Gå til innhold

What to do? Hjelp en hormonell høygravid dame


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det der var et veldig rotete innlegg, og det virker på meg som om dere krangler for ingenting ? 

For det første; Hvorfor fremstilte du det som om det var hans skyld at søsteren din ikke gadd å lete etter TV'en? "Det ødela du da du sa det var så rotete der inne, så nå må hun kjøpe en ny" ? Det du burde ha sagt var vel: "Søsteren min er for lat til å lete etter TV'en så hun bruker heller flere tusen på en ny" ? 

Og da han sa du var sulten og du utbrøt at heller ikke du "og barnet i magen" hadde spist på lenge, og han laget mat til deg, og like etterpå forteller du han at han kommer til å bli en udugelig far ??? Hva faen ?!? 

Og helt til slutt: Han har ikke vært voldelig. Han ble drittlei av oppførselen din og dyttet et sjakkbrett i gulvet. Det er ikke å være "voldelig" og det er faktisk lov å bli irritert i blant. 

Jeg syntes du bør si unnskyld til mannen din, og forklare at du er veldig hormonell for tiden. 

Anonymkode: f2954...36d

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner du har spøkelser i bagasjen fra barndommen og det ser ut dom du trenger hjelp for å hanskes med disse. Kontakt fastlegen din og be om en henvisning, det er sannsynligvis noe du må vente en stund på så ring helst allerede i dag. 

Ut fra det du skriver er det ikke du som trenger å være redd for oppførselen til mannen din, men han har all grunn til å være redd deg. Du kaster kanskje ikke ting, men det du driver med er manipulasjon og på grensen til psykisk mishandling. 

Anonymkode: 3ba5e...9cc

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som flere sier, trenger du hjelp til å bearbeide barndommen din. Du risikerer å dytte ham fra deg, han høres ut som en fantastisk mann, så ta god vare på ham. Ta kontakt med et familiesenter, gå til parterapi. Dere blir prioritert når det er barn i bildet. Fortell hvorfor du reagerer som du gjør.

Fiks noe middag til han kommer hjem, om du er trøtt og sliten, så lag noe helt enkelt. Fjordland i mikroen, om du ikke orker lage noe. Man kan føle seg tappet for energi når man er gravid, så av og til kan det være veldig greit å ta snarveier.

Selv synes jeg det er greit å ha et lager av lasagne i fryseren til dager det trengs, 1 kg til 37 kr på coop. Kjøp en pose ferdigkuttet salat og varm gjerne noen baguetter. Det kommer han til å sette pris på.

Anonymkode: feb9a...a58

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Og helt til slutt: Han har ikke vært voldelig. Han ble drittlei av oppførselen din og dyttet et sjakkbrett i gulvet. Det er ikke å være "voldelig" og det er faktisk lov å bli irritert i blant. 

Jeg syntes du bør si unnskyld til mannen din, og forklare at du er veldig hormonell for tiden. 

Anonymkode: f2954...36d

Han kastet faktisk sjakkbrettet som sto åpent i hylla ned med vilje på vei ut fra stua.. Det syntes jeg var værst og ikke ville være med på å støtte slik at det aldri skjer igjen.

og til dere som sier jeg burde oppsøke psykolog på grunn av far; jeg sliter ikke med det daglig og har et godt forhold til han den dag i dag. 

Jeg har en fantastisk mann ja, men som sagt trodde jeg det var riktig å reagere med å "slå hardt mot hardt" når han kastet sjakkbrettet i bakken (eller heller slo hånda gjennom de oppstilte brikkene så de datt og et par knuste siden fallhøyden var så stor) fordi mor aldri sa fra første gang far skrek og var ustabil, trodde jeg at hvis jeg gikk etter han så kom han til å tenke "åja da kan jeg gjøre dette oftere da? Hun tok seg ikke nær av det".

i mitt hode = en gang utro, alltid utro. En gang klikking = alltid klikking? 

Trodde virkelig jeg gjorde rett i å slå hardt mot hardt slik at han neste gang om det være seg om 10 år, ALDRI skulle gjøre dette igjen.

- TS

Anonymkode: f0853...14b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du henger deg veldig opp i dette sjakkbrettet TS. Sannheten er at du vær urimelig og dirkete slem mot mannen din før den episoden. Selv om du har et godt forhold til faren din i dag har tydeligvis dynamikken i dine foreldres forhold satt seg i deg. Og du er din far, mannen din din mor.

Anonymkode: 3ba5e...9cc

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

i mitt hode = en gang utro, alltid utro. En gang klikking = alltid klikking? 

Anonymkode: f0853...14b

Hvis denne logikken skal gjelde ham, må den jo også gjelde deg.

Du sier du aldri skulle blitt gravid med ham, fordi du genuint mener det, ikke som et "engangstilfelle". Eller har du fripass til å "klikke", i motsetning til ham?

Anonymkode: 088ef...447

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han kastet faktisk sjakkbrettet som sto åpent i hylla ned med vilje på vei ut fra stua.. Det syntes jeg var værst og ikke ville være med på å støtte slik at det aldri skjer igjen.

og til dere som sier jeg burde oppsøke psykolog på grunn av far; jeg sliter ikke med det daglig og har et godt forhold til han den dag i dag. 

Jeg har en fantastisk mann ja, men som sagt trodde jeg det var riktig å reagere med å "slå hardt mot hardt" når han kastet sjakkbrettet i bakken (eller heller slo hånda gjennom de oppstilte brikkene så de datt og et par knuste siden fallhøyden var så stor) fordi mor aldri sa fra første gang far skrek og var ustabil, trodde jeg at hvis jeg gikk etter han så kom han til å tenke "åja da kan jeg gjøre dette oftere da? Hun tok seg ikke nær av det".

i mitt hode = en gang utro, alltid utro. En gang klikking = alltid klikking? 

Trodde virkelig jeg gjorde rett i å slå hardt mot hardt slik at han neste gang om det være seg om 10 år, ALDRI skulle gjøre dette igjen.

- TS

Anonymkode: f0853...14b

Okå. Men ferdig med dette sjakkbrettet ditt. Hva med ligge på sofaen, ikke lage middag, klage på alt han gjør galt, kalle han en dårlig far. Har du gjort dette en gang og han får dette til å virke ok behandling av seg selv så gir det deg makta til å fortsette manipulering? Syns du det er greit å behandle mannen sin sånn og si slike ting til han?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han kastet faktisk sjakkbrettet som sto åpent i hylla ned med vilje på vei ut fra stua.. Det syntes jeg var værst og ikke ville være med på å støtte slik at det aldri skjer igjen.

og til dere som sier jeg burde oppsøke psykolog på grunn av far; jeg sliter ikke med det daglig og har et godt forhold til han den dag i dag. 

Jeg har en fantastisk mann ja, men som sagt trodde jeg det var riktig å reagere med å "slå hardt mot hardt" når han kastet sjakkbrettet i bakken (eller heller slo hånda gjennom de oppstilte brikkene så de datt og et par knuste siden fallhøyden var så stor) fordi mor aldri sa fra første gang far skrek og var ustabil, trodde jeg at hvis jeg gikk etter han så kom han til å tenke "åja da kan jeg gjøre dette oftere da? Hun tok seg ikke nær av det".

i mitt hode = en gang utro, alltid utro. En gang klikking = alltid klikking? 

Trodde virkelig jeg gjorde rett i å slå hardt mot hardt slik at han neste gang om det være seg om 10 år, ALDRI skulle gjøre dette igjen.

- TS

Anonymkode: f0853...14b

Og hvis du har det så bra på tross av oppvekst, hvorfor dra det opp i en diskusjon hvis det ikke har noen innvirkning på deg i dag?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Jordbæra skrev:

Okå. Men ferdig med dette sjakkbrettet ditt. Hva med ligge på sofaen, ikke lage middag, klage på alt han gjør galt, kalle han en dårlig far. Har du gjort dette en gang og han får dette til å virke ok behandling av seg selv så gir det deg makta til å fortsette manipulering? Syns du det er greit å behandle mannen sin sånn og si slike ting til han?

Nei faktisk ikke.

For å være ærlig så ville jeg at han skulle tilbydd seg å lete i boden sammen med søsteren min, ble flau over at han sa at mor har gjort boden uåpenlig (noe som er sant, vi skulle til å hente en varmeovn og den var nedgravd i saker mor har tatt seg friheten til å fylle boden til randen siden hun måtte flytte) og dermed at henne derfor ikke kom til å finne noe. 

Ble også flau over at han i telefon med broren min bare la på, og tenkte "nei, nå tror vel broren min mannen min er fæl som bare la på"

for å være ærlig har jeg lagd noen kjærlighetstråder her inne hvor hele kvinneguiden har gått av skaftet om hvor snill mannen min er, faktisk er han det og alle rundt meg sier det også. Han gjør liksom alt, og til og med for familien min. (Mor var syk og innlagt på sykehus, han dro hjem til mor i en ukenog lagde middag for småsøskene mine b.la) Derfor var det vanskelig for meg å svelge kamelen for at han ikke gadd disse tingene i går da.. Liksom ånei, nå tenker de sikkert at mannen min ikke er like fantastisk som han alltid ellers er 99,99%, men de skjønner jo ikke at han kanskje har hatt en dårlig dag, de tror vel han alltid er sånn nå.

skulle faktisk ønske han var det 100%, hadde han bare brukt 15 min på å lete i boden og bare sagt "ok, hade" til broren min i telefonen, hadde han vært akkurat 100%, men neida han gjorde ikke det og er dermed ikke 100% perfekt og nå vet familien min det...

Anonymkode: f0853...14b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei faktisk ikke.

For å være ærlig så ville jeg at han skulle tilbydd seg å lete i boden sammen med søsteren min, ble flau over at han sa at mor har gjort boden uåpenlig (noe som er sant, vi skulle til å hente en varmeovn og den var nedgravd i saker mor har tatt seg friheten til å fylle boden til randen siden hun måtte flytte) og dermed at henne derfor ikke kom til å finne noe. 

Ble også flau over at han i telefon med broren min bare la på, og tenkte "nei, nå tror vel broren min mannen min er fæl som bare la på"

for å være ærlig har jeg lagd noen kjærlighetstråder her inne hvor hele kvinneguiden har gått av skaftet om hvor snill mannen min er, faktisk er han det og alle rundt meg sier det også. Han gjør liksom alt, og til og med for familien min. (Mor var syk og innlagt på sykehus, han dro hjem til mor i en ukenog lagde middag for småsøskene mine b.la) Derfor var det vanskelig for meg å svelge kamelen for at han ikke gadd disse tingene i går da.. Liksom ånei, nå tenker de sikkert at mannen min ikke er like fantastisk som han alltid ellers er 99,99%, men de skjønner jo ikke at han kanskje har hatt en dårlig dag, de tror vel han alltid er sånn nå.

skulle faktisk ønske han var det 100%, hadde han bare brukt 15 min på å lete i boden og bare sagt "ok, hade" til broren min i telefonen, hadde han vært akkurat 100%, men neida han gjorde ikke det og er dermed ikke 100% perfekt og nå vet familien min det...

Anonymkode: f0853...14b

Herregud som du krever at mannen din skal dille og dalle med deg og alle rundt deg da! Ser du virkelig ikke selv (eller skjønner du ikke) at han kanskje begynner å bli lei av at du skal ligge på sofaen mens han gjør alt arbeidet? Hvorfor kunne ikke søstern din funnet den jævla tv'n selv? Klarer dere ikke å gjøre NOE selv uten hjelp fra en mann? Herregud så stakkarslig! 

Anonymkode: ffe22...6ce

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei faktisk ikke.

For å være ærlig så ville jeg at han skulle tilbydd seg å lete i boden sammen med søsteren min, ble flau over at han sa at mor har gjort boden uåpenlig (noe som er sant, vi skulle til å hente en varmeovn og den var nedgravd i saker mor har tatt seg friheten til å fylle boden til randen siden hun måtte flytte) og dermed at henne derfor ikke kom til å finne noe. 

Ble også flau over at han i telefon med broren min bare la på, og tenkte "nei, nå tror vel broren min mannen min er fæl som bare la på"

for å være ærlig har jeg lagd noen kjærlighetstråder her inne hvor hele kvinneguiden har gått av skaftet om hvor snill mannen min er, faktisk er han det og alle rundt meg sier det også. Han gjør liksom alt, og til og med for familien min. (Mor var syk og innlagt på sykehus, han dro hjem til mor i en ukenog lagde middag for småsøskene mine b.la) Derfor var det vanskelig for meg å svelge kamelen for at han ikke gadd disse tingene i går da.. Liksom ånei, nå tenker de sikkert at mannen min ikke er like fantastisk som han alltid ellers er 99,99%, men de skjønner jo ikke at han kanskje har hatt en dårlig dag, de tror vel han alltid er sånn nå.

skulle faktisk ønske han var det 100%, hadde han bare brukt 15 min på å lete i boden og bare sagt "ok, hade" til broren min i telefonen, hadde han vært akkurat 100%, men neida han gjorde ikke det og er dermed ikke 100% perfekt og nå vet familien min det...

Anonymkode: f0853...14b

Så kort fortalt bryr du deg mer om hva andre KAN mene om mannen din den ene gangen han setter ned foten for hva han syns er ok, enn hva du faktisk mener om mannen din selv? Bryr du deg så mye om det ytre? Hvorfor lar du alle drive sånn med han at han må stille opp med et smil mot andre, mens andre kan behandle han som de vil? Er det egentlig greit? Han har sikkert tatt det med et smil de forrige 9 gangene broren din tok samme gamle regla. Men den ene gangen mannen din svarer for seg selv (siden du ikke gjør det) så er han fæl? 

Det her var faktisk noen en søster hadde behov for, men hun gidder ikke jobbe for denne tv'n og da kan den ikke ha vært såå viktig. Men det var flaut for deg at mannen ikke stilte opp sikkert gang nr 10 her og? Han som sto klar med middag og alt!

Ha er et menneske han og. Om han går på 100% hele tiden for alle så går han under. Samboeren min gjorde det selv, stilte alltid opp for alle. Etter nok år så møtte han veggen, mista jobben og ble borte 3 år før han klarte å begynne igjen. Er det slik du vil? Eller kan han få lov til å svare for seg? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei faktisk ikke.

For å være ærlig så ville jeg at han skulle tilbydd seg å lete i boden sammen med søsteren min, ble flau over at han sa at mor har gjort boden uåpenlig (noe som er sant, vi skulle til å hente en varmeovn og den var nedgravd i saker mor har tatt seg friheten til å fylle boden til randen siden hun måtte flytte) og dermed at henne derfor ikke kom til å finne noe. 

Ble også flau over at han i telefon med broren min bare la på, og tenkte "nei, nå tror vel broren min mannen min er fæl som bare la på"

for å være ærlig har jeg lagd noen kjærlighetstråder her inne hvor hele kvinneguiden har gått av skaftet om hvor snill mannen min er, faktisk er han det og alle rundt meg sier det også. Han gjør liksom alt, og til og med for familien min. (Mor var syk og innlagt på sykehus, han dro hjem til mor i en ukenog lagde middag for småsøskene mine b.la) Derfor var det vanskelig for meg å svelge kamelen for at han ikke gadd disse tingene i går da.. Liksom ånei, nå tenker de sikkert at mannen min ikke er like fantastisk som han alltid ellers er 99,99%, men de skjønner jo ikke at han kanskje har hatt en dårlig dag, de tror vel han alltid er sånn nå.

skulle faktisk ønske han var det 100%, hadde han bare brukt 15 min på å lete i boden og bare sagt "ok, hade" til broren min i telefonen, hadde han vært akkurat 100%, men neida han gjorde ikke det og er dermed ikke 100% perfekt og nå vet familien min det...

Anonymkode: f0853...14b

Hei, bruk fem minutter på å tenke over hvordan mannen din har det da. Hvordan føler han det? Hvordan opplever han din oppførsel? Hvor tror du grensen hans går for snillhet og omsorg, som han gir og gir? Drit i familien din, DRIT i deg selv! De er HAN det er synd på her. Det er DU som er helt urimelig. Det er DU som må endre deg. Det er du som tolker han i verste mening hele tiden, uten å se hans side av saken, og uten å ønske om å se hans side av saken. Du trenger terapi. Kanskje dere trenger parterapi, men først og fremst er det nok du som har noe å jobbe med her. Men kanskje det hadde vært godt for mannen din å få fortalt hvordan han har det, uten å bli beskyldt for å være hensynsløs når det eneste han gjør er å vise hensyn. Og oss hører du ikke på, du er bare opptatt av deg selv, dine følelser, din familie, hvordan mannen din framstår for andre slik at det liksom setter DEG i et dårlig lys. Du setter deg selv i en sinnsykt dårlig lys. Herregud som jeg syns synd på denne mannen. Kom deg til en dyktig psykolog. Hvis ikke du vil snakke om din far og din barndom, har du mer enn nok å ta tak i i din atferd og tankegang i ditt ekteskap her og nå. Mannen din har ikke gjort noe feil. Han har lov til å ødelegge sitt eget sjakkbrett så mye han vil. Du har ikke lov til å surmule for det dagen etterpå, når han har sagt unnskyld gang på gang Han får lov til å snakke til din familie som ha vil. Han får lov til å si nei til å lete i boden. Han får lov til å være ei seg etter en krangel. Selv om man tar høyde for at mye av din oppførsel skyldes hormoner, er du HELT på bærtur her.

Anonymkode: bbb64...6a0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Jordbæra skrev:

Så kort fortalt bryr du deg mer om hva andre KAN mene om mannen din den ene gangen han setter ned foten for hva han syns er ok, enn hva du faktisk mener om mannen din selv? Bryr du deg så mye om det ytre? Hvorfor lar du alle drive sånn med han at han må stille opp med et smil mot andre, mens andre kan behandle han som de vil? Er det egentlig greit? Han har sikkert tatt det med et smil de forrige 9 gangene broren din tok samme gamle regla. Men den ene gangen mannen din svarer for seg selv (siden du ikke gjør det) så er han fæl? 

Det her var faktisk noen en søster hadde behov for, men hun gidder ikke jobbe for denne tv'n og da kan den ikke ha vært såå viktig. Men det var flaut for deg at mannen ikke stilte opp sikkert gang nr 10 her og? Han som sto klar med middag og alt!

Ha er et menneske han og. Om han går på 100% hele tiden for alle så går han under. Samboeren min gjorde det selv, stilte alltid opp for alle. Etter nok år så møtte han veggen, mista jobben og ble borte 3 år før han klarte å begynne igjen. Er det slik du vil? Eller kan han få lov til å svare for seg? 

Nei det er ikke greit, jeg skal bli bedre. Kom på en gang når familien kom på lunsjbesøk til oss uten forvarsel, så kommer han hjem 14.30 og begynner med å løpe rundt og vaske toalettskåla og ta oppvasken samtidig som han lager mat. Dette sier jeg nå kun fordi jeg nå skjønner at herregud, stakkars mann ja! Der og da ble jeg jo selvfølgelig stolt, alle kunne se hva slags mann jeg har funnet meg og ja hele pakka... Men faktisk, nei det burde ikke ha vært hansboppgave og det kan ikke fortsette slik faktisk du har helt rett. Jeg skal begynne å ta mer ansvar og jeg skal fortelle han at han ikke trenger å stresse med familien min lenger og kan kjøre sitt eget løp ja.. Venter på at han skal komme hjem nå, har utrolg dårlig samvittighet for at han brast i gråt og dro på jobb uten å få vasket seg ordentlig, må sikkert ha tatt turen innom toalettet der han jobber før han startet arbeidsdagen sin for å ordne seg og nei, det er aldeles ikke riktig :-(

-TS

Anonymkode: f0853...14b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei det er ikke greit, jeg skal bli bedre. Kom på en gang når familien kom på lunsjbesøk til oss uten forvarsel, så kommer han hjem 14.30 og begynner med å løpe rundt og vaske toalettskåla og ta oppvasken samtidig som han lager mat. Dette sier jeg nå kun fordi jeg nå skjønner at herregud, stakkars mann ja! Der og da ble jeg jo selvfølgelig stolt, alle kunne se hva slags mann jeg har funnet meg og ja hele pakka... Men faktisk, nei det burde ikke ha vært hansboppgave og det kan ikke fortsette slik faktisk du har helt rett. Jeg skal begynne å ta mer ansvar og jeg skal fortelle han at han ikke trenger å stresse med familien min lenger og kan kjøre sitt eget løp ja.. Venter på at han skal komme hjem nå, har utrolg dårlig samvittighet for at han brast i gråt og dro på jobb uten å få vasket seg ordentlig, må sikkert ha tatt turen innom toalettet der han jobber før han startet arbeidsdagen sin for å ordne seg og nei, det er aldeles ikke riktig :-(

-TS

Anonymkode: f0853...14b

Ja tenk deg han som tydeligvis er så nøye på å ordne mat og renhold dro på jobb uten noen av delene. Tenk deg klumpen han har i magen i hele dag og likevel må fungere på jobb. Selv om han prøver å unnskylde seg når han kommer hjem så sier dj at det lille han gjorde som du vet ikke var meningen setter vi en strek over, men hvordan du selv har oppført deg skal endres totalt. Jeg har mer tro på å vise at man er lei seg pga en situasjpn enn å unnskylde flere ganger, vise at man er forandret eller at man i hvert fall jobber med saken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei det er ikke greit, jeg skal bli bedre. Kom på en gang når familien kom på lunsjbesøk til oss uten forvarsel, så kommer han hjem 14.30 og begynner med å løpe rundt og vaske toalettskåla og ta oppvasken samtidig som han lager mat. Dette sier jeg nå kun fordi jeg nå skjønner at herregud, stakkars mann ja! Der og da ble jeg jo selvfølgelig stolt, alle kunne se hva slags mann jeg har funnet meg og ja hele pakka... Men faktisk, nei det burde ikke ha vært hansboppgave og det kan ikke fortsette slik faktisk du har helt rett. Jeg skal begynne å ta mer ansvar og jeg skal fortelle han at han ikke trenger å stresse med familien min lenger og kan kjøre sitt eget løp ja.. Venter på at han skal komme hjem nå, har utrolg dårlig samvittighet for at han brast i gråt og dro på jobb uten å få vasket seg ordentlig, må sikkert ha tatt turen innom toalettet der han jobber før han startet arbeidsdagen sin for å ordne seg og nei, det er aldeles ikke riktig :-(

-TS

Anonymkode: f0853...14b

Gjennombrudd!! 

Bra for deg (og mannen din) TS. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I alle dager!! Stakkars mann! Du må virkelig ta deg sammen. Du kan ikke forvente at han skal stå på pinne for deg sånn hele tiden, det er ikke sånn livet fungerer! Lag middag til han er ferdig på jobb, og kom med en skikkelig unnskyldning. Du bør lese og tenke over alle svarene du har fått her, og drastisk forandre måten du behandler han på fremover. Sånne menn vokser ikke på trær, og han kommer garantert ikke til å holde ut for alltid i en sånn situasjon. 

Anonymkode: 1369e...f3f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det jeg syns er då rart er at du i tidligere plasser her ikke eier selvinnsikt. Men samtidig så skriver du så lett om alle dine feil. Er det slik at (muligens) moren din (eller andre) sitter å forteller deg hvordan du bør gjøre det for å ha kontroll på mannen din? Så skjønner du samtidig at det er galt, men du har hørt/lært at dette er viktig for å unngå ditt og datt.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei faktisk ikke.

For å være ærlig så ville jeg at han skulle tilbydd seg å lete i boden sammen med søsteren min, ble flau over at han sa at mor har gjort boden uåpenlig (noe som er sant, vi skulle til å hente en varmeovn og den var nedgravd i saker mor har tatt seg friheten til å fylle boden til randen siden hun måtte flytte) og dermed at henne derfor ikke kom til å finne noe. 

Ble også flau over at han i telefon med broren min bare la på, og tenkte "nei, nå tror vel broren min mannen min er fæl som bare la på"

for å være ærlig har jeg lagd noen kjærlighetstråder her inne hvor hele kvinneguiden har gått av skaftet om hvor snill mannen min er, faktisk er han det og alle rundt meg sier det også. Han gjør liksom alt, og til og med for familien min. (Mor var syk og innlagt på sykehus, han dro hjem til mor i en ukenog lagde middag for småsøskene mine b.la) Derfor var det vanskelig for meg å svelge kamelen for at han ikke gadd disse tingene i går da.. Liksom ånei, nå tenker de sikkert at mannen min ikke er like fantastisk som han alltid ellers er 99,99%, men de skjønner jo ikke at han kanskje har hatt en dårlig dag, de tror vel han alltid er sånn nå.

skulle faktisk ønske han var det 100%, hadde han bare brukt 15 min på å lete i boden og bare sagt "ok, hade" til broren min i telefonen, hadde han vært akkurat 100%, men neida han gjorde ikke det og er dermed ikke 100% perfekt og nå vet familien min det...

Anonymkode: f0853...14b

Så du syntes mannen din fortjener kjeft og stempel som en "dårlig far" og at du bør være flau over han fordi han ikke gadd lete etter en TV som søsteren din behøvde i en bod som moren din har fylt opp med skrot ? Men at søsteren din ikke gadd lete selv er helt ok, så da er det mannen sin "feil" at søsteren din "må" kjøpe ny TV ? 

Herlighet, det her er jo helt bakvendt! Syntes du bør ta en god titt i speilet og innse at denne mannen er for god for deg, samt skjerpe deg kraftig for å bli halvparten så snill som mannen din slik at han får den dama han fortjener! 

Anonymkode: f2954...36d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal rydde og ordne, men orker ikke å lage middag. Men hvis jeg tar på meg all skylden vil ikke han tro dette er greit? At han kan ødelegge et sjakkbrett for eksempel? Liker at du har svart meg 2 ganger, ville du lest svaret mitt et par innlegg over? Glemte å signere som TS. Far var forresten aldri voldelig mot oss barna, kun ved å knuse ting og rope til mor om hvor udugelig hun var.

hilsen TS.

 

 

Anonymkode: f0853...14b

Jammen herregud da. Det er jo greit! Alle har lov å bli skikkelig sint og frustrert iblant, og ihvertfall etter slik oppførsel som du utviste mot han. Det var din skyld, og det var helt greit at han knuste det sjakkbrettet. Han er ikke voldelig fordi han knuser en ting. 

Faren din kan heller ikke kalles voldelig. 

Kom deg til psykolog før du ødelegger mannen din. Du driver mishandlingen her, ikke han. 

Anonymkode: 2ded6...c4a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...