Gå til innhold

Aggregat, pågående lyd fra nabo.. Hav kan det være..


Akedimiker

Anbefalte innlegg

Kan det være en slags takvifte? Om den står på høyeste hastighet kan det høres ganske godt. Sliter med en nabo selv som har denne på hele natta, men heldigvis bare om sommeren da...

Anonymkode: c1331...31f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mini hasjplantasje med voldsom ventilasjon?

Anonymkode: 4837b...ab0

Dette ville egentlig vært min første tanke, men TS sier de vet at det ikke dyrkes noe - lurer litt på hvordan du vet det, TS? Med god ventilasjon blir det ikke nødvendigvis så mye lukt at det merkes utenfor boligen, og mange kjører utstyr med høyt strømforbruk om natta.

Ville jo vært rart om ett par var nødt til å tørke så voldsomt mye klær hvis det var snakk om en gammel uttrekksvifte eller luftavfukter. 

Og vanlig vifte, ventilasjon eller aircondition som bråker noe så voldsomt setter man jo ikke på høygir på natta, om høsten, mens man selv er hjemme...

Anonymkode: c5173...c67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en hasj-plantasje. Seriøst.

På tide å kontakte five-o.

Anonymkode: 588f6...7fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan det være en avfukter som lager bråket?

Noen bruker avfukter i rom der det tørkes klær

Anonymkode: 72702...dc8

Hei, den er i gang kl. 00:28 natt. 

Det kan være avfukter, men etter som  lyden og vibrasjoner beveger seg gjennom huller, ventilasjons åpninger- så kan tenkes at de er koblet til strøm linje eller ventilajsons anlegg.  Pulserende lyd er irrieterende. 
Det har vært rolig fra morgen kl 09:00 til natt. 

Vibrerer fra alle tre vegger og taket. da bør være denne. 
En vaske maskin som pleier å rulle i begge retninger for å blande klær med vann i faser før rulling for å avfjerne vannet -gir en lyd.
 9 timer blir det i dag.   Jeg ser noen sitte og se på tv - da bør være avfukter- eller elektrisk oppvarming med luft.  
Vi skulle hente borettslaget for at de kunne se, men vi får sent inn en melding da det er midnatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette ville egentlig vært min første tanke, men TS sier de vet at det ikke dyrkes noe - lurer litt på hvordan du vet det, TS? Med god ventilasjon blir det ikke nødvendigvis så mye lukt at det merkes utenfor boligen, og mange kjører utstyr med høyt strømforbruk om natta.

Ville jo vært rart om ett par var nødt til å tørke så voldsomt mye klær hvis det var snakk om en gammel uttrekksvifte eller luftavfukter. 

Og vanlig vifte, ventilasjon eller aircondition som bråker noe så voldsomt setter man jo ikke på høygir på natta, om høsten, mens man selv er hjemme...

Anonymkode: c5173...c67

Dette likte jeg godt også: //Og vanlig vifte, ventilasjon eller aircondition som bråker noe så voldsomt setter man jo ikke på høygir på natta, om høsten, mens man selv er hjemme //

To av de kan bare engelsk som er ganske grei. En kvinne som også er utenlandsk opprinnelese men kan god norsk er den som ikke bryr seg om natte regler, nabo regler.  .. dessverre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette ville egentlig vært min første tanke, men TS sier de vet at det ikke dyrkes noe - lurer litt på hvordan du vet det, TS? Med god ventilasjon blir det ikke nødvendigvis så mye lukt at det merkes utenfor boligen, og mange kjører utstyr med høyt strømforbruk om natta.

Ville jo vært rart om ett par var nødt til å tørke så voldsomt mye klær hvis det var snakk om en gammel uttrekksvifte eller luftavfukter. 

Og vanlig vifte, ventilasjon eller aircondition som bråker noe så voldsomt setter man jo ikke på høygir på natta, om høsten, mens man selv er hjemme...

Anonymkode: c5173...c67

Ups

Når du nevner det å tørke...

Tørker de noen ulovlige planter?

Anonymkode: 72702...dc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En feilmontert billigutgavet varmepumpe kan bråke noe aldeles foreferdelig. I mitt gamle hus kunne jeg høre naboens pumpe inn i stua mi enda det var 100 meter mellom husene våre. Varmepumpene begynner å gå for fullt nå som høsten settes inn. om sommeren kan mange av de "snus" slik at de avkjøler...

Avfuktere bråker, håper du finner en løsning. Kanskje naboen er manisk og bruker nettene "fornuftig", det har jeg gjort mer enn en gang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær så snill å oppdater oss om du finner ut hva det er, ts!

Om det er en feilmontert varmepumpe, kan man vel se den "klossen" på utsiden av bygget? Har du sett etter om det er festet noe på ytterveggene, eller om det henger noe fra vinduene eller noe som generelt ser rart ut utenifra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Alice123 skrev:

Vær så snill å oppdater oss om du finner ut hva det er, ts!

Om det er en feilmontert varmepumpe, kan man vel se den "klossen" på utsiden av bygget? Har du sett etter om det er festet noe på ytterveggene, eller om det henger noe fra vinduene eller noe som generelt ser rart ut utenifra?

Hei; Da har jeg fått besøk av borettslag kl. 13:00 i natt og fått bekreftet om aggregat lyd. En vaskemaksin som ruller 8 timer midt i stue.
Vi tenker at den kan være  en luft renser med varm luft, eller varmepumpe eller oppgradert luftsirkulasjon (ulovlig kjøkkenventilator etter borettslags regler) som kan stå hele natta.   

Kun andelseier/utleier som kan få tilsyn i boligen. 
De skal få sendt inn klage imorgen. 
De orket ikke å være inne lenge, for at det er som sitte inni en gående vaskemaskin- mente de.

.. 






 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg hadde rett om at lyden beveger gjennom ventilasjon, vegger tak og døra. 

Vi håper på å få fjernet i slutten av uke, mye som skal til sa de. 

En pulserende lyd. Firma som laget denne må også få klage.
Men kan være utenlandsk produsert vare. 

Morsom er mens vi strever for å få klart, så ser vi de sitte og se på TV . 



 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ups

Når du nevner det å tørke...

Tørker de noen ulovlige planter?

Anonymkode: 72702...dc8


Nei da.. Dette er en leilighet i 2 etg, Hmmm Det er ikke mulig å dyrke "Pop korn" engang.
De hadde fått en klage om sommer  da de ble tatt for engangsgrilling på terrasse, grillen var dekket av banana pappeske. 

Det er ellers så deilig bo i Oslo... 




 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Forundret.. skrev:

Merkelige greier. 

Veldig merkelige folk som nekter at de har en bråkende maskin inne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Måjobare skrev:

Mulig naboen din driver med hjemmebrenning av sprit......

 

Å brenne hjemme bråker da ikke noe. 

Anonymkode: c24fd...e61

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å brenne hjemme bråker da ikke noe. 

Anonymkode: c24fd...e61

Jo, da...Hvis det er i en blokk, så krever det lufting pga lukt som er ganske avslørende. De må derfor ha god lufting/utsug,

Vet også at det krever kjøling/ og da kan det høres ut som naboen konstant dusjer etc

Endret av Måjobare
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Måjobare skrev:

Jo, da...Hvis det er i en blokk, så krever det lufting pga lukt som er ganske avslørende.

Hvis man vet hva man driver med, holder det fint å ha kjøkkenvinduet oppe. Dessuten brenner man ikke når man sover - destillasjonen trenger tilsyn helst kontinuerlig, i hvert fall hver halvtime, både for å få bedt mulig kvalitet og pga brannfare. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Akedimiker skrev:

Hei; Da har jeg fått besøk av borettslag kl. 13:00 i natt og fått bekreftet om aggregat lyd. En vaskemaksin som ruller 8 timer midt i stue.
Vi tenker at den kan være  en luft renser med varm luft, eller varmepumpe eller oppgradert luftsirkulasjon (ulovlig kjøkkenventilator etter borettslags regler) som kan stå hele natta.   

Kun andelseier/utleier som kan få tilsyn i boligen. 
De skal få sendt inn klage imorgen. 
De orket ikke å være inne lenge, for at det er som sitte inni en gående vaskemaskin- mente de.

.. 






 

Besøk av borettslaget kl 13:00 i natt... Spesielt...! Er du sikker på at ikke du dyrker noe også? 

Anonymkode: 8f344...6aa

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Rosalie skrev:

Hvis man vet hva man driver med, holder det fint å ha kjøkkenvinduet oppe. Dessuten brenner man ikke når man sover - destillasjonen trenger tilsyn helst kontinuerlig, i hvert fall hver halvtime, både for å få bedt mulig kvalitet og pga brannfare. 

Jeg har inntrykk av at de fleste som driver med hjemmebrent ikke har peiling på hva de driver med :P Jeg tenker da ikke på de som brygger øl på hobbybasis, men de som driver med sprit.

Anonymkode: dfb76...c7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...