Gå til innhold

Pyramidene i Bosnia


Gjest Hapi

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alt jeg trenger å lese for å vite at du har null vitenskaplig kunnskap.

Anonymkode: 47b0b...ea8

Kan du argumentere for hvorfor?

Anonymkode: 199fb...899

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alt jeg trenger å lese for å vite at du har null vitenskaplig kunnskap.

Anonymkode: 47b0b...ea8

Det er på tide at vitenskapen får et åpent sinn. Når man måler ting med teknologiske instrumenter, får man den empiriske kunnskapen man trenger i vitenskapen. Det er også dette vi gjør når vi måler energiene i området. 

Jeg ønsker å dele en video som er veldig interessant. Instrumentet personen bruker er bare en ''starter pack,'' for man har brukt mer avanserte instrumenter enn dette, men likevel. Han viser oss at det er noen energier der.

Der man har sandstein, er Månepyramiden, mens der man har konglomerat er Solpyramiden. Bildet dere ser før dere trykker på videoen er Månepyramiden. Månepyramiden ser både ut som Sol- og Månepyramiden i Teotihuacan før utgravingene. 

Se fra 50:55. Personen som filmer alt dette kan selv ikke tro det han ser.

 

Endret av Prido
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Prido skrev:

Det er på tide at vitenskapen får et åpent sinn. Når man måler ting med teknologiske instrumenter, får man den empiriske kunnskapen man trenger i vitenskapen. Det er også dette vi gjør når vi måler energiene i området. 

Jeg ønsker å dele en video som er veldig interessant. Instrumentet personen bruker er bare en ''starter pack,'' for man har brukt mer avanserte instrumenter enn dette, men likevel. Han viser oss at det er noen energier der.

Der man har sandstein, er Månepyramiden, mens der man har konglomerat er Solpyramiden. Bildet dere ser før dere trykker på videoen er Månepyramiden. Månepyramiden ser både ut som Sol- og Månepyramiden i Teotihuacan før utgravingene. 

Se fra 50:55. Personen som filmer alt dette kan selv ikke tro det han ser.

 

Ioner, aura, og.. bovis? Joda, det høres veldig seriøst ut.

Dette er pseudovitenskap av beste merke. 

Men "kurslederen" hadde en veldig behagelig stemme og oppførsel. Godt mulig det er derfor folk blir healet der inne i tunellen.

Edit: Ikke bygg hus der katten setter seg! Wow! Her har plan og bygningsetaten gått glipp av viktig kunnskap.

Endret av Lutetium 71
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Lutetium 71 skrev:

Ioner, aura, og.. bovis? Joda, det høres veldig seriøst ut.

Dette er pseudovitenskap av beste merke. 

Men "kurslederen" hadde en veldig behagelig stemme og oppførsel. Godt mulig det er derfor folk blir healet der inne i tunellen.

Edit: Ikke bygg hus der katten setter seg! Wow! Her har plan og bygningsetaten gått glipp av viktig kunnskap.

Vel, fyren vet hva han driver med, fordi han har drevet med dette tidligere. Vi ser jo også at han blir tydelig overrasket over det han finner. Hans konklusjon på slutten av videoen er også ganske fin. Han måler dette dessuten med et instrument, som koster 40 dollar på ebay:

http://m.ebay.com/itm/141849317782

Anbefaler at du tar en titt på denne videoen:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.11.2016 den 11.11, AnonymBruker skrev:

Lidar er laser-scanning av terrenget. Jeg ser bare naturlige åser og fjell som er gravd ut av naturlig erosjon. Alle pilene på nettsiden ser ut som de er tegnet inn av noen med veldig god fantasi, og som sannsynligvis ville funnet like mange tegn på romvesen hvis det var det de så etter i et bilde av skyer.

Anonymkode: 47b0b...ea8

Og hvis du undersøker hvor pilene peker, vil du se at "fjellene" er uvanlig rette, og at det er ingen spesielle vannerosjoner hvor vann ville ha gravd seg ned og gått nedover fjellet. Se til venstre for bildet og du vil se at det er massevis av det. Merk også at både Sol- Måne og Dragepyramiden pyramidene peker mot nord. Strukturene er tusenvis av år gamle, og man kan bare regne med at de er ødelagte. Østsiden til Solpyramiden er veldig ødelagt, som du kan se. Det finnes et lite slott på toppen av pyramiden som ble bygd på ca. 1400-tallet. Folk brike blant annet steinene fra Solpyramiden til å bygge slottet. Dette har man gjort i førte århundrer. Det er også myter som går at det var en tunnel som gikk direkte ned i Solpyramiden, men ble sperret av etter hvert. Etter analyser har man konkludert at det er tunneler under Solpyramiden. Gir flere linker i morgen. Vanskelig å skrive på mobil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Den Lille Heksa skrev:

@Prido, hva med dette fjellet, Rtanj, vet du noe om det? Ser jo velidg rart ut da... https://duckduckgo.com/?q=rtanj&t=opera&iax=1&ia=images

Rtanj er et interessant fjell. Det har blitt gjort energiske undersøkelser der, og det er ingen tvil om at det har sterke ''energy fields.'' Jeg er ikke ekspert på disse energiene, men jeg gir deg noen artikler:

http://www.serbia.com/visit-serbia/natural-beauties/mountains/rtanj-the-mysterious-pyramidal-shaped-beauty/

http://www.duhrtnja.com/2014/10/15/rtanj-experiment-2013/

http://gostica.com/spiritual-lifestile/top-10-spiritual-centers-with-strong-energy/

Jeg svarer deg mer om du har noen spørsmål, så det er bare å spørre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er et maleri som viser østerrisk-ungarske soldater i Visoko, da de først inntok byen. Som dere ser, har dette ''fjellet'' alltid vært i fokus. 

aust.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.2.2017 den 0.24, AnonymBruker skrev:

Alt jeg trenger å lese for å vite at du er en debunker som går på person istedenfor å komme med skikkelige argumenter.

Anonymkode: c493d...58a

"Skikkelige" argumenter har erfaringsmessig null effekt på overtroiske personer. Det sier seg selv at det ikke går an å argumentere rasjonelt med mennesker som ikke klarer å se forskjellen på rasjonelle og irrasjonelle forklaringer, og i stedet prøver å føle seg fram til hva som er riktig. Da vil alltid de mest kreative irrasjonelle forklaringene foretrekkes siden de føles bedre.

Anonymkode: 47b0b...ea8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Skikkelige" argumenter har erfaringsmessig null effekt på overtroiske personer. Det sier seg selv at det ikke går an å argumentere rasjonelt med mennesker som ikke klarer å se forskjellen på rasjonelle og irrasjonelle forklaringer, og i stedet prøver å føle seg fram til hva som er riktig. Da vil alltid de mest kreative irrasjonelle forklaringene foretrekkes siden de føles bedre.

Anonymkode: 47b0b...ea8

Og interessant nok, mere personangrep. Prøvde å utheve personangrepene men det går ikke siden det er hele posten.

Anonymkode: c493d...58a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at noen her nevner Wikipedia. Faktumet er at Wikipedia-nettsiden til de Bosniske pyramidene er veldig subjektiv, spesielt den engelske versjonen. Jeg har prøvd å endre på den norske versjonen, og den har blitt litt mer objektiv. En artikkel jeg har laget på Wikipedia er om Semir Osmanagic. Artikkelen er meget objektiv, og driver ikke å angriper personer og prosjektet. Den deklarasjonen som ble skrevet av de europeiske arkeologene ble skrevet i 2006. Mye har skjedd siden da. Mange av dem har ikke besøkt stedet engang. Jeg finner det personlig rart at mange av forskerne som i starten av prosjektet bekreftet at det var pyramider i Bosnia, avkreftet dette senere. Dersom man er arkeolog og/eller geolog, bør man jo vite noe på stedet? Det ser ut som det er en skjult agenda. Den ene er Zahi Hawass. Egyptologen Ali Barakat bekreftet at det var pyramider der. Senere vendte han tilbake til Egypt, og da sa den daværende største egyptologen, Zahi Hawass, at alt er naturlig. Hawass har nå blitt ferska i en korrupsjonsskandale i Egypt: 

http://www.smithsonianmag.com/history/the-fall-of-zahi-hawass-32319337/

I 2015 var Hawass med i en ny skandale. Denne gangen mot forskeren Graham Hancock. Dere kan se videoen, og vurdere selv, men jeg mener at personer som Hawass stanser utviklingen av kunnskapen om fortiden vår:

Måten han angriper personer på, er forkastelig, rett og slett. 

Når det kommer til Wikipedia, har jeg noen gode artikler, som beviser hvor dårlige administratorene på Wikipedia kan være: 

http://anamericaninbosnia.blogspot.no/2015/07/the-wikipedia-page-that-wasnt-wikipedia.html

http://anamericaninbosnia.blogspot.no/2015/03/the-crazy-man-of-bosnia-bosnian-native.html

https://thebihlover.wordpress.com/2015/12/18/chasing-wikipedia-the-chase-continues/

https://thebihlover.wordpress.com/2016/03/21/chasing-wikipedia-chasing-the-balance/

Jeg finner det bekymringsverdig at adminstratorene på Wikipedia er så lukket, fordi det er jo en kilde som mange i dag bruker. 

Hvis dette var noen fjell, så er de virkelig noen rare fjell. De har mye av det en struktur trenger. Man kan godt ha pyramideformede fjell, men disse fjellene er for eksempel ikke orientert mot nord, noe som forekommer hos mange pyramider. Alt dette er ikke bare en naturlig tilfeldig, etter min mening. 

Dr. Semir Osmanagich har ofte blitt angrepet for det han mener. Men vi må jo huske at det er kontroversielle personer som har gjort at vitenskapen har gått fremover. Copernicus ble blant annet uglesett av flere, men han ble en av datides genier for sine bidrag. Galileo ble kastet i fengsel. Tesla var et geni, som man knapt nevner i historiebøkene. Uansett, her kan dere se noen spennende videoer:

 

Her bekrefter mange eksperter i 2006 at man snakker om strukturer, og ikke naturlige fjell:

 

Spør om mer om dersom dere ønsker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er verdt å nevne at ifølge Wikipedia-artikkelen, så er pyramidene i Bosnia ''flatirons.'' Det første bildet er flatirons.

Det andre bildet er Solpyramiden, mens det tredje er Månepyramiden. Solpyramiden man finner i Mexico før utgravingene, ligner veldig på Månepyramiden (bilde nederst)flat.thumb.png.74bbbf74a341763496612beb40816977.png10527511_670748053002995_3383918288224448026_n.jpg.0cc14e2b0c8fe497ae1f90308b3dfacb.jpg

mooni.thumb.jpg.00d4d83d2f513deafa2b84f1d184e36d.jpg

sunm.jpg.07116f612bb4e55d92a5b2f5f9dcfb07.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.3.2017 den 0.24, AnonymBruker skrev:

Og interessant nok, mere personangrep. Prøvde å utheve personangrepene men det går ikke siden det er hele posten.

Anonymkode: c493d...58a

Vanskelig å skrive det på noen annen måte siden det til syvende og sist er mennesker som ikke klarer å forholde seg rasjonelt til vitenskap. Det blir bare bortkastet utenomsnakk å si noe annet.

Anonymkode: 47b0b...ea8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.3.2017 den 20.17, Prido skrev:

Dr. Semir Osmanagich har ofte blitt angrepet for det han mener. Men vi må jo huske at det er kontroversielle personer som har gjort at vitenskapen har gått fremover. Copernicus ble blant annet uglesett av flere, men han ble en av datides genier for sine bidrag. Galileo ble kastet i fengsel. Tesla var et geni, som man knapt nevner i historiebøkene. Uansett, her kan dere se noen spennende videoer:

Kontroversielle fordi de har basert seg på vitenskap i stedet for gammel overtro og fantasi. Akkurat det motsatte av det som skjer i denne saken. De som baserer seg på vitenskap sier at det ikke er noen sjanse for at det er riktig, mens hippier som driver med ønsketenkning og overtro er sikre på at de har rett og blåser i vitenskap.

Anonymkode: 47b0b...ea8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kontroversielle fordi de har basert seg på vitenskap i stedet for gammel overtro og fantasi. Akkurat det motsatte av det som skjer i denne saken. De som baserer seg på vitenskap sier at det ikke er noen sjanse for at det er riktig, mens hippier som driver med ønsketenkning og overtro er sikre på at de har rett og blåser i vitenskap.

Anonymkode: 47b0b...ea8

Det kan være din mening. Når man bruker instrumenter til å måle energier, så er det ikke overtro eller fantasi. Det er vitenskap. Selv om samfunnet har blitt mer åpent i dag, betyr det ikke at slike ting kan skje igjen. Tesla levde i en tid der det var relativt åpent, men han ble likevel avvist. Einstein, et geni for sin tid, ble også avvist av flere. Mendel, Boltzmann, Wegener etc. ble også avvist. Alle disse levde ikke i Middelalderen. Kontroversielle vitenskapsmenn har faktisk tatt vitenskapen flere skritt fremover. Det er også det som skjer med Semir Osmanagic. 

Anbefaler for øvrig at du leser denne artikkelen:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Prido skrev:

Det kan være din mening. Når man bruker instrumenter til å måle energier, så er det ikke overtro eller fantasi. Det er vitenskap.

Nei, det er pseudovitenskap. Det er ingen ekte vitenskapsfolk som ville sagt at de "måler energier". Det er alltid snakk om en eller annen form for etterprøvbar måling av konkrete former for verdier med nøye beskrevet framgangsmåte. Ikke bare "energier", som er det alternativere alltid snakker om. Derfor kan jeg også vite at du ikke vet noe om vitenskaplig framgangsmåte.

Anonymkode: 47b0b...ea8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er pseudovitenskap. Det er ingen ekte vitenskapsfolk som ville sagt at de "måler energier". Det er alltid snakk om en eller annen form for etterprøvbar måling av konkrete former for verdier med nøye beskrevet framgangsmåte. Ikke bare "energier", som er det alternativere alltid snakker om. Derfor kan jeg også vite at du ikke vet noe om vitenskaplig framgangsmåte.

Anonymkode: 47b0b...ea8

Hør; Jeg er ikke en fysisker, så jeg vet ikke hva slags energier det er snakk om. Men jeg gir deg noen artikler, slik at du kan lese om det:

http://www.sbresearchgroup.eu/index.php/en/articoli-in-inglese/169-electromagnetic-mechanism-of-the-ultrasound-on-the-bosnian-pyramid-of-the-sun-visocica-hill

http://www.sbresearchgroup.eu/index.php/en/articoli-in-inglese/100-we-recorded-the-voice-of-the-pyramid-of-the-sun-visocica-hill

http://piramidasunca.ba/eng/latest-news/item/11413-discovery-of-the-teslas-torsion-fields-above-the-bosnian-pyramids.html

http://piramidasunca.ba/bs/press/item/9026-goran-marjanovic-teslas-waves-and-bosnian-pyramids.html

Her har du også en video:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.3.2017 den 17.49, Prido skrev:

Hør; Jeg er ikke en fysisker, så jeg vet ikke hva slags energier det er snakk om. Men jeg gir deg noen artikler, slik at du kan lese om det:

Dette er klassisk pseudovitenskap. Det ser veldig vitenskaplig ut, med fancy grafer og ord som brukes i vitenskapen, men det er bare svada og spekulasjoner.

Anonymkode: 47b0b...ea8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...