Gå til innhold

Aggregat, pågående lyd fra nabo.. Hav kan det være..


Akedimiker

Anbefalte innlegg

Vi har vært boende i en Selvaag bygd leilighet i seks år, og har hatt rolig.  Menneske støy var grei. 
Siden en uke har vi hatt en aggregat lyd i 10 timer 23:00 - 09:00 - pågående.
Vibrerende lyd stiger inn fra vegg, hoved døra til nabo og ventilasjons anlegg, konstant. 
En vaske maskin roterer i høy fart liksom. men i 10 timer - liksom. 
Lyden har også rytme, sirkulert. 

Det tok en uker før vi fant ut hvor den kommer fra.

Etter at vi begynte å snakke rundt med to naboer, så stoppet lyden-  Litt merkelig, men vi ble glad da vi fikk en natt å sove rolig etter en uke. 
Også to dager etter det så er den igjen.  Vi tok kontakt med naboen igjen for å få vite om de har anlegg som er nylig installert, men ble avvist. 

Man kan ikke bo i en 44 kvm leilighet der man må oppleve en vaskemaskin står inne på sove rommet eller midt i stue og roterer. 
Hva skal til for å få hjelp med?  Alt svar fra dere er nød hjelp..
Hva ville dere gjort? 
Må vi få advokat hjelp..
Får vi det på dogn gjort. 

På forhånd takk for alt svar som vi kunne få. 
 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når jeg var liten drev naboen på med sliping av smykkesteiner / dekorsteiner, de hadde en trommel som gikk kontinuerlig i lange perioder. (Men de hadde enebolig, og kjeller, så de plaget ingen) Hvis du søker på smykkesteiner, trommel, sliping osv så kanskje du finner noe om dette. Men som sagt, den gikk hele døgnet. Så det høres ikke helt ut som det..

Anonymkode: 2a3b2...de9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei;
Jeg har ingen tvil om at de har fått installert noe nytt. Men jeg får ikke bekreftet. 

Ene bekreftelse jeg sitter med igjen er at bråket tok pause flere timer etter det første samtale ,eller er vi  usikker om hvor den kom fra.
Samme natt var den igjen, og så da ble vi skråsikre på at de som kunne svare på. Så ringte jeg på døra. kl. 23:15. De åpnet ikke døra, men fikk høre noen løpe inne og så stoppet bråket. Slik fikk vi en natt rolig. 

Dagen etter (i natt) var den igang, og vi ble vekket midt på natt kl 4 tid; og denne gang spurte vi med det samme om de kunne høre lyden nå inne hos de.  Men det ble avvist totalt- men hun virket nervøs.  Øst europeisk dame og en mann som flyttet inn bare ett år siden.  
Vi har nå ventet i fire timer, også da den stoppet kl. 09:00 om morgen, ikke før.  
Vi tør ikke å kontakte de for tredje gang. Hun var sur. 
De kom til sette opp denne kl. 23:00 i natt uansett. 

Alle boliger har varmtvann oppvarming, da er vi usikker om hva det kan være. 
Varmepumpe kan det ikke være svar.  Vaske maskin bråker vel kun to timer.  
Ventilasjonsanlegg - utvidet med motor??..


 

Endret av Akedimiker
Skrive feil.. rettet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, takk for forslag. ja Jeg har sendt inn melding for å få enavtale med de at de kunne komme inn seint kveld og vitne. 

Det er krevende å bo i Oslo nå synes jeg. 

Mulig de har fått installert en utvidet ventilasjons anlegg på kjøkken  - de har en hybel leilighet med eget kjøkken. 

Anlegg er ment for å ventilere hele boligen. Flexit. Kan slås av og på . Har de byttet ut den vanlige med et anlegg som ikke er anbefalt av bygge herre eller borettslaget er spørsmål. 
Eller har de varme pumpe? 
Hvis borettslaget tar lengre tid for å løse da.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mistenker at lyden kommer til å forsvinne permanent hvis du truer med politiet. Det høres ut som noe de ikke vil at noen skal finne ut hva er.

Anonymkode: c4120...4c9

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Akedimiker skrev:

Vi har vært boende i en Selvaag bygd leilighet i seks år, og har hatt rolig.  Menneske støy var grei. 
Siden en uke har vi hatt en aggregat lyd i 10 timer 23:00 - 09:00 - pågående.
Vibrerende lyd stiger inn fra vegg, hoved døra til nabo og ventilasjons anlegg, konstant. 
En vaske maskin roterer i høy fart liksom. men i 10 timer - liksom. 
Lyden har også rytme, sirkulert. 

Det tok en uker før vi fant ut hvor den kommer fra.

Etter at vi begynte å snakke rundt med to naboer, så stoppet lyden-  Litt merkelig, men vi ble glad da vi fikk en natt å sove rolig etter en uke. 
Også to dager etter det så er den igjen.  Vi tok kontakt med naboen igjen for å få vite om de har anlegg som er nylig installert, men ble avvist. 

Man kan ikke bo i en 44 kvm leilighet der man må oppleve en vaskemaskin står inne på sove rommet eller midt i stue og roterer. 
Hva skal til for å få hjelp med?  Alt svar fra dere er nød hjelp..
Hva ville dere gjort? 
Må vi få advokat hjelp..
Får vi det på dogn gjort. 

På forhånd takk for alt svar som vi kunne få. 
 
 

Jeg tror ikke du får det på dogn gjort...hva det nå enn er.

Anonymkode: 443c1...2d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyrker de ting som trenger varme?

Er veggene/døren mot den leiligheten merkbart varmere enn andre om man prøver med et termometer som måler overflatetemp (dersom dere har et slikt)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig har dere rett om at vi ikke får gjort noe over natt hvis noe skal avinstalleres. 
Men de kan ihvert fall slå av inntil borettslaget får se på det.  

Det er umulig å hente politi for installasjons bråk der mennesker ikke er involvert, men hvis de nekter slik de gjorde idag.
-Vi ble satt på en lyd kammer med mekanisk og akustisk lyd i fire timer etter at vi ble vekket og klaget andre gang. 
Nå er det rolig men da har vi skadet hørsel igjen og kvam følelse med spenning hva som skjer i natt. 

Når hun avviser, så mangler vi en bekreftelse for å få sendt inn klage 
Har nettopp fått en melding som tilsier at borettslaget vil kontakte eieren. 

Lyden er lignende med et ventilasjons aggregat anlegg -motor lyd. Snikende bråk. 

Takk for at dere tok tid til å svare. 
Skal innom en tur til advokater imorgen hvis den blir satt på mer enn en time på dag tid, på natt. (snik lyd) 
Vi får styrke til det etter å ha delt dette med dere. 

Takk dere. 




 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, de dyrker ikke noe vet vi. 
Denne er en leilighet med utleid hybel leilighet, ligger i 2.etg. 120 kvm. 
To kjøkken og to bad, to parter bor.
Felles inngang har de. 

En heftig støvsuger som er satt på 12 timer rett kan man føle,  midt i stue 
No er den igang. xD.
De selv klarer bråket, da de bruker anlegget for noe, godt tenkt også ...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, nå er jeg nyskjerrig. Håper du finner ut hva den mystiske lyden er for noe.. :ph34r:

Anonymkode: c5173...c67

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Herregud, nå er jeg nyskjerrig. Håper du finner ut hva den mystiske lyden er for noe.. :ph34r:

Anonymkode: c5173...c67

:)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, ekkoet skrev:

Håper du kommer tilbake med en oppdatering om/når du finner ut hva det var.

Ja selvfølgelig skal jeg gjøre det.
Nå sitter vi hjemme uten å få sove. midnatt kl 24:00
Hva kan folk finne på for å ha inni leiligheten er interessant i denne voksende Oslo by. 


 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være en avfukter som lager bråket?

Noen bruker avfukter i rom der det tørkes klær

Anonymkode: 72702...dc8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er det kun på kveld/ natt at bråket høres?

Det er i såfall merkelig at naboen velger å bruke den bråkete maskinen når folk skal sove...

(hvis de kunne gjort det på dagtid i steden).

Er det er robotstøvsuger?

Anonymkode: 72702...dc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er lyden veldig høy, så kan du kanskje ta den opp med mobilen..? Det gjorde vi, da vi klagde på vårt eget ventilasjonsanlegg i den nye boligen vår. Det var lettere å få saker i gang, når vi hadde flere lydopptak å sende rundt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...