Gå til innhold

Hva bakte/lagde du sist?


hjertesukka

Anbefalte innlegg

1 time siden, Teriyaki skrev:

Proteinrundstykker og "ondskapsfull sjokoladekake"  pyntet som fotballkake til barnebursdag. 

Oj, hørtes spennende ut med "ondskapsfull" sjokoladekake! Er det noen av ingrediensene som er spesielle, ala pepper eller chili, mon tro? Bare lurer, jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Teriyaki skrev:

Proteinrundstykker og "ondskapsfull sjokoladekake"  pyntet som fotballkake til barnebursdag. 

Er på KG for mye, leste pyntet som fotballfrue kake.

Anonymkode: f22f1...bc7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, hjertesukka skrev:

Oj, hørtes spennende ut med "ondskapsfull" sjokoladekake! Er det noen av ingrediensene som er spesielle, ala pepper eller chili, mon tro? Bare lurer, jeg. :)

Nei egentlig ikke. I selve kaken er det 1 liter kulturmelk oh masse smør og sukker. I glasuren som skal tas på når både kake og glasur enda er varm slik at glasur trekker inn i kaken, så er det kaffe, masse melis, smør etc. Men tipper det er godt med chili i glasuren!  Ja også hakket mørk, lys og hvit sjokolade oppå glasuren igjen. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

48 minutter siden, Teriyaki skrev:

Nei egentlig ikke. I selve kaken er det 1 liter kulturmelk oh masse smør og sukker. I glasuren som skal tas på når både kake og glasur enda er varm slik at glasur trekker inn i kaken, så er det kaffe, masse melis, smør etc. Men tipper det er godt med chili i glasuren!  Ja også hakket mørk, lys og hvit sjokolade oppå glasuren igjen. ;)

Oh la la! :wow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knallsterk gulrotsuppe med masse hvitløk, fersk ingefær, appelsin- og sitronsaft og cajennepepper! 

(hvis ikke det holder forkjølelse på avstand, så vet ikke jeg...) :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, Kamelia83 skrev:

Jeg bruker denne oppskriften. Den er sukkerfri da, men man kan jo bare bytte ut søtningsmiddel med sukker og bruke vanlig sjokolade :)

 

http://www.jillsmat.se/recipe/frozen-chocolate-peanut-cheesecake/

Takk 🤗

Var forberedt på å gjøre om på en evnt oppskrift for å gjøre den sukkerfri så dette var jo bare kjempebra 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Wenda skrev:

Takk 🤗

Var forberedt på å gjøre om på en evnt oppskrift for å gjøre den sukkerfri så dette var jo bare kjempebra 👍

Ostekaker/iskaker er jo supre å gjøre sukkerfrie ettersom de ikke trenger heving osv. Smaken endres jo heller ikke særlig mye ettersom den ikke skal stekes noe særlig :) Kan kanskje tenke meg det er godt om man brer ut halve ostemassen, og tar litt av sjokoladen og peanøttene der før man tar resten av ostemassen over igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...