Gå til innhold

Hvor i Trondheim bør jeg bo?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal flytte til Trondheim, og er veldig usikker på hvor det er lurt fot meg å bo. Planen er å kjøpe en leilighet. 

Ideelt sett ønsker jeg gangavstand til sentrum hvor jeg skal jobbe (ca 30 min, oppoverbakker gjør ingenting). Det er ikke parkeringsplasser på jobben, så å kjøre er ikke et alternativ. Jeg ønsker også friheten med at jeg ikke trenger å tilpasse alt jeg gjør til bussavganger, særlig ift at selv de stedene med gode bussforbindelser ofte har sjeldne ruter om sommeren, juleferien og kveldstid. 

Det hadde også vært fantastisk med gangavstand til skiløyper, altså sånn at jeg kan ta skiene i hånden og gå til nærmeste løype. Dersom man må kjøre buss eller bil til nærmeste skiløype, blir det ofte til at man ikke gidder etter jobb. 

Det må også være en dagligvarebutikk i umiddelbar nærhet, og det er heller ikke negativt om det er noen andre butikker og/eller kjøpesentre i nærheten også. 

Finnes det et sted som dette? Jeg skjønner at det kan være for mye å håpe på at det er et sted som oppfyller alle ønsker, men om det er et sted som treffer på mange av de hadde det vært supert. 

Jeg håper noen har noen gode tips! :)

Anonymkode: a223a...2cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tipper Ila og Fagerlia kan gi alt dette.

Midtbyen er ca 30 minutters gange fra Fagerliveien. Der har du skiløypa rett uten for.

Ila er litt nærmere mitdbyen, nærmere alt unntatt skogen.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mot Sverresborg er også en mulighet, området rundt fungerer jo også (Sverresli/utsikten), ville vel regna 35 minutters gange til sentrum, men det er likevel ikke lange biten. Forøvrig er det rett bortenfor Fagerlia, så generelt er området der å anbefale :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man tar utgangspunkt i midtbyen så er solsiden, møllenberg, ila, elgseter, sverresborg, osv i umiddelbar gangavstand til midtbyen. Skiløyper har jeg ikke stort peiling på, men tror nok at Ila da er det beste stedet med ganske så nærhet til skiløyper og samtidig kort avstand til midtbyen. På Ila har man også butikk i umiddelbar nærhet, nærhet til midtbyen med alle butikker og ellers muligheter (som å kunne spasere hjem etter bytur). Så går det buss og trikk innom Ila samtidig som du har nærhet til midtbyen hvor alle andre busser kjører innom - ergo nærhet til trafikkknytepunkt for hele Trondheim.

 

Fant forresten kart med oversikt over skiløpyer: https://geoinnsyn.nois.no/Trondheim/?project=vinterfriluftsliv&zoom=13&lat=7033355.55761&lon=567816.56432&srs=EPSG:32632

 

trykk på "kartlag" og deretter "skiløyper" så ser du hvor det blir tråkket skiløyper. 

Anonymkode: 12531...07f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tipsene! Jeg syns ila og Sverresborg virket som veldig gode forslag :)

Anonymkode: a223a...2cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, earlgrey skrev:

Solsiden eller møllenberg er finest :) 

Ikke all verden med gangavstand til skiløyper derfra da :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest earlgrey
35 minutter siden, Joe12 skrev:

Ikke all verden med gangavstand til skiløyper derfra da :) 

Sant, men skal man bo i byen er det relativt få steder med gangavstand til skiløypene da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor bør man holde seg unna da? Steder som kanskje er litt belastet f. eks?

Anonymkode: b75fe...8ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, earlgrey skrev:

Sant, men skal man bo i byen er det relativt få steder med gangavstand til skiløypene da :)

Joda, men det var nå engang gangavstand til både by og skiløyper som var kriteriene til TS.

 

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor bør man holde seg unna da? Steder som kanskje er litt belastet f. eks?

Anonymkode: b75fe...8ba

Hvis kriteriene er de samme som i HI, er ingen av de stedene som er anbefalt belastet på noen måte. Jeg ble ofte fortalt at Ila var et skummelt sted, med Ilaparken som direkte farlig, men jeg bodde på Ila noen år mens jeg studerte, og jeg så aldri noe farlig der :P 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest earlgrey
På 29.10.2016 den 13.07, Joe12 skrev:

Joda, men det var nå engang gangavstand til både by og skiløyper som var kriteriene til TS.

TS lurer på om det finnes et sted i sentrum med gangavstand til skiløype, og nå er det engang sånn at det ikke gjør det. Jeg burde kanskje påpekt det i mitt tidligere innlegg, men ja. Blir nok enten/eller, TS :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...