Gå til innhold

Maskuline kvinner og feminine menn. Får dere kjærester?


Summers

Anbefalte innlegg

7 timer siden, Sykkelkopp skrev:

Jeg tror ikke maskuline damer har noe problem i Norge. Det er mange feminine myke menn i Norge som ser ut som de vil ha en dame til å være mannen både i senga og forholdet 

Jeg skjønner ikke. Må den ene være maskulin og den andre feminin? 

Jeg blir sett på som maskulin (av andre kvinner, menn bryr seg visstnok ikke), men er sammen med en svært maskulin mann (lastebilsjåfør, gjør ikke husarbeid, utseendet er svært maskulint osv osv). Og dette går da veldig bra. 

Anonymkode: 455cf...a91

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 timer siden, Raven.WritingDesk skrev:

Jeg synes det er vanskelig å sette mennesker inn i slike båser som er så kjønnsbasert.. hva er en feminin mann og hva er en maskulin kvinne? Jeg har nok mange maskuline egenskaper, selv om jeg ikke ser maskulin ut. Jeg er typisk dominant i mange sammenhenger og tar ofte kontroll og styring, men trives best i kjole og elsker sminke. Jeg synes slike begreper du opererer med bare bidrar til å holde på gamle, stigmatiserende kjønnsroller. Og om jeg skulle falle inn i din kategori av "maskulin kvinne"; så har jeg aldri hatt noen problemer i kjærlighetslivet mitt av den grunn. Jeg antar det handler mest om å være trygg på segselv, uansett hvilken bås andre dermed vil putte deg inn i.. 

Du kompliserer i overkant mye.

Det er et veldig vanlig fenomen med damer som liker feminine menn, men som har en fysisk tiltrekning ovenfor litt mer barske menn. 

Det er et vanlig fenomen med menn som ser mer maskuline damer som noen å bygge en familie med, men de har en fysisk tiltrekning mot mer mot feminine jåledamer.

Så spørsmålet fra trådstarter er relevant. 

Anonymkode: b0ba1...326

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

er sammen med en svært maskulin mann (lastebilsjåfør, gjør ikke husarbeid, utseendet er svært maskulint osv osv). Og dette går da veldig bra. 

Anonymkode: 455cf...a91

Er det sånn du definerer maskulin?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Sykkelkopp skrev:

Er det sånn du definerer maskulin?

Det er en liten del av det ja. Det handler også om personlighet osv, men jeg tolket Ts som at hen gikk jtifra de mer stereotypiske definisjonene

 

Kvinnene som mener at jeg er maskulin mener det fordi jeg kjører lastebil, mekker på min egen bil, går på jakt, gamer, kler mer i mer kjønnsnøytrale klær osv, så jeg tror de fleste mener at det er definisjonen

Anonymkode: 455cf...a91

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er en liten del av det ja. Det handler også om personlighet osv, men jeg tolket Ts som at hen gikk jtifra de mer stereotypiske definisjonene

 

Kvinnene som mener at jeg er maskulin mener det fordi jeg kjører lastebil, mekker på min egen bil, går på jakt, gamer, kler mer i mer kjønnsnøytrale klær osv, så jeg tror de fleste mener at det er definisjonen

Anonymkode: 455cf...a91

Da tar du feil.

Anonymkode: 16056...58a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er en liten del av det ja. Det handler også om personlighet osv, men jeg tolket Ts som at hen gikk jtifra de mer stereotypiske definisjonene

 

Kvinnene som mener at jeg er maskulin mener det fordi jeg kjører lastebil, mekker på min egen bil, går på jakt, gamer, kler mer i mer kjønnsnøytrale klær osv, så jeg tror de fleste mener at det er definisjonen

Anonymkode: 455cf...a91

Ja da du gjør noen ting som blir sett på som litt maskulin om du er dame

Men når du sier at mannen din kjører lastebil og ikke hjelper til hjemme- da får jeg asosiasjoner som lat, dårlig form, ustelt, temperamentsproblem, glad i alkohol., overvektig - i stedet for åå så maskulin han er. Jeg vet ikke Hvordan mannen din er, jeg bare sier at jeg ikke får spesielt maskuline assosiasjoner til det du sa

 Og når det kommer til om to maskuline kan være sammen? Klart de kan det. Men naturen bruker å jevne det ut for å skape balanse. Både feminine og maskuline egenskaper er viktig. Går f.eks to personer sammen som begge er veldig maskuline kan det føre til at avkommet deres blir veldig maskulint. F.eks veldig maskulin jente som da ikke har like stor sjanse for å bringe genene videre. Derfor har tendensen til en preferanse for å velge noen som motveier sin egen kombo av maskulin-feminin utviklet seg i mennesker

Endret av Sykkelkopp
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg og typen er enige i at jeg er mannen i forholdet og han er dama, og begge er veldig fornøyd med å ha funnet hverandre. Her om dagen var jeg på butikken og skulle kjøpe såpe og litt andre greier som jeg hadde fått beskjed om av typen. Det var en mann der som så like forvirra ut som meg, så jeg tenkte for meg selv at "der er det visst en annen mann som har fått handleliste fra dama". Vel ....

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gift med en myk mann, er maskulin selv. Men tiltrekkes seksuelt av veldig maskuline menn..

Anonymkode: aaa4f...80c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...