Gå til innhold

Tidlig symptomer på graviditet ??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurte bare på hvor fort man får symptomer på graviditet ? 

Anonymkode: c1f88...1ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er så individuelt at det nesten er umulig å svare sikkert på. Mange har jo knapt noen symptomer overhodet og er flere mnd på vei før de merker noe. Det kan være at noe som er normalt for en graviditet, er helt fraværende hos en annen, uten at det er noe galt av den grunn.

For ganske mange vil likevel kvalmen og oppkast være et varsel. Noen blir kvalme med en gang, andre går gravide i mange uker først.

Jeg husker at jeg i starten hadde noe som lignet mens-murringer i magen. Var hellig overbevist om at "nå går det galt" og sprang på do for å sjekke etter blod hele tiden. Men det kom aldri noe blod, graviditeten fortsatte som vanlig. Fikk via forum på nett høre at det var veldig mange som plagdes med det samme, og mange som var like bekymret som meg over at det måtte være et negativt tegn. Men det er visst helt normalt med mensmurringer og stikninger i underlivet i graviditeten, særlig tidlig.

Jeg hadde også kvalme, men det husker jeg ikke når det begynte og sluttet.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første symptom både denne og forrige gangen ble økende appetitt. Kvalmen kom et par uker senere. Men til og med det med appetitten, når den kom, kunne jeg allerede ta test og den viset positivt. Så uteblitt mens og positivt test ville vært første tegn, om jeg fulgte litt bedre med datoer. :) 

Anonymkode: 804ab...b22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ingen symptomer før jeg fikk positiv test 10 DPO. Fikk ømme bryster noen dager senere, rundt 13 DPO. Kvalmen kom i uke 6.

Man kan ikke få symptomer før egget har festet seg til livmorslimhinnen, det skjer omtrent mellom dag 3-10 etter eggøsning, det varierer en del. Da begynner det å produseres HCG, og det er dette som gir symptomene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk tregere mage, ømme bryster og sting i høyre eggstokk:p

Anonymkode: f2e94...53b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...