Gå til innhold

Mat-loggingsapp


solfaktor1

Anbefalte innlegg

Hei, 

Har noen av dere erfaringer med mat-loggingsapper? Hvilke er bra? Jeg har prøvd et par tidligere men da var det vanskelig å finne en som hadde et ok forhold til kalorinivået i mange av rettene. En jeg snakket med mente at det gjerne var altfor mye kalorier fordi det var amerikanske porsjoner som var "standard". Jeg husker ikke hvilke jeg har prøvd å ikke men gi meg gjerne råd på hvilke dere er fornøyd med og som er lette å bruke! :)

 

Tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker MyFitnessPal, men jeg logger ikke retter på den måten det høres ut som at du gjør.. Jeg logger det som står oppgitt på næringsinnholdet på baksiden av alle ingrediensene/matene (haha) jeg bruker, sammen med å finne vekta av matvaren på kjøkkenvekta. Da blir det så nøyaktig det kan bli.

Så hvis jeg f. eks, som i dag, lager meg kjøttkaker til middag veier jeg kjøttkakene og fører det inn på riktig vare i MFP (sjekker at kcal pr 100g på MFP stemmer med kcal pr 100g som står oppgitt på varen), og gjør det samme med potetene, gulrøttene, sausen, etc som jeg bruker. Slik logger jeg mine retter.

Klart hvis man bare går inn og søker på "kjøttkaker med brunsaus" og velger én porsjon så blir det ikke helt realistisk i forhold til hva man faktisk spiste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...