ordet du burde heller bruke er at du blir diskriminert.

diskriminere

discriminate (dɪskɾɪmɪˈneːɾə)
verb transitiv

gjøre forskjell på, behandle urettferdig diskriminere noen på grunn av kjønn, hudfarge eller religion
 
 
Dette er også like ille, og det er leit du blir behandlet dårligere når du mener at du holder deg ganske nøytralt på siden med det som skjer mye av nå for tiden. 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Black Amethyst skrev:

Rasisme er ment som å behandle en annen person dårlig på grunn av hudfargen. Muslimer kan være en blanding av hvite, brune, lysegule, og svarte, så dette viser at det ikke er kun en rase med en hudfarge. Det rette ordet du burde heller bruke er at du blir diskriminert.

diskriminere

discriminate (dɪskɾɪmɪˈneːɾə)
verb transitiv

gjøre forskjell på, behandle urettferdig diskriminere noen på grunn av kjønn, hudfarge eller religion
 
 
Dette er også like ille, og det er leit du blir behandlet dårligere når du mener at du holder deg ganske nøytralt på siden med det som skjer mye av nå for tiden. 

På tide å oppdatere seg? https://snl.no/rasisme

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Friday, November 04, 2016 den 10.25, AnonymBruker skrev:

I det siste, bare i det siste, eller kanskje ikke i det siste men at det bare har blitt verre i det siste, har jeg dessverre opplevd rasisme. Jeg er en ung muslim. Eller ung og ung. snart trædve, ferdigutdanna, fast jobb og et fint liv altså, så dette er ingen sytetråd. Når det gjelder utseende er det ingenting som tilsier at jeg ser ut som et dårlig menneske, heller tvert imot. Likevel har jeg i det siste opplevd å få drittkommentarer slengt etter meg.  Jeg kjenner det går kaldt nedover ryggen min, den følelsen av å ikke tilhøre noe sted. Jeg bare får en bekreftelse på at jeg egentlig ikke er norsk, uansett hvor mye jeg prøver. Men hvor er jeg fra da? Jeg føler ikke jeg tilhører noe sted. Ikke føler jeg at jeg er fra det landet foreldrene mine er fra, for det er bare fjernt, og ofte, direkte eller indirekte får jeg høre at jeg heller ikke er norsk, ikke litt engang. Det gjør vondt, veldig vondt. Jeg føler meg identitetsløs, på en måte. Hva er jeg? Hva blir barna mine? 

Jeg har bodd i Norge helt siden jeg var ei lita jente. Likevel er det ikke nok. Det at jeg er muslim er det eneste folk ser ( selvfølgelig ikke alle). Jeg må forklare meg. Jeg må gang på gang forklare at jeg ikke er undertrykt.  Jeg må vise klart og tydelig at jeg ikke støtter terrorhandlinger. I min verden er det slik; selvfølgelig gjør jeg ikke det, altså, jeg støtter ikke terror, terrorister, IS, Ubaydullah fyren, alle som dreper uskyldige mennesker osv. For meg er det en selvfølge at jeg ikke støtter slike galskap- handlinger, hallo i luken liksom, men dessverre, så må enhver muslim forsvare seg på vegne av de som sverter islam og muslimer, det gjør vondt at det har blitt slikt. Det er slitsomt. "Alle muslimer er ikke sånn" er så oppbrukt at jeg går lei. Uansett hvor mye jeg forklarer så føler jeg at folk har fått en slags tunnelsyn. Men jeg forstår, jeg forstår fremmedfrykten, jeg fostår at folk går lei av terrorhandlinger og alle som blir drept. Men det blir jeg og. JEG også, og min familie, og mine muslimske bekjente. 

Men ikke misforstå meg. Rasisme går begge veier. Det finnes utlendinger og muslimer som også er rasister…Og ofte er det slik at jeg tenker på hva rasisme egentlig er? Hva er en rasist? For meg er det å kritisere islam, muslimer, innvandring ikke rasisme. Slenger man dritt til andre på bakgrunn av religion eller hudfarge for eksempel, da kan man havne innenfor den kategorien. 

 Jeg vet ikke hvor jeg vil med denne tråden. Bare refleksjoner kanskje. 

 

 

Anonymkode: e9e40...806

Du må tenke på at det er mange som ikke er slik😊 Vet det høres banalt ut,men å fokusere på det positive fremfor det negative gir deg mer.

Vit at de fleste rasister er lavpanna "livets harde skole"folk som skriver kommentarer på vg.no a la "Vis di ike snakker når kan di dra hjem!!"

Dessverre så har de seneste årenes handlinger gitt et negativt bilde av Islam. Men de fleste med en IQ over 50 skjønner at noen personers handlinger IKKE representerer øvrigheten☺

Vær stolt av den du er. Mange av mine venniner sliter med det samme ang "hvem er jeg?" De føler seg ikke norske nok for Norge og ei heller som en av fra foreldrenes hjemmeland.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere kommer til et kristent land,for så å klage!

Makan. og nei er det rassister. så er det ikke nordmenn.

Anonymkode: 9d346...d4f

Her TS ser du et eksempel på Livets Harde Skole:fnise:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, SunnivaOslo skrev:

Vit at de fleste rasister er lavpanna "livets harde skole"folk som skriver kommentarer på vg.no a la "Vis di ike snakker når kan di dra hjem!!"

Dessverre så har de seneste årenes handlinger gitt et negativt bilde av Islam. Men de fleste med en IQ over 50 skjønner at noen personers handlinger IKKE representerer øvrigheten☺

 

Nei, ikke alle, men for mange

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/integrering-og-innvandring/amal-aden-jeg-fikk-322-trusler/a/23830174/

Anonymkode: 2cde4...41f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

322 trusler fra først og fremst mindre smarte mennesker.

Kan du ikke gjøre meg en ting?Gå inn på youtube også søker du opp Anders Breivik også teller du hvor mange kommentarer som støtter han.

Samme argumentasjon☺

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, SunnivaOslo skrev:

Her TS ser du et eksempel på Livets Harde Skole:fnise:

Du snakker jo ganske nedlatende selv om lavpanna folk med iq 50 og "Livets Harde Skole".

Anonymkode: 2cde4...41f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du snakker jo ganske nedlatende selv om lavpanna folk med iq 50 og "Livets Harde Skole".

Anonymkode: 2cde4...41f

Ja det gjør jeg. Men jeg synes først og fremst synd på dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Loki Laufeyson skrev:

Jeg forstår ikke hvofor kritisering av islam ses på som rasisme? Da er jo kritisering av kristendom og andre religioner også rasisme 

Også er det deg og din evne å lese HI..tråden handler ikke om kritikk av Islam. 

Anonymkode: 6be5d...901

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, jabx skrev:

Du kan jo begynne med å ta avstand fra den ufyselig ideologien du tilhører i dag?

Jeg tar for eksempel 100% avstand fra kristendommen. Det går veldig fint.

Vi har heldigvis noe som heter religionsfrihet i landet her. Det betyr frihet til å tilhøre, eller å forlate, en religion.

Dvs. at TS har all rett til å tilhøre en religion uten å bli trakassert for det.

Og forøvrig syns jeg det er like skremmende å lese hvor mange av de samme "Islamkritikerne" her inne synes det er helt OK å måtte tåle å få slengt dritt og bli trakassert, fordi man velger å være muslim.

Anonymkode: 6be5d...901

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ts her

Misforstår dere bare for å misforstå? Jeg sier jeg har opplevd rasisme, måtte tåle drittslenging fordi jeg er muslim. Det er noe annet enn når noen kritiserer islam og muslimer. Det går fint å ha en saklig debatt. Men når noen blir kalt for muslimjævel, dra dit peppern gror OSV. Dette er ikke kritikk, det er rasisme. Punktum. 

Anonymkode: ba2e2...a8d

Det heter diskriminering. Om jeg hadde konvertert til islam, og familien min hadde kalt meg muslimjævel osv, så er det innmari rart at de da er rasister. De hadde vært diskriminerende drittsekker, men rase er jo bak mål å blande inn. Man velger tross alt helt selv å være muslim, litt vanskeligere å velge hudfarge. 

Synes den mentaliteten er ekstremt ødeleggende for hele debatten. Ordet "rasisme" er blitt brukt som hersketeknikk så utallig mange ganger at det har mistet hele betydningen. 

Anonymkode: ee851...af7

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Uffda skrev:

 

Velkommen til verden. Når folk føler at deres levesett er truet av uforenlige dogmer og kulturer så reagerer de. Vestlig leveregler og kultur er myntet på angrep, satire og diskusjon, ikke vær så sart. Det er en grunn til at det er mye "under beltetstedet" humor i vår del av verden, og at man trør på tærne og gjemmer seg i hijab i andre deler av verden. Her er det takhøyde for diskusjon, ytringsfrihet osv. Følelsene dine er ikke viktigere enn rettighetene til å mene hva man vil. Muslimer har det veldig godt i Norge, bede enn de har det i mange muslimske land. Det er derimot veldig mange nordmenn som er lei av å føle at de skal tilpasse seg bakstreverske kulturer og vise mer forståelse for en kultur som drar alle dens tilhengere ned i søla og resten av oss også, uten å egentlig gi oss noe annet enn gnål om hvor utestengt de føler seg uansett hvor mye vi åpner dørene våre. Tror muslimer heller skal slutte å forvente å bli sett på som lik alle andre nordmenn og heller fokusere på hvordan de selv kan bidra til å gjøre nordmenn mer hjemmekjære i eget land.

Men det er en viss forskjell der og, da. Og å harselere med en idé i en avis i satiremagasin eller en bok, eller å rope 'du er stygg' eller 'kom deg ut av Norge' på offentlig gate. Om du også leser hva jeg skriver er det hverken mine følelser eller retten til andres meninger jeg snakker om. Hva man har rett til, betyr ikke at det er det klokeste. Mobbing er ikke klokt, selv om folk har lov til å mene det motsatte. Røyking eller godterispising er heller ikke klokt, selv om det er lovlig. Og å hetse andre på nett eller offentlig gate, tror jeg uansett ikke har noe med ytringsfrihet å gjøre, og faller utenfor. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SunnivaOslo skrev:

322 trusler fra først og fremst mindre smarte mennesker.

Kan du ikke gjøre meg en ting?Gå inn på youtube også søker du opp Anders Breivik også teller du hvor mange kommentarer som støtter han.

Samme argumentasjon☺

Utgangspunktet blir jo det samme, uansett. Særlig smart er man ikke om man gjør slike ting, men det er kanskje akkurat en del av problemet? Om personen er smart eller aldri så smart, har man litt empati, så skjønner man jo at det er ingen som vil ha det slik. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts her

Misforstår dere bare for å misforstå? Jeg sier jeg har opplevd rasisme, måtte tåle drittslenging fordi jeg er muslim. Det er noe annet enn når noen kritiserer islam og muslimer. Det går fint å ha en saklig debatt. Men når noen blir kalt for muslimjævel, dra dit peppern gror OSV. Dette er ikke kritikk, det er rasisme. Punktum. 

Anonymkode: ba2e2...a8d

Om det er rasisme eller ikke, er det i hvert fall stygg opptreden. Noen kan rett og slett ikke folkeskikk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Black Amethyst
2 timer siden, melly666 skrev:

På tide å oppdatere seg? https://snl.no/rasisme

Hvis dette er tilfelle så antar jeg at det også burde bli kallt rasisme om hvite folk behandler hvite kristne og hvite ateister på en dårlig måte og da? Dette blir da veldig dumt, rasist er rase og hudfarge orientert, og muslimer er ikke basert på kun en rase og hudfarge alene.

Klart mye nytt dill og dall for tiden. Det neste blir vel å hevde at brunosten er gul og ikke brun, så lenge en skriver en artikkel om det og hevder at det er rett så må det bli sett på som riktige fakta og?

Martin Luther King kom da også fra en tid da svarte mennesker ble dårlig behandlet av hvite mennesker, om han hadde vært hvit på den tiden så ville han ikke ha blitt behandlet like dårlig. Dette er et tydelig tegn på at de hadde et stort skille mellom hvite og svarte mennesker.  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎05‎.‎11‎.‎2016 den 18.51, AnonymBruker skrev:

Ts her

Misforstår dere bare for å misforstå? Jeg sier jeg har opplevd rasisme, måtte tåle drittslenging fordi jeg er muslim. Det er noe annet enn når noen kritiserer islam og muslimer. Det går fint å ha en saklig debatt. Men når noen blir kalt for muslimjævel, dra dit peppern gror OSV. Dette er ikke kritikk, det er rasisme. Punktum. 

Anonymkode: ba2e2...a8d

Se positivt på det. Du kunne vært kristen i midtøsten eller annet arabisk land. De er iferd med å bli etnisk renset ut av en reigon hvor de har vært i 2000 år. Trist å leit at noen ikke liker islam i Norge men vi har ikke noe kastesystem og blir ikke steinet av en mob etter din lillesøster er blitt voldtatt på torget av de eldste i landsbyen. Bare sånn for å sette det i perspektiv.

https://www.nrk.no/urix/kristne-forsvinner-fra-midtosten-1.11673059

Anonymkode: f79de...2ff

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5. november 2016 den 18.51, AnonymBruker skrev:

Ts her

Misforstår dere bare for å misforstå? Jeg sier jeg har opplevd rasisme, måtte tåle drittslenging fordi jeg er muslim. Det er noe annet enn når noen kritiserer islam og muslimer. Det går fint å ha en saklig debatt. Men når noen blir kalt for muslimjævel, dra dit peppern gror OSV. Dette er ikke kritikk, det er rasisme. Punktum. 

Anonymkode: ba2e2...a8d

Denne tråden ble jo faktisk ganske ironisk dessverre... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...