Gå til innhold

Dama klapset til meg. Overreagerer jeg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nei, du fortjente ikke å bli slått. Men følelsene du sitter igjen med i dag, er kanskje noen av de samme som hun satt igjen med i går? Hvor ydmykende er det ikke å bli kalt feit mens du blir tatt bakfra naken? Jeg synes du overreagerer, og du kommer aldri i livet til å komme noen vei med å anmelde henne, så den tanken kan du bare droppe. Synes helt ærlig dere begge dreit dere ut. Snakk med henne om det, synes du høres ut som en drama queen. 

Anonymkode: 29dd4...0e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden du allerede er godt i gang, kan du be henne dra den feite rævva si ut av ditt liv.

Kvinnens privilegium om ikke å bli slått oppheves idet hun selv slår. Det kalles nødverge. Du skal ikke akseptere vold, hvis ikke du tenner på det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle âme

Herregud, tenk å seie at han fortjente å bli slått til, tviler ekstremt sterkt på at ei kvinne hadde fått samme tilbakemeldinger🙄🙄

Eg hadde seriøst gått, hadde ikkje giddet å vere i eit voldelig forhold, og nei Ts, du fortjente ikkje å bli slått. Det var eigentleg ikkje noko å bli så forferdelig sint eller lei for heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Salka skrev:

Du fortjente det. Ferdig snakka 

Vold kan aldri aksepteres, anmeld henne. Ferdig snakka.

Anonymkode: 54c77...57a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge omtrent halvparten her så er det altså greit med en smekk dersom man ikke passer munnen sin, og mange applauderer også dette.

Skremmende.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lizard queen

Jeg reagerer egentlig verken på kommentaren eller klapset, men mer at det faktisk ble en sak av det etterpå.. Hvis kjæresten min blir for grov i kjeften under sex kan jeg fint gi ham et klapp på kinnet, ikke veldig hardt riktignok, men det kommer vel også veldig an på hva dere er vant til. Synes hun overreagerte ja. Feit ræv i sexsammenheng er da bare et kompliment. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortell henne at du ikke synes at det var greit. Men du må også forstå at når hun står i en så blottlagt og sårbar posisjon og viser deg alt, så kjentes det nok som et slag å få den kommentaren. Men uansett kan man ikke drive og smelle til hverandre, og dere fortjener begge en unnskyldning fra den andre. Men anmelde og slå opp...næh. Ikke minst med tanke på at du kan få noen utfordringer med å finne en ny partner som lar deg holde på med de greiene der;-)

Anonymkode: 5d3b9...409

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier ikke at det er greit at hun slo deg, og jeg mener i grunn at om man er så dum å slå "oppover" (altså slå noen som lett kunne banket deg opp) så er man idiot, blir som en liten mann på 160 skal beefe med en diger mann på 190 som driver med kampsort, så fortjener man egentlig å få kjenne det tilbake (samtidig som jeg mener at den sterke personen ikke skal eskalerer så klart).

Når det er sagt, gro deg noen baller, du er en mann! Et lite klaps i ansiktet burde du tåle uten å måtte føle deg sårbar og nedverdiget...Var som sagt ikke greit at hun slo deg, men snakk med henne som en mann, si at slik oppførsel er ikke greit, du forventer at hun har mer respekt for deg enn dette og at du ikke tolerer slik oppførsel av henne. 

Anonymkode: 9b6b2...1b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spiller ingen rolle hva du sa i forkant. Å bruke vold som respons til ord, er aldri ok. Jeg skjønner godt at du føler deg ydmyket. Har du snakket med henne om dette? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har du og Ts sin dame noe til felles, siden du skriver så mye om deg selv? 

Til Ts: Kan du ikke snakke med henne om det? Vold er ikke greit. Fortell henne hvor grensene dine går, og lytt når hun forteller om sine. 

Anonymkode: 88b39...9f1

 folk synes jo den kommentaren var sååå fæl? Og jeg som ikke er fyldig kan få en slik kommentar og da går det mer på dirty talk, noe dama til ts burde skjønt. Og motsvaret ditt hadde hørtes slik ut "han har sikkert rompe-fetisj" om jeg ikke hadde gått enda mer inn for å forklare.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sier ikke at det er greit at hun slo deg, og jeg mener i grunn at om man er så dum å slå "oppover" (altså slå noen som lett kunne banket deg opp) så er man idiot, blir som en liten mann på 160 skal beefe med en diger mann på 190 som driver med kampsort, så fortjener man egentlig å få kjenne det tilbake (samtidig som jeg mener at den sterke personen ikke skal eskalerer så klart).

Når det er sagt, gro deg noen baller, du er en mann! Et lite klaps i ansiktet burde du tåle uten å måtte føle deg sårbar og nedverdiget...Var som sagt ikke greit at hun slo deg, men snakk med henne som en mann, si at slik oppførsel er ikke greit, du forventer at hun har mer respekt for deg enn dette og at du ikke tolerer slik oppførsel av henne. 

Anonymkode: 9b6b2...1b1

Idiotisk sagt. Menn burde selvsagt reagere på vold, på samme måte som kvinner. Det finnes ingen fasit på hvordan man burde føle det etter å ha bli klappet til, basert på kjønn. Han føler seg sårbar og ydmyket, og det er selvsagt en helt ok reaksjon. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Strawberry Fields skrev:

Idiotisk sagt. Menn burde selvsagt reagere på vold, på samme måte som kvinner. Det finnes ingen fasit på hvordan man burde føle det etter å ha bli klappet til, basert på kjønn. Han føler seg sårbar og ydmyket, og det er selvsagt en helt ok reaksjon. 

Da er vi uenige. :) Og det er jo tydeligvis dama hans også, hun hadde aldri slappet til han om hun respekterte han. Tror du virkelig at vi mennesker hadde levd den dag i dag om menn opp gjennom tidene hadde vært like stakkarslige som mange er i dagens samfunn?

Anonymkode: 9b6b2...1b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da er vi uenige. :) Og det er jo tydeligvis dama hans også, hun hadde aldri slappet til han om hun respekterte han. Tror du virkelig at vi mennesker hadde levd den dag i dag om menn opp gjennom tidene hadde vært like stakkarslige som mange er i dagens samfunn?

Anonymkode: 9b6b2...1b1

Menn og kvinner blir like lett såret, menn er bare bedre på å skjule det. Les deg litt opp på likestilling.

Anonymkode: 97001...927

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da er vi uenige. :) Og det er jo tydeligvis dama hans også, hun hadde aldri slappet til han om hun respekterte han. Tror du virkelig at vi mennesker hadde levd den dag i dag om menn opp gjennom tidene hadde vært like stakkarslige som mange er i dagens samfunn?

Anonymkode: 9b6b2...1b1

Nå lever vi heldigvis i et samfunn hvor å ty til vold er et tegn på svakhet, ikke styrke. Det er ikke steinalderen lenger. Å bli slått er ikke noe hverken menn eller kvinner skal "tåle", og det er i alle fall ikke vesentlig for å bringe menneskeheten videre.
Men jeg er enig i at hun klart ikke respekterer han. Man klapper ikke til noen man respekterer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Menn og kvinner blir like lett såret, menn er bare bedre på å skjule det. Les deg litt opp på likestilling.

Anonymkode: 97001...927

Les deg litt opp på biologiske forskjeller. :)

3 minutter siden, Strawberry Fields skrev:

Nå lever vi heldigvis i et samfunn hvor å ty til vold er et tegn på svakhet, ikke styrke. Det er ikke steinalderen lenger. Å bli slått er ikke noe hverken menn eller kvinner skal "tåle", og det er i alle fall ikke vesentlig for å bringe menneskeheten videre.
Men jeg er enig i at hun klart ikke respekterer han. Man klapper ikke til noen man respekterer. 

Jeg sa flere ganger at det ikke var greit at hun slo... Jeg mener ikke vold er greit. Men det endrer heller ikke at hans reaksjon er overdreven. 

Anonymkode: 9b6b2...1b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 minutter siden, Bledle skrev:

 folk synes jo den kommentaren var sååå fæl? Og jeg som ikke er fyldig kan få en slik kommentar og da går det mer på dirty talk, noe dama til ts burde skjønt. Og motsvaret ditt hadde hørtes slik ut "han har sikkert rompe-fetisj" om jeg ikke hadde gått enda mer inn for å forklare.. 

For det er jo ingen tvil om at er du overvektig, så får du ofte uhyggelige kommentarer som "feit", "feit ræv" osv. Så for henne så er det nok mye mer sårende enn tennende at det kommer slengene ut av kjæresten sin. Mens for deg så betyr ordet noe annet, siden du kun har opplevd de "positive sidene" med det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SunnivaOslo skrev:

Er du seriøs? Så du mener kvinner So  sipper krokodilletårer,kontrollerer mannen ("hvem ringte deg?få passordet på facebooken din!") også fortjener en klaps?

Det å kontrollere og sippe for alt mulig går også under psykisk trakassering ser du,noe kvinner i forhold er ekstremt gode på...

Så du gjør alt dette når du er i forhold?  siden du vet så mye om kvinner i forhold?  er det typisk for kvinner eller kanskje rett og slett mange mennesker som gjør det? du er useriøs! 

Anonymkode: ce4ef...1fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Les deg litt opp på biologiske forskjeller. :)

Jeg sa flere ganger at det ikke var greit at hun slo... Jeg mener ikke vold er greit. Men det endrer heller ikke at hans reaksjon er overdreven. 

Anonymkode: 9b6b2...1b1

Menn er ikke fra naturens side bedre rustet til å tåle vold fra partneren. Kanskje fysisk i form av at de er sterkere, men absolutt ikke psykisk. Det er noen veldig ekstreme holdninger du har, som om menn skal måtte tåle vold fra partner bare fordi de er menn. Og ja, de tok begge og oppførte seg dårlig, men det betyr ikke at det er greit å klapse til sin egen partner.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ble revet med og sa noe dumt. Hun reagerte enda dummere.

Enten du tror det eller ei, så er det din jobb som mann å beholde roen i denne suppa. 

Hun vet godt at du begjærer henne slik som hun er. Så sånn sett hun har i grunnen ingenting med å bli fornærmet over det du sa - tvertimot kommer hun nært "ikke minn meg på at jeg er feit, hadde jeg vært tynn hadde jeg fått meg en annen og bedre mann enn deg."

Det er ikke bare du som skal be om unnskyldning. Det skal hun også. Vi menn er litt for dårlige til å kreve likevekt i oppførsel og bønn om tilgivelse.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...