Gå til innhold

Lyve om alderen? Hvorfor er det noen som gjør det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Folk lyver på alder fra de er bitte små da...jeg kjenner ei som har bursdag i jula, men som gjerne sier det fra etter sommerferien at nå er hun (x) antall år. Hun begynte å lyve på alderen da hun var rundt 4 år gammel. Da ble hun intervjuet i avisa med barnehagen sin, og påsto at hun var 5 år selv om hun fortsatt var bare 4 år. slik har hun fortsatt, og nå er hun 13 år :) :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men juging på alder, for å holde tråden, er uansett ugreit.

Løgner skal og bør ikke godtas.

Min mening.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er IKKE pent å lyve på alderen i voksen alder. Selvsagt skal man være ærlige om alderen sin ;) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men dette gjelder selvsagt ikke når kvinner lyver om alderen?.

Tross for at kvinner lyver langt oftere om alderen enn hva menn gjør.

Anonymkode: 937d6...371

Hvorfor drar du inn kvinner?  Har jeg sagt kvinner aldri lyver om alderen?  Nei. 

Anonymkode: 62c15...8b6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest canacas
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men dette gjelder selvsagt ikke når kvinner lyver om alderen?.

Tross for at kvinner lyver langt oftere om alderen enn hva menn gjør.

Anonymkode: 937d6...371

Hvorfor er du så sint? Hele tråden handler om folk som lyver om alderen. Kan du forøvrig dokumentere påstanden din om at kvinner oftere lyver om alder enn menn? 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men mye eldre kvinner som går ut med unge menn er selvsagt greit.

Anonymkode: 937d6...371

Ærlig talt, det er smågutta som løper etter kvinner eldre enn dem. Ta deg en runde på forumet, og spis deg en bolle etterpå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv opplevd dette, dog ikke så mye som ti år. 7-8 som regel.

Nå er jeg i utgangspunktet åpen for menn noen år eldre enn meg selv, men har lært meg at ettersom mange lyver på alder, så må man sette et mindre vindu. Dersom jeg setter opp til ti år eldre enn meg selv, får jeg også de som er femten til tyve år eldre... Og det er helt uaktuelt, "ung til sinns" eller ikke (som regel ikke, dette er ofte noe folk innbiller seg). 

Jeg har opplevd dette med menn som ikke bare er ute etter en natt med noen, men faktisk er interessert i å date meg. De tenker nok at de både fysisk og mentalt er yngre enn sin alder (en sannhet med modifikasjoner, ofte) og vil bare ha "foten innenfor" for å vise hvor fantastiske de er.

Forståelig, i og for seg. Ingen liker å bli luket ut basert på formaliteter. Jeg tror likevel ikke det er helt gjennomtenkt;

- Det vitner om usikkerhet. De jentene som er villige til å gå noen år opp i alder, er jo nettopp det fordi de (mer enn utseende) verdsetter trygghet og selvtillit. At en mann ikke er komfortabel med egen alder signaliserer det motsatte. De som stresser mest med å bli eldre er jo også ofte de som føler de har fått lite ut av ungdommen. Ikke de mest attraktive mennene, som regel. Hvis du er 40 men skulle ønske du var 30, så velger man jo heller en som er 30.

- Løgnen skaper tvil om alt annet. Lyver du om alderen, vil det antas at det meste på din profil enten er oppspinn eller i det minste sterkt overdrevet. Så om du faktisk klatret Kilimanjaro, synd. Ingen vil kjøpe det nå. Du blir per definisjon et luftslott. 

Anonymkode: 9823f...aea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår ikke hvorfor noen velger å lyve om alderen sin. Et par år kan gå greit, men ikke 10 år. Hallo? Det er ikke greit! 

Jeg var på date på lørdag, men kom ut han faktisk var 10 år eldre enn hva han hadde sagt. Jeg ble paff og skuffet. Jeg er 22 og han hadde sagt han var 27. Jeg synes dette var litt i det eldste laget, men lot det passere. 37 blir for gammelt. Da begynner han med at alder er bare et tall, han var veldig ung til sinns osv. Endte med at jeg bare avbrøt daten og dro. 

Hvorfor må noen lyve om alderen? Det er dårlig gjort. 

Anonymkode: 9fa03...866

Han vil ha seg med en yngre dame. Siden det er mange av dem som ikke går så langt opp i alder så lyver ham om det. Det var litt rart at han innrømmet det. Han kunne fått seg ungmus og gått videre i livet.

Så han så ung ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kompisen min (31) lyver til unge jenter på nettet for å få de til sengs. Han er ikke interessert i forhold i det hele tatt, men sier at han er det for å få de til sengs. Lyver også om andre ting for å gjøre seg selv mer attraktiv for de unge jentene (utdanning, jobb, lyver bort barna osv). Helt patetisk! Skjønner ikke hva han skal med unge jenter i 18-19 års alderen når han selv er såpass gammel. Etter han innrømte dette så slettet jeg meg fra tinder ol. Man kan jo ikke stole på noen... Bedre å møte andre mennesker på den gode gamle måten gjennom bekjente, jobb etc da.

Anonymkode: 61b18...6d1

Dette er jo den perfekte situasjonen å lyve i da, selv om 31 ikke akkurat er fryktelig gammelt.

Problemet er hvis han plutselig faller pladask for en av damene han har lurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, canacas skrev:

Ærlig talt, det er smågutta som løper etter kvinner eldre enn dem. Ta deg en runde på forumet, og spis deg en bolle etterpå. 

Jeg vil gjerne gi deg denne prisen

Barack-Obama-2012-Hypocrite-of-the-Year.

Anonymkode: 937d6...371

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest canacas
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil gjerne gi deg denne prisen

Barack-Obama-2012-Hypocrite-of-the-Year.

Anonymkode: 937d6...371

Haha, den var søt. Men jeg jakter altså ikke på yngre menn, noen har det kun i kjeften vettu ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men mye eldre kvinner som går ut med unge menn er selvsagt greit.

Anonymkode: 937d6...371

Det er jo ikke hennes problem. Hun kommer sannsynligvis ikke til å date eldre kvinner uansett.

Anonymkode: 46611...563

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår ikke hvorfor noen velger å lyve om alderen sin. Et par år kan gå greit, men ikke 10 år. Hallo? Det er ikke greit! 

Jeg var på date på lørdag, men kom ut han faktisk var 10 år eldre enn hva han hadde sagt. Jeg ble paff og skuffet. Jeg er 22 og han hadde sagt han var 27. Jeg synes dette var litt i det eldste laget, men lot det passere. 37 blir for gammelt. Da begynner han med at alder er bare et tall, han var veldig ung til sinns osv. Endte med at jeg bare avbrøt daten og dro. 

Hvorfor må noen lyve om alderen? Det er dårlig gjort. 

Anonymkode: 9fa03...866

Jeg opplevde nøyaktig det samme nylig! Kanskje det var samme fyr?! Kan ikke se for meg at det er mange 37-åringer som lyver og sier de er 27...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo ikke hennes problem. Hun kommer sannsynligvis ikke til å date eldre kvinner uansett.

Anonymkode: 46611...563

Nettopp! Blir sprø av bikkerpikker i slike tråder. "Men utroskap gjelder så klart ikke kvinner? Jeg kan love at kvinner er mye mer utro enn menn. Jeg har bevis!" :roll: 

Anonymkode: 62c15...8b6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå finnes det mennesker som kan se mye yngre ut eller eldre ut enn hva de faktisk er.

Anonymkode: 937d6...371

Men det er som regel ikke de samme som lyver på alderen, selv om de tror det selv. 

Jeg har konfrontert dem noen ganger, når jeg har googlet på forhånd, og de rettferdiggjør det stort sett med at "alle tror jeg er ti/femten år yngre" Vel, mulig folk sier det, men da er de bare høflige, for disse mannfolka har i stort grad sett ut som alderen sin, noen ganger eldre. 

Anonymkode: 59583...a57

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å lyve om alderen er meningsløst, man må alltid selge inn hvem man er og ikke noe helt annet, om ikke kan man jo aldri møte noen fra nettet da det jo nødvendigvis må bli oppdaget. Man kan jo lyve overfor noen man aldri har intensjon om å møte, men hvorfor skulle man det da i så fall ser jeg ingen motiv for løgnen. I alle tilfeller, hvor enn mye jeg skulle forsøke å finne grunner til å lyve, så kommer jeg bare frem til at det er helt meningsløst - kan jo ikke gi noe mening å lyve slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møtt et par som har gjort det, men sagt fra om det ganske tidlig. De satte en lavere alder på datingsider fordi man har et skille som ofte er satt på et litt vilkårlig valgt rundt tall, type 25/30/35. Handler vel mer om å unngå å bli sortert vekk av ren mekanikk enn å bedra den andre parten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...