Gå til innhold

Pulsbelte problemer


Gjest sparkly

Anbefalte innlegg

Gjest sparkly

Jeg har en pulsklokke som heter M400 og har problemer med mitt pulsbelte. Det hopper fra 70 - 150, alt mellom. pulsen kan være 150 når jeg står i ro, mens den er 80 mens jeg er i aktivitet. Så hopper den fra 110 - 150 - 120 - 140 - 80 - 100 feks på kort tid. Andre som har opplevd dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde problemer med GPS'en på min M400 så jeg leverte den tilbake. 

Har nå en Polar rcx3 GPS, som holder på sånn som du beskriver. Samboer sin klokke har også begynt å tulle...vet ikke om dette er et kjent problem hos Polar? 

Anonymkode: 91911...88e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde problemer med GPS'en på min M400 så jeg leverte den tilbake. 

Har nå en Polar rcx3 GPS, som holder på sånn som du beskriver. Samboer sin klokke har også begynt å tulle...vet ikke om dette er et kjent problem hos Polar? 

Anonymkode: 91911...88e

Har snakket med Polar og fikk beskjed om hva jeg skulle prøve, men dette hjalp ikke litt en gang. Den startet på 150 i puls.

Mulig det er et kjent problem som du sier, aner ikke. Aldri hørt om det, har ei svigerinne med lik klokke og hennes fungerer utmerket. Så de får værsegod ta inn klokken og se om de kan fikse. Litt av grunnen til det ble nettopp denne er jo pulsbelte og bruke dette under trening.

Prøvd å kontakte polar å spør hva det kan det være?

Anonymkode: e48d1...dab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hopper også fra 50 - 120 - 00 - 230 - 80 osv. Utrolig irriterende! Har ikke spurt polar nei...men når jeg leverte tilbake M400 på XXL så sa han at de hadde fått flere slike klokker i retur av samme årsak. Det var GPS'en da, signalet datt ut hele tiden. 

Anonymkode: 91911...88e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sansynligvis er det ikke klokken som er problemet, men pulsbeltet. Det er dette som sender informasjonen om pulsen videre til klokken. 

Har du prøvd å fukte beltet før du tar det på det? Blir pulsmålingene korrekt på slutten av treningsøkten når pulsbeltet er fuktig av svette? Har du prøvd å bytte batteri i pulsmåleren (klumpen du fester i pulsbeltet)? Har du vasket beltet i vaskemaskinen? Hvis ikke prøv det. Har du mulighet til å prøve et annet belte og/eller en annen pulsmåler (klump)? 

Etter min erfaring er Polar veldig greie ved reklamasjoner. Gå til https://service.polar.com/service/preregno.nsf/Registration?openForm og registrer en sak. Send inn pulsbelte og pulsmåler.

Anonymkode: d6606...1e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sparkly
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sansynligvis er det ikke klokken som er problemet, men pulsbeltet. Det er dette som sender informasjonen om pulsen videre til klokken. 

Har du prøvd å fukte beltet før du tar det på det? Blir pulsmålingene korrekt på slutten av treningsøkten når pulsbeltet er fuktig av svette? Har du prøvd å bytte batteri i pulsmåleren (klumpen du fester i pulsbeltet)? Har du vasket beltet i vaskemaskinen? Hvis ikke prøv det. Har du mulighet til å prøve et annet belte og/eller en annen pulsmåler (klump)? 

Etter min erfaring er Polar veldig greie ved reklamasjoner. Gå til https://service.polar.com/service/preregno.nsf/Registration?openForm og registrer en sak. Send inn pulsbelte og pulsmåler.

Anonymkode: d6606...1e2

Har prøvd alt du sier,fouten å vaske det i maskinen. Men beltet har hatt dette problemet siden jeg fikk det så tviler det er pga smuss/gammel svette eller ligende. Det blir heller ikke bedre under økten, er like ustabilt.. Men takk for tips😃


Skal sende inn både beltet og klokken, snakket med polar igår 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...