Gå til innhold

Misbruk av konfidensiell informasjon på kg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å herregud. Det er ingen som spionerer på meg utenfor huset mitt. Personen bryr seg om meg og kjørte nok derfor forbi for å vise at hen bryr seg. Jeg syntes det bare var hyggelig. Fint om du slutter med sykeliggjøringjøringen. Om du ikke har noe konstruktivt å komme med så er det bedre å ikke si noe.

Jeg har blitt kontaktet av flere som har lurt på om det går bra med meg, veldig bekymret etter hva som ble skrevet her inne. 

Det er det veldig veldig liten sannsynlighet for da jeg har vært i kontakt med Rikshospitalet og så videre.

Anonymkode: 6bcb3...d9f

Du høres dessverre ganske paranoid ut, men jeg antar at det kanskje er en del av sykdommen din?

NAV-ansatte har ingen interesse av deg annet enn den lille delen som eventuelt hører til jobben deres, og de bryr seg ikke om deg personlig på en slik måte at de ville ha kjørt fordi deg flere ganger. Din veileder har mest sannsynlig 280 andre å følge opp også, og sitt eget liv å leve som ikke har med jobb å gjøre. Hadde det ikke vært snakk om NAV-ansatte, men en stalker- eks eller kollega du hadde vært i konflikt med, så hadde det vært en helt annen ting.

 

 

Anonymkode: 55414...f21

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du høres dessverre ganske paranoid ut, men jeg antar at det kanskje er en del av sykdommen din?

NAV-ansatte har ingen interesse av deg annet enn den lille delen som eventuelt hører til jobben deres, og de bryr seg ikke om deg personlig på en slik måte at de ville ha kjørt fordi deg flere ganger. Din veileder har mest sannsynlig 280 andre å følge opp også, og sitt eget liv å leve som ikke har med jobb å gjøre. Hadde det ikke vært snakk om NAV-ansatte, men en stalker- eks eller kollega du hadde vært i konflikt med, så hadde det vært en helt annen ting.

 

 

Anonymkode: 55414...f21

Nei jeg har ingen symptomer på det å være paranoid og det er heller ikke en del av sykdomsbildet. Vi skjønner vel begge at brudd på taushetsplikten er svært alvorlig og det å begynne med manipulasjon er nok ikke veien å gå. 

Anonymkode: 6bcb3...d9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Anbefaler deg også å slå opp ordet "skjelden" i bokmålsordboka.

Anonymkode: 6bcb3...d9f

Tror neppe vi finner noe på det.

Anonymkode: 2fafd...e34

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei jeg har ingen symptomer på det å være paranoid og det er heller ikke en del av sykdomsbildet. Vi skjønner vel begge at brudd på taushetsplikten er svært alvorlig og det å begynne med manipulasjon er nok ikke veien å gå. 

Anonymkode: 6bcb3...d9f

Baser på hva du skriver her, så du har det,

Anonymkode: 2fafd...e34

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Baser på hva du skriver her, så du har det,

Anonymkode: 2fafd...e34

Basert*

Anonymkode: 2fafd...e34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har også sett at en tidligere veileder på nav har kjørt forbi stedet jeg bor flere ganger(som ikke ville vært et naturlig sted å kjøre for hen) fordi hen sannsynligvis er bekymret for meg og hvordan jeg har det. 

Anonymkode: 6bcb3...d9f

Hva vet du om hvor det er naturlig for vedkommende å kjøre? Du vet ikke hvor vedkommendes venner bor, familie, om vedkommende har ærend som gjør at vedkommende må kjøre den veien. 

Verden sirkler ikke rundt deg. Vedkommende driter i hvordan du har det, og gidder ikke spandere bensinpenger på å sjekke hvordan du har det, så slapp av.

Anonymkode: 3979c...03b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jo er den sjelden nok så kan man det, og det har skjedd for meg. 

Anonymkode: 6bcb3...d9f

Har du copyright på den? Det kan faktisk være en stor del som har den sykdommen rundt omkring i verden.

Anonymkode: a3fd6...908

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke jeg som har laget de andre trådene. Jeg lager veldig sjelden tråder her inne. Anbefaler deg også å slå opp ordet "skjelden" i bokmålsordboka.

Anonymkode: 6bcb3...d9f

Å slå opp sjeldne diagnoser i ordboka trenger jeg ikke, fordi jeg selv er aldeles alene om en sak i hele Norge og verden forøvrig. Men det betyr ikke at jeg tror alle vet hvem jeg.  

 

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ber @Tekola om å stenge tråden.

Anonymkode: 6bcb3...d9f

Du bør lese reglene for forumet. Kg stenger ikke tråder på ønske fra ts. 

Anonymkode: 52fb1...cba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Timaras
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg snakker om navngitte diagnoser som er sjeldne.

Anonymkode: 6bcb3...d9f

Hvordan kam andre en du vite dey her inne.  Om du ikke selv har delt det på dette forumet?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

På generell basis vil jeg si at det har vært tidligere tilfeller av informasjon gitt kun på KG som har blitt delt med personer den ikke var ment for i det virkelige liv. Man kan spørre seg hva som får folk til å gjøre sånt, når det ikke er en ren glipp. Et voldsomt behov for å fremheve seg selv på bekostning av andre. Så jeg velger å se TS' innlegg som en advarsel mot at det finnes uhederlige mennesker på KG og i den virkelige verden som vil gjøre alt for å skade en.

Eneste botemiddel er anmeldelse og varsel til Datatilsynet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10/25/2016 den 22.48, AnonymBruker skrev:

(...) Det jeg da lurer på er hva jeg kan gjøre med dette? Jeg har prøvd tidligere å rapportere visse av innleggene til moderatorene her inne men det blir ofte ikke fjernet. Hele denne hetsingen har heldigvis stoppet nå.

(snip)

Problemet jeg føler jeg står oppe i nå er at jeg har mistet all tillit til den delen av systemet jeg skulle bli hjulpet av. Personopplysninger kan være veldig sensitive saker og jeg er rett og slett ordentlig skuffet over hvordan enkelte personer viste seg å være med tanke på integritet i jobben. (...)

Anonymkode: 6bcb3...d9f

Dersom du kan bevise at innleggene er om deg og ingen andre, kan du anmelde brudd på taushetsplikt og forsøke å få utlevert informasjon fra Kvinneguiden om hvem som har postet innleggene der de har gitt ut taushetsbelagt informasjon om deg.

Angående sletting av innlegg, så vil jeg anta at du kan gå i dialog med administratorene og legge frem bevis på at postene inneholder taushetsbelagt informasjon om deg, og at du da kan kontakte dem direkte dersom nye innlegg skulle dukke opp. Utfordringen er at man som moderator må ha en legitim grunn til å fjerne innlegg. Påstander vil nødvendigvis ikke være nok med mindre man kan backe dem opp med bevis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre hvilken sykdom du har? Jeg har også en ekstremt sjelden sykdom. 

Anonymkode: 9680e...099

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10/26/2016 den 0.15, AnonymBruker skrev:

Å herregud. Det er ingen som spionerer på meg utenfor huset mitt. Personen bryr seg om meg og kjørte nok derfor forbi for å vise at hen bryr seg. Jeg syntes det bare var hyggelig. Fint om du slutter med sykeliggjøringjøringen. Om du ikke har noe konstruktivt å komme med så er det bedre å ikke si noe.

Jeg har blitt kontaktet av flere som har lurt på om det går bra med meg, veldig bekymret etter hva som ble skrevet her inne. 

Det er det veldig veldig liten sannsynlighet for da jeg har vært i kontakt med Rikshospitalet og så videre.

Anonymkode: 6bcb3...d9f

Hvordan vet de som har kontaktet deg at det er deg det er skrevet om på KG?

Anonymkode: d3aca...1b9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan vet de som har kontaktet deg at det er deg det er skrevet om på KG?

Anonymkode: d3aca...1b9

Det er jo det trådstarter forteller om i alle innlegg, at hun har en sjelden sykdom. 
Og når noen snakker om denne sykdommen snakker de enten om henne, eller later som om de er henne hvis innlegget er skrevet i "jeg-form".

 

Anonymkode: 0ff5f...6b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.10.2016 den 23.29, AnonymBruker skrev:

Jeg kan selvfølgelig anmelde eller snakke med andre i systemet om dette. Men, det er på kg alt dette har skjedd og det synes jeg det burde reflekteres over. 

Anonymkode: 6bcb3...d9f

Moderatotne på kg kan jo ikke vite om dette er deg det skrives om eller om det er andre med samme sjeldne sykdom  

På 25.10.2016 den 23.42, AnonymBruker skrev:

Datatilsynet? Hvordan formulerer man det? Er det kg man  sender klage på?

Anonymkode: 6bcb3...d9f

Dersom du skal klage må du jo klage på den som skriver. KG bryter jo ikke taushetsplikten. Det er det jo NAV ansatte  som skriver som gjør. Anmeldt til politiet, ta med utskrift av innleggene så vil de ta saken videre og finne ut hvem dette er dersom det er reellt. 

Jeg har vondt for å tro dette, men dersom du mener dette må du anmelde nav (eller nav ansatt). 

Anonymkode: 2536d...069

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo det trådstarter forteller om i alle innlegg, at hun har en sjelden sykdom. 
Og når noen snakker om denne sykdommen snakker de enten om henne, eller later som om de er henne hvis innlegget er skrevet i "jeg-form".

 

Anonymkode: 0ff5f...6b6

Men hvordan vet venner at det er TS? TS skriver i hovedinnlegget: 'Jeg har opplevd å bli utlevert her inne på bakgrunn av en diagnose jeg har som jeg ikke har fortalt til spesielt mange.'

Diagnosen er ikke delt med mange. Ergo er det NAV som har brutt taushetsplikten. Men venner kjenner henne igjen pga. omtale av en diagnose. Ergo kan hun ha løsmunnete venner som skriver her inne? De få som vet om det. Så da er det ikke mange som vet og heller ikke mange som vil kjenne TS igjen. 

Egentlig henger ikke dette på greip....

Anonymkode: bfef4...0da

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

På 26.10.2016 den 12.21, Blondie65 skrev:

På generell basis vil jeg si at det har vært tidligere tilfeller av informasjon gitt kun på KG som har blitt delt med personer den ikke var ment for i det virkelige liv. Så jeg velger å se TS' innlegg som en advarsel mot at det finnes uhederlige mennesker på KG og i den virkelige verden som vil gjøre alt for å skade en.

Eneste botemiddel er anmeldelse og varsel til Datatilsynet. 

Problemet er at vedkommende mest sannsynlig sitter bak vpn og det blir da umulig å spore. Selv for Datatilsynet vil jeg tro.

 

På 27.10.2016 den 21.42, Erazor skrev:

Dersom du kan bevise at innleggene er om deg og ingen andre, kan du anmelde brudd på taushetsplikt og forsøke å få utlevert informasjon fra Kvinneguiden om hvem som har postet innleggene der de har gitt ut taushetsbelagt informasjon om deg.

Angående sletting av innlegg, så vil jeg anta at du kan gå i dialog med administratorene og legge frem bevis på at postene inneholder taushetsbelagt informasjon om deg, og at du da kan kontakte dem direkte dersom nye innlegg skulle dukke opp. Utfordringen er at man som moderator må ha en legitim grunn til å fjerne innlegg. Påstander vil nødvendigvis ikke være nok med mindre man kan backe dem opp med bevis.

Ikke sant, personvernet er ekstremt dårlig på KG, og sikkert andre steder på nett. Alle skjønner vel selv at det er utrolig lett å identifisere noen hvis dem ikke er helt som andre selv om man ikke har delt navn, adresse eller telefonnummer. (Slik det er spesifisert i reglene her inne at man ikke skal gjøre). Det jeg har opplevd av utlevering her inne begynte i hovedsak etter at jeg ble tatt inn på et tiltak hos nav som skulle få meg ut i jobb. Det er synd det er uærlige mennesker i systemet, som aldri skulle jobbet der, uansett hvor høyt oppe de måtte sitte i stillingen sin og hvor bra de gjør det ellers. Utlevering av personopplysninger (på nett) er strengt ulovlig og gjør noen dette fortjener de ikke å beholde stillingen sin. 

 

TS

Anonymkode: 6bcb3...d9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette henger ikke på greip.

Ovenfor skriver ts: "... plevd av utlevering her inne begynte i hovedsak etter at jeg ble tatt inn på et tiltak hos nav...".

I hovedsak, begynte det før dette tilltaket? da må det være flere personer.

 

Ifølge ts er det bare noen få venner som vet om diagnosen, pluss de i nav og andre tilltak. Altså må det være noen av disse som skaper troll-tråder. Om man velger tro på ts at det faktisk ER noen som troller. 

 

Men, det rare er jo at, også i følge ts, så fikk hen en mengde henvendelser på facebook fra folk som var bekymret. Etter lest her inne. Da må jo det være ganske mange som vet om diagnosen til ts OG de henger her inne på kg og får med seg akkurat denne informasjonen fra trolltrådene. 

 

Likely? Not.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...