Gå til innhold

Spørsmål til alenemødre.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ville dere valgt å bli alenemødre hvis det ikke var mye økonomisk støtte i Norge fra NAV og barnebidrag?

Anonymkode: 92511...58a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dummeste, dummeste, dummeste , dummeste, dummeste spørsmålet jeg noensinne har hørt!!!!! Skam deg! Få aldri barn!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anonymkode: fd251...42f

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du retter spørsmålet ditt til de som bevisst har valgt å bli alenemødre? Dem er det kanskje ikke så mange av. Men når mannen min døde når vår yngste var 11 uker, så var jeg veldig glad for at det fantes ordninger som gjorde at jeg hadde hodet over vannet til jeg klarte å komme meg i jobb igjen. Husk at det er mange grunner til at vi som er alene faktisk er det. Barnebidrag er 1300 kr pr mnd når man ikke har en pappa som betaler. Det er ikke akkurat en astronomisk sum. Utover det har jeg barnetrygd for 3 barn. Man får for et barn ekstra. Utover det, tjener jeg mine egne penger til livets opphold.

Anonymkode: f43c6...6c1

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ville dere valgt å bli alenemødre hvis det ikke var mye økonomisk støtte i Norge fra NAV og barnebidrag?

Anonymkode: 92511...58a

De færreste velger å være alenemor. Personlig forstod jeg tidlig at forholdet ikke kom til å vare, men jeg trodde ikke at jeg skulle ende opp 100% alene og motta disse (tydeligvis) attraktive stønadene. Ingen stønad kan veie opp for en manglende farsfigur. Stønadene er forøvrig midlertidig og ingenting å bli rik av. Prøver du å provosere eller er du seriøs i ditt spørsmål Ts? 

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ville dere valgt å bli alenemødre hvis det ikke var mye økonomisk støtte i Norge fra NAV og barnebidrag?

Anonymkode: 92511...58a

Prøver du å provosere eller er du faktisk så blåst?

Anonymkode: d8739...048

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må si at etter luksusfellenepisoden i går begynte jeg å lure på det samme.. Tror faktisk at noen mennesker tror det er gunstig å bli alenemor. Det eneste hun snakket om var hva hun hadde krav på fra nav..

Anonymkode: 9b1e6...a1c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Jeg fikk barn fordi jeg veldig gjerne ville ha Nav og barnebidrag som substitutt for kjærlighet og en farsfigur!!

Akkurat hvor trang i nøtta kan man være???

 

Anonymkode: c907f...733

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må si at etter luksusfellenepisoden i går begynte jeg å lure på det samme.. Tror faktisk at noen mennesker tror det er gunstig å bli alenemor. Det eneste hun snakket om var hva hun hadde krav på fra nav..

Anonymkode: 9b1e6...a1c

Mhm, godt poeng. Takk til TV3 som får fram dette.

Anonymkode: 92511...58a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mange uvitende mennesker! Jeg kjenner fler som har gått for å bli alenemødre. Og de skryter av hvor mye penger de får. De skryter nok ikke så mye, når ungen blir eldre og pengeboka tynnere! 

Anonymkode: 0fe91...62b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, valget om å forlate barnefar ble tatt helt uavhengig av økonomi. Nå ble min økonomi bedre ettersom jeg ikke lenger har felles økonomi med en som har lavere lønn enn meg selv.

Den ekstra barnetrygden på 970kr/mnd gjør meg ikke akkurat rik. Heldigvis har jeg god økonomi på egenhånd. Dessverre er dette hardt å svelge for noen, og spesielt de som stempler alenemødre.

Anonymkode: 8da4a...6cc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor så sinte? 

Det er nok en del, gjerne unge, mødre som får barn i den tro at NAV kommer og ordner opp i økonomien deres. 

Anonymkode: 12d00...1b6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tror jeg ikke TS mente det slik at "er det noen alenemødre som har lurt en random mann til å få barn med for lkonomisk støtte fra NAV" men heller "er det noen som vurderte abort, men valgte å beholde fordi dere hadde den økonomiske støtten fra NAV som en liten sikring" altså hadde det ikke vært for noe som helst støtte fra NAV hadde det påvirket abort/ikke abort valget deres. 

Ikke mitt spørsmål, men slik jeg tolker TS sitt spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg valgte på ingen måte å bli alenemor! Hadde et forhold til barnefar i over 10 år før vi valgte å få barn. Idioten valgte å være utro og forlate meg og vårt barn som enda ikke hadde rukket å fylt ett år, dette kom som et stort og uventet sjokk. Fikk overgangsstønad fra nav de første mnd, men siden jeg er student(nav godkjenner ikke studiet, så får jeg ikke overgangsstønad mer) lever jeg nå på lån fra lånekassen, lønn fra er ørliten deltidsjobb, barnetrygd for to barn og barnebidrag fra far. Har et stramt budsjett, men går likevel i minus hver mnd. Skal prøve på noen ekstravakter før jul for å kompensere. Men alltid uforutsette utgifter som dukker opp, denne uka var det en bildel som røk. Absolutt ikke noe å juble for økonomisk altså! 

Anonymkode: 08b3e...967

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg valgte ikke. Faren til barnet mitt valgte en annen kvinne to måneder før barnet ble født. 

Anonymkode: 6d337...0bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

viste at en haug med kjerring kom til å bli sint her hahahah.......jeg tror nok TS at de fleste alenemødre ikke er det med vilje. men samtidig så skjønner jeg spm ditt....vet om flere alenemødre som lager barn med barnefaren selv om de ikke er sammen, kunn for å forlenge stønadene fra nav. de lyver både til nav og barnevernet, jobber ikke men har like mye penger inn som en med full jobb....de fins ..og det vet du ...blir kvalm av de ...har nettopp rapportert en til nav, hun fikk bot på 400 000...altså det hun har svindlet seg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det eneste jeg mottar fra nav som aleneforsørger er utvidet barnetrygd og stødnad til barnetilsyn.

Stødnad til barnetilsyn forsvinner snar, så da gjenstår kun den utvida barnetrygda på kr 970 i måneden. Det er virkelig noe man blir rik på!

FU TS! Ta deg ei bolle!

Anonymkode: 0ae29...0e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg valgte ikke å bli alenemor. Eksen og far til barnet valgte det for meg.. 

Anonymkode: fbccc...788

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, jeg kjenner på meg at du elsker alenemødre som meg :sjarmor:

Alene med tre barn, barnefar ikke bidragsdyktig (liksom), tjener for mye til å få bidragsforskudd. Det vil si at den norske staten sponser meg med en (1) ekstra barnetrygd. Det blir rett i overkant av 300 kroner per barn.

Hohoi, så rik jeg blir av NAV! Og bare for å oppdra tre barn på egenhånd! Makspris i barnehagen betaler jeg også, hvis du lurte på det.

Snakk om å skjære alle over samme kam :klaske:

Anonymkode: 19c27...f03

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man velger å bli alene med barn pga. økonomisk støtte, er man ganske dum. Det er jo veldig begrenset hvor mange år man kan få støtte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...