Gå til innhold

Cartinas prøverdagbok


Gjest Cartina

Anbefalte innlegg

Gjest Cartina

Jeg og samboeren min har nylig flyttet inn i ny leilighet med 3 soverom og endelig ligger det til rette for en liten en! Han var vært ganske skeptisk og ikke følt seg klar for barn mens jeg har vært verpesyk ganske lenge. Endelig har vi blitt enige om å prøve! Han er 34 og jeg 25, vi har 2 biler og faste, trygge jobber. 

 

Jeg har kun fortalt én venninne om prøvingen og ønsker ikke å fortelle det til flere, dersom er det veldig kjekt med en dagbok her :) Jeg hsr vært prøver en gang tidligere (men forholdet tok i stedet slutt) og har lest meg mye opp så jeg føler meg ikke helt blank men det er fremdeles mye man lurer på! Jeg sluttet på p-piller for 6 mnd. siden for å forberede meg best mulig og har hatt stabil syklus siden. Jeg har også testet for EL siden (med unntak av forrige måned) og har (skal ha) ha EL på CD14-15. 

 

Jeg er nå på CD17 og vi begynte å prøve denne perioden. Jeg ønsket meg egentlig et vår eller sommerbarn, derfor har vi kjørt på denne uken. Jeg vet jo at jeg ikke skal håpe på full klaff allerede i PP1 men det er jo verdt et forsøk. Nå vil det mest sannsynligvis bli et høst/vinterbarn uansett men det er ikke det viktigste. Vi kommer ikke til å ta pause for å unngå det. 

 

Håper dere vil følge meg på ferden og gi meg tips! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Cartina

Jeg hadde negativ EL-test søndag, mandag og tirsdag (CD10-12) og nesten positiv onsdag. Den var negativ igjen torsdag, så jeg gikk ut fra at EL var torsdag/fredag og at jeg i dag var 3-4 DPO. Men jeg testet i går og i dag for sikkerhetsskyld, og i går var den sterkere igjen og i dag positiv (såvidt jeg kan se). Nå skjønner jeg ingenting. Syklusen er jo stabil og det er egentlig "for sent" å ha den nå da, pluss at samboeren min reiser bort på tirsdag. Og jeg som trodde vi hadde gjort det vi kunne denne måneden :dry:

 

Det er mulig jeg må gå til innkjøp av noen som forteller meg i klartekst neste PP, man blir jo helt tullete av dette :dry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sniker meg en tur inn i din dagbok også, og vil gjerne følge med på ferden framover :)

Jeg har prøvd de digitale eggløsningstestene til clearblue to ganger, og de funket bra (men var jammen dyre, så det går ikke hver mnd. for å si det sånn!). Men det var veldig greit å sammenligne den digitale med billigstrimmel, og se hvordan strimmelen skal være når den er ordentlig positiv. Kanskje egget ikke slapp på første forsøk og til vanlig tid denne gangen, og at eggløsningen derfor kommer noen dager senere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cartina

Så koselig :)

 

Ja, det er jo en mulighet - å dobbeltsjekke med digital om jeg er i tvil. Jeg har som nevnt testet siden pilleslutt for å bli kjent med syklusen og fått knallpositive tester så jeg stusset litt over at den ikke var mer positiv da (på onsdag). Det virker som egget ikke har sluppet og at det "prøver igjen" nå, for jeg tok en test til nå nettopp og den var definitivt positivt! Teststreken er sterkere enn kontrollstreken og den er sterkere enn den jeg trodde var positiv. Jeg mente også å huske at jeg har hatt EL-slim før men jeg hadde ikke det onsdag-fredag, i dag hadde jeg det og jeg har murringer nederst i magen. Jeg har pleid å kjenne selve EL før også. Satser på at det slipper nå :) Vi fikk tatt en runde igjen i dag i hvert fall! 

IMG_5342.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cartina

Det er ganske tydelig at EL er nå i stedet for onsdag som antatt, altså. Litt skuffet! Forrige uke la vi inn aksjer hver dag men selvfølgelig hadde vi pause fredag og lørdag fordi samboeren min var borte og vi trengte en dag pause :laugh: Jeg ville helst hatt med de 2-3 dagene før EL. Hvis EL er i dag er torsdag litt lenge siden, egentlig, og i morgen drar han bort for resten av uken. Vi får kjøre på i dag også, i tillegg til i går, og håpe at det holder. Ja, jeg vi har nettopp begynt men jeg er ekstremt utålmodig :dry: Jeg har allerede ventet på at han skulle bli klar en stund også. 

Jeg som egentlig trodde jeg var 5 DPO også, nå blir det enda lenger å vente :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Cartina

EL-testen er fremdeles positiv, like sterk som i går :bond: Det er jo vel og bra men nå begynner syklusen å bli veldig lang (CD 18 i dag) og i morgen reiser mannen bort før resten av uken så den burde egentlig bare komme nå og bli ferdig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Her vil jeg følge med - dere har noen spennende uker foran dere nå mot testing! Jeg vil forøvrig også anbefale digitale el-tester. Da får du det svart på hvitt og slipper å analysere og sammenligne fra dag til dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cartina

Så hyggelig Acerola! :) 

 

Takk for tipset :) Det blir nok det neste PP (hvis det blir, men det tror jeg det gjør). Når det har sagt har syklusen vært helt stabil siden pilleslutt og testene har vært soleklare. Typisk at kroppen svikter når det gjelder :P Men nå er jeg i hvert fall ikke i tvil om at EL har vært så da er det bare å vente! :hoppe:

 

Jeg er litt god på krisemaksimering og jeg har av en eller annen grunn innstilt meg på at dette vil ta tid eller at vi ikke kan få barn i det hele tatt. Jeg og eksen brukte ikke prevensjon det siste året (men hadde til gjengjeld veldig lite sex), jeg har slurvet litt noen ganger og jeg og samboeren har hoppet av i svingen siden april. Er det noen som har erfaring med å ha gjort det samme men likevel blitt raskt gravid? Jeg er neppe superfertil, i hvert fall :dry:

Endret av Cartina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cartina

Takk! :)  Krysser fingrene for deg! 

EL-testene er fremdeles negative, og svakere. Jeg tester litt etter for sikkerhetsskyld siden det er første PP og jeg ikke er heelt kjent med syklusen. Også trodde jeg jo at EL var i forrige uke men takket være at jeg testet noen dager fant jeg den. Jeg har naturlig nok ingen symptomer ennå men håper at det kommer. 

 

Dum som jeg er så sitter jeg og googler og leser om alt mulig rart. Tenker det verste og gjør meg selv bekymret. Det trenger jo ikke å ha noe og si men jeg er bekymret for at noe er galt siden jeg har prøvd (sånn delvis) en han tidligere og han har fått barn i ettertid, og fordi jeg har slurvet med prevensjon et par ganger og hoppet av i svingen i noen måneder. Også er jeg veldig god til å krisemaksimere.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Cartina

Her er det ikke så mye nytt å melde. 6 DPO i dag og jeg har vært uggen i kveld, men det er vel ikke mulig å ha symptomer så tidlig uansett. Jeg har følt meg rar de siste dagene og veldig trist/følsom, men det kan ha en annen forklaring. Jeg har også mye utflod, noe jeg ikke pleier å ha. Jeg sliter med å sovne og sover ekstremt dårlig, dét ligner ikke meg. 

 

Jeg vet ikke om jeg tør å teste, noensinne, for selv om det er for godt til å være sant at det klaffer allerede så blir man såå skuffet; 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har testet både 8, 9 og 10 DPO og de har vært så blenda som de kan bli. Jeg mistenker dog at jeg hadde festeblødning 8 DPO og det er jo fortsatt tidlig så håpet er ikke ute men jeg prøver mentalt å innstille meg på ny PP. 

 

Jeg hadde jo forsinket EL denne syklusen så sannsynligvis er TR forskjøvet men jeg er på CD 29 og TR kan ikke teorien komme når som helst. Skummelt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...