Gå til innhold

Å være muslim i Norge, jaggu ikke enkelt!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

17 timer siden, OverMyKnee skrev:

Hvorfor kaller du det rasisme hvis folk reagerer på at du er muslim? Er muslim en rase?

Og hva slags syn har du på homofile, ateister og frafalne muslimer? Er det ok folk?

Typisk muslimer å syte og være "krenket". Du ser det kanskje ikke selv, men det er "liksommuslimer" som deg som går først i rekken og brøyter vei for sharia i vestlige land. 

Rydd opp blandt dine egne, ikke ikke klandre nordmenn for at du er en del av en syk ideologi.

Det er slike mennesker som deg som skaper skiller mellom folk. Jeg har ingenting i mot homofile/ateister og frafalne muslimer. Jeg tenker at det beste for alle er å gjøre som de vil. Min bestevenn er homo OG muslim, en god kollega av meg er lesbisk og jeg synes faktisk at det er kult at vi skiller oss og er forskjellige. Det klarer ikke du og dine likesinnede å se, er man muslim så har man fått et stempel på seg om at man er homofob, terrorist osv. Det er enten eller, men verden er heldigvis ikke svart eller hvitt. 

Du er helt latterlig, jeg som "liksommuslim" har aldri tenkt tanken om å brøyte veien for sharia.  Faktisk så overrasker det meg at du, uten å engang kjenne meg kan komme med slike påstander. 

 

Anonymkode: ba2e2...a8d

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere kommer til et kristent land,for så å klage!

Makan. og nei er det rassister. så er det ikke nordmenn.

Anonymkode: 9d346...d4f

Norge er IKKE et kristent land. Jeg er drittlei av å bli påprakket kristendommen hele tiden, og jeg er etnisk norsk og ikke muslim!

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Utrolig frekt å bli mottatt i et land, for så å klage på det.

Burde søkt asyl i et muslimt land.

Anonymkode: 9d346...d4f

Man klager ikke på at man ble tatt i mot. Les innlegget godt. Det virker for meg som du mener at det er helt ok at folk slenger dritt til en og at man skal holde kjeft fordi man må være takknemlig for at man har blitt tatt i mot. Herrefred. 

Anonymkode: ba2e2...a8d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, OverMyKnee skrev:

Hvorfor kaller du det rasisme hvis folk reagerer på at du er muslim? Er muslim en rase?

Og hva slags syn har du på homofile, ateister og frafalne muslimer? Er det ok folk?

Typisk muslimer å syte og være "krenket". Du ser det kanskje ikke selv, men det er "liksommuslimer" som deg som går først i rekken og brøyter vei for sharia i vestlige land. 

Rydd opp blandt dine egne, ikke ikke klandre nordmenn for at du er en del av en syk ideologi.

Så synes det er greit å slenge dritt etter folk(og nei, det har ingenting med sharia å gjøre at man ikke liker å bli behandlet dårlig).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man klager ikke på at man ble tatt i mot. Les innlegget godt. Det virker for meg som du mener at det er helt ok at folk slenger dritt til en og at man skal holde kjeft fordi man må være takknemlig for at man har blitt tatt i mot. Herrefred. 

Anonymkode: ba2e2...a8d

Helt enig. Jeg skjønner at man kritiserer religionen, men man har jo missoppfattet det helt om man tror at trakassering er det samme som religionskritikk. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er slike mennesker som deg som skaper skiller mellom folk. Jeg har ingenting i mot homofile/ateister og frafalne muslimer. Jeg tenker at det beste for alle er å gjøre som de vil. Min bestevenn er homo OG muslim, en god kollega av meg er lesbisk og jeg synes faktisk at det er kult at vi skiller oss og er forskjellige. Det klarer ikke du og dine likesinnede å se, er man muslim så har man fått et stempel på seg om at man er homofob, terrorist osv. Det er enten eller, men verden er heldigvis ikke svart eller hvitt. 

Du er helt latterlig, jeg som "liksommuslim" har aldri tenkt tanken om å brøyte veien for sharia.  Faktisk så overrasker det meg at du, uten å engang kjenne meg kan komme med slike påstander. 

 

Anonymkode: ba2e2...a8d

Det er rart hvordan folk ofte tror at de vet mer om deg enn du vet om deg selv. Folk som man bare møter på nett. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 4.11.2016 den 10.25, AnonymBruker skrev:

I det siste, bare i det siste, eller kanskje ikke i det siste men at det bare har blitt verre i det siste, har jeg dessverre opplevd rasisme. Jeg er en ung muslim. Eller ung og ung. snart trædve, ferdigutdanna, fast jobb og et fint liv altså, så dette er ingen sytetråd. Når det gjelder utseende er det ingenting som tilsier at jeg ser ut som et dårlig menneske, heller tvert imot. Likevel har jeg i det siste opplevd å få drittkommentarer slengt etter meg.  Jeg kjenner det går kaldt nedover ryggen min, den følelsen av å ikke tilhøre noe sted. Jeg bare får en bekreftelse på at jeg egentlig ikke er norsk, uansett hvor mye jeg prøver. Men hvor er jeg fra da? Jeg føler ikke jeg tilhører noe sted. Ikke føler jeg at jeg er fra det landet foreldrene mine er fra, for det er bare fjernt, og ofte, direkte eller indirekte får jeg høre at jeg heller ikke er norsk, ikke litt engang. Det gjør vondt, veldig vondt. Jeg føler meg identitetsløs, på en måte. Hva er jeg? Hva blir barna mine? 

Jeg har bodd i Norge helt siden jeg var ei lita jente. Likevel er det ikke nok. Det at jeg er muslim er det eneste folk ser ( selvfølgelig ikke alle). Jeg må forklare meg. Jeg må gang på gang forklare at jeg ikke er undertrykt.  Jeg må vise klart og tydelig at jeg ikke støtter terrorhandlinger. I min verden er det slik; selvfølgelig gjør jeg ikke det, altså, jeg støtter ikke terror, terrorister, IS, Ubaydullah fyren, alle som dreper uskyldige mennesker osv. For meg er det en selvfølge at jeg ikke støtter slike galskap- handlinger, hallo i luken liksom, men dessverre, så må enhver muslim forsvare seg på vegne av de som sverter islam og muslimer, det gjør vondt at det har blitt slikt. Det er slitsomt. "Alle muslimer er ikke sånn" er så oppbrukt at jeg går lei. Uansett hvor mye jeg forklarer så føler jeg at folk har fått en slags tunnelsyn. Men jeg forstår, jeg forstår fremmedfrykten, jeg fostår at folk går lei av terrorhandlinger og alle som blir drept. Men det blir jeg og. JEG også, og min familie, og mine muslimske bekjente. 

Men ikke misforstå meg. Rasisme går begge veier. Det finnes utlendinger og muslimer som også er rasister…Og ofte er det slik at jeg tenker på hva rasisme egentlig er? Hva er en rasist? For meg er det å kritisere islam, muslimer, innvandring ikke rasisme. Slenger man dritt til andre på bakgrunn av religion eller hudfarge for eksempel, da kan man havne innenfor den kategorien. 

 Jeg vet ikke hvor jeg vil med denne tråden. Bare refleksjoner kanskje. 

Anonymkode: e9e40...806

Du kan jo begynne med å ta avstand fra den ufyselig ideologien du tilhører i dag?

Jeg tar for eksempel 100% avstand fra kristendommen. Det går veldig fint.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er klart det ikke er lett å være muslim i Norge. Og sånn skal det også være. Det er langt lettere å være muslim i Saudi-Arabia hvor alt er tilrettelagt for muslimer. 

Det samme gjelder for jøder. Det langt lettere å være jøde i Israel enn i Norge. 

Norge er, og skal være, et ikke-religiøst samfunn. Hvor religion er noe som hører privatlivet til. Og da sier det seg selv at det blir vanskelig å være muslim i Norge, for islam er ikke forenlige med et syn på religion som en privatsak.

Anonymkode: c2fe0...161

Det trenger ikke å gå mot hverandre på noen måte, medmindre man aktivt jobber for å innføre religionen sin i systemet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès

Jeg forstår ikke hvofor kritisering av islam ses på som rasisme? Da er jo kritisering av kristendom og andre religioner også rasisme 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, jabx skrev:

Du kan jo begynne med å ta avstand fra den ufyselig ideologien du tilhører i dag?

Jeg tar for eksempel 100% avstand fra kristendommen. Det går veldig fint.

Alle religioner kan være farlige i større eller mindre grad, men om noen faktisk velger dette som sin personlige religion,så er det heller ingen som har noe med å bestemme hva andre skal tro på. Og å trakassere andre er heller ikke greit. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er det ikke lett å være åpent overtroisk i en opplyst del av verden, heldigvis.

 

Egentlig har du det lettere enn andre troende. I det minste blir du tatt seriøst som muslim så lenge du tar avstand fra terror, kvinneundertrykkelse osv. Det er liksom liberale holdninger i forhold til ikke-problematiske muslimer. Kristne og andre troende opplever derimot å bli ekskludert som overtroiske tomsinger av flertallet. 

Forøvrig ingen gruppe annet enn kvinner som er bedre til å påta seg offerrollen enn muslimer. Er ikke veldig synd på deg at du ikke blir tatt seriøst når du bevist velger å holde på verdier og overtro vi for lengst har kastet vekk i denne delen av verden. At du er muslim bør være en fullstendig personlig greie som resten av verden skal slippe å forholde seg til, og om du insisterer på å bære overtroen din åpent så bli du ikke tatt mer seriøst enn såkalte klarsynte og andre med virkelighetsfjerne overbevisninger. 

 

 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Mari Y skrev:

Alle religioner kan være farlige i større eller mindre grad, men om noen faktisk velger dette som sin personlige religion,så er det heller ingen som har noe med å bestemme hva andre skal tro på. Og å trakassere andre er heller ikke greit. 

Hvem har sagt noe om å bestemme hva andre skal tro på? Å oppfordre noen til å legge fra seg en fæl ideologi er ikke det samme som å bestemme.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Loki Laufeyson skrev:

Jeg forstår ikke hvofor kritisering av islam ses på som rasisme? Da er jo kritisering av kristendom og andre religioner også rasisme 

Ingen galt med det. Det er strengt talt nødvendig. Men det er ikke alle som kritiserer, men heller velger angrep på mennesker pga den religionen de hører til. Noe som er ganske feigt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, jabx skrev:

Hvem har sagt noe om å bestemme hva andre skal tro på? Å oppfordre noen til å legge fra seg en fæl ideologi er ikke det samme som å bestemme.

Det handler jo mer eller mindre om å akseptere at vi har religionsfrihet i Norge. At man trakasserer andre mennesker bare fordi de tilhører en religion man ikke liker sier egentlig mye mer om den som trakasserer enn den personen som blir trakassert. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OverMyKnee
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er slike mennesker som deg som skaper skiller mellom folk. Jeg har ingenting i mot homofile/ateister og frafalne muslimer. Jeg tenker at det beste for alle er å gjøre som de vil. Min bestevenn er homo OG muslim, en god kollega av meg er lesbisk og jeg synes faktisk at det er kult at vi skiller oss og er forskjellige. Det klarer ikke du og dine likesinnede å se, er man muslim så har man fått et stempel på seg om at man er homofob, terrorist osv. Det er enten eller, men verden er heldigvis ikke svart eller hvitt. 

Du er helt latterlig, jeg som "liksommuslim" har aldri tenkt tanken om å brøyte veien for sharia.  Faktisk så overrasker det meg at du, uten å engang kjenne meg kan komme med slike påstander. 

 

Anonymkode: ba2e2...a8d

Jeg sier ikke at du bevisst brøyter vei.

Men du går i fronten og krever spesialbehandling for å slippe krenkelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt at det kanskje ikke er så enkelt for en muslim å bo i Norge. Men jeg tror ikke det hadde vært så enkelt for homofile eller kristne folk å bo i midtøsten heller. Kanskje vi burde bygget noen kristne kirker der og se hvordan det hadde gått? ;) 

Anonymkode: 18fec...3c6

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, Uffda skrev:

Selvfølgelig er det ikke lett å være åpent overtroisk i en opplyst del av verden, heldigvis.

 

Egentlig har du det lettere enn andre troende. I det minste blir du tatt seriøst som muslim så lenge du tar avstand fra terror, kvinneundertrykkelse osv. Det er liksom liberale holdninger i forhold til ikke-problematiske muslimer. Kristne og andre troende opplever derimot å bli ekskludert som overtroiske tomsinger av flertallet. 

Forøvrig ingen gruppe annet enn kvinner som er bedre til å påta seg offerrollen enn muslimer. Er ikke veldig synd på deg at du ikke blir tatt seriøst når du bevist velger å holde på verdier og overtro vi for lengst har kastet vekk i denne delen av verden. At du er muslim bør være en fullstendig personlig greie som resten av verden skal slippe å forholde seg til, og om du insisterer på å bære overtroen din åpent så bli du ikke tatt mer seriøst enn såkalte klarsynte og andre med virkelighetsfjerne overbevisninger. 

 

 

Jeg er ikke- religiøs og ser ingenting heldig med det. Jeg lurer forøvrig på hvor du har det fra at kristne blir avvist som 'religiøse tomsinger', fordi ingen av dem jeg kjenner gjør det. Eneste var at jeg ble mobbet for å være kristen, men mobbere er jo ikke alltid særlig smarte, heller, og denne kunne finne mange andre dumme 'grunner' til å mobbe. Ellers har jeg aldri opplevd at noen har avvist eller mobbet andre fordi de er kristne. Kanskje på ungdomskolen, men det er igrunn ikke slik at man går på grunnskolen for resten av livet. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mari Y skrev:

Ingen galt med det. Det er strengt talt nødvendig. Men det er ikke alle som kritiserer, men heller velger angrep på mennesker pga den religionen de hører til. Noe som er ganske feigt. 

 

Velkommen til verden. Når folk føler at deres levesett er truet av uforenlige dogmer og kulturer så reagerer de. Vestlig leveregler og kultur er myntet på angrep, satire og diskusjon, ikke vær så sart. Det er en grunn til at det er mye "under beltetstedet" humor i vår del av verden, og at man trør på tærne og gjemmer seg i hijab i andre deler av verden. Her er det takhøyde for diskusjon, ytringsfrihet osv. Følelsene dine er ikke viktigere enn rettighetene til å mene hva man vil. Muslimer har det veldig godt i Norge, bede enn de har det i mange muslimske land. Det er derimot veldig mange nordmenn som er lei av å føle at de skal tilpasse seg bakstreverske kulturer og vise mer forståelse for en kultur som drar alle dens tilhengere ned i søla og resten av oss også, uten å egentlig gi oss noe annet enn gnål om hvor utestengt de føler seg uansett hvor mye vi åpner dørene våre. Tror muslimer heller skal slutte å forvente å bli sett på som lik alle andre nordmenn og heller fokusere på hvordan de selv kan bidra til å gjøre nordmenn mer hjemmekjære i eget land.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner godt at det kanskje ikke er så enkelt for en muslim å bo i Norge. Men jeg tror ikke det hadde vært så enkelt for homofile eller kristne folk å bo i midtøsten heller. Kanskje vi burde bygget noen kristne kirker der og se hvordan det hadde gått? ;) 

Anonymkode: 18fec...3c6

Gjør det på ingen måte riktig av den grunn. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, OverMyKnee skrev:

Jeg sier ikke at du bevisst brøyter vei.

Men du går i fronten og krever spesialbehandling for å slippe krenkelser.

Siden når var det å reagere på hets, krav om særbehandling? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...