Gå til innhold

Misbruk av konfidensiell informasjon på kg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har opplevd å bli utlevert her inne på bakgrunn av en diagnose jeg har som jeg ikke har fortalt til spesielt mange. Nav og bedrift under nav vet om det blant annet. En person har latet som den var meg her inne og skrevet at den har selvmordstanker og diverse annet og denne diagnosen. Dette er noe som har foregått over tid, hvor personen har brukt flere forskjellige identiteter for å hetse meg her inne. Det er visse ting jeg bare fortalte visse personer i nav systemet og av en eller annen grunn vet denne personen her inne denne informasjonen.

Det jeg da lurer på er hva jeg kan gjøre med dette? Jeg har prøvd tidligere å rapportere visse av innleggene til moderatorene her inne men det blir ofte ikke fjernet. Hele denne hetsingen har heldigvis stoppet nå. 

Men mitt problem nå er at flere personer i mitt nærmiljø og andre på nav(fordi de tydeligvis er her inne på kg) går nå rundt å tror jeg er suicidal, at jeg utleverer meg selv og diagnosen på nett og så videre. Noe jeg ikke gjør eller er. Jeg har det nå bedre enn noengang etter jeg ble syk.

Jeg har også sett at en tidligere veileder på nav har kjørt forbi stedet jeg bor flere ganger(som ikke ville vært et naturlig sted å kjøre for hen) fordi hen sannsynligvis er bekymret for meg og hvordan jeg har det. 

Problemet jeg føler jeg står oppe i nå er at jeg har mistet all tillit til den delen av systemet jeg skulle bli hjulpet av. Personopplysninger kan være veldig sensitive saker og jeg er rett og slett ordentlig skuffet over hvordan enkelte personer viste seg å være med tanke på integritet i jobben. 

Jeg skriver også dette for at kvinneguidens ledelse skal bli obs på at slikt foregår her inne. Det er slikt som kan påvirke livet til folk utenfor forumet også og det synes jeg dere burde reflektere over, spesielt hvis sjeldne diagnoser blir navngitt her inne. Det er en sårbar gruppe mennesker det er veldig lett å både identifisere for andre å trykke ned psykisk ved for eksempel latterliggjøring.

Takk for at du leste.

Anonymkode: 6bcb3...d9f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må inrømme at jeg og ofte føler meg truffet av beskrivelser her inne.

Men kan umulig være den eneste med samme problemer :) sikkert det samme for deg.

Det er noenting jeg synes det er for drøyt og dele. For de fleste her enten lyger eller tror du lyger og er useriøse.

Anonymkode: bf1f4...988

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må inrømme at jeg og ofte føler meg truffet av beskrivelser her inne.

Men kan umulig være den eneste med samme problemer :) sikkert det samme for deg.

Det er noenting jeg synes det er for drøyt og dele. For de fleste her enten lyger eller tror du lyger og er useriøse.

Anonymkode: bf1f4...988

Jeg snakker om navngitte diagnoser som er sjeldne.

Anonymkode: 6bcb3...d9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du virker litt paranoid. Gir ingen mening at noen skulle drive på slik. 

Anonymkode: b7eaf...ac3

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du virker litt paranoid. Gir ingen mening at noen skulle drive på slik. 

Anonymkode: b7eaf...ac3

Så du synes ikke identifisering av personer her inne med sjeldne sykdommer er en aktuell problemstilling? I noen tilfeller kan det finnes sykdommer som aldri er bli diagnostisert i Norge som kan beskrives. Synes du det er å være paranoid? Jeg er veldig for å forandre regelverket til kg på dette punktet. 

Anonymkode: 6bcb3...d9f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du virker litt paranoid. Gir ingen mening at noen skulle drive på slik. 

Anonymkode: b7eaf...ac3

Hvem vet. Folk er gærne.

Ts, går det an å involvere politi? Om du er veldig sikker på at det du sier faktisk er sant? Eventuelt konfrontere den aktuelle personen, eller sjefen til hen?

Anonymkode: 16faf...79f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er neppe den eneste på KG med den sjeldne sykdommen/ de symptomene.

Anonymkode: 3979c...03b

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sjelden sykdom, men har sett flere på forumet med samme sykdom. 

Anonymkode: 2b7e5...21e

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem vet. Folk er gærne.

Ts, går det an å involvere politi? Om du er veldig sikker på at det du sier faktisk er sant? Eventuelt konfrontere den aktuelle personen, eller sjefen til hen?

Anonymkode: 16faf...79f

Jeg kan selvfølgelig anmelde eller snakke med andre i systemet om dette. Men, det er på kg alt dette har skjedd og det synes jeg det burde reflekteres over. 

Anonymkode: 6bcb3...d9f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du eier ikke sykdommen din og du kan ikke identifiseres utfra en sykdom som blir nevnt her inne

Anonymkode: a3fd6...908

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Baremenneske

Kjenner jeg ble litt kvalm rett og slett av det innlegget...Ikke pga TS, men at det er skremmende hvordan enkelte kan oppføre seg, og at noen tydeligvis kan gjøre ting verre enn de er, spre rykter, ikke overholde taushetsplikt...  

Men på en annen side så er du ikke alene om å ha symptomer og sykdom her innpå.. men skjønner at det kan være litt grunn til å være litt forsiktig her! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du eier ikke sykdommen din og du kan ikke identifiseres utfra en sykdom som blir nevnt her inne

Anonymkode: a3fd6...908

Jo er den sjelden nok så kan man det, og det har skjedd for meg. 

Anonymkode: 6bcb3...d9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Baremenneske skrev:

Kjenner jeg ble litt kvalm rett og slett av det innlegget...Ikke pga TS, men at det er skremmende hvordan enkelte kan oppføre seg, og at noen tydeligvis kan gjøre ting verre enn de er, spre rykter, ikke overholde taushetsplikt...  

Men på en annen side så er du ikke alene om å ha symptomer og sykdom her innpå.. men skjønner at det kan være litt grunn til å være litt forsiktig her! 

Takk for et fint innlegg Baremenneske. 

Anonymkode: 6bcb3...d9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har opplevd å bli utlevert her inne på bakgrunn av en diagnose jeg har som jeg ikke har fortalt til spesielt mange. Nav og bedrift under nav vet om det blant annet. En person har latet som den var meg her inne og skrevet at den har selvmordstanker og diverse annet og denne diagnosen. Dette er noe som har foregått over tid, hvor personen har brukt flere forskjellige identiteter for å hetse meg her inne. Det er visse ting jeg bare fortalte visse personer i nav systemet og av en eller annen grunn vet denne personen her inne denne informasjonen.

Det jeg da lurer på er hva jeg kan gjøre med dette? Jeg har prøvd tidligere å rapportere visse av innleggene til moderatorene her inne men det blir ofte ikke fjernet. Hele denne hetsingen har heldigvis stoppet nå. 

Men mitt problem nå er at flere personer i mitt nærmiljø og andre på nav(fordi de tydeligvis er her inne på kg) går nå rundt å tror jeg er suicidal, at jeg utleverer meg selv og diagnosen på nett og så videre. Noe jeg ikke gjør eller er. Jeg har det nå bedre enn noengang etter jeg ble syk.

Jeg har også sett at en tidligere veileder på nav har kjørt forbi stedet jeg bor flere ganger(som ikke ville vært et naturlig sted å kjøre for hen) fordi hen sannsynligvis er bekymret for meg og hvordan jeg har det. 

Problemet jeg føler jeg står oppe i nå er at jeg har mistet all tillit til den delen av systemet jeg skulle bli hjulpet av. Personopplysninger kan være veldig sensitive saker og jeg er rett og slett ordentlig skuffet over hvordan enkelte personer viste seg å være med tanke på integritet i jobben. 

Jeg skriver også dette for at kvinneguidens ledelse skal bli obs på at slikt foregår her inne. Det er slikt som kan påvirke livet til folk utenfor forumet også og det synes jeg dere burde reflektere over, spesielt hvis sjeldne diagnoser blir navngitt her inne. Det er en sårbar gruppe mennesker det er veldig lett å både identifisere for andre å trykke ned psykisk ved for eksempel latterliggjøring.

Takk for at du leste.

Anonymkode: 6bcb3...d9f

Dette er temmelig vanskelig å tro på. Men Datatilsynet er til for slike saker. Ta utskrift av det som er skrevet og send en klage dit. 

Anonymkode: 52fb1...cba

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo er den sjelden nok så kan man det, og det har skjedd for meg. 

Anonymkode: 6bcb3...d9f

Men det betyr ikke at den personen skrev om deg...
Tviler på at du er den ENESTE nordmannen som har denne sykdommen, for alt du vet kan det være ei norsk dame som sitter på gran canaria som skriver. Om det er 10stk som har den sykdommen i Norge, så er det likevel en sjanse at en av de 10 også er på KG.

Slapp av.

Om det er slik at du tror at NAV har brutt taushetsplikt, eller andre personer, så anmeld de.
 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er temmelig vanskelig å tro på. Men Datatilsynet er til for slike saker. Ta utskrift av det som er skrevet og send en klage dit. 

Anonymkode: 52fb1...cba

Datatilsynet? Hvordan formulerer man det? Er det kg man  sender klage på?

Anonymkode: 6bcb3...d9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så... noen skriver for eksempel "Jeg har tullipan syndrom", som er en sjelden sykdom som du har.. også blir det liksom linket opp mot deg? Altså noen skriver om sin sykdom og symptomer, hvor de da nevner tullipan syndrom, som liksom er sjelden sykdom som du også har. I samme slengen nevner de at de er suicidal, også kommer moren din eller noen du kjenner å leser dette og tror det kan være deg?
Eller er det folk som skriver "Kari Nordman (deg) har tullipan syndrom og er suicidal". Også har NAV snublet over det på KG?
Eller er det folk som skriver "Kari Nordman (deg) har tullipan syndrom og er suicidal". Også har DE sendt dette til NAV?

Dersom det er første eksempel. Da er det litt rart og sært av deg å rapportere alle som nevner denne sykdommen. Fordi du også har den, og du er paranoid over at noen kan linke den opp mot deg som privatperson. 
Da er du litt.. narssistisk? Paranoid? 
Du eier ikke en sykdom. Du kan ikke bannlyse folk fra å nevne en sykdom som du også har. 

Er det en av de to andre, da har du grunn til å lage en sak utav det.

Anonymkode: 37687...059

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten at jeg skal ta stilling i den ene eller andre retningen så er det jo mulig å sitte i en annen del av verden å skrive på kg...

Anonymkode: 47a3d...37c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at dette ikke bare er paranoide tanker, TS? At noen skulle utgi seg for å være deg her inne (hva er motivet?), at en NAV-veileder kjører forbi huset ditt jevnlig for å sjekke hvordan du har det (hva er det han evt. får til å sjekke ved å gjøre det?), at mange forskjellige mennesker inkludert ansatte på NAV er her inne, leser innlegg de tror du har skrevet og nevner det for deg? Sammenlagt virker alt dette veldig utrolig...

Selv om en sykdom er sjelden er det ikke dermed sagt at det bare er du som har den. KG er et stort forum med veldig mange mennesker, så sjansen en stor for at flere har symptomer på den.

Anonymkode: 97e9b...087

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du sikker på at dette ikke bare er paranoide tanker, TS? At noen skulle utgi seg for å være deg her inne (hva er motivet?), at en NAV-veileder kjører forbi huset ditt jevnlig for å sjekke hvordan du har det (hva er det han evt. får til å sjekke ved å gjøre det?), at mange forskjellige mennesker inkludert ansatte på NAV er her inne, leser innlegg de tror du har skrevet og nevner det for deg? Sammenlagt virker alt dette veldig utrolig...

Selv om en sykdom er sjelden er det ikke dermed sagt at det bare er du som har den. KG er et stort forum med veldig mange mennesker, så sjansen en stor for at flere har symptomer på den.

Anonymkode: 97e9b...087

Jeg har ikke snakket om symptomer, hvorfor skriver du det?

Forstår det høres utrolig ut men det er jeg som har opplevd et ras av henvendelser på facebook og ellers etter hva som har foregått her inne. Med innlegget mitt ber jeg KG ledelsen være oppmerksom på at det er ekstremt lett å mobbe eller trakassere noen på et åpent forum som dette når dere har så løse regler på visse punkter. 

Anonymkode: 6bcb3...d9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...