Gå til innhold

Pyramidene i Bosnia


Gjest Hapi

Anbefalte innlegg

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lidar er laser-scanning av terrenget. Jeg ser bare naturlige åser og fjell som er gravd ut av naturlig erosjon. Alle pilene på nettsiden ser ut som de er tegnet inn av noen med veldig god fantasi, og som sannsynligvis ville funnet like mange tegn på romvesen hvis det var det de så etter i et bilde av skyer.

Anonymkode: 47b0b...ea8

Alle disse strukturene er orientert mot nord, nesten 100% nøyaktig også, mere nøyaktig enn den store pyramiden på Giza-platået, i tillegg til at det er ekstremt rette linjer og vinkler her.

Anonymkode: c493d...58a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 6.11.2016 den 14.28, AnonymBruker skrev:

Alle disse strukturene er orientert mot nord, nesten 100% nøyaktig også, mere nøyaktig enn den store pyramiden på Giza-platået, i tillegg til at det er ekstremt rette linjer og vinkler her.

Anonymkode: c493d...58a

Skulle ikke tro vi så på det samme bildet. Den formasjonen de kaller solpyramiden kan jeg skjønne at dem som veldig gjerne ønsker det tolker som en pyramide, men resten likner ikke i det hele tatt.

Anonymkode: 47b0b...ea8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det er lurt å ikke være så skeptisk at man faktisk blir dum. Dette ER pyramider, og kommer til å nå mainstream en gang. Det finnes en enorm mengde med pyraminder og andre byggverk rundtom i verden som folk flest ikke vet om, og som er "uforklarlige" i forhold til allment aksepterte dogmer.

Anonymkode: c493d...58a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

På 25.10.2016 den 19.17, Gjest Hapi skrev:

Hvaslags tunneler er dette, og i hvilken forbindelse var du der?

Personen snakker nok om Ravne tunnelene. Jeg anbefaler at du tar en titt på de linkene jeg postet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Den Lille Heksa
På 9.2.2017 den 11.21, Prido skrev:

Hei!

Jeg er TheBIHLover, og jeg har jobbet som frivillig ved de Bosniske pyramidene de siste seks årene. Dette er en fin diskusjon, og jeg forstår at det er mye skepsis til disse pyramidene, men jeg ønsker å dele noen artikler med dere. 

Så kult å få info fra en "insider"! Skal du nedover igjen i år, og hva er de aller siste nyhetene derfra? Har ikke sett på alle linkene dine, men har lest endel om dette tidligere og er overbevist om at pyramidene i Bosnia er ekte :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Den Lille Heksa skrev:

Så kult å få info fra en "insider"! Skal du nedover igjen i år, og hva er de aller siste nyhetene derfra? Har ikke sett på alle linkene dine, men har lest endel om dette tidligere og er overbevist om at pyramidene i Bosnia er ekte :) 

Ja, jeg skal ned dit igjen i sommer. :)

Siste nytt: Vi har funnet nye tunneler, og gjort noen energiundersøkelser. Her har du to artikler:

http://piramidasunca.ba/eng/latest-news/item/11413-discovery-of-the-teslas-torsion-fields-above-the-bosnian-pyramids.html

http://piramidasunca.ba/eng/latest-news/item/11435-the-winter-team-is-tirelessly-working-inside-the-tunnels-ravne.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Den Lille Heksa
1 time siden, Prido skrev:

Spennende! Skulle ønske jeg kunne reise også :yvonne:

Merkelig med disse Egyptologene og andre arkeologer, hvordan de hele tiden stikker kjepper i hjulene, det må være noen litt nedsnødde fyrer som er så sta? Jeg tror pyramidene i Egypt er like gamle også, men av en eller annen grunn motsetter Egyptologene seg denne idèen...jaja.

Jeg har skjønt det slik at Ravne-tunnelene er et stykke fra pyramiden? Hvor er de nye tunnelene i forhold til de gamle? 
Og så fant jeg denne litt eldre videoen. Vet du hvordan det gikk med det prosjektet, fikk de grave?: 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Den Lille Heksa skrev:

Spennende! Skulle ønske jeg kunne reise også :yvonne:

Merkelig med disse Egyptologene og andre arkeologer, hvordan de hele tiden stikker kjepper i hjulene, det må være noen litt nedsnødde fyrer som er så sta? Jeg tror pyramidene i Egypt er like gamle også, men av en eller annen grunn motsetter Egyptologene seg denne idèen...jaja.

Jeg har skjønt det slik at Ravne-tunnelene er et stykke fra pyramiden? Hvor er de nye tunnelene i forhold til de gamle? 
Og så fant jeg denne litt eldre videoen. Vet du hvordan det gikk med det prosjektet, fikk de grave?: 

 

 

Faktisk er det flere hypoteser om at sphinxen i Egypt er mye eldre enn egyptologene hevder. 

https://en.wikipedia.org/wiki/Sphinx_water_erosion_hypothesis

Jeg tror faktisk på at dette er sant. I tillegg tror jeg faktisk at det var en stor flod som utslettet store deler av menneskeheten. Myter oppstår ikke fra ingenting. Det er flere fortellinger om dette i Bibelen blant annet. 

Tunnelene er 2,5 kilometer fra Solpyramiden. Prosjektet har stoppet opp nå. Det var vanskelig å komme inn i pyramiden gjennom det. Nå ser det slik ut: 

Når det kommer til tunnelene, så anbefaler jeg virkelig at du leser artikkelen min:

https://thebihlover.wordpress.com/2016/06/24/discussing-the-ravne-tunnels-and-the-mine-hypothesis/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.10.2016 den 19.02, Gjest Hapi skrev:

Det skal være funnet pyramider i Bosnia som er større enn de på Giza-platået i Egypt. Hva sier dere, tull eller fakta? Her er et bilde av en av pyramidene. Det skal være et stort kompleks med flere pyramider og tuneller under pyramidene.BosnianPyramidofSun.jpg

Her er nettsiden bildet er tatt fra: http://www.bosnianpyramid.com/index_files/images.html

Det der er da ikke noen pyramide. Det er bare steinen de ryddet unna da de bosatte seg på stedet.

Like greit å ha det i en haug, fant de ut.

Anonymkode: 15bf6...2e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det der er da ikke noen pyramide. Det er bare steinen de ryddet unna da de bosatte seg på stedet.

Like greit å ha det i en haug, fant de ut.

Anonymkode: 15bf6...2e9

Det der er ikke sant. Hvorfor skal man rydde unna steiner på et fjell, for eksempel? Det som er et faktum er jo at store deler av pyramiden er ødelagt fordi mange ulike kulturer har brukt steinene derifra på sine hus og slikt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Prido skrev:

Faktisk er det flere hypoteser om at sphinxen i Egypt er mye eldre enn egyptologene hevder. 

https://en.wikipedia.org/wiki/Sphinx_water_erosion_hypothesis

Jeg tror faktisk på at dette er sant. I tillegg tror jeg faktisk at det var en stor flod som utslettet store deler av menneskeheten. Myter oppstår ikke fra ingenting. Det er flere fortellinger om dette i Bibelen blant annet. 

Når det kommer til tunnelene, så anbefaler jeg virkelig at du leser artikkelen min:

https://thebihlover.wordpress.com/2016/06/24/discussing-the-ravne-tunnels-and-the-mine-hypothesis/

Det er sant at myter oppstår ikke av ingenting ja, og det som ble skrevet ned i eldre tider var ting man så på som viktig, da ikke alle kunne skrive. Så i Bibelen og andre gamle skrifter er det nok mye vi ser på som myter som egentlig er historie.

Så sfinxen er mye eldre ja, og sannsynligvis eldre enn pyramidene også, og den er ikke noen farao opprinnelig og heller ikke en løve, men mest sannsynlig Anubis som skal være en av de eldste Egyptiske gudene: https://www.youtube.com/user/cfapps7865/search?query=anubis

Leser artikkelen din nå:
"One thing is certain, it is very hard to carry these megaliths because their weight is in many tons, so the megaliths were perhaps shaped inside the tunnels or were shaped before the conglomerate."
Det finnes en lignende gåte i Egypt, med de såkalte okse-sarkofagene (hvis jeg ikke husker feil), man kan ikke ha flyttet dem inn etter strukturen var bygd.
Spennende med disse tunnelene, håper vi får vite mere etter hvert.

Anonymkode: c493d...58a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Prido skrev:

Det der er ikke sant. Hvorfor skal man rydde unna steiner på et fjell, for eksempel? Det som er et faktum er jo at store deler av pyramiden er ødelagt fordi mange ulike kulturer har brukt steinene derifra på sine hus og slikt. 

Nettopp.

Man ryddet vekk steinene for leeenge siden da de trengte mye jordbruksland. Når befolkningen øker og de trenger mer stein til boliger og jordbruksland forsvinner, hentet de steinen igjen.

Easy as that

Anonymkode: 15bf6...2e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk. Violeta

Kjenner en som var med på utgravinger der. Han var i alle fall helt overbevist om at dette var ekte pyramider. I følge ham var det bare frivillige organisasjoner som drev utgraving der, delvis ulovlig. Offisielle utgravinger med skikkelige sponsorer osv. stoppes av politiske grunner. Hadde nok for eksempel vært kjipt for Egypt om deres pyramider ikke var et like stort turistmål lenger... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Den Lille Heksa
5 minutter siden, Frk. Violeta skrev:

Kjenner en som var med på utgravinger der. Han var i alle fall helt overbevist om at dette var ekte pyramider. I følge ham var det bare frivillige organisasjoner som drev utgraving der, delvis ulovlig. Offisielle utgravinger med skikkelige sponsorer osv. stoppes av politiske grunner. Hadde nok for eksempel vært kjipt for Egypt om deres pyramider ikke var et like stort turistmål lenger... 

Ja har fått med meg det der, men skjønner ikke argumentet deres, slik jeg ser det ville de Egyptiske pyramidene bli enda mere interessante...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er sant at myter oppstår ikke av ingenting ja, og det som ble skrevet ned i eldre tider var ting man så på som viktig, da ikke alle kunne skrive. Så i Bibelen og andre gamle skrifter er det nok mye vi ser på som myter som egentlig er historie.

Så sfinxen er mye eldre ja, og sannsynligvis eldre enn pyramidene også, og den er ikke noen farao opprinnelig og heller ikke en løve, men mest sannsynlig Anubis som skal være en av de eldste Egyptiske gudene: https://www.youtube.com/user/cfapps7865/search?query=anubis

Leser artikkelen din nå:
"One thing is certain, it is very hard to carry these megaliths because their weight is in many tons, so the megaliths were perhaps shaped inside the tunnels or were shaped before the conglomerate."
Det finnes en lignende gåte i Egypt, med de såkalte okse-sarkofagene (hvis jeg ikke husker feil), man kan ikke ha flyttet dem inn etter strukturen var bygd.
Spennende med disse tunnelene, håper vi får vite mere etter hvert.

Anonymkode: c493d...58a

Nemlig! Gilgamesh-myten om floden er nesten helt lik Noahs Ark. I Gilgamesh var det flod i syv dager og syv netter. I Noahs Ark var det 40 dager og 40 netter. Bibelen er uten tvil inspirert av de tidligere sivilisasjonene, som for eksempel Mesapotamia.

Faraoen på ''løven'' kunne ha blitt designet av egypterne. Selve sphinxen er nok mye eldre - vi kan bare se på geologien. 

Veldig interessant! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.2.2017 den 17.15, Prido skrev:

Siste nytt: Vi har funnet nye tunneler, og gjort noen energiundersøkelser. Her har du to artikler:

Alt jeg trenger å lese for å vite at du har null vitenskaplig kunnskap.

Anonymkode: 47b0b...ea8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alt jeg trenger å lese for å vite at du har null vitenskaplig kunnskap.

Anonymkode: 47b0b...ea8

Alt jeg trenger å lese for å vite at du er en debunker som går på person istedenfor å komme med skikkelige argumenter.

Anonymkode: c493d...58a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...