Gå til innhold

La inn bud men ikke hørt noe fra megler?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

La inn bud i går med frist til i dag kl 12, men har ikke hørt noe? Prøvde å ringe han men han to ikke tlf og jeg la da inn en mld til han angående budet jeg la og hvorfor jeg ikke har fått tilbakemelding?

Er dette vanlig?

Fikk en sms der budet var mottatt straks jeg la det inn..

Men vet ikke om dette er et autosvar?

Skjønner ingenting her jeg sitter. Kan selger bare ha ignorert budet mitt og ikke svart?

Jaja, får bare vente å se om megler ringer meg opp igjen

Anonymkode: 1eb6c...958

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå skal jeg være litt forsiktig her, men tror ikke budet ditt gjelder lenger når det er gått over tidsfristen, så jeg ville ansett det som et avslag. Prøv å ring han igjen, rart at han ikke svarer.

Anonymkode: 67af3...b05

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du lagt budet inn skriftlig og  gjort dette riktig, slik at det er et gyldig bud?

Anonymkode: f0f6e...789

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du lagt budet inn skriftlig og  gjort dette riktig, slik at det er et gyldig bud?

Anonymkode: f0f6e...789

Nei, sms'en som kom som fortalte at budet var registrert betyr nok at alt var gjort feil og at budet var ugyldig.

Anonymkode: 4a691...370

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ringta han og sa at selger avslo budet, men skal ikke dette gjøres før kl 12? Har lagt inn bud før andre plasser og alltid fått sms om at budet ble avslått, derfor jeg reagerte da jeg ikke hørte noe.

Men nå vet jeg at de ikke trenger å avslå bud om de ikke godtar det.

Anonymkode: 1eb6c...958

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nå ringta han og sa at selger avslo budet, men skal ikke dette gjøres før kl 12? Har lagt inn bud før andre plasser og alltid fått sms om at budet ble avslått, derfor jeg reagerte da jeg ikke hørte noe.

Men nå vet jeg at de ikke trenger å avslå bud om de ikke godtar det.

Anonymkode: 1eb6c...958

nei, det trenger det ikke. Går budet over tidsfristen er det å anse som et avslag. Budet er ikke lenger gyldig utover tidsfristen og de har ikke godtatt.

Anonymkode: 67af3...b05

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du legger inn frist klokka 12 betyr det at selger må bekrefte til deg før klokken 12. Er ikke det gjort er du ikke lengre bundet av ditt eget bud. Men det er vanlig kutyme å informere om et avslag før fristen uansett. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Glitnir skrev:

Når du legger inn frist klokka 12 betyr det at selger må bekrefte til deg før klokken 12. Er ikke det gjort er du ikke lengre bundet av ditt eget bud. Men det er vanlig kutyme å informere om et avslag før fristen uansett. 

Ja var dette jeg også trodde. Takk for svar

Anonymkode: 1eb6c...958

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo dumt å sette et bud med frist kl 12 dagen etter visning når megler ikke har lov å formidle bud som "forfaller" før kl 12 neste dag. Da bør du i så fall si 12:10, så megler har tid til å informere selger. 

Anonymkode: c825e...548

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men det er jo dumt å sette et bud med frist kl 12 dagen etter visning når megler ikke har lov å formidle bud som "forfaller" før kl 12 neste dag. Da bør du i så fall si 12:10, så megler har tid til å informere selger. 

Anonymkode: c825e...548

Say, what?

Anonymkode: 4a691...370

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men det er jo dumt å sette et bud med frist kl 12 dagen etter visning når megler ikke har lov å formidle bud som "forfaller" før kl 12 neste dag. Da bør du i så fall si 12:10, så megler har tid til å informere selger. 

Anonymkode: c825e...548

Du har nok misforstått noe vesentlig her. kl 12 dagen etter siste annonserte visning er første tidspunkt du kan legge inn som frist. 

Anonymkode: 15db9...40f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en elendig mekler. Normalt vil en mekler ringe deg når budet ikke aksepteres av selger i håp om å få deg til å by høyere. Hvis det blir budkrig rekker ofte ikke mekler å ringe hver enkelt  budgiver for hvert bud så da sendes ofte ny info på sms.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men det er jo dumt å sette et bud med frist kl 12 dagen etter visning når megler ikke har lov å formidle bud som "forfaller" før kl 12 neste dag. Da bør du i så fall si 12:10, så megler har tid til å informere selger. 

Anonymkode: c825e...548

Du har nok misforstått ja. Klokken 12 dagen etter siste annonserte visning er første mulige frist for bud via megler. Imidlertid kan megler selvsagt videreformidle budet til både selger og andre interessenter straks det kommer, slik at selger kan tenke seg om og andre interessenter har også tid til å by før klokken 12. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du ikke hører noe fra megler før budet løper ut, er det vel fair å anta at budet ditt anses som et skikkelig skambud, og megler bruker tiden på å få andre interessenter til å by mer, tenker jeg..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Høna79 skrev:

Når du ikke hører noe fra megler før budet løper ut, er det vel fair å anta at budet ditt anses som et skikkelig skambud, og megler bruker tiden på å få andre interessenter til å by mer, tenker jeg..

Var nok ikke et skambud nei, Gikk opp 50 tusen og da fikk jeg boligen takk!

Anonymkode: 1eb6c...958

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men det er jo dumt å sette et bud med frist kl 12 dagen etter visning når megler ikke har lov å formidle bud som "forfaller" før kl 12 neste dag. Da bør du i så fall si 12:10, så megler har tid til å informere selger. 

Anonymkode: c825e...548

Dette var nok 1 mnd etter visning så vil nok tro jeg hadde lov til å sette den fristen 

Anonymkode: 1eb6c...958

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette var nok 1 mnd etter visning så vil nok tro jeg hadde lov til å sette den fristen 

Anonymkode: 1eb6c...958

Den opplysningen endrer jo saken, da trekker jeg den forrige antakelsen min. Og grattis med ny kåk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.10.2016 den 23.10, Høna79 skrev:

Den opplysningen endrer jo saken, da trekker jeg den forrige antakelsen min. Og grattis med ny kåk :)

Takk!

Anonymkode: 1eb6c...958

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...