Gå til innhold

Fra nyåret skal det koste kr 10 å ta ut penger fra kontoer i DNB i Post i butikk.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Flere andre gebyrer blir økt også.

Er det også slik i andre banker?

Anonymkode: e3559...6ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De andre bankene har visst sagt at de ikke skal følge etter DNB, men det kan jo hende de gjør det allikevel.

Folk hisser seg opp og klager og er sinte, men som en i kommentarfeltet ang. den saken sa: Jeg hisset meg opp og ble sint jeg også, helt til jeg tenkte litt over hvor mange ganger jeg faktisk er i minibanken for å ta ut penger - ca null. 

Det er vel en snikinnføring av å kutte ut kontanter, mener noen. Men, det blir vel ikke gebyrbelagt å ta ut i butikk?

Anonymkode: 6a6d7...bc1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

De andre bankene har visst sagt at de ikke skal følge etter DNB, men det kan jo hende de gjør det allikevel.

Folk hisser seg opp og klager og er sinte, men som en i kommentarfeltet ang. den saken sa: Jeg hisset meg opp og ble sint jeg også, helt til jeg tenkte litt over hvor mange ganger jeg faktisk er i minibanken for å ta ut penger - ca null. 

Det er vel en snikinnføring av å kutte ut kontanter, mener noen. Men, det blir vel ikke gebyrbelagt å ta ut i butikk?

Anonymkode: 6a6d7...bc1

Takk for svar

Å ta ut i butikk skal fremdeles være gratis heldigvis.

Anonymkode: e3559...6ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Flere andre gebyrer blir økt også.

Er det også slik i andre banker?

Anonymkode: e3559...6ef

Aner ikke. Har ikke tatt ut penger i Norge på mange år. Min eneste befatning med kontanter er i USA og andre steder der de har et mer primitivt banksystem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skandiabanken har alltid vært gratis og lever i det beste velgående på det :-) 

Anonymkode: 9a245...841

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skift bank og ta ut penger som bare f for å plage den nye banken :)

Er det serr noen som har tatt ut penger i minibank mer enn en gang i snitt pr. år de siste ti årene?

Utrolig hva folk lager skandaler utav.

Anonymkode: 4dc56...91b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skift bank og ta ut penger som bare f for å plage den nye banken :)

Er det serr noen som har tatt ut penger i minibank mer enn en gang i snitt pr. år de siste ti årene?

Utrolig hva folk lager skandaler utav.

Anonymkode: 4dc56...91b

Tar vel ut 2-3 ganger i måneden. Tror det koster 3 kroner per gang. Hadde ikke brydd meg om det kosta 10 heller.

Anonymkode: ac68f...98a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skift bank og ta ut penger som bare f for å plage den nye banken :)

Er det serr noen som har tatt ut penger i minibank mer enn en gang i snitt pr. år de siste ti årene?

Utrolig hva folk lager skandaler utav.

Anonymkode: 4dc56...91b

Jeg tar faktisk ut en gang i uken når jeg skal til fysioterapeuten, for han tar ikke kort. Men minibanken ligger omtrent rett utenfor døra hans og det er min egen bank så det er helt gebyrfritt og null stress :fnise:

Anonymkode: 98dcf...58e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de begynte jo for lenge siden å legge ned fysiske banker pga. at få brukte dem lenger. Vist at de gir F i om folk fortsatt har behov for en tjeneste, de som bor flere timer unna nærmeste bank betaler jo i prinsippet fortsatt for denne tjenesten gjennom elendige betingelser.

Når få tar ut penger i minibank lenger pga. gebyrene kommer de garantert til å begynne å legge ned de også. Og vil butikker være like greie på å gi ut kontanter når ingen lenger betaler med kontanter fordi det ikke engang finnes minibank i nærheten? Tviler.

Er vel forsøk på sentralisering og avskaffing av kontanter, to fluer i en smekk. DnB har nok trofaste kunder til at de kan sette standarden og komme unna med det meste.

Anonymkode: ac46a...e35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har jo en plan om at Norge skal bli kontantfritt. Om du ikke ønsker det, og ønsker å fortsatt bruke kontanter, så bytt bank og bruk mere kontanter. Vet på sparket at Sparebanken, Skandiabanken, Landkreditt bank og Danske Bank ikke har gebyr for å ta ut penger i minibankene, eller det vil si Sparebanken har ikke gebyr i sine egne minibanker, de tre andre tror jeg ikke har gebyr i noen. I Sparebankene er det vel gratis å ta ut penger i selve banken, vet ikke med de andre. Lurt å bruke bankfilialene også.

Mange rømmer nå fra DNB på grunn av de stadig økende gebyrene, så har du DNB og er misfornøyd med dette, så bytt!

http://www.jatilkontanter.no/

Endret av Hapi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...