Gå til innhold

Maskuline kvinner og feminine menn. Får dere kjærester?


Summers

Anbefalte innlegg

Fra tid til annen så møter jeg enkelte menn som er ekstremt feminine samtidig som de er heteroseksuelle. Det jeg lurer på er om slike menn får seg kjæreste. Slik jeg forstår det så har slike menn to problemer. Det første er at de fleste kvinner sier at slike menn blir for feminine. Det andre problemet er at det er ganske vanlig å tro at slike menn er homofile. 

Så spørsmålet mitt er om slike menn får seg kjæreste og om det er noen kvinner her på forumet som tenner på slike menn. Samt tilsvarende for veldig maskuline heteroseksuelle kvinner.

 

Endret av Summers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest skjære

Jeg bruker å like feminine menn med en omsorgsfull personlighet. Er sammen med en mann som er ganske myk og søt. Bruker for så vidt å være tiltrukket av visse typer homofile menn, det funker jo ikke så bra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe tilfeldig

Jeg synes det er vanskelig å sette mennesker inn i slike båser som er så kjønnsbasert.. hva er en feminin mann og hva er en maskulin kvinne? Jeg har nok mange maskuline egenskaper, selv om jeg ikke ser maskulin ut. Jeg er typisk dominant i mange sammenhenger og tar ofte kontroll og styring, men trives best i kjole og elsker sminke. Jeg synes slike begreper du opererer med bare bidrar til å holde på gamle, stigmatiserende kjønnsroller. Og om jeg skulle falle inn i din kategori av "maskulin kvinne"; så har jeg aldri hatt noen problemer i kjærlighetslivet mitt av den grunn. Jeg antar det handler mest om å være trygg på segselv, uansett hvilken bås andre dermed vil putte deg inn i.. 

Endret av noe tilfeldig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir sett på som maskulin. Aldri hatt problemer med kjærligheten. Knapt vært singel de de siste 25-30 årene

Ser ikke på meg selv som verken maskulin eller feminin, men som et menneske. Jeg faller for personen og kjemien, ikke hvor maskulin eller feminin mannen er. Jeg er da altså kvinne selv. Har kun fått kommentarer fra andre kvinner om hvor maskulin jeg visstnok er, aldri noensinne hørt noe slikt fra en mann

Anonymkode: 455cf...a91

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, skjære skrev:

Jeg bruker å like feminine menn med en omsorgsfull personlighet. Er sammen med en mann som er ganske myk og søt. Bruker for så vidt å være tiltrukket av visse typer homofile menn, det funker jo ikke så bra..

Takk for svar! 

 

1 minutt siden, Raven.WritingDesk skrev:

Jeg synes det er vanskelig å sette mennesker inn i slike båser som er så kjønnsbasert.. hva er en feminin mann og hva er en maskulin kvinne? Jeg har nok mange maskuline egenskaper, selv om jeg ikke ser maskulin ut. Jeg er typisk dominant i mange sammenhenger og tar ofte kontroll og styring, men trives best i kjole og elsker sminke. Jeg synes slike begreper du opererer med bare bidrar til å holde på gamle, stigmatiserende kjønnsroller. Og om jeg skulle falle inn i din kategori av "maskulin kvinne"; så har jeg aldri hatt noen problemer i kjærlighetslivet mitt av den grunn. Jeg antar det handler mest om å være trygg på segselv, uansett hvilken bås andre dermed vil putte deg inn i.. 

Men hvordan ønsker du at jeg skal ordlegge meg? 

Dessuten vil jeg si det er forskjell på å kommentere "stigmatiserende kjønnsroller" slik jeg gjør og å "bidra til å holde dem oppe". Jeg sier kun at mange kvinner ikke ønsker seg en veldig feminin mann og at mange forbinder veldig feminine menn med homofile menn. Det er jo faktisk en kommentar av samfunnet. Jeg sier  jo ikke hvordan ting burde være. Eksempel om man ser på 

Åpenbart at det er positivt å være trygg på seg selv, men det er jo faktisk andre egenskaper som også påvirker ens attraktivitet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest noe tilfeldig
4 timer siden, Summers skrev:

Takk for svar! 

 

Men hvordan ønsker du at jeg skal ordlegge meg? 

Dessuten vil jeg si det er forskjell på å kommentere "stigmatiserende kjønnsroller" slik jeg gjør og å "bidra til å holde dem oppe". Jeg sier kun at mange kvinner ikke ønsker seg en veldig feminin mann og at mange forbinder veldig feminine menn med homofile menn. Det er jo faktisk en kommentar av samfunnet. Jeg sier  jo ikke hvordan ting burde være. Eksempel om man ser på 

Åpenbart at det er positivt å være trygg på seg selv, men det er jo faktisk andre egenskaper som også påvirker ens attraktivitet. 

Jeg har ikke noe bestemt ønske om hvordan du skal ordlegge deg men kanskje du kunne utdype litt mer spesifikk hva du mener når du sier "feminin mann" og "maskulin kvinne"..? Gi eksempler..? Jeg personlig assosiserer vel det å være feminin med å være litt jålete.. men det er jo bare meg.. for meg kan jo dermed menn som er veldig opptatt av utseendet sitt, nå snakker vi type bodybuildere osv, som kanskje fysisk ser macho ut, virke feminin, ettersom de bruker mye tid på utseendet sitt..det er jo ikke nødvendigvis noe negativt da, tror ikke de mannfolka har noe problemer hos damene, for å si det sånn.. - så utdyp gjerne mer spesifikk hva du mener, helt konkret, hva slags egenskaper beskriver en såkalt "feminin mann" og"maskulin kvinne" for deg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer også på om du tenker på utseende, væremåte, interesser? En kombinasjon? Altså, beskriv gjerne hva du tenker på :) For verden er jo sjeldent så to-dimensjonal. Jeg ser relativt feminin ut, men har likevel noe som kanskje kan regnes som maskuline trekk (kraftig ansikt/øyenbryn/bein), har utdanning og interesser som blir sett på som "guttete" (men som kanskje heller kan regnes som nerdete), og kommer alltid best overens med menn. Kan slenge meg med på drøy humor som en del jenter synes blir for voldsom osv. Uten at jeg ser på meg som maskulin av den grunn, tror ingen ville kalt meg det. Men om du sikter til sånne som meg, så har det aldri manglet på tilbud her, merkelig nok liker de fleste menn jenter med humor og interesser :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er lite feminin, kanskje maskulin på noen områder. Har ikke vært singel lenge nok til å vite om det er et problem. 

Anonymkode: d4687...acf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke maskuline damer har noe problem i Norge. Det er mange feminine myke menn i Norge som ser ut som de vil ha en dame til å være mannen både i senga og forholdet 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skjære

For meg er folk flest mer nøytrale, mens noen få skiller seg ut ved at de har feminine eller maskuline trekk. I noen tilfeller er det snakk om væremåte, i andre tilfelle går det på utseende eller begge deler. Feminine trekk hos menn kan være mykhet, omsorg og et ansikt som er formet mer som et kvinnelig enn mannlig. Det er generelle forskjeller på kvinnelige og mannlige ansikt. For meg handler det ofte om helheten hos personen, ikke nødvendigvis en egenskap alene. Det er få mennesker jeg ville beskrevet som maskuline eller feminine sånn sett, men de finnes.

Noe av det som avgjør om man er femi eller masku kommer an på kultur, så disse definisjonene kan endre seg med tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs hva du mener med feminine menn.. Jeg data en fyr som så ut som en typisk bærumsklyse, (ganske sikker på at han brukte sminke også) men han fikk jobben gjort for å si det sånn :ph34r: Men det må være litt tak i fyren, vil ikke ha noen som ikke eier egne meninger eller står opp for seg selv. Passive gutter er veldig turn off, men vet ikke om det regnes som et feminint trekk? 

Konklusjon: Har ingenting i mot at gutten er typisk jentepen, eller at han griner av triste filmer, men om jeg må drive å bestemme alt mulig og han er ei dørmatte er det uaktuelt

Anonymkode: 9e132...5a4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Snowbrigade skrev:

Jeg lurer også på om du tenker på utseende, væremåte, interesser? En kombinasjon? Altså, beskriv gjerne hva du tenker på :) For verden er jo sjeldent så to-dimensjonal. Jeg ser relativt feminin ut, men har likevel noe som kanskje kan regnes som maskuline trekk (kraftig ansikt/øyenbryn/bein), har utdanning og interesser som blir sett på som "guttete" (men som kanskje heller kan regnes som nerdete), og kommer alltid best overens med menn. Kan slenge meg med på drøy humor som en del jenter synes blir for voldsom osv. Uten at jeg ser på meg som maskulin av den grunn, tror ingen ville kalt meg det. Men om du sikter til sånne som meg, så har det aldri manglet på tilbud her, merkelig nok liker de fleste menn jenter med humor og interesser :P

 

3 timer siden, Raven.WritingDesk skrev:

Jeg har ikke noe bestemt ønske om hvordan du skal ordlegge deg men kanskje du kunne utdype litt mer spesifikk hva du mener når du sier "feminin mann" og "maskulin kvinne"..? Gi eksempler..? Jeg personlig assosiserer vel det å være feminin med å være litt jålete.. men det er jo bare meg.. for meg kan jo dermed menn som er veldig opptatt av utseendet sitt, nå snakker vi type bodybuildere osv, som kanskje fysisk ser macho ut, virke feminin, ettersom de bruker mye tid på utseendet sitt..det er jo ikke nødvendigvis noe negativt da, tror ikke de mannfolka har noe problemer hos damene, for å si det sånn.. - så utdyp gjerne mer spesifikk hva du mener, helt konkret, hva slags egenskaper beskriver en såkalt "feminin mann" og"maskulin kvinne" for deg? 

Selv om dere ikke skulle kjenne noen veldig feminine menn så må dere vel ha sett veldig feminine homofile menn i tv-serier? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest noe tilfeldig
2 minutter siden, Summers skrev:

 

Selv om dere ikke skulle kjenne noen veldig feminine menn så må dere vel ha sett veldig feminine homofile menn i tv-serier? 

mener du sånn type  Jack i "Will and Grace"? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest noe tilfeldig
Akkurat nå, Summers skrev:

Jepp.

OK. Jeg kjenner faktisk en mann som er ganske lik Jack i oppførsel. Men dette er ikke å være feminin i min verden; det er å være Bimbo. Uansett; denne mannen kom fra et ganske konservativt hjem. Jeg synes innledningsvis personligheta hans var kjempe irriterende, akkurat som jeg ville gjort ovenfor ei dame som oppførte seg på samme måte. Etterhvert begynte jeg å ane at han kanskje oppførte seg sånn "bimbo-ish" nettopp fordi han var homo, og dette var hans måte å signalisere ut det på, uten å si det med ord. Ettersom han kom fra en konservativ familie og det ville vært tabu. Å innta en slik rolle hvor man forsøker å være kjempe femi (bimbo) var jo da for han en måte å signalisere til andre (menn..?) -  at han var homofil. Derfor er jo ikke han iallfall en kandidat for spørsmålet ditt, ettersom du lurer på hvordan han ville gjort det ovenfor det motsatte kjønn om han var hetero. Men var han hetero ville han neppe "overkompensert" med å oppføre seg sånn.. ergo; jeg kjenner iallfall ingen menn som er slik, og som er primært Tiltrukket til kvinner... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Raven.WritingDesk skrev:

OK. Jeg kjenner faktisk en mann som er ganske lik Jack i oppførsel. Men dette er ikke å være feminin i min verden; det er å være Bimbo. Uansett; denne mannen kom fra et ganske konservativt hjem. Jeg synes innledningsvis personligheta hans var kjempe irriterende, akkurat som jeg ville gjort ovenfor ei dame som oppførte seg på samme måte. Etterhvert begynte jeg å ane at han kanskje oppførte seg sånn "bimbo-ish" nettopp fordi han var homo, og dette var hans måte å signalisere ut det på, uten å si det med ord. Ettersom han kom fra en konservativ familie og det ville vært tabu. Å innta en slik rolle hvor man forsøker å være kjempe femi (bimbo) var jo da for han en måte å signalisere til andre (menn..?) -  at han var homofil. Derfor er jo ikke han iallfall en kandidat for spørsmålet ditt, ettersom du lurer på hvordan han ville gjort det ovenfor det motsatte kjønn om han var hetero. Men var han hetero ville han neppe "overkompensert" med å oppføre seg sånn.. ergo; jeg kjenner iallfall ingen menn som er slik, og som er primært Tiltrukket til kvinner... 

Ja, altså det er jo det jeg sier jeg også. Man virker homofil når man har en slik oppførsel. Og det er jo bra om man faktisk er homofil, men ikke så bra om man er heterofil.  Er ikke sikkert at kompisen din forsøker å være feminin, kan jo faktisk være at han er feminin. Ikke så lett å være en annen enn den man er og å spille en karakter resten av livet.  Man blir jo heller ikke likt for hvem man er så en dum måte å skaffe partner på. Og den konservative familien hans gjetter vel på at han er homofil de også om han er ekstremt feminin samt aldri har dame. 

Uansett kompisen din er absolutt et greit eksempel. Du er vel enig i at uansett hvor god selvtillit han måtte ha så hadde han slitt litt med å få seg kvinnelig kjæreste om han fortsatte å oppføre seg som en bimbo? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe tilfeldig
9 minutter siden, Summers skrev:

Ja, altså det er jo det jeg sier jeg også. Man virker homofil når man har en slik oppførsel. Og det er jo bra om man faktisk er homofil, men ikke så bra om man er heterofil.  Er ikke sikkert at kompisen din forsøker å være feminin, kan jo faktisk være at han er feminin. Ikke så lett å være en annen enn den man er og å spille en karakter resten av livet.  Man blir jo heller ikke likt for hvem man er så en dum måte å skaffe partner på. Og den konservative familien hans gjetter vel på at han er homofil de også om han er ekstremt feminin samt aldri har dame. 

Uansett kompisen din er absolutt et greit eksempel. Du er vel enig i at uansett hvor god selvtillit han måtte ha så hadde han slitt litt med å få seg kvinnelig kjæreste om han fortsatte å oppføre seg som en bimbo? 

Jeg tror ikke han spiller en rolle nei, det er jo en del av identiteten hans, men den er jo "blitt til over tid, hvor han gradvis har utviklet denne "bimbo delen" av væremåten sin Når han endelig fortalte at han var homofil og vi dro på homsebar sammen så ble jo den delen enda mer forsterket. Jeg kjenner ingen heterofile menn som er slik, så det blir et veldig hypotetisk spørsmål.. familien hans trodde BTW ikke at han var homo nei, selv om "alle andre" så det.. men nei, jeg tror ikke en mann som eksemelvis "Jac" i Will og Grace ville være sånn superpopulær hos damene, om han var hetero, nei.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskuline kvinner har nok ikke noen problemer med å finne seg noen. De oppfattes jo som attraktive og tøffe av alle typer menn. Feminine menn, derimot, har det nok litt verre. Da tenker jeg ikke på bærumsklyser som styler, sminker seg, etc. På samme måte som jeg med maskuline kvinner ikke tenker på kvinner som tygger snus, spytter stadig vekk, går usminkede, ubarberte, klør seg i skrittet, tørker nesa med nevne, og så videre. Med maskuline kvinner tenker jeg mer på personlighetstrekk, litt dominerende, sterk i viljen, tøff, ... På samme måte omvendt med feminine menn, litt mer følsomme (ikke som i grinete, det er mer typisk "macho-menn", så skulle være bitre og grinete bare noen sier dem imot), som i, prater en del om tanker og følelser, mer opptatt av hennes velferd, at det går bra med henne, enn av sin egen, mer kjærtegnende enn hun er, mer glad i å gi i senga enn av å få, varm, god.

Med feminine/maskuline trekk tenker jeg altså ikke "typisk mannlige trekk" og "typisk kvinnelige trekk", men visse egenskaper som tillegges som feminine og maskuline.

Menn som i det hele tatt er åpne om følelsene sine har vanskelig for å finne seg noen. Kvinner skyr menn som prater om egne følelser. De gjør det. De ønsker seg menn som er en klippe som aldri gråter, aldri blir såret, aldri føler eller opplever smerte. En som hun kan støtte seg til, samme hva.

Så jeg tviler ikke på at kvinner som har mer maskuline trekk ikke har vanskelig for å finne en partner. Men jeg vet at menn som har mer feminine trekk sliter.

Anonymkode: 16056...58a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...