Gå til innhold

Dating - når bør man vite om man er interessert eller ikke..?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Situasjonen er: vi har hatt tre lange hjemmedater (med middag, spill, film o.l.), en av de med overnatting, vi koser og kysser men har ikke hatt sex.

Jeg er fortsatt veldig usikker på min egen interesse, eller rettere sagt om jeg kan se for meg å gå inn i et forhold med han. Tidligere har jeg på en måte "falt" for de jeg har blitt kjæreste med veldig fort, og ikke vært i tvil, men det har jo ikke vært slike "date-situasjoner" hvor man møtes helt fra scratch gjennom en datingapp, uten felles venner osv. Samtidig har jo de forholdene jeg har vært i etterhvert endt pga dalende interesse og følelser fra min side...

Hva tenker dere, etter tre dater - er det normalt å være veldig usikker, eller bør man begynne å se klart for seg hva man vil, da?

Jeg er veldig redd for å måtte avslutte noe fordi jeg lar det gå "for langt" uten å være interessert nok, jeg har gjort det flere ganger før, og det er utrolig vondt å måtte såre andre på den måten. Samtidig tror jeg kanskje frykten for å gjøre den feilen igjen får meg til å "lete etter" feil og signaler på at jeg ikke er interessert, noe som heller ikke er bra. Det er vanskelig å vite om de tingene jeg ser på som problematisk for et evt forhold er reelle "problemer" eller bare bagatellisering fra min side. Skulle ønske jeg bare klarte å slappe av og la det gå som det går... Selvfølgelig kan det jo også gå andre veien, at han mister interessen, men jeg føler litt på det nå at jeg tror det hadde vært lettere å takle enn å evt. måtte avslutte et forhold hvor det er jeg som sårer den andre parten. 

Jeg forvirrer meg selv, så jeg vet ikke om dette er forståelig, men jeg setter pris på alle svar og erfaringer fra andre. Jeg er også åpen for litt peptalk, ellers hadde jeg ikke postet dette her :)

Anonymkode: 2937f...a20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns du burde bare la det gå som det går. Tre dater er ikke mye, og heller ikke nok til å vite hva man vil videre (syns jeg da)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg ikke betatt etter første møte bruker ikke jeg mer tid på en fyr.. Da lever jeg heller alene :) 

Anonymkode: e7e45...8f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i akkurat samme situasjon, bare jeg skal ha min 2. date i morgen! Jeg er veldig usikker på hva jeg føler, og har aldri datet før, og hvertfall ikke datet en fra en jeg matchet med på en app liksom! Er vandt med å bli fort betatt, men jeg følte ikke jeg ble sånn betatt etter første date, selv om vi har mange felles interesser og hadde det koselig. Og jeg er også redd for at jeg skal dra den for langt, slik at han kanskje utvikler følelser for meg, mens jeg ikke klarer å få til noen følelser for han :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.10.2016 den 13.18, duftlys skrev:

Er i akkurat samme situasjon, bare jeg skal ha min 2. date i morgen! Jeg er veldig usikker på hva jeg føler, og har aldri datet før, og hvertfall ikke datet en fra en jeg matchet med på en app liksom! Er vandt med å bli fort betatt, men jeg følte ikke jeg ble sånn betatt etter første date, selv om vi har mange felles interesser og hadde det koselig. Og jeg er også redd for at jeg skal dra den for langt, slik at han kanskje utvikler følelser for meg, mens jeg ikke klarer å få til noen følelser for han :(

Hvordan gikk det? Det høres ut som vi har det ganske likt :)

Anonymkode: 2937f...a20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan gikk det? Det høres ut som vi har det ganske likt :)

Anonymkode: 2937f...a20

Daten gikk bra! Litt kleint i starten da jeg var så nervøs, men slappet litt mer av etter hvert! Har det veldig koselig med han da vi er veldig like og ler mye sammen :) Absolutt en bra date vil jeg si, (kanskje ikke så mye snakking, hehe) og føler jeg begynner å bli mer interessert, og om ikke det begynner å komme noe følelser allerede fra min side. Planen er å møte allerede søndag, og merker jeg enda grugleder meg, men gleder meg nesten mest :D
Jeg vil ikke si jeg er 100% på noe akkurat nå, men det jeg tenker er at jeg har det superkoselig med han, og har lyst til å bli mer kjent med han!

Hvordan går det med deg? Funnet noe mer ut av det? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, duftlys skrev:

Daten gikk bra! Litt kleint i starten da jeg var så nervøs, men slappet litt mer av etter hvert! Har det veldig koselig med han da vi er veldig like og ler mye sammen :) Absolutt en bra date vil jeg si, (kanskje ikke så mye snakking, hehe) og føler jeg begynner å bli mer interessert, og om ikke det begynner å komme noe følelser allerede fra min side. Planen er å møte allerede søndag, og merker jeg enda grugleder meg, men gleder meg nesten mest :D
Jeg vil ikke si jeg er 100% på noe akkurat nå, men det jeg tenker er at jeg har det superkoselig med han, og har lyst til å bli mer kjent med han!

Hvordan går det med deg? Funnet noe mer ut av det? :)

Så bra at det går riktige veien! At du grugleder deg er vel bare et godt tegn, er jo kjedelig hvis det ikke skal være noe spenning rundt det. Håper det går rette veien da, godt tegn at dere skal møtes allerede på søndag igjen! Føler du på noe sånt som at han er mer interessert enn deg, eller virker det ganske likt? Kan jo være litt "avskrekkende" hvis man føler den andre personen legger mye mer i det enn en selv.

Jeg er jammen ikke sikker på min situasjon, er veldig usikker, men prøver å ta det litt med ro og la det gå som det går. Har ikke snakket med han så mye denne uka, men vi har avtalt å møtes neste uke, så da får vi se hvordan det føles :) Tenker å foreslå at vi kanskje skal gjøre noe mer enn å bare sitte hjemme denne gangen, for å bli litt bedre kjent i andre situasjoner. 

Anonymkode: 2937f...a20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Raven Emerald skrev:

Ryddet for utestengt bruker.

Raven Emerald, mod.

Ser streng ut den smurfe-avataren din altså!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mine øyne er 3 dater veldig lite.. syns det virker som om veldig mange er av den oppfatning av at det må si *bang!* ved første møtet, ellers er det ikke noe å satse på? 

Anonymkode: 0f0a1...2f8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger er det der med en gang, andre ganger kan det starte dårlig og utvikle seg, det ene er ikke nødvendigvis bedre enn det andre.

Mitt beste forhold startet med at jeg var skeptisk til og ikke en gang likte min kommende samboer, følte sterkt at hun ikke hadde noe til overs for meg og dem jeg omgikk i det hele tatt. Bodde på samme internat, og da merkes slikt godt.

Hun var A-menneske, jeg var B-menneske. Hun var avholds, jeg drakk så ofte jeg hadde muligheten. Hun var organisert og pliktoppfyllende, jeg var et rotehode som gav F@*n. Jeg røyket, hun levde sunt. Ja det var så stor forskjell på oss som det kunne få blitt, derfor følte jeg at hun og noen av de andre i hennes krets ikke hadde noe til overs for meg og dem jeg vanket med.

Vi pleide aldri å vanke sammen, så bare til hverandre og visste hver med andre var. En kveld havnet vi så på samme rom sammen med flere andre, og jeg fant ut at hun egentlig var koseligere enn jeg trodde, endret mening etter dette og konkluderte med at kanskje hun ikke mislikte meg likevel. Etter det var det litt mer komfortabelt å omgås den gjengen også, begynte å bli bedre kjent med dem etter hvert.

Til min store overraskelse kom hun til meg av alle for å snakke om at bestevennen hennes fra gjengen hun omgikk seg med hadde forelsket seg i henne og prøvd seg på henne, følte hun måtte snakke med andre enn dem hun omgikk seg mest med om dette og hun hadde fått et positivt inntrykk av meg. Var vår første fortrolige samtale alene, og jeg var litt sjokkert at det var meg hun kom til - det åpnet opp mye og vi ble bedre og bedre kjent.

I februar/mars havnet vi til sengs for første gang, ble dog ikke ett par med en gang for fortsatt hang jeg med min gjeng og hun med sin. Når det gikk mot slutten av skoleåret og hun skulle hjem til sitt og jeg det samme til mitt måtte jeg ta ett valg på om jeg skulle foreta meg noe mer seriøst, da var vi jo nærmest blitt som ett par. Endte med at hun ville inn i ett forhold, så da vi var ferdig på skolen så reiste vi hvert til vårt og møttes igjen i sommerferien og bestemte oss for at vi ville ta det lenger. Det endte i mitt lengste samboerskap og vi hadde det voldsomt fint sammen.

Så alt trenger ikke gå på skinner fra første stund, det er mitt poeng...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så bra at det går riktige veien! At du grugleder deg er vel bare et godt tegn, er jo kjedelig hvis det ikke skal være noe spenning rundt det. Håper det går rette veien da, godt tegn at dere skal møtes allerede på søndag igjen! Føler du på noe sånt som at han er mer interessert enn deg, eller virker det ganske likt? Kan jo være litt "avskrekkende" hvis man føler den andre personen legger mye mer i det enn en selv.

Jeg er jammen ikke sikker på min situasjon, er veldig usikker, men prøver å ta det litt med ro og la det gå som det går. Har ikke snakket med han så mye denne uka, men vi har avtalt å møtes neste uke, så da får vi se hvordan det føles :) Tenker å foreslå at vi kanskje skal gjøre noe mer enn å bare sitte hjemme denne gangen, for å bli litt bedre kjent i andre situasjoner. 

Anonymkode: 2937f...a20

Jeg føler faktisk at han kanskje er litt mer interessert i meg, enn jeg er i han? Nå vet jeg jo ikke hva han tenker da selvsagt, men han liker å klemme på meg, stryke sånn forsiktig på meg, og han pleier å se meg mye i øynene (og da blir jeg så flau fordi han har virkelig noe av de fineste øyene jeg har sett:flau:). Så føler han kanskje er litt mer interessert i meg enn jeg er i han (for øyeblikket), men nå vet jeg ikke helt sikkert da :) 
Men håper virkelig det går riktige veien for oss da, hehe :) Selv om jeg føler meg usikker enda!

Ja, for se hvordan det går til uka da, kan være lurt å se hvordan dere er i andre situasjoner. Vi hadde utedate første, også hjemmedate andre, også blir det nok hjemmedate igjen søndag. Men ja, du får bare prøve å roe ned og ikke stresse (dette tipset må jeg og følge), og se hvordan det går til uka :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, et alternativ er jo faktisk å være ærlig med han hvis du etterhvert føler at du er i risikosonen for å "gå for langt" (etter 3 dater er du nok rimelig safe). Si rett ut at du er usikker på om du vil gå inn i noe seriøst og la resten være opp til han.

Anonymkode: 64347...366

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...