Gå til innhold

Trenger "et spark bak"! Gi meg dine tips!


Mona26

Anbefalte innlegg

 

Kvinne som har gått i "samboerfella" trenger hjælp! Har blitt litt lubben og sykt lat!

Klarer lissom ikke helt å komme i gang. Jeg er kanskje flink i 2-3 uker også sklir det ut. Typisk meg er å være sunn og sprek 5 dager i uka og de to siste spiser og drikker jeg nok kcal til å dekke underskuddet jeg skapte de fem første. Blir ikke vektnedgang av slikt. Er en fabelaktig slanker i teorien, men mangler evne til å sette det ut i praksis.

Det jeg trenger er rett og slett et rævspark. Har gått på så mange Grete Roede kurs at det gidder jeg ikke, kan alle temaene dems utenatt.. Ellers er jeg veldig intressert i noen gode kurs/ernæringsfysiologer/kostholdsveiledere e.l som jeg må møte regelmessig. For å rett og slett ha en person jeg må svare til. Noen som har noen tips? Bor forresten i Olso

 

På forhånd, TAKK!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Senk forventningene til deg selv. Du er sikkert en av de som sier "på mandag begynner jeg et nytt og bedre liv" og så gønner man på og går lei etter noen få uker. 

Begynn helt smått uten andre mål enn å trene en dag i uka. Ikke ha noen andre mål enn bare å dra dit. Kjøp også mat for en uke av gangen, så du dropper alle disse småturene hvor det bare detter en liten sjokolade ned i kurven. 

Og så har du ingen flere mål enn dette. Ta det som det kommer. Kos deg på veien og ikke stress med dette. Og se på kroppen din som flott nå. Ikke hat den som den er. 

Anonymkode: 4d699...5cd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Senk forventningene til deg selv. Du er sikkert en av de som sier "på mandag begynner jeg et nytt og bedre liv" og så gønner man på og går lei etter noen få uker. 

Begynn helt smått uten andre mål enn å trene en dag i uka. Ikke ha noen andre mål enn bare å dra dit. Kjøp også mat for en uke av gangen, så du dropper alle disse småturene hvor det bare detter en liten sjokolade ned i kurven. 

Og så har du ingen flere mål enn dette. Ta det som det kommer. Kos deg på veien og ikke stress med dette. Og se på kroppen din som flott nå. Ikke hat den som den er. 

Anonymkode: 4d699...5cd

Takk for gode tips! Ja jeg er en sånn "alt eller ingenting" type. Tror ukesplanlegging også kan være til god hjelp. Er vbelig ofte slik at når jeg er drit sulten og trøtt så gidder jeg ikke å lage wok, da blir det enklest mulig -pizza fra takeway-en på hjørnet. Både uøkomonisk og usunt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tar faktisk kortere tid med wok enn med take-away :) 

Når jeg begynte så var mitt første mål å løpe syv minutter på mølla. Og så 21 minutter etter noen uker. Jeg trente faktisk mest for å være sosial og fordi jeg hadde tid. 

Nå trener jeg nesten daglig og er atletisk og sterk. Men jeg har brukt god tid. Aldri rusha noe. Innsett at det aldri funker å endre livsstil fra en dag til en annen. Jeg hadde ikke engang mål om å gå ned i vekt. Jeg ville bare slippe å bli andpusten. Ett år senere var jeg 10 kg lettere og hadde forminsket fettprosent fra 34 til 26. 

Og etter at jeg slutta å spise pizza og ferdigmat så frister det ikke mer. Jeg blir oppblåst og trøtt av hvetemel og prosessert mat. Jeg kjenner forskjell. Og kroppen min ønsker mer proteiner og fiber nå kontra før da jeg var en sofaslask. 

Lykke til :) ikke stress med dette men kos deg med det. 

Anonymkode: 4d699...5cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å lev som vegetarianer i en periode. Har venner som har gjort det og de sleit med å få i seg nok. Dessuten tvinger du deg selv til å finne nye oppskrifter og til å tenke nytt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...