Gå til innhold

Bare mennesker kan elske, ikke institusjoner


Gjest Hapi

Anbefalte innlegg

Bare mennesker kan elske, ikke institusjoner.

Så hvilken effekt har det å institusjonalisere mennesker fra de er helt små?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer an på hva du mener med "å elske". Det er alt for mange som ikke forstår dette konseptet nå og vi er i virkeligheten mer eller mindre "institusjonalisert" allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Hapi skrev:

Bare mennesker kan elske, ikke institusjoner.

Så hvilken effekt har det å institusjonalisere mennesker fra de er helt små?

Hvilken effekt det har? Minst to hele generasjon av ultra-sarte mennesker totalt blottet for egenkjærlighet, som er avhengige av lykkepiller for å fungere. Det er effekten det har. Men det er ikke institusjonene sin feil, det er foreldrene som velger å plassere dem der store deler av dagen for å kunne realisere seg selv.

Anonymkode: 677b4...1a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, absinthia skrev:

Du vet at det er mennesker i disse institusjonene? 

Mennesker som ikke har noe relasjon til oss overhodet, annet enn at de får betalt for å være der eller blir tvunget til å være der. Og de voksne er for få til å gi noe som helst omsorg til barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Hapi skrev:

Mennesker som ikke har noe relasjon til oss overhodet, annet enn at de får betalt for å være der eller blir tvunget til å være der. Og de voksne er for få til å gi noe som helst omsorg til barna.

Kan du definere ordet relasjon? Du vet vel at man er nødt til å ha en relasjon til mennesker for å lære dem noe særlig? 

Vet du hva de gjorde før barnehagenes tid?

Det er ikke slik at mor og barn bare gikk hjemme og at barn fikk mors hele og fulle oppmerksomhet, det er noe som mange har romantisert frem i dag.  Det er heller ikke slik at naboen, bestemor eller eldre søsken nødvendigvis er særlig flinke til å ta seg av barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg jobber med å gi omsorg til voksne mennesker. I mitt yrke kan jeg ikke gjøre dette ved å gi en klem eller lignende, da jeg jobber i fengsel. Men, den omsorgen jeg gir er i form av tilstedeværelse, å lytte samt at jeg forsøker å oppmuntre og rose når det er grunn for det. 

Anonymkode: afd04...e5c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...